Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pierwszy raport z ~1500km po założeniu wielosezonówek GY Vector 4Seasons V2 na przód do paska b7, 235/45/17 - relatywnie cicho i przyjemnie, przy 80kmh jakiś szum z kół jest, przy prędkościach autostradowych raczej słychać było szum powietrza (aczkolwiek zaznaczam, że przejazd w poprzedni weekend, gdy wiało okrutnie), przyczepność - jak na razie nie miałem konieczności awaryjnego hamowania, ale oceniam pozytywnie - również przy ruszaniu znacząco trudniej zerwać trakcję niż przy zimowych 205/55/16 (zimą nie było problemu, by zaświeciła kontrolka nawet przy zapięciu trójki w okolicach rpm dla max momentu obrotowego); spalania nie ocenię - auto kupiłem przed zimą, praktycznie od razu wpadły zimówki o wspomnianym rozmiarze, teraz zmiana na letnie o kilka % większym obwodzie, więc siłą rzeczy wzrosło - na autostradzie przy prędkościach 140-165kmh z licznika mam więcej o ok.0,5L/100. W każdym razie dodatkowo poziom stabilności auta przy prędkościach autostradych mocno wzrósł, a podatność na podmuchy boczne znacznie spadła.

    Komentarz


    • Może macie jakieś nowsze spostrzeżenia w kwestii zakupu i eksploatacji (lato/zima) opon wielosezonowych w typowym rozmiarze 195/65R15 91H ? Jakie sklepy polecacie?

      Komentarz


      • ja mam raport po 6000km z jazdy letniej na czterech goodyear 4Seasons 235/45/17 - wrażenia b. pozytywne:
        - przyczepność b dobrze, na mokrym również.
        - spalanie spadło mi w stosunku do jeżdżenia na poprzednich oponach letnich - przy tempomacie zapiętym na 160 różnica jest o jakieś 0,4L

        ja zamawiałem ostatnie 2 sztuki z oponeo - najtaniej nie jest, ale w przypadku mojego rozmiaru tych goodyearów nikt inny nie miał na stanie - niby bywały taniej, ale dostawa 7-10 dni

        Komentarz


        • Czy ktos z uzytkownikow jezdzi.lub jeździł na oponach Kleber Quadraxer 2? Podzielcie sie spostrzezeniami.Zima lato? Jakie powinno byc optymalne.cisnienie w ogumieniu 195/65 r 15 w tym modelu opony? Cisnienie nabite w serwisie 2.3 bara po sprawdzeniu na zimno na stacji 2.5 bara. Auto lekko plywa podczas jazdy w porownaniu z GY Excelence cisnienie zawsze sprawdzane na jednej stacji 2.3 bara, ale calkiem kontrolowanie. Prosze o porady opinie. Czego sie po oponie spodziewac?
          bastek1080

          Komentarz


          • Jeśli ta opona rozmiarowo z indeksami nośności i prędkości zgodna jest z homologacją auta to ciśnienie powinno być zgodne z zaleceniami producenta auta - dane w homologacji, instrukcji obsługi auta, wlepka przy wlewie paliwa, na słupku przy drzwiach kierowcy, w bagażniku.

            Komentarz


            • Zamówiłem bridgestone weather control a0005, bo jako jedyne w tym rozmiarze miały A na mokrym, a do tego XL:

              Bridgestone Weather Control A005 175/65 R15 88 H XL - Voida.pl

              Komentarz


              • Do jakiego auta zamówiłeś Bridgestone w tym rozmiarze i dlaczego XL, nie będzie za twarda (chyba że do szybkiej jazdy i na autostrady lub do cięższego auta) ? Też zwróciłem uwagę na tą markę ze względu na A na mokrym. Przymierzałem się też do Continentala 195/65 R15 95 H (91 - homologowanej do auta w tym rozmiarze - nie ma w ofercie), ale obawiam się czy nie będą za twarde do zwykłej eksploatacji w większości w mieście, więc raczej odpuszczam.

                Komentarz


                • Do mikry k12. Do jazdy po krawężnikach, dziurach i ogólnie do niewiedzenia po czym się jedzie. ;-).

                  Na autostrady/do ciężkiego auta 175/65? No weź...

                  Komentarz


                  • To dotyczyło XL. Napisz może za jakiś czas jak się te opony sprawdzają w użytkowaniu.

