Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Line Assist + Light Assist + Sign Assist Montaż i Wiedza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Line Assist + Light Assist + Sign Assist Montaż i Wiedza

    Cześć, chce wam przedstawić wszelakie wskazówki i informacje jak zamontować kamere wspomagającą kierowce z trzema asystentami (Line Assist, Light Assist, Sing Assist).
    Najpierw wyjaśnie za co jaki asystent odpowiada.
    1. LANE ASSIST - jest to system który utrzymuje samochód pomiędzy dwoma pasami (np. Autostrada) oczywiście po 15 sekundach system karze złapać kierownice
    2. LIGHT ASSIST - jest to system który automatycznie włącza i wyłącza światła drogowe, gdy tylko zobaczy jakieś swiatło, czyli właśnie samochód.
    3. SIGN ASSIST - jest to system który wyświetla znaki drogowe na Maxidocie, żeby nie było tak kolorowo system pierwsze co odczytuje znaki z nawigacji RNS315/510, ale jezeli zauważy inny znak na drodze niz ten w nawigacji zmieni nam na ten właściwy (czyli jak np. Są roboty drogowe w nawigacji mamy ograniczenie 50 km/h, a znak na drodze pokazuje na 30km/h to wyswietli sie 30 km/h). System rozpoznaje 3 rodzaje znaków ograniczenia prędkości, zakaz wyprzedzania oraz koniec zakazu wyprzedzania.

    Teraz trochę o kamerce:
    Kamerka posiada numer 3AA980654, przeważnie moduły mają na końcu jakąś literke A,B,C,D. Oczywiście najlepiej szukać z oznaczeniem D ponieważ posiada najnowsze oprogramowanie, ale również nic nie stoi na przeszkodzie żeby zaktualizować z B na D. Czym roznią sie oprogramowania sam nie wiem, ponoć czym nowszy soft tym lepiej odczytuje znaki albo lepiej trzyma sie lini.

    Wiedza Montażu:
    Jak można się domyślić w Octavii 2 oraz 2 FL nie był montowany taki system, dlatego mamy z góry problem, poniewaz kamerka była montowana w specjalnym uchwycie przyklejonym na szybie nad lusterkiem np. W passacie. Dlatego właściciele passatów jeżeli chcieli zamontować taki system to wymieniali szybe właśnie na taką z tym uchwytem u nas tego nie da sie tego zrobić, bo takiej szyby nawet nie ma w sprzedaży. Dlatego moim zdaniem mamy trzy sposoby na zamontowanie kamery:
    1. Zdrapywanie starego uchwytu lusterka i lekkie przeniesienie w dół, kupno uchwytu na kamere i przeklejenie. Dlaczego mamy przenosić lustro w dół, jeżeli kamerka zmieści się nad lusterkiem? A dlatego, ze wycieraczki nie siegają tak wysoko i kamera bedzie co chwile ślepa. Dodatkowo uchwyt można kupić tylko na Aliexpress za ok. 200 zł
    2. Kupno lusterka z kamerą FLA i zamienienie kamerki FLA na tą 3AA. Ten sposób wydaje się najlepszy, ale ma jedną ważną wadę cena. Kamerka FLA pod nasz uchwyt (czyli kwadratowy) kosztuje ok. 500 zł.
    3. Kupno lusterka z golfa 7, passata b8 i tak dalej, ogólnie z platformy MQB wszystkie lusterka z tej platformy mają”dziurę” na zamontowanie kamerki. No ale żeby nie było znowu tak kolorowo, mają inny mocowanie do szyby (okrągły). Tutaj zostają dwa sposoby robimy tak zwaną rzeźbę i wycinamy mocowanie z naszego lusterka i wklejamy do nowego lusterka albo kupujemy czujnik deszczu zmierzchu od wlasnie platformy MQB i zmieniamy zamiast swojego.

    Graty:
    Ja wybrałem trzeci sposób montażu, poniewaz wydał mi sie najtańszy, a nawet nie wiedziałem czy to bedzie działać. Więc opisze co musiałem zgromadzić.
    Kamera - 3AA980654D (150zł)
    Lusterko z passata b8 - 3G0857511AF (70zł)
    Can gateway - 7N0907530AJ (150zł)
    Taśma przedłuzenia kamery FPC 30 PIN 0.5 20cm (20 zł)
    Wtyczka do kamery - 8E0972712
    Plus musimy juz posiadać:
    Maxidot najlepiej z najnowszym softem S albo Q
    BCM 1K0
    Nawigacje RNS315/510
    Magiel 3 generacji

    Ktoś może zapytac dlaczego Can gateway, a dlatego ze kamerka komunikuje się prze can-ext i wlaśnie musimy szukać takiego cana.

