Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Terab Zobacz posta
    Witam.
    Silnik 1.2 TSI 105KM CBZB, przebieg 27000 km, wcześniej zalewany
    Motul 8100 X-clean+
    SAE 5w30 z normą 504/507

    zwykle robię jakieś 8-9 tys. kilometrów z czego trzy, cztery razy w roku trasy z prędkościami ok 170km/h i but z betonu bo ponad 900 km. do zrobienia, reszta po mieście.
    Muszę wymienić olej i mam kilka typów, proszę o pomoc w wyborze:

    RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto 504/507
    RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto 504/507

    RAVENOL SSL SAE 0W-40 CleanSynto 502/505

    widzę, że Ravenol chwalony,ale może jeszcze coś innego...
    do tego (i tu znowu dylemat):
    AR9100 czy AR9200v2 czy AR9400 czy nic,

    czy może jakaś płukanka po poprzednim oleju?
    Wymiana będzie w aso.
    Wydaje mi się, że zestaw RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto 504/507 + Archoil AR9200V2 będzie mega, chociaż to samo można powiedzieć jak zamiast 0W30 zastosujemy 0W40 a na lato ma to uzasadnienie ale jeśli stosujemy AR9200V2 to o ochronę nawet w ekstremalnych warunkach nie ma się co martwić.

    Ps. U mnie (najprawdopodobniej) niedługo będzie do kupienia i Eurol i Ravenol, oczywiście dla OCP ze zniżką.

    Komentarz


    • Polecam poczytać ten wątek i sąsiedni TDI gdzie parę osób pisało o użytkowaniu oleju Eurol FS 0w30, m in. pedros w swoim 170 konnym TDI czy Nexus6 w swoim TIguanie Biturbo. U mnie ten olej jest od 40 kkm, i też popełniłem kilka wpisów. Z Archoilem świetny duet. Ta analiza to nie przypadek....a czas pokaże co będzie dalej

      Komentarz


      • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
        Polecam poczytać ten wątek i sąsiedni TDI
        Wiem, ten wątek przeczytałem od deski do deski, ale dla mnie jednak jakimś hamulcem jest niska dostępność oleju Eurol FS 0w30.
        Mam do kupienia też komplet filtrów, płyn hamulcowy i świece, chciałbym te wszystkie bebechy kupić w miarę możliwości z jednego źródła, no chyba, że cena pozwoli na zakupy w kilku miejscach.
        Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta
        Ps. U mnie (najprawdopodobniej) niedługo będzie do kupienia i Eurol i Ravenol, oczywiście dla OCP ze zniżką.
        i tu trzymam za słowo, ze trzy tygodnie mogę poczekać, jeżeli
        Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta
        niedługo
        to ok. trzy tygodnie
        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
        Z Archoilem świetny duet
        z jakim Archoilem stosujesz Eurol?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Terab Zobacz posta



          z jakim Archoilem stosujesz Eurol?
          Ok, już wiem, 9100.

          Komentarz


          • Jest gdzieś jeszcze do zobaczenia analiza Ravenol 0W-30 SSO, idzie ciepło więc pora na skatowanie jakiegoś dobrego 0W-30.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
              Jest gdzieś jeszcze do zobaczenia analiza Ravenol 0W-30 SSO, idzie ciepło więc pora na skatowanie jakiegoś dobrego 0W-30.
              Ravenol SSO 0w-30 - 0w-30 - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe

              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz


              • Zamieszczone przez danielosy Zobacz posta
                Dzieki kolego za info w sumie nie pomyslalem nad polskim olejem a w sumie wole kupic polskie niz jakies chinskie gowno. W sumie na filtrach olejowych i powietrznych tez jezdze polskich i zlego slowa nie powiem a to roznica wydac na olej 180zl a 120 tym bardziej ze jak pogonie na autostradzie to potrafi wciagnac oleju troche mi.Ciekawe jak bedzie teraz jak zalalem gesciejszym wczeniej 5w30 teraz 5w40 tak mi polecil mechanik a jak bedzie dalej brac to 5w55 kupic mam i sprawdzic bo wyciekow nie mam a jak jezdze po miescie tylko to nic sie nie dzieje tylko jak A4 w strone niemiec )))))
                Pytałeś o Gulfa.

                Gulf nie jest chińskim gównem .W większości mają przyzwoite sprawdzone oleje HC produkcja jest w Belgii , a do niedawna była w Wielkiej Brytanii.
                Olej (Eurol / Gulf ) wymieniam co 7 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Terab Zobacz posta
                  Ok, już wiem, 9100
                  Od 20 kkm czyli dwie zmiany....poprzednio mix 9100/9200 i 9200v2.

                  Komentarz


                  • Witam,

                    Auto: Skoda Octavia 2014 1,8 TSI.
                    Aktualnie zalany:
                    Xado Atomic 504 507 5w30 (25% PAO+ceramika)
                    Wcześniej zalewałem dwa razy Statoil Lazerway LL 5W30 norma 504 00
                    Jazda 50% miasto, 50% trasa i przebiegi około 10k rocznie.
                    Wymieniam olej co roku wiec proszę o jakieś wskazówki co w tym momencie polecacie z normą 504.
                    Kontynuować i zalać Xado Atomic czy jest jakaś lepsza alternatywa?

                    Z góry dziękuje

                    Komentarz


                    • W lokalnej sprzedaży jest teraz przez kilka dni do nabycia ORLEN Max Expert V 5W30 (Skoda, VW, Audi - z normą 504.00/507.00) w cenie 80 zł/ 4l . Czy warto się nim zainteresować do 1,4 TSI? Który z wymienionych jest wg Was najlepszym wyborem: Mobil 1 ESP 5W30, FuchsTitan GT1 PRO C3 5W30, Orlen Max Expert V 5W30 ?

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sony Zobacz posta
                        W lokalnej sprzedaży jest teraz przez kilka dni do nabycia ORLEN Max Expert V 5W30 (Skoda, VW, Audi - z normą 504.00/507.00) w cenie 80 zł/ 4l . Czy warto się nim zainteresować do 1,4 TSI? Który z wymienionych jest wg Was najlepszym wyborem: Mobil 1 ESP 5W30, FuchsTitan GT1 PRO C3 5W30, Orlen Max Expert V 5W30 ?
                        Z tanich i dobrych 504/507 masz Specola Spec Premium