Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zmiany w skrzyniach DSG

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zmiany w skrzyniach DSG

    Głownie to zalezy z jakiej polki masz ten zestaw car-audio. Jezeli z niskiej to raczej nic nie pomoga nawet najdrozsze kable, poniewaz przetworniki w sprzecie nie dadza rady. Tak mi powiedzieli w jednym z serwisow, ktore odwiedzilem http://www.feuvert.pl/oferta/uslugi/...audio-277.html . Najlepiej dobrac cenowo kabel do zestawu i tyle, a jesli masz jakis lowend to nie wymieniac okablowania.
    Spritmonitor.de

  • #2
    Zmiany w skrzyniach DSG

    Do popularnych w wielu modelach samochodów grupy VAG skrzyn DQ250 (6 biegow) oraz DQ200 (7 biegow) dolaczaja kolejne produkty. Jak widac VAG wyleczyl sie juz zdecydowanie z budowania skrzyn suchych (dla aut 200-250Nm), kazdy nowy model ma przenosic wieksze moce w zwiazku z czym sa to modele mokre.

    Ponizej krotkie zestawienie skrzyn:

    DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
    DQ 250 - mokra - max 350Nm - 6 biegów do przodu - do silników poprzecznych
    DQ 380 - mokra - max 380Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
    DQ 500 - mokra - max 600Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
    DL 501 - mokra - max 550Nm - 6 biegów do przodu - do silników wzdłużnych - występuje pod nazwą S-tronic S

    DQ500 znane jest juz teraz Audi TT-RS jak również T5 Transporter/Multivan.

    W Audi e-tron oraz Golfie 7 GTE (hybryda) pojawią się 6 biegowe skrzynie DSG, lecz tym razem o trzech sprzeglach.

    DQ380 to mniejsza siostra DQ500, bedzie dostepna w Golfie 2.0TDI na bazie platformy MQB C-segment, gdzie zastapic ma DQ250 (czyzby Golf 7 GTD R 2.0TDI 220KM. Golf 7 GTI R 2.0TFSI 300KM).

    DQ380 oraz DQ500 dostepne oczywiscie beda w wersji z napedem na przednia os oraz z napedem na cztery kola po dolaczeniu skrzyni rozdzielczej do istniejacych skrzyn.

    Z ciekawostek: zestaw naprawczy sprzegiel do silnika D500 o numerze 0BH 398 029 A to koszt 1850zl (600Nm VW Transporter) - czyli calkiem podobnie jak dla skrzyni DQ250, podczas gdy do slabych DQ200 0AM 198 140 A - 2200zl.
    Kompletna mechatronika DQ500 okolo 4000zl, DQ200 - 5000zl.

    Istnieje tez koncepcja skrzyn 10 biegowych dla malych silnikow do 200Nm oraz druga rowniez 10 biegowej skrzyni tym dla SUVow.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Czyli skrzynie dla śmiertelnika dalej te same, myślę o DQ200 czyli 1.2-1.8 TSI i 1.6TDi, a DQ250 2.0 TDi. Stąd wady i żywotność bez zmian, czy wiadomo coś o poprawkach ?

      Ciekawie brzmi skrzynia 10 biegowa. Przy tylu biegach to by chodziła prawie jak "paskowa" czyt. bezstopniowa z Hondy (dobrze pamiętam ?).
      Była O1 jest F2.

      Komentarz


      • #4
        Wyglada na to, ze z problemami jakie sa z DQ200 walcza przez zmiany w sofcie. Teoretycznie powinno to rozwiazac sprawe.

        Ja rozwiazalbym to zmieniajac czas zmiany biegow, do tego pozbyl sie mozliwosci ruszenia auta z drugiego biegu gdy auto sie toczy - w tej chwili jest to norma, no i to obroty minimalne o 300 w gore dla kazdego biegu.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Maicroft, Właśnie teoretycznie. Kurcze gdybym miał gwarancje, że pierwsza awaria skrzyni np sprzęgieł była po ok 100 tys km, a np. mechatronika padałaby po ok 200 tys km, to to byłoby to do przełknięcia i nie zastanawiałbym się, a tak to

          Twoje sugestie są ok, ale spadłyby dochody serwisów i wzrosło spalanie, więc nie mieliby się czym chwalić.
          Pozostaje biznes dla tunerów mających w ofercie program poprawiający pracę DSG 7.
          Była O1 jest F2.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Maicroft
            DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych
            Czy dobrze czytam ? tzn. że np. fabia czy polo 1,4 bez turbo pracuje ze skrzynią taką samą jak w silniku 1,8 TSI ? Chyba dość szeroki zakres mocowy ?

            Komentarz


            • #7
              Fabia 1.2TSI czy 1.4TSI od poczatku ma taka sama skrzynia jak Octavia 1.8TSI - tu akurat nic nowego. Wiec w takim 1.8TSI jak i w 1.6TDI mamy te magiczne 250Nm, co akurat w suchej skrzyni jest faktycznie problemem na dluzsza mete.

              W Polo 6R ma dwa rodzaje skrzyn DQ200 albo elektrohydrauliczna skrzynia AQ250-6F (09G) o 6 przelozeniach z momentem do 300Nm.

