Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Panowie , proszę o doradztwo w sprawie oleju do mojego silnika F4RT , (renault 2.0 turbo). Długo jeździłem na LM Synth HT 5w40 od dwóch lat zalewam neste city pro 5w40 lecz w temacie smarowideł tyle się zmienia że zastanawiam się czego by tu spróbować, nowego, lepszego? Co do neste to ubywa go troszkę mniej niż LM i silnik pracuje jakby troszkę bardziej "chropowato". Neste był tutaj bardzo polecany lecz dorwałem ostatnio jakieś zestawienie w excelu odnosnie testów ochrony silnika i wypada on w nich gorzej niż poprzedni mój olej.(jak to jest z tym neste w końcu) Cały czas zwracam się ku olejom xado, lecz sam nie wiem. Stosowałem juz parę razy ich rewitalizanty i złego słowa o nich nie powiem ale jak się mają ich oleje na tle konkurencji? Ogólnie szukam czegoś w cenie do 200zł za 5l, przeloty 70 %miasto, 30 trasy, jazda dynamiczna i lpg. Czy warto w moim wypadku próbować klasy 0w40? Troszkę się obawiam przy turbinie i lpg.
    Arkusz1 * 0-0, 05 Amazing,* 0, 06-0, 09 very good,* 0, 10-0, 15 good,* 0-0, 05 Amazing,* 0, 06-0, 09 very good,* 0, 10-0, 15 good,* 0-0, 05 Amazing,* 0, 06-0, 09 very good,* 0, 10-0, 15 good,* 9, 5-9 Amazing,* 8, 9-7 Very good,* 6, 9-5 Good, https:// uszlachetniacze. blogspot. com/ Nazwa oleju/...

    Komentarz


    • ZTCP to Neste City Pro 0W-40 był polecany. Opinii o 5W-xx nie kojarzę. 0w-40 był dosyć ciepło opiniowany i tutaj i na oilclub.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez roob Zobacz posta
        Panowie , proszę o doradztwo w sprawie oleju do mojego silnika F4RT , (renault 2.0 turbo). Długo jeździłem na LM Synth HT 5w40 od dwóch lat zalewam neste city pro 5w40 lecz w temacie smarowideł tyle się zmienia że zastanawiam się czego by tu spróbować, nowego, lepszego? Co do neste to ubywa go troszkę mniej niż LM i silnik pracuje jakby troszkę bardziej "chropowato". Neste był tutaj bardzo polecany lecz dorwałem ostatnio jakieś zestawienie w excelu odnosnie testów ochrony silnika i wypada on w nich gorzej niż poprzedni mój olej.(jak to jest z tym neste w końcu) Cały czas zwracam się ku olejom xado, lecz sam nie wiem. Stosowałem juz parę razy ich rewitalizanty i złego słowa o nich nie powiem ale jak się mają ich oleje na tle konkurencji? Ogólnie szukam czegoś w cenie do 200zł za 5l, przeloty 70 %miasto, 30 trasy, jazda dynamiczna i lpg. Czy warto w moim wypadku próbować klasy 0w40? Troszkę się obawiam przy turbinie i lpg.
        A co to za ośrodek badawczy wykonywał te testy? Tak na szybko to kilka rzeczy mi tu mocno nie pasuje w tym zestawieniu.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta

          A co to za ośrodek badawczy wykonywał te testy? Tak na szybko to kilka rzeczy mi tu mocno nie pasuje w tym zestawieniu.
          Hehe, jest taki kanał na YT Piotr Tester, człowiek chyba powiązany z jedną z firm zajmującą się dystrybucją oliw (nie wiem czy mogę podać jej nazwę). Robi takie różne testy, wyglądają dość sensownie. A wracając do mojego pytania, czy coś moglibyście od Siebie polecić?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez roob Zobacz posta