                    Komentarz


                    • Nie bój żaby - sprawdzą się. Do octavii cięższej o 300 kg XL nie kupiłbym, ale do tej mikry nadadzą się elegancko.

                      Komentarz


                      • Ja mam zimowe Nokiany WRD3 195/65 R15 właśnie 95H XL.
                        Na lato ten sam rozmiar 91H.
                        Na XL jest twardziej, ale dla mnie jeszcze nie za twardo. Przynajmniej auto zachowuje responsywność na asfalcie jak należy.

                        Miałem złe doświadczenia z 91H letnimi Dunlop, które miały bardzo miękką konstrukcję opony w stosunku do fabrycznie zamontowanych Conti EC3 o takich samych parametrach. Auto zmieniło się bardzo na minus i po 1 sezonie odsprzedałem Dunlopy i kupiłem nowe Conti. Zrażony do miękkich opon, stojąc przed wyborem kół na zimę, specjalnie wybrałem 95 XL, żeby znowu nie wtopić z za miękkimi 91H, zwłaszcza że już sama rzeźba bieżnika zimowego pogarsza precyzję i stabilność na asfalcie (a takie mamy zimy, że zachowanie na asfalcie jest dla mnie priorytetem). Po 4 sezonach nie mogę powiedzieć, żebym żałował i te 95 XL mi odpowiadają, ale obiektywnie przyznam, że jest na nich dość twardo.

                        M.
                        666 4U

                        Komentarz


                        • beaviso, czy w zimowych 95H XL zmieniałeś też ciśnienie czy pompujesz tak jak letnie 91 H ? Zastanawiam się czy zmiana opon na takie o nośności 95 zamiast 91 wymaga zmiany ciśnienia w ogumieniu, a jeżeli tak to jak dobierać poprawnie?

                          Komentarz


                          • Trudno mi mówić o dokładnym ciśnieniu, nie dysponując czujnikami z bieżącym odczytem (mam takie w drugim aucie i widzę jak bardzo zmienia się ciśnienie zależnie od temperatury zewn. i warunków jazdy).
                            W praktyce ciśnienie w Skodzie badam jadąc po postoju auta, bez nasłonecznienia, na stacji odległej o kilkaset metrów od miejsca parkowania, więc opony nie rozgrzeją się po drodze. Wskazania ciśnieniomierza na stacji mam zweryfikowane przez porównanie z drugim autem, wiem że są poprawne.
                            Letnie u siebie pompuję (pomiar na zimno wg zasad jak wyżej) 2.3/2.3, czyli nieco w stronę "eco" (zalecane minimalne to 2.1/2.0 bodajże), a zimowe też 2.3/2.3.
                            Wolę w zimowych trzymać też te 2.3, żeby podczas dużych spadków temperatury, jakie mogą przytrafić się w nocy w zimie, opony nie zeszły poniżej 2.1 bar. (10 st. - 0.1 bar mniej więcej). Ale dość rzadko sprawdzam, więc nie wiem jak to ciśnienia się zmienia.

                            Poza tym trzeba to wyczuć zależnie od modelu opony i jakości dróg jakimi zwykle jeździsz vs. osobiste preferencje i odczucia. Dla mnie 2.1/2.0 to ciut za mało obojętnie od typu opony.

                            M.
                            Ostatnio edytowany przez beaviso; [ARG:4 UNDEFINED].
                            666 4U

                            Komentarz


                            • Dopadł i mnie temat zakupu opon na zimę. Z uwagi na fakt, iż na lato mam Uniroyal Rainsport 3 i jestem z nich zadowolony to i na zimę noszę się z zamiarem zakupu opon tej firmy a dokładnie Uniroyal MS Plus 77 w rozmiarze 205/55 R16. Co sądzicie o tej oponie? Czy może polecacie coś innego w podobnej cenie (1000-1100 za komplet)? Zdecydowanie większość kilometrów robię po mieście, w którym w ostatnich latach kuleje sprawa odśnieżania ulic

                              EDIT: dopiero teraz zauważyłem, że to nie ten temat. Sorry
                              Ostatnio edytowany przez djhering; [ARG:4 UNDEFINED].

                              Czarna RSka: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-bwa-by-hering

                              Komentarz


                              • Witam,
                                Chętnie dowiem się opinii na temat zakupu opon używanych. Na co zwracać uwagę przy ich kupnie?
                                Czy jednak lepiej jest dołożyć trochę i zakupić oryginalne nieużywane?

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X