Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Podepnę się pod pytanie Ozdara (ten sam przebieg, silnik), jednak u mnie przebiegi 15-18k rocznie, w tym większość ekspresówka po krótkim dojeździe 2 km + trasy.
    Zastanawiam się nad Motul X-max 8100 0w40 a Motul 8100 X-Clean+ C3 5W30.

    Auto jeździ na oleju z aso po zmianach co 30tkm..
    Ostatnio edytowany przez Blaise; [ARG:4 UNDEFINED].
    Powered by R-performance

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Blaise Zobacz posta
      Zastanawiam się nad Motul X-max 8100 0w40
      Dobry wybór, każdy 0W-40 się nada

      Komentarz


      • Jakieś opinie o Mobil 0W40 FS do silnika 1.6BSE z LPG???
        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Rosomak Zobacz posta
          Jakieś opinie o Mobil 0W40 FS do silnika 1.6BSE z LPG???
          BSE i BFQ przyjmą wszystko ale jeśli jedt LPG to zwróciłbym najpierw uwagę na częstość wymiany potem na rodzaj oleju.

          Mobil ten jest Ok 0W40 Full SAPS / mid SAPS Plus witaminy z wysokim TBN to jest klucz.

          kiedys nawet lalem Fuchsa Race Pro S i inne super oleje als to w ramach testów i faktycznie warto sobie znaleźć dobre optimum jakim jest niewątpliwie dobra oliwa 0W40.

          Komentarz


          • Spotkałem się z niczym nie popartą teorią, na którymś z forów, że do 1,6 BCB (16V, 105KM, ostatni 1,6 przed serią FSI), że 0W40 nie nadaje się do niego i lepszy jest 5W40. Chodzi o parametr 0, przed W, że niby za mała lepkość.
            U mnie wcześniej był Neste 0W40, nie ubywało go wcale, silnik chodził super.
            Teraz jest Xado 5W40. Też wszystko OK. Nic nie ubywa.
            Jedyna różnica to taka, że przy 0W40 było bardziej słychać w silniku cykanie, chodzi o wrażenie jak rozrząd pracuje. Było to po prostu bardziej słyszalne, ale tak przyjemnie.
            Co myślicie?

            Komentarz


            • Witam. jestem tutaj nowa. Od wrzesnia ub. roku jestem posiadaczma Octavii 2 1.6 mpi z lpg. Mój problem polega na tym, że jezdże najczęsciej na krótkich trasach. Przy sprawdzaniu poziomu oleju wyczuwam zapach benzyny. Czy to normalne? Olej zalany w silniku to shell 5w40. Czy to dobry olej? Mechanik powiedzial mi żeby go zmieniać częściej. Nie chciałabym wydawac nie wiadomo ile na olej. Panowie i Panie, co polecicie? Co ile wymieniać olej? dzienne trasy sa niewielkie ok 5 km. Z góry dziekuje za podpowiedzi. Anna

              Komentarz


              • Zamieszczone przez andziamala732 Zobacz posta
                Mój problem polega na tym, że jezdże najczęsciej na krótkich trasach. Przy sprawdzaniu poziomu oleju wyczuwam zapach benzyny. Czy to normalne?
                Normalne
                Zamieszczone przez andziamala732 Zobacz posta
                Olej zalany w silniku to shell 5w40. Czy to dobry olej?
                Niektórzy mówią że dobry, ale ja bym go nie lał
                Jak chcesz tanio i dobrze to kolega k-pax znalazł ostatnio w carfurze w promocji Lotos synthetic plus 5W-40 4l za 49zł
                Zamieszczone przez andziamala732 Zobacz posta
                co polecicie?
                0W-40
                Zamieszczone przez andziamala732 Zobacz posta
                Co ile wymieniać olej? dzienne trasy sa niewielkie ok 5 km.
                Raz na rok wystarczy, ale wymiana przed zimą.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta
                  Raz na rok wystarczy, ale wymiana przed zimą.
                  Na pewno przed zimą? Przy wymianie raz na rok, nie powinna być po zimie?

                  Komentarz


                  • Przy jednorazowej zmianie w roku zawsze przed zimą!
                    Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; [ARG:4 UNDEFINED].
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz


                    • Lepkość spada więc na wiosnę wymiana
                      Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; [ARG:4 UNDEFINED].
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                        Przy jednorazowej zmianie w roku zawsze przed zimą!
                        Czemu wymiana przed zimą?

                        Przy jednorocznej wymianie, pokonywaniu krótkich odcinków w zimę i pojawiającym się "maśle" nie lepiej to zlać właśnie na wiosnę?