            Hehe, jest taki kanał na YT Piotr Tester, człowiek chyba powiązany z jedną z firm zajmującą się dystrybucją oliw (nie wiem czy mogę podać jej nazwę). Robi takie różne testy, wyglądają dość sensownie. A wracając do mojego pytania, czy coś moglibyście od Siebie polecić?
            Wysyłałem mu nawet kilka olejów do testów ale te metody trudno uznać za naukowe (Piotr o tym wie) i pomimo, że mocno się stara (podgrzewanie oleju) to odtworzenie warunków panujących w silniku jest w takim teście niemożliwe dlatego uzyskane wyniki należy traktować z dużą rezerwą. Ja teraz zalewam do 2.0T by Renault Neste City Pro 0W40 i doprawiam Archoilem AR9200V2. Bardziej na bogato (albo bez Archoila) można Penrite 10tenths Premium 0W40 czy pewnie też polecanego tu Ravenola (choć Neste + AR9200V2 pod względem smarowania i ochrony bije na głowę te 2 oleje bez dodatku). Na sezon zimowy moim zdaniem 0W40 jest właściwą lepkością choć oczywiście 5W40 też będzie ok. Na lato można też 5W50. O turbinę bym się nie martwił bo przy 0W smarowanie turbiny będzie szybsze i lepsze w niższych temperaturach (lepsza lepkość w niskich temperaturach i pomp owalność).

            Komentarz


            • Ja właśnie rozmyślałem nad taka opcja Neste 0w40+Ar9100 ale ktoś mi tu doradził że lepszym będzie jednak Ravenol SSL 0w40. Sprzedałem zatem Neste i zamierzam kupić Ravenol. No chyba że jest jakaś lepsza alternatywa w podobnej cenie.???
              strazakp

              Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
              Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta
                ... Ja teraz zalewam do 2.0T by Renault Neste City Pro 0W40 i doprawiam Archoilem AR9200V2. Bardziej na bogato (albo bez Archoila) można Penrite 10tenths Premium 0W40 czy pewnie też polecanego tu Ravenola (choć Neste + AR9200V2 pod względem smarowania i ochrony bije na głowę te 2 oleje bez dodatku).
                Wszystko fajnie , tylko troszkę budżet nie ten. Tak jak pisałem chciałbym się zmieścić w 200zł/5l a sam ar9200 to grubo ponad stówka. Olej wymieniam co 10 max 12 kkm plus co druga wymiana płukanka. Myślę że jak na wiek i zaawansowanie konstrukcji mojego auta troszkę przesadą było by wkładanie 600zł w sam olej rocznie. Tak więc biorąc pod uwagę sam olej do tej pory najwięcej przemawia za ravenolem ssl. Czy może coś jeszcze w tej cenie ?

                Komentarz


                • strazakp - tak sobie tylko czytam i myślę po "chiny ludowe" chłopie było sprzedawać Neste i kupować Ravenola...soryyy ale normalne transakcja roku -miałem Ravenola i to kilka razy,miałem Neste...jak u kumpla na Revenolu poszło ciśnienie smarowania w dół i to kontrolka wywaliła komunikat kilka razy i to na świeżym oleju) to szybko wyleczyliśmy się z tej marki - po zalaniu "innego"oleju NIGDY ciśnienie smarowania się nie zaświeciło - "przypadek, nie sądzę" jak mawiał pewien "pacjent"
                  ...ale to Twój wybór,Twój silnik- rób jak uważasz
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                    strazakp - tak sobie tylko czytam i myślę po "chiny ludowe" chłopie było sprzedawać Neste i kupować Ravenola...soryyy ale normalne transakcja roku -miałem Ravenola i to kilka razy,miałem Neste...jak u kumpla na Revenolu poszło ciśnienie smarowania w dół i to kontrolka wywaliła komunikat kilka razy i to na świeżym oleju) to szybko wyleczyliśmy się z tej marki - po zalaniu "innego"oleju NIGDY ciśnienie smarowania się nie zaświeciło - "przypadek, nie sądzę" jak mawiał pewien "pacjent"
                    ...ale to Twój wybór,Twój silnik- rób jak uważasz
                    Owszem sprzedałem Neste ale Ravenolu jeszcze nie kupiłem. Wymianę oleju mam dopiero w marcu więc jest czas.
                    Może i faktycznie nie zrobiłem dobrze ale chyba chciałem spróbować czegoś innego. Troche zaskoczyła mnie twoja wypowiedź na temat Revanolu... :-( Jak już sprzedalem Neste to pewnie już nie wrócę do niego. Miałem już Millersa i Fuchsa więc tych też nie kupię. No nic muszę pomyśleć...