    Sam montaż:
    1. Najpierw musimy rozkręcić moduł 3AA i wyciągnąć kamere na zewnątrz.
    2. Kamere wpasowujemy w otwór uchwytu lusterka, staramy sie żeby kamerka była jak najprościej przymocowana, poniewaz potem moze sie to nam odbić i wyskoczy błąd o kalibracji.
    3. Przedłużamy połączenie kamery z modułem taśmą FPC
    4. Lusterko mocujemy do szyby, a moduł przyklejamy nad lusterkiem.
    5. Pinologia:
    Pin 1 wtyczki kamery --------- + 12 V bezpiecznik SC4
    Pin 2 wtyczki kamery --------- masa
    Pin 3 wtyczki kamery --------- CAN H pin 17 interfejs diagnostyczny magistrali danych (Getway)
    Pin 4 wtyczki kamery --------- CAN L pin 7 interfejs diagnostyczny magistrali danych (Getway)
    Pin 6 wtyczki kamery --------- pin 1 wtyczki ogrzewania 4B0971832 (+12 V)
    Pin 2 wtyczki ogrzewania --------- masa

    6. Kodowanie
    1.Wchodzimy w 19-CAN Gateway, wchodzimy w listę połączeń i zaznaczamy sterownik A5 . Następnie wciskamy zapisz konfigurację.
    2.Wchodzimy w 09-Centr.Zesp.Elektr., wchodzimy w Kodowanie-07, następnie w pomocnik długiego kodowania i w bajcie 11 zaznaczamy bit 3. (Jeżeli bajt jedenasty nie jest opisany korzystamy z Lcode2).
    3.Wchodzimy w 44-wspomaganie kierownicy, wchodzimy w dostęp upoważniony i wpisujemy kod 64835. Następnie wchodzimy w Adaptacje wybieramy kanał 6 i włączamy Lane Assist
    4. Wchodzimy w 37-nawigacja, wchodzimy w Kodowanie-07, następnie w pomocnik długiego kodowania i w bajcie 8zaznaczamy bit 5.
    5. Wchodzimy w A5 , wchodzimy w Kodowanie – 07, następnie w pomocnik długiego kodowania i kodujemy sterownik kamery w następujący sposób (kodowanie z mojego samochodu):
    Bajt 0 – zaznaczamy bit 0 [aktywacja Lane Assist]
    Bajt 1 – zaznaczamy bit 0 [aktywacja Sign Assist]
    Bajt 2 – zaznaczamy bit 0 [kodowanie LA (bit 0) lub DLA (bit 1)]
    Bajt 3 – zaznaczamy bit 0 [aktywacja Light Assist]
    Bajt 4 – zaznaczamy bit 0 [Kodowanie Sign Assist - Europa Zachodnia (bit 0) lub Europa Wschodnia(nie działa Sign Assist)
    Bajt 5 – zaznaczamy bit 1 [Kodowanie Sign Assist - marka VW (bit 1)]
    Bajt 6 – zaznaczamy bit 1 [Kodowanie Sign Assist -MFA]
    Bajt 7 – zaznaczamy bit 2 oraz bit 3 [Kodowanie typu nadwozia]
    Bajt 8 – zaznaczamy bit 1 [Kodowanie Sign Assist - RNS]
    Bajt 9 – zaznaczamy bit 0
    Bajt 10 – zaznaczamy bit 2 [Kodowanie Light Assist - Ksenony lub lampy halogenowe]
    Bajt 12 – zaznaczamy bit 0
    Bajt 13 – zaznaczamy bit 0 [Kodowanie Lane Assist]
    To jest kodowanie dla samochodów z kierownicą po lewej stronie z ksenonami i RNS
    Jeżeli nie mamy RNS zmieniamy kodowanie w bajcie 8, jeżeli nie mamy ksenonów zmieniamy kodowanie w bajcie 10, jeżeli mamy kierownicę po prawej stronie zmieniamy kodowanie w bajcie 14

    Po tym wszystkim powinny nam się pokazać w Assystenach Sign Assist oraz Lane Assist. Light Assist pokazany jest z lewej strony obok temp. Otoczenia.

