Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ten 5w20 ma potwierdzone PAO - poliolefiny.
    Ten 5w30 bez szału - neutralny olej bazowy traktowany wodorem i odwoskowany - izoparafina. Olej produkowany na drodze obróbki petrochemicznej z zastosowaniem syntezy katalitycznej, krótko mówiąc grupa III odpowiednik VHVI./GTL.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Karty sprytnie by nie zdradzać składu podają zakresy udziału procentowego poszczególnych wywierających wpływ na środowisko substancji ... widmo- widmo w dalej rozciągłości podczerwieni pokaże mam prawdę...

      Komentarz


      • Już Wam pisałem koledzy w kwietniu 2017 r. o VENOL .... popatrzcie na post : Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska

        Komentarz


        • Zamieszczone przez micrusec Zobacz posta
          Już Wam pisałem koledzy w kwietniu 2017 r. o VENOL .... popatrzcie na post : Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska
          Czekam na promo w Selgrosie.

          Komentarz


          • Paolo ty masz zablokowane PW?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz posta
              Paolo ty masz zablokowane PW?
              tak...zdjęć na forum też nie mogę dodawać...
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • hehe. a pw celowo czy tak samo jak ze zdjeciami??

                jakbyś miał czas i chęć wypunktuj plusy i minusy
                0w30 vs 0w40 na normie 502 do tsi (1,8tsi)
                znam juz zdanie innych kolegow ale zalezy mi na Twojej opinii

                Komentarz


                • =xtremesystems jakbyś miał czas i chęć wypunktuj plusy i minusy
                  0w30 vs 0w40 na normie 502 do tsi (1,8tsi)
                  trochę nie na temat, ale jak pytanie brzmiałoby "5W40 czy 0W40" to zdecydowanie 0Wxx. W moim przypadku to 0W40 (lub nawet 50) bo silnik starej konstrukcji i z niemałym przebiegiem, ale jedno jest pewne - na 0W40 pracuje lepiej, ciszej, lżej i z lepszym "flow" a oleju prawie nie bierze. 5W40 też zdarzają się niezłe ale jest ich niewiele - tutaj wspomnę o Specolu Goldzie bo on u mnie się sprawdził jak mało który 5W40 przed nim. Rację mają wszyscy koledzy, preferujący 0Wxx przed 5Wxx - koniec, kropka. Do mojego Ravenola 5W40 VST, który zresztą okazał się przeciętnym olejem, po 3000 km od wymiany wlałem AR 9100 i zaraz zrobiłem 500 km trasy. Praca silnika poprawiła się, silnik "złagodniał", "wygładził" się i wyciszył ale już w drodze powrotnej wszystko wróciło do normy i już obecności dodatku nie słyszę to tak a propos wrażeń słuchowych po AR. Myślę też, że jego obecność nie zmienia temperatury oleju, a jeśli już to marginalnie. Wlałem go trochę mniej - 25 :1 a nie 35: 1, bo Ravenol ma sporo boru na pokładzie (AR był też w poprzednim oleju) - zresztą na opakowaniu AR 9100 (200 ml) piszą by lać w proporcji 28:1 a nie 35:1. Pytanie : czy olej można "przeborować" albo "przepotasować" ? bo AR 9100 podnosi znacznie poziom boru i potasu w oleju. Następny olej to 0W40 502.00 i najlepiej MB 229.5 bez żadnych dodatków w opcji całorocznej.
                  Leon 1.6 16V 105 KM

                  Komentarz


                  • Dodatek AR9100 w proporcji 35:1 oznacza, że jego zawartość będzie mniejsza niż w propocji 28:1 czy 25:1.
                    Jedna jednostka AR 9100 na 28 jednostek oleju.
                    Np. 28:1 - 100 ml AR9100 na 2800 ml oleju, 35:1 - 100 ml AR9100 na 3500 ml oleju.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez rodro Zobacz posta
                      Dodatek AR9100 w proporcji 35:1 oznacza, że jego zawartość będzie mniejsza niż w propocji 28:1 czy 25:1.
                      Jedna jednostka AR 9100 na 28 jednostek oleju.
                      Np. 28:1 - 100 ml AR9100 na 2800 ml oleju, 35:1 - 100 ml AR9100 na 3500 ml oleju.
                      fakt, trochę pomataczyłem - karta podaje 28,5 : 1 (35 ml na litr oleju) czyli 3,5 % ja wlałem 2,5 % czyli 25 ml na litr oleju