                    strazakp

                    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez strazakp Zobacz posta
                      Troche zaskoczyła mnie twoja wypowiedź na temat Revanolu...
                      pisałem o tym na starym forum (kumpel miał te przypadki w Citroenie Picassa 1,6 -wywaliliśmy ten olej i dałem mu baniak "innego" i cuda Panie cuda - kontrolka NIGDY się już nie zapalił (jak ktoś chętny niech sobie poszuka stare wątki).... większość już zapomniała. Tak samo jak pisałem, że Ravenol SSO 0W30 kończył się przy 8-10 tys km- zawory w benzyniaku przy redukcji i przy wysokich obrotach mi grały jak w dieslu ...ale Panie ja się tam nie znam
                      Zamieszczone przez strazakp Zobacz posta
                      chyba chciałem spróbować czegoś innego.
                      to to,ja rozumiem...
                      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; [ARG:4 UNDEFINED].
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Żeby stosować olej z dodatkiem trzeba wiedzieć jaki ten dodatek ma skład i co daje. O ile jestem w stanie zrozumieć że do "cienkiego" poziomu ZDDP dodaje np. AR9100 , to nie rozumiem po co to robić gdy mamy napakowany dodatkami olej? Jest masa takich olejów, które same spokojnie sobie dadzą radę i czy to benzyna, czy benzyna z LPG..., przecież jest ich masa, Shell, Mobil, Fuchs, Amsoil, LM a z klasy ekonomicznej ale wcale nie jakoś gorszej Eurol, Specol.
                        Co do rzeczonego Ravenol SSL i ewentualnej jego winy, to jestem daleki po jednym i indywidualnym przypadku, że ten olej to lipa i koniec...że Ravenol to dno...a nie np. wina złego dobrania oleju, bo np. ma świetne flow, ale silnik nie potrafił z tego wytworzyć odpowiedniego ciśnienia i kiszka...konkrety by się przydały bo tak, to trochę strachy na lachy...na drugim końcu są przecież zadowoleni userzy Ravenola...a gonili Neste jako lipę...więc

                        Komentarz


                        • ...więc pora na browara i spanie ... o przypadku Ravenola pisałem już dawno (olej był do bobrze dobrany) dziwne,że przy jednym 0W40 ciśnienie oleju świrowało a po zmianie na inny było ZAWSZE OK..."przypadek"...)
                          cytrynowiec jak już zapewne zauważyłeś mało co piszę...poczytam, przemilczę - po co sobie podnosić ciśnienie "pierdołami" i udowadniać "która racja jest mojsza" ja już przerobiłem tyle olejów, że mam swoje zdanie - swoją drogą kilka ciekawych marek i produktów weszło ostatnimi czasy na rynek PL ale o tym sprzedawcy milczą, czyżby trzeba było wypchać starsze zapasy
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Loozik w tym aucie mało zmieniam marki, ale zdarzały się przecież eksperymenta Olejowo póki co nic nie zmieniam...bo nie widzę nic ciekawego a lepkości nie chcę zmieniać. Wszystko co nowego widze w 0w30 jest parametrami i składem albo równe...albo dużo droższe od efesa, Motul, Millers, Ravenol...odlecieli z tymi cenami Po za tym u mnie świetnie się sprawdza. A co do Twojej powściągliwości...to przydałoby się popisać w troszkę większym gronie...jakby to ująć ........bardziej merytorycznie

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez strazakp Zobacz posta
                              ... Miałem już Millersa i Fuchsa więc tych też nie kupię. No nic muszę pomyśleć...
                              z Millersem było coś nie tak ? (rozumiem, że to był 0W40 ?) - dziś zlałem Ravenola VST 5W40 i wlałem "opcję zimową" czyli Meguina 0W40 + AR9100 (bo jeszcze miałem porcję do wykorzystania). Ravenol (też był z AR9100) z grubsza ok, im dłużej siedział w silniku tym było lepiej tzn ciszej, równiej itd. jedyny minus to to, że brał go dość sporo - jak na mój gust zbyt wiele. Na Meguinie od razu czuć lepsze "flow" zobaczymy co będzie dalej ... ciśnienie trzyma Ravenol trochę przegina z żonglowaniem kartami, ciągle coś się zmienia, raz na + raz na - , tak, jakby nie mogli się na coś konkretnego zdecydować. Miałem VST z 2016, teraz jest papierowo lepiej (molibden + sporo boru, zdecydowanie lepszy NOACK i CCS), za chwilę pewnie znowu coś pozmieniają ...