    Problemy:
    Niestety Lane Assist w zegarach O2 nie jest zaprogramowany (przynajmniej tak zrozumiałem od naszych wschodnich sąsiadów). Jedni piszą, że Lane Assist nie jest pokazywany na Maxidocie, ale działa. Mi narazie ten system nie działa chociaż mam go w asystentach aktywowanego, ciągle nad tym pracuje i temat bedzie aktualizowany. Zdjecia z montazu i pracy rowniez bedą dodane.

    Wrażenia:
    Sign Assist działa naprawde super widzi wszystkie znaki nawet jak jest naprawde ciemno i z tej funkcji jestem bardzo zadowolony
    Light Assist rowniez działa wyśmienicie praktycznie nie myśle o długich światłach, wyjeżdżam z miasta dlugie cie włączają, nadjezdza samochod i sie wyłączają.

    Ostatnio edytowany przez bolo9823; 50959.

  • #2
    Cześć bolo9823

    Napisz koszt całkowity zabawy w twoim wariancie i czas. Wrzuć jakieś foto po zamontowaniu - przednia szyba i Menu na MD.

    Good Job - może się i przymierzę jak uzupełnisz moją ciekawość

    koleś, nie ukrywam że się mocno zainteresowałem
    OIIFL Kombii - 198 Km / 457Nm - R Stage One
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5-o2fl-2-0-tdi


    T: 500286848

    Komentarz


    • #3
      mcaris zobacz
      http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
      https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

      Komentarz


      • #4
        Dodaje kilka filmików z działania.
        Menu:
        Sign assist: ograniczenie prędkości:
        Sign assist zakaz:

        Oraz kilka zdjęć jak to wygląda.
        Kamer – Dysk Google
        Wszystko jest narazie widoczne, ale zastosuje osłonę z golfa 7, albo passata.

        Komentarz


        • #5
          Szacun, widzialem ze Niemcy wsadzili Sign Assista do OII FL ale Light Assist i Lane Assist to juz naprawdę "coś" Możesz pokazać filmik z działania Light Assist?
          CFHC:
          140 HP-> 185 HP
          320 Nm -> 436 Nm

          Komentarz


          • #6
            Fajne mody . U mnie w lusterku po FLA fajnie śmiga SIGN ASSIST i light assist. LANE assist jest w planie bo ja niestety mam magiel drugiej gen a potrzebny jest III z reszta takowy magiel kupiłem i worzę go w bagażniku ( jak by ktoś chciał pomóc to bardzo chętnie) Ty chyba już miałeś magiel III gen bo auto po FLu masz. Z kamerką 3AA jest o tyle lepiej że jak kupisz od Passata B7 to nie potrzebujesz robić kalibracji a parametryzacje zrobisz chińskim klonem VCP.
            Oczywiście po wymianie magla będę zakładał SIDE assist ale już 5Q0. Znaki na rns 315 pokazuje???.
            Jak potrzebujesz pomocy to śmiało pisz.
            Z CAN gat to nie zawsze trzeba kupować z najwyższej pułki

            Do licznika można wrzucić wyższy soft niż 06xx
            Ostatnio edytowany przez mcaris; 37031.
            ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

            Komentarz


            • #7
              bolo9823 a czujnik deszczu, ten oryginalny kwadratowy, jest do czegoś potrzebny przy tych asystentach? Chodzi mi o to że mam szybę bez mocowania na ten czujnik. I teraz to okrągłe mocowanie z kamery obejmuje idealnie mocowanie lusterka.

              Komentarz


              • #8
                A jaką masz pompę abs??? Bo może tu jest pies pogrzebany . Wyświetlanie LA na MF powinieneś mieć a żeby mieć diodę informującą o działaniu LA to musisz przeprowadzić modyfikacje licznika.
                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                Komentarz


                • #9
                  Pompe posiadam jedą z najnowszych z esp z wszystkimi funkcjami oprocz hhc. O kontrolce LA to wiem ze trzeba ją dodać, bo jej tam fizycznie nie ma, a co do pokazywania LA na wyswietlaczu to licznik z octavii ponoć ma to zablokowane.

                  Komentarz


                  • #10
                    Licznik od O2 Ci nie pokaże. mam zrobione, ale przez modyfikację szyby i umieszczenie kamery jak w pasacie b7. Wszystko działa, ale wizualizacji na MD nie mam.

                    Komentarz


                    • #11
                      Mozesz podac numer swojego magla ? Bo mysle ze w tym moze tkwic problem, niby aktywowalem ta funkcje w adaptacjach, ale i tak lane assist nie dziala.