                      Leon 1.6 16V 105 KM

                      Komentarz


                      • koka boru to ma sporo Shell C2/C3 aka AVL pewnie też - sam go doprawiałem przecież

                        Może faktycznie Twój silnik lepiej znosi 0w40 , a jak Ci pasuje Specol to nic nie stoi na przeszkodzie mają też 0w40.

                        Komentarz


                        • Choc czasami mnie kusi by zastosować jakiś Ceramizator czy witaminie to jednak dam sobie spokój. Również kusi mnie by zmieniać oleje (ale nie lepkość) to jednak zostanę juz przy Neste i oczywiście tylko 0w40. Był Millers, był Fuchs ale Neste jest najtańszy i nie gorszy a ja różnicy nie zauważam. Myślę że kluczowe jest u mnie (na plus) to że wymieniam olej dokładnie co roku (zawsze na wiosnę) a przebieg to co 7-9kkm :-)
                          strazakp

                          Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                          Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                          Komentarz


                          • Z cyklu "Pan profesor" radzi...

                            "W niskich temperaturach olej gęstnieje, więc warto regularnie kontrolować jego stan. Zbyt częsta wymiana może być jednak szkodliwa. - Olej w początkowym okresie eksploatacji "dociera się". Jeśli wymieniamy go za często, to długo pracujemy na oleju, który nie do końca przystosował się do danego silnika - zwraca uwagę prof. Andrzej Kulczycki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego."

                            tak, że tego ... wiecie, nie wymieniajcie za często
                            Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; [ARG:4 UNDEFINED].
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                              Z cyklu "Pan profesor" radzi...

                              "W niskich temperaturach olej gęstnieje, więc warto regularnie kontrolować jego stan. Zbyt częsta wymiana może być jednak szkodliwa. - Olej w początkowym okresie eksploatacji "dociera się". Jeśli wymieniamy go za często, to długo pracujemy na oleju, który nie do końca przystosował się do danego silnika - zwraca uwagę prof. Andrzej Kulczycki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego."

                              tak, że tego ... wiecie, nie wymieniajcie za często
                              No to teraz
                              strazakp

                              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                                Z cyklu "Pan profesor" radzi...

                                "W niskich temperaturach olej gęstnieje, więc warto regularnie kontrolować jego stan. Zbyt częsta wymiana może być jednak szkodliwa. - Olej w początkowym okresie eksploatacji "dociera się". Jeśli wymieniamy go za często, to długo pracujemy na oleju, który nie do końca przystosował się do danego silnika - zwraca uwagę prof. Andrzej Kulczycki z Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego."

                                tak, że tego ... wiecie, nie wymieniajcie za często
                                Piekło zamarza..., trzeba założyć nowy wątek i podwiesić: jaki olej do styków akumulatorów w elektrykach albo jakie pasty teflonowe do silników indukcyjnych....

                                tez osobiście słyszałem teorie ze mineralny lepiej przylega i przez to jest lepszy albo Olej nabiera właściwości smarnych dopiero po przepracowaniu .... oszuści z black strone labs - wiedziałem ze losują wyniki i nie maja sprzętu analitycznego....

                                dobra ziomki pytanie - jeździ ktoś Was już na 508.00/509.00?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                                  508.00/509.00?
                                  Dziwi mnie ze taki Total dostal rekomendacje do starych silnikow, a nie sa to oleje pod nowe silniki typu 1.5TSI

                                  W przypadku obu dopuszczeń VW zaleca wymianę oleju co 30 tys. km lub co dwa lata.- czyli klasyka, spodziewalem sie bedzie wymiana co 40-50kkm i 3 lata
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                                    Dziwi mnie ze taki Total dostal rekomendacje do starych silnikow, a nie sa to oleje pod nowe silniki typu 1.5TSI

                                    W przypadku obu dopuszczeń VW zaleca wymianę oleju co 30 tys. km lub co dwa lata.- czyli klasyka, spodziewalem sie bedzie wymiana co 40-50kkm i 3 lata
                                    Do jakich starych? Link

                                    pedros kusi...ale jak już to na zimę: Quality is in our nature | Eurol B.V.