                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                                swoją drogą kilka ciekawych marek i produktów weszło ostatnimi czasy na rynek PL ale o tym sprzedawcy milczą
                                jakieś konkretniejsze info...?


                                Maciek
                                terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                                Zapraszamy....

                                Komentarz


                                • koka no jak ma być gorzej jak zalałeś 0w40 W VST piszesz o tej najnowszej VOA? К сожалению, у вас нет разрешения на это!

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                    koka no jak ma być gorzej jak zalałeś 0w40 W VST piszesz o tej najnowszej VOA? К сожалению, у вас нет разрешения на это!
                                    tak - nowy :
                                    404 - Fehler! - Ravenol

                                    a ja miałem to :
                                    RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40 USVO® 1L

                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                    Komentarz


                                    • Panowie kiedyś była wspominana firma Bizol, co myślicie o tym ich produkcie:

                                      BIZOL - Innovative Motor oils, additives, car care

                                      Niby w pełni syntetyczna baza, no i z karty też tak wynika...
                                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                      Komentarz


                                      • Koka, tak Millers był 0w40. Nic z nim nie było nie tak. Był może trochę drogi i przeszedłem na Fuchsa. Chciałem coś zmienić, praktyczne to co roku zalewam innej marki ale ciągle 0w40 i 229,5
                                        strazakp

                                        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                        Komentarz


                                        • Bizol tylko niby syntetyczny , pozatym piszą że bazy syntetyczne 3,4,5 a ile czego nie wiadomo. Jak zrobią lepszą cenę niż SCT to potestuje.
                                          Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; [ARG:4 UNDEFINED].
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez koka Zobacz posta
                                            Ja miałem ten i też mi brało ale chyba to wina mojej nogi i zajechanego sprzęgła, które zostalo wymienione... teraz olej trzyma ten sam poziom dłuższy czas. Chyba zdecyduje się zalać się go jeszcze raz i zobaczę, choć bardzo po głowie chodzi mi ten Specol

                                            Champ20ns!

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez bo86bo Zobacz posta
                                              Ja miałem ten i też mi brało ale chyba to wina mojej nogi i zajechanego sprzęgła, które zostalo wymienione... teraz olej trzyma ten sam poziom dłuższy czas. Chyba zdecyduje się zalać się go jeszcze raz i zobaczę,
                                              bierz tego z "najnowszego rozdania" - z CCS 4200 i 7,4 NOACK powinno go mniej ubywać ...

                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz


                                              • Biorąc na tapetę takie leje 0w40: Neste, Specol, Bizol i Revanol to który byłby najlepszy? Jak tak patrzę to ceny mają podobne a jedynie Specol jest wyraźnie tańszy.
                                                strazakp

                                                Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                                                Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                                                Komentarz


                                                • Nie tylko Specol bo zapomniano o Orlenie - baza GTL choć było podejrzenie że PAO - ale raczej nie...i teraz tak, pakiet ZDDP można powiedzieć że standard choć ogólnie nie wysoki z lekką domieszką boru, nie za ciekawa temp. płynięcia (ale jakie my mamy teraz zimy? ) rekompensuje za to - niezły CCS / Noack ale jest też trochę niższy TBN, za to dość wysoka temp. zapłonu 233. Jak za te pieniądze naprawdę ciekawa oliwa, doprawić go AR9100 i jest bardzo fajnie. Tylko nie wiem, czy jeszcze dostępny w zakupie?

                                                  strazakp pamiętaj że masz CAXA - ode mnie oprócz Ravenola dorzucam Shell / Eurol i powyższy Orlen z aerem jeżeli ma być ekonomicznie.

                                                  koka bo86bo tak myślę - nie zmieniać i zostać z VST dla 1.8T.
                                                  Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                  Komentarz


                                                  • Pany a czemu mi często grają popychacze przy rozruchu w 1,2 TSI? Mam zalany właśnie tak szeroko polecany Neste CP i bardzo często przez 2, maksymalnie 3 sekundy słychać takie stukania podczas rozruchów. Wcześniej na olejach 5W30 tego nie zauważałem tak bardzo? Czy ten olej (Neste) aby na pewno nie robi krzywdy silnikowi?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X