Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez prezes73 Zobacz posta
    5W40
    Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]:14,89
    Podejrzewam że będzie to samo co na Neste City Pro 0W40 ( neste jest 14), latem silnik zbyt mocno się grzał, czułem że ma ciężej, wolniej wkręcał się na obroty niż na race pro S 5W30 czy nawet na Statoil Lazerway LL 5W30
    Jeszcze korci mnie Shell AV-L 0W30
    co ty za czary piszesz? silnik wolniej wkreca sie na obroty bo jest w lecie cieplej a zatem objetośś powietrza w m3 jest inna niz zima. pozatym lepkość a pompowalność to inne parametry
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz


    • Takie czary że i Neste i Fuchs był latem. Z tych dwoch oliw latem Fuchs był pierwszy , przed nim byl Statoil a po nim Neste. Jezdziłeś kiedyś na Race? Co do pompowalności napisałem to dodatkowo.

      Komentarz


      • Wracając do Shella to akurat wersja ECT C2/C3 czy AV-L zrobiły się bardzo popularne u nas na rynku , nie tylko ze względu na lepkość 0w-30 ale też są jako dobra alternatywa dla np. Castrola w wersji LL czy tam C3. Dostępny jest u wielu dostawców, także tych autoryzowanych co skutkuje dość atrakcyjną ceną w kontekście parametrów. Odpowiadając malkontentom, tak wiem że są tańsze oleje i równie dobre, ale też myślę że popularność jego jest też dzięki temu forum i poparta dobrymi opiniami

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
          Jest jeszcze cywilny Fuchs 0W-30
          Dzięki za poradę, przymierzałem się do niego, ale to zupełnie inna baza niż Race ;-)
          Parametry ma ciekawe, z tym czy nadal są tam estry czy teraz HC XTL?
          może też wleci do TSI
          Ostatnio edytowany przez prezes73; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz






          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta

            ... dlatego taka lepkość i ten olej.
            czyli? shell AV-L czy fuchs?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta

              Jest tu masa wpisów o nim, ja chyba zacząłem jako jeden z pierwszych go stosować, po VOA jego bliźniaka ECT C2/C3 zdecydowałem się go zalać do tsi przy zmianie z oema po ok. 3 kkm przebiegu. Łącznie 3 zmiany, i 30 kkm na nim zrobione, teraz z mixem AR i nie widzę alternatywy, może ten FUCHS - zobaczymy, a też jestem zdecydowanym zwolennikiem jak najlepszego flow w silniku, dlatego taka lepkość i ten olej.
              masz ten luksus, że nie masz łańcucha ;-)

              Komentarz


              • Zamieszczone przez prezes73 Zobacz posta
                Dzięki za poradę, przymierzałem się do niego, ale to zupełnie inna baza niż Race ;-)
                Parametry ma ciekawe, z tym czy nadal są tam estry czy teraz HC XTL?
                może też wleci do TSI
                Kupowałem na podstawie aktualnej karty otrzymanej z Gliwic. Na pewno nie hc bo nie czernieje upalny w wysokiej temperaturze i bardzo delikatny chemiczny zapach, nie wali ropą. Doskonały css do napinacza.
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Ja dzisiaj do Meganki 1.4 wlałem Meguina 0W-40 + CeraTec, przebieg motoru 275 500km, a przed wymianą przepłukałem płukanką Valvoline

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta

                    Kupowałem na podstawie aktualnej karty otrzymanej z Gliwic. Na pewno nie hc bo nie czernieje upalny w wysokiej temperaturze i bardzo delikatny chemiczny zapach, nie wali ropą. Doskonały css do napinacza.
                    Dzięki za info, rozumiem że zalewałeś go, kiedy to było? Zadowolony z oliwy?