                        Komentarz


                        • "Czemu wymiana przed zimą?" - chcesz to możesz trzymać się kilometrów ... ale kiedy potrzebne jest najlepsze i szybkie smarowanie, i kiedy silnik najbardziej się niszczy.? Przejeździj cały okres wiosna-jesień na oleju potem zostaw ten sam olej sobie na zimę ... zobaczymy czy zmienisz zdanie czy nie. Jak dla mnie to możesz lać świeży olej na wiosnę i jeździć na nim nawet w zimie...w końcu to Twój silnik.
                          Tematu nawet nie rozwijam, bo było już o tym w wątku, nie chce mi się powtarzać.
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Ja mam odwrotne doświadczenie, jak katuje silnik przy +40C i 6500obr wolę mieć świeży olej wymieniony dwa mce wcześniej niż po 3/4 roku i rozcieńczony benzyną
                            Seria 188KM/270Nm na 95RON

                            Komentarz


                            • A nie zmieniasz przy takiej eksploatacji oliwy dwa razy w roku?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                                Spotkałem się z niczym nie popartą teorią, na którymś z forów, że do 1,6 BCB (16V, 105KM, ostatni 1,6 przed serią FSI), że 0W40 nie nadaje się do niego i lepszy jest 5W40. Chodzi o parametr 0, przed W, że niby za mała lepkość.
                                U mnie wcześniej był Neste 0W40, nie ubywało go wcale, silnik chodził super.
                                Teraz jest Xado 5W40. Też wszystko OK. Nic nie ubywa.
                                Jedyna różnica to taka, że przy 0W40 było bardziej słychać w silniku cykanie, chodzi o wrażenie jak rozrząd pracuje. Było to po prostu bardziej słyszalne, ale tak przyjemnie.
                                Co myślicie?
                                Cóż chodzi o to że masz dwa aspekty:
                                1. Albo zawartość paliwa nieco wypacza lepkość anim to odparuje i hydrauliczne kompensatory nie mają należytego ciśnienia.
                                2. Albo ..na 5W masz po prostu zaraz od startu stabilną lepokość, grubszy fim olejowy wyższą lepkość co daje równiejsze ciśnienie oleju na hydraulicznych kompensatorach.
                                Stawiam na wariant 2.
                                Poecam oleje 5W40 zobacz NESTE 5W40 CITY PRO albo City Standard.
                                Lepiej tam pracują oleje HC.

                                Profesjonalne oleje i filtry :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • @Pidziek, dzięki!

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta

                                    Dzięki.



                                    Dokładnie tak. Na pocżątek wypłucz porządnie silnik, zwykłe detergentowe potrzymaj pod 30 min. a estrowe można pod 1h. Porządnie zlać śmiecia. Na nowym setupie obserwować kolor ale ważniejsza klarowność, jak będzie coraz mniejsza zmienić chyba że szybciej dobijesz do 10kkm. Przy następnej zmianie płukanka i sprawdzić co zleci, jak czarny i klarowny zmienić na docelowy olej...jak znowu błoto powtórzyć wsio od początku.
                                    Dzisiaj w końcu zmieniłem olej.

                                    Najpierw 30 minut z LM 2662, potem zlanie, zalanie Lotos 5W40, 140ml Archoil 9100, filtr PZL Sędziszów PP465. Jak wspomniałem w innym temacie, silnik praktycznie momentalnie zaczął chodzić ciszej. Co najciekawsze, zlany olej po płukance był naturlanie ciemny, ale klarowny (nie smołowaty jak u Teścia ). Także na bieząco będę badał sytuację, druga bańka i reszta Archoila czekają Dziękuję wszystkim za porady. Mam nadzieję, że moja Octopussy nie będzie narzekać

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                                      Spotkałem się z niczym nie popartą teorią, na którymś z forów, że do 1,6 BCB (16V, 105KM, ostatni 1,6 przed serią FSI), że 0W40 nie nadaje się do niego i lepszy jest 5W40. Chodzi o parametr 0, przed W, że niby za mała lepkość.
                                      U mnie wcześniej był Neste 0W40, nie ubywało go wcale, silnik chodził super.
                                      Teraz jest Xado 5W40. Też wszystko OK. Nic nie ubywa.
                                      Jedyna różnica to taka, że przy 0W40 było bardziej słychać w silniku cykanie, chodzi o wrażenie jak rozrząd pracuje. Było to po prostu bardziej słyszalne, ale tak przyjemnie.
                                      Co myślicie?
                                      mam ten sam silnik i podobne objawy - teraz Meguin 0W40 i niby jest super (silnik cichutko mruczy, równo, spokojnie, oleju nie bierze) ale na zimnym potrafi "zaklepać". Czy ktoś stosował Meguina 5W40 i ma porównanie z Meguinem 0W40 ? 5W40 ma mniej ZDDP, więc może być głośniej