                                    Komentarz


                                    • Tak poklikałem chwilę i znalazłem olej który ma oficjalnie podane w karcie 70-90% Polyalphaolefins - 4cST ciekawe kiedy będzie dostępny w PL
                                      Muszę napisać do firmy zapytanie.

                                      Oleje w specyfikacji 508 00/509 00 nie są wstecznie zgodne ze starszymi silnikami i mogą być używane tylko w silnikach VW wymagających środków smarnych opisanych w specyfikacji 508 00/509 00.
                                      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; [ARG:4 UNDEFINED].
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz


                                      • Upsss
                                        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                                          Tak poklikałem chwilę i znalazłem olej który ma oficjalnie podane w karcie 70-90% Polyalphaolefins - 4cST ciekawe kiedy będzie dostępny w PL
                                          Muszę napisać do firmy zapytanie.
                                          O Castrola Cię nie podejrzewam....więc pewnie....ten drugi...

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Oleje w specyfikacji 508 00/509 00 nie są wstecznie zgodne ze starszymi silnikami i mogą być używane tylko z silnikami VW wymagającymi środków smarnych opisanych w specyfikacji 508 00/509 00.
                                          Ano właśnie...wg instrukcji str. 292 dla CZDA nie powinno być problemu.
                                          Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                                          Komentarz


                                          • Chyba "... mogą być używane w silnikach..." a nie z silnikami :P

                                            Komentarz


                                            • cytrynowiec - ani castrol ani żaden "drugi" całkiem inna firma, miałem ją "na oku" od pewnego czasu ale nie miała nic nadzwyczajnego i proszę, wyskoczyła z takim rodzynkiem (tylko żeby ktoś nie pomyślał, że te 70-90% dotyczy całkowitej jednostki).
                                              Przytoczyłem to co napisał producent tego oleju a olej ma oficjalną specyfikację 508.00/509.00 VW więc chyba wiedzą co piszą - wg nich "Olej jest oficjalnie zatwierdzony do najnowszych silników Audi i VW od 2015 r. Dotyczy to silników 2.0 TFSI (140 kW) i 3.0 TDI CR (160 kW)"
                                              ps. ja bym się narazie nie podniecał tak tą częścią PAO w tym oleju...jak już wiadomo nie takie marki i ich produkty "poległy" w trakcie ...

                                              Marek_82 - dzięki, poprawiłem. Tłumaczenie "tak wyszło"
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • No jak ma oficjalną normę to w spisie jest...ale mniejsza z tym, te oleje to i tak nowosć, więc pewnie trochę trzeba poczekać na jakieś VOA czy opinie. na razie i tak aso leją co mają w bekach.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                                  na razie i tak aso leją co mają w bekach.
                                                  dokładnie, mam wrażenie że w ASO VW już dawno się pogubili w tych specyfikacjach i leją to co mają aktualnie pod ręką

                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                                                    Tak poklikałem chwilę i znalazłem olej który ma oficjalnie podane w karcie 70-90% Polyalphaolefins - 4cST ciekawe kiedy będzie dostępny w PL
                                                    Muszę napisać do firmy zapytanie.

                                                    Oleje w specyfikacji 508 00/509 00 nie są wstecznie zgodne ze starszymi silnikami i mogą być używane tylko w silnikach VW wymagających środków smarnych opisanych w specyfikacji 508 00/509 00.
                                                    Haha .. zaszedłeś chyba za daleko.. bo odpytujesz już producentów baz olejowych

                                                    0W16 już trzymałem w łapie (Venol)

                                                    Czym wg was różni się silnik przystosowany do niższych lepkości (XW20) od normalnego co akceptuje xW40?

                                                    ciensze kanały olejowe?
                                                    inna konstrukcja pompy oleju?
                                                    utwardzone materiały węzłów tarcia?
                                                    ultraszerokie panewki ?
                                                    jakies różnice muszą być żeby rekompensować obniżony HTHS?
                                                    Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X