                    Komentarz


                    • Najpierw testowałem w 1.6 190KM, rok temu poszedł znów tu i do TSI, bo x-lite przestał być produkowany. Jakoś x-max 0W-30 nie może się pojawić...
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta

                        Kupowałem na podstawie aktualnej karty otrzymanej z Gliwic. Na pewno nie hc bo nie czernieje upalny w wysokiej temperaturze i bardzo delikatny chemiczny zapach, nie wali ropą. Doskonały css do napinacza.
                        coś w tej karcie jest do poczytania? Bo Fuchs utajnił wszystko w nowych kartach....

                        Komentarz


                        • Tak, to wiem, chodziło mi o twój wpis: "Jest tu masa wpisów o nim, ja chyba zacząłem jako jeden z pierwszych go stosować, po VOA jego bliźniaka ECT C2/C3 zdecydowałem się go zalać do tsi przy zmianie z oema po ok. 3 kkm przebiegu. Łącznie 3 zmiany, i 30 kkm na nim zrobione, teraz z mixem AR i nie widzę alternatywy, może ten FUCHS - zobaczymy, a też jestem zdecydowanym zwolennikiem jak najlepszego flow w silniku, dlatego taka lepkość i ten olej"
                          Czyli jaki miałeś na myśli, Schell AV-L?

                          Komentarz


                          • Tak miałem na myśli Shella.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                              Tak miałem na myśli Shella.
                              Dzięki, sprawdzę go jeszcze
                              Co do Fuchsa 0W30 to sobie odpuszczę, faktycznie nie wiadomo co teraz tam siedzi, lepszym wyborem będzie Shell AV-L 0W30

                              Komentarz


                              • Lepszym do czego bo nie do silnika spalinowego, shell to 504 czyli z ograniczeniem w pakiecie ochrony zużycia. Nigdy jakikolwiek 504 nie da rady z powodu założeń technologicznych. Na szczęście to przeszłość a na horyzoncie pojawi się lepsza/gorsza (niepotrzebne skreślić) ''norma''.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Sebastianie, spokojnie ;-) napisałem że do sprawdzenia, olej wymieniam co 10kkm, czy z norma 504 czy 502 czy też bez normy, przy takim przebiegu 504 da radę.Może wypadnie z silnika wcześniej jak nie spełni moich oczekiwań i wpadnie Race pro S 5W30 ;-)

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
                                    Lepszym do czego bo nie do silnika spalinowego, shell to 504 czyli z ograniczeniem w pakiecie ochrony zużycia. Nigdy jakikolwiek 504 nie da rady z powodu założeń technologicznych. Na szczęście to przeszłość a na horyzoncie pojawi się lepsza/gorsza (niepotrzebne skreślić) ''norma''.
                                    Wyjaśnijcie mi proszę dlaczego to niby norma bardziej Eco musi być gorsza pod względem ochrony zużycia?
                                    Bo wg materiałów w sieci jest na odwrót - pod każdym względem 504 > 502 (bo nie ukrywajmy że 502 to stara norma którą niedługo olej słonecznikowy z Biedronki będzie spełniać ;-)

                                    Jeszcze miał być link do ruskiego forum "saga o olejach vw 504 vs 502" którą sobie kiedyś tłumaczyłem (koleś po kolei omawiał wszystkie parametry i wykazał że 504>502) ale teraz nie wpuszcza mnie "do środka" (pisze że post prywatny).

                                    Ja osobiście łącze dwa światy - vw504 i wymieniam po 15000 km (nie czekam aż komputer dojdzie lub trochę zmniejszy od 30000 km)
                                    Załączone pliki
                                    algi
                                    O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                    Komentarz


                                    • Pisałem że to oleje pod różne normy. Ten Shell taki goły nie jest, choć wiadomo, niski poziom ZDDP, ale ma np.dodany bor. Dodanie mixu AR daje dużo wyższy poziom ochrony, jednak ta ochrona przebiega w oparciu o inne dodatki, podniesiony jest też TBN i łącznie będzie go na poziomie ca 12. Należy przypomnieć że sam olej ma ten parametr też już dość wysoko bo niecałe 9. Oczywiście jest też strona finansowa, ale to już kwestia wyboru czy dobry lub bardzo dobry olej 502 i korzyści z tym związane czy jednak 504 z mixem AR i plusami płynącymi akurat z takiego rozwiązania..