                                      Fehlermeldung - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe

                                      Zamieszczone przez Pidziek Zobacz posta
                                      2. Albo ..na 5W masz po prostu zaraz od startu stabilną lepokość, grubszy fim olejowy wyższą lepkość co daje równiejsze ciśnienie oleju na hydraulicznych kompensatorach.
                                      Stawiam na wariant 2.
                                      Poecam oleje 5W40 zobacz NESTE 5W40 CITY PRO albo City Standard.
                                      Lepiej tam pracują oleje HC.
                                      ta teoria do mnie przemawia.
                                      Leon 1.6 16V 105 KM

                                      Komentarz


                                      • Lałem zarówno Meguina 5W40 jak i 0W40 ale w silniku diesla. Na obu silnik pracował poprawnie ale klekot diesla skutecznie przeszkadza w ocenie pracy silnika "na słuch". Najlepiej silnik pracował na Neste 0W40 + Archoil AR9200V2 ale nie wszędzie gołe Neste 0W40 daje pozytywne wrażenia słuchowe. TSI fajnie pracują na Millersie XF 0W40.

                                        Komentarz


                                        • Dzięki uprzejmości firmy Prager i baaaardzo dużej determinacji Pani Ani ....z przyjemnością wrzucam Wam świeżutką analizę VOA oleju Eurol FS 0w30. Są starania aby jeszcze bardziej rozgryźć ten olej , choć u mnie wątpliwości nie było żadnej . Najnowszej generacji olej z najnowszym pakietem dodatków dla normy VW 504.00 / 507.00.


                                          VOA Eurol JPG2.jpg

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                            Dzięki uprzejmości firmy Prager i baaaardzo dużej determinacji Pani Ani ....z przyjemnością wrzucam Wam świeżutką analizę VOA oleju Eurol FS 0w30. Są starania aby jeszcze bardziej rozgryźć ten olej , choć u mnie wątpliwości nie było żadnej . Najnowszej generacji olej z najnowszym pakietem dodatków dla normy VW 504.00 / 507.00.


                                            VOA Eurol JPG2.jpg
                                            Fajnie, że jest analiza. Dobrze to wygląda i jeśli dobrze kojarzę to ten sam najnowszy pakiet co m.in w Penrite, Amsoilu czy..... Specolu. Ciekawe jaka baza, choć tu wielkiego zaskoczenia raczej nie będzie bo to raczej jakieś dobre HC+trochę PAO jak to zwykle w 504/507 bywa. W każdym razie na pierwszy rzut oka dobrze to wygląda.

                                            Komentarz


                                            • Obecnie jeżdżę na Motul X-Clean Plus 5W30, wymiany co rok, mam zamiar zmienić zastanawiam się nad Motul X-MAX lub X-CESS brać 0W40 czy 5W40, przebiegi małe krótkie trasy
                                              Skoda Octavia II FL
                                              Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                              Montaż i kodowanie tempomatu oraz MFA w Octavia II FL - kontakt PW podlaskie

                                              Komentarz


                                              • Witam.
                                                Silnik 1.2 TSI 105KM CBZB, przebieg 27000 km, wcześniej zalewany
                                                Motul 8100 X-clean+
                                                SAE 5w30 z normą 504/507

                                                zwykle robię jakieś 8-9 tys. kilometrów z czego trzy, cztery razy w roku trasy z prędkościami ok 170km/h i but z betonu bo ponad 900 km. do zrobienia, reszta po mieście.
                                                Muszę wymienić olej i mam kilka typów, proszę o pomoc w wyborze:

                                                RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto 504/507
                                                RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto 504/507

                                                RAVENOL SSL SAE 0W-40 CleanSynto 502/505

                                                widzę, że Ravenol chwalony,ale może jeszcze coś innego...
                                                do tego (i tu znowu dylemat):
                                                AR9100 czy AR9200v2 czy AR9400 czy nic,

                                                czy może jakaś płukanka po poprzednim oleju?
                                                Wymiana będzie w aso.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta

                                                  Fajnie, że jest analiza. Dobrze to wygląda i jeśli dobrze kojarzę to ten sam najnowszy pakiet co m.in w Penrite, Amsoilu czy..... Specolu. Ciekawe jaka baza, choć tu wielkiego zaskoczenia raczej nie będzie bo to raczej jakieś dobre HC+trochę PAO jak to zwykle w 504/507 bywa. W każdym razie na pierwszy rzut oka dobrze to wygląda.
                                                  Na stronie Eurola jest dokładny skład tego oleju, Pao ma bodaj na poziomie 35-50 % więc całkiem sporo.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                                    Dzięki uprzejmości firmy Prager i baaaardzo dużej determinacji Pani Ani ....z przyjemnością wrzucam Wam świeżutką analizę VOA oleju Eurol FS 0w30. Są starania aby jeszcze bardziej rozgryźć ten olej , choć u mnie wątpliwości nie było żadnej . Najnowszej generacji olej z najnowszym pakietem dodatków dla normy VW 504.00 / 507.00.


                                                    VOA Eurol JPG2.jpg
                                                    Super robota !!!
                                                    Dziękuję.



                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X