                      Komentarz


                      • #12
                        Oznaczenie elementu: 1K0 909 144 R
                        Komponent: EPS_ZFLS Kl. 251 3501

                        Komentarz


                        • #13
                          Zobaczcie licznik O II:

                          Jak możesz to wrzuć AUTOSCAN
                          ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                          Komentarz


                          • #14
                            Wiem, ze da sie aktywować wyswietlanie Lane assist w licznikach OII na najnowszym oprogramowaniu, ale trzeba zmienic eeprom i pytanie mam jakie dokładne komórki trzeba zmienić. Auto-scan dam wieczorkiem bo praca teraz.

                            Komentarz


                            • #15
                              Aktywować da się, ale trzeba grzebać w epromie...Mój skan...
                              Załączone pliki

                              Komentarz


                              • #16
                                No trzeba trzeba edit eprom zrobić )) W licznikach VW LA działa bez problemu
                                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                                Komentarz


                                • #17
                                  Dla mnie grzebaniem w eepromie nie jest problemem, tylko nie wiem co zmienic zeby uaktywnic LA w zegarach.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpis
                                    Dla mnie grzebaniem w eepromie nie jest problemem, tylko nie wiem co zmienic zeby uaktywnic LA w zegarach.
                                    Przyłączam się do prośby. Krótki opis komórek do zmiany wraz z kodem dostępu przydałby się chyba wszystkim

                                    Uaktywnienie kontrolki na zegarach po zmianie EEPROMu to juz tylko wlutowanie ledy czy jakies wieksze drutowanie?

                                    Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpis
                                    Kamerka FLA pod nasz uchwyt (czyli kwadratowy) kosztuje ok. 500 zł.
                                    Czy możesz podac numery tej kamerki?
                                    Ostatnio edytowany przez adamdn; 48911.
                                    CFHC:
                                    140 HP-> 185 HP
                                    320 Nm -> 436 Nm

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Lusterko FLA pod nasz uchwyt 5K0857511B

                                      co do komórek w eepromie to jest juz opisane co odpowiada za co np. tutaj 403 — Доступ запрещён Tylko nie ma włączenia LA w zegarach Octavii

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpis
                                        5K0857511B
                                        Dzięki. Czy podmiana kamery z tego lusterka na 3AA980654D bedzie plug and play w miejsce FLA?
                                        CFHC:
                                        140 HP-> 185 HP
                                        320 Nm -> 436 Nm

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Dodam jeden grosz do tematu a mianowicie że przy takiej modyfikacji pojawia się problem z zakłóceniami kamery przez co wyłącza system co jakiś czas i trzeba go spowrotem aktywować przy sign assist nie problem bo podczas jazdy można system uruchomić ponownie ale przy line assist już trzeba wyłączyć i spowrotem włączyć zapłon i o tym Niemiec na swoim blogu wspominał lepsza modyfikacja to montaż kamery jak Ori w passacie co prawda wiaze się to z dodatkowym nakładem pracy ale wtedy działa to wysmienicie

                                          Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka


                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez loko34 Zobacz wpis
                                            lepsza modyfikacja to montaż kamery jak Ori w passacie co prawda wiaze się to z dodatkowym nakładem pracy ale wtedy działa to wysmienicie
                                            Rozwiniesz myśl? O który rozwiązaniu (lusterka/kamerka) mówisz?
                                            CFHC:
                                            140 HP-> 185 HP
                                            320 Nm -> 436 Nm

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Tak jak jest to w pastuchu zrobione czyli kamerka w uchwycie a nie w lusterku a wiem co piszę bo przerabiałem juz ten temat z tą tylko różnicą że w Superbie a co za tym idzie trochę bardziej pod gorke

                                              Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Potwierdzam ze występują zakłócenia kamery . Myślę ze to może chodzić o długość taśmy ale 100 % pewny nie jestem. Założę krótszą (jak dojdzie) i dam znać. Oczywiście mowa o kam . 3Q0 na 3AA nie miałem takich niespodzianek.
                                                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Panowie - powiedzcie czy do naszych OII podejda takie graty:
                                                  kamera 3AA980654D + mocowanie do szyby 5N0845543 z padem grzejnym + oslona calosci z Tiguana 5N0868437 + lusterko fotochrom oryginalne z Octavii na kwadratowy czujnik. Da się to wszystko zmieścic i dopasowac z takiego zestawu??

                                                  Podpatrzone na Drive.ru w Yeti: Lane Assist, FLA, Sing assist — камера ассистентов — Skoda Yeti, 2 л, 2012 года | тюнинг | DRIVE2



                                                  CFHC:
                                                  140 HP-> 185 HP
                                                  320 Nm -> 436 Nm

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X