              Silniki TSI sa z DSG, zwykla benzyna 1.4 16V 86KM nie mam pojecia z czym bedzie.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                Z tego co zauważyłem w newsach motoryzacyjnych nowe 2.0TDI 185KM (nie mylić z obecnym 184KM) mają już skrzynię 7-biegową. A że moment 380NM, to pewnie będzie DQ380.
                Skoda O3 5E 2014 1.4TSI DSG Combi od 2014.04
                Audi A3 8L 2001 1.9TDI MG5 5D od 2007.04 do 2014.07

                Komentarz


                • #9
                  Ale nie ten w Skodzie. Chyba ze zmiana nastapi z MY2015. Musze zaktualizować ETKE, to moze cos bedzie.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    zwykla benzyna 1.4 16V 86KM nie mam pojecia z czym bedzie
                    Szkoda - bo właśnie o taki motor z automatem DSG mi chodzi - bo szukam dla kogoś fabii lub polo 2010/2011 z silnikiem 1,4 bez turbo do jeżdżenia po mieście.
                    Myślę, że takie auto jakoś się będzie toczyć wystarczająco po mieście.

                    Ale podejrzewam, że będzie to najsłabsza skrzynia czyli ta DQ 200 - sucha - max 250Nm - 7 biegów do przodu - do silników poprzecznych

                    Komentarz


                    • #11
                      sonic, Pierwsze słyszę żeby dawali DSG do zwykłego 1.4 16V. Ale jeśli nawet to jak zestawią zmiany biegów jak w TSi to zadziadują ten silnik w zupełności. Normalnie jedzie bez szarpań od 1500 obr. ale jadąc 70 km/h to DSG wrzuci 7 bieg ?? To ile będzie 1200 obr ?? Jak tak zrobią to z żółwia zrobią ślimaka i do tego chorowitego :shock:
                      Była O1 jest F2.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Dig Dug
                        Pierwsze słyszę żeby dawali DSG do zwykłego 1.4 16V
                        Nie wiem czy gościu dobrze opisał swoją ofertę sprzedaży , ale np. w poniższym ogłoszeniu jest DSG z silnikiem 1.4 16V = 86 KM. Jesli to prawda - to myślę, że bedzie to raczej sucha skrzynia.

                        OTOMOTO - nowe i używane samochody i motocykle oraz części samochodowe. Ogłoszenia motoryzacyjne.

                        Nie wiem natomiast, czy w fabii w podobnym roczniku był montowany automat DSG przy takim silniku ?

                        Komentarz


                        • #13
                          Niech poda ile ma biegow, albo jak wyglada lewarek zmiany biegow z bliska. 6 biegow to bedzie zwykla skrzynia, 7 to DSG. Tak wynika z materialow. Moze tez podac jakie oznaczenie skrzyni jest na wlepie w bagazniku.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            odgrzeję kotleta
                            jaka skrzynia będzie w nowym 2.0 (190KM)? ma być 7 biegów więc DQ380?

                            Komentarz


                            • #15
                              Raczej tak, bo DQ500 wkladana jest do SUVow, ktore maja 2500kg na haku.
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Pytanko....jaka skrzynia jest montowana do 1,5 TSI ACT 150 KM...sucha czy mokra ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jeździłem Kodiaqiem tdi 190 dsg i niestety ale ta skrzynia jest gówniana. Czar słynnego dsg prysł, każdy inny automat jest lepszy. I te wszystkie opowieści o dwóch sprzęgłach, "gotowym" biegu do załączenia to marketingowy bełkot. Niestety w temacie tdi VAG okłamał świat i w przypadku dsg podobnie.
                                  Pozdrawiam
                                  perfex

                                  Octavia HTP

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jak na to tak popatrzec to kazde DSG jest gowniane - niestety.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Tomcio Zobacz posta
                                      Pytanko....jaka skrzynia jest montowana do 1,5 TSI ACT 150 KM...sucha czy mokra ?
                                      DQ200 - sucha

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez hw98 Zobacz posta

                                        DQ200 - sucha
                                        A to dziękuję ...postoję.
                                        Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Tomcio Zobacz posta

                                          A to dziękuję ...postoję.
                                          Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?
                                          W Karoqu 1.5 TSI przy napędzie na 4 koła jest DQ381 7 biegowe mokre.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Trzeba kupowac 4x4 DSG to zawsze skrzynia bedzie inna niz DQ200 i silnik nie zdlawiony softem.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Tomcio Zobacz posta

                                              A to dziękuję ...postoję.
                                              Orientujecie się czy w innych autach koncernu VAG ten silnik występuje z mokrym DSG czy wszędzie wkładają tego gniota ?
                                              Tiguan 1.5 ma inną skrzynie, nie musi być 4x4

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ciekawe rzeczy piszecie o DGS.
                                                Mam Octavię III Combi 184 KM 4x4 z października 2018 i mam DSG 6.
                                                Jutro odbieram dla Kolegi identyczną (też 184 KM 4x4), ale skrzynia DSG 7. Jak to wytłumaczyć?

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez fario1969 Zobacz posta
                                                  Ciekawe rzeczy piszecie o DGS.
                                                  Mam Octavię III Combi 184 KM 4x4 z października 2018 i mam DSG 6.
                                                  Jutro odbieram dla Kolegi identyczną (też 184 KM 4x4), ale skrzynia DSG 7. Jak to wytłumaczyć?
                                                  bardzo łatwo, w 2.0 tdi dsg7 to DQ381/381 czyli skrzynia z mokrymi sprzęgłami, ta sama jest zresztą w 2.0tsi

                                                  dsg7 to nie zawsze suche DQ200

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X