                                      algi - tego linka wrzucałem jakiś czas temu tutaj, ale po zmianach na forum nie mogę tego posta znaleźć teraz.
                                      Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez algi Zobacz posta
                                        Wyjaśnijcie mi proszę dlaczego to niby norma bardziej Eco musi być gorsza pod względem ochrony zużycia?




                                        Golf 5W30.jpg



                                        TT4200.jpg


                                        Zamieszczone przez algi Zobacz posta
                                        Ja osobiście łącze dwa światy - vw504 i wymieniam po 15000 km (nie czekam aż komputer dojdzie lub trochę zmniejszy od 30000 km)
                                        To już chyba lepiej kupić 5L minerała w supermarkecie za 40 zł zmienić co 5tys i wyjdzie jeszcze lepiej

                                        ​​​​​​​Te 504 nawet 10tys nie wytrzymują

                                        Komentarz


                                        • No tak. 502 jest do 15000km a 504 do 30000km. Czyli w VW pracują sami idioci. A te testy 250h dla 502 i 650h dla 504 z zastosowaniem materiałów radioaktywnych to tak dla jaj sobie robią....
                                          Definicje norm kłamią, Lubrizol też kłamie... w sumie Dr House mówił że Everybody lies....
                                          Poza tym tam powyżej to oba są Diesle. Mnie interesuje benzyna (w końcu taki jest wątek).
                                          Z tego co kojarzę to Irek w rok zrobił >400000km jeżdżąc na 504 i silnik nie wybuchł (tam był chyba 1.6 TDI...IIRC)....

                                          Shell wypadł dobrze...

                                          A tekst o minerale traktuję jako żart.... bo na pewno szybko by dotarł do wszystkich węzłów tarcia przy ostatnich -22 st. C....
                                          Ostatnio edytowany przez algi; [ARG:4 UNDEFINED].
                                          algi
                                          O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                          Komentarz


                                          • cytrynowiec: Shell AV-L 0W30 bez miksów wytrzyma spokojnie 10kkm smarując silnik. Ktoś może zapodać linka do analizy tego oleju Shella? Poza tym jestem zdania podobnego jak podaje tu algi, byle nie ufać LL i wymieniać max 15kkm.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez algi Zobacz posta
                                              No tak. 502 jest do 15000km a 504 do 30000km. Czyli w VW pracują sami idioci. A te testy 250h dla 502 i 650h dla 504 z zastosowaniem materiałów radioaktywnych to tak dla jaj sobie robią....
                                              Definicje norm kłamią, Lubrizol też kłamie... w sumie Dr House mówił że Everybody lies....
                                              Poza tym tam powyżej to oba są Diesle. Mnie interesuje benzyna (w końcu taki jest wątek).
                                              Z tego co kojarzę to Irek w rok zrobił >400000km jeżdżąc na 504 i silnik nie wybuchł (tam był chyba 1.6 TDI...IIRC)....

                                              Shell wypadł dobrze...

                                              A tekst o minerale traktuję jako żart.... bo na pewno szybko by dotarł do wszystkich węzłów tarcia przy ostatnich -22 st. C....
                                              Generalnie LL w prawdziwych warunkach (wiele zimnych startów ) to żart ale to nie z tylko powodu jakości samego oleju.

                                              natomiast olej LL podczas przepisowej jazdy autostradą lub drogą SR swobodnie wytrzyma 50 kkm

                                              liczą się warunki a mając DPF wpuszczamy ropke do oleju wiec idea LL leży i kwiczy
                                              Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                                              Komentarz


                                              • Ano właśnie, wszystko zależy od warunków jazdy i jej stylu. Teraz do tego trzeba dopasować olej i interwały - proste a zarazem trudne, nie ma złotego środka.
                                                Analiza VOA bliźniaka AV-L bo to te same oleje:Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...
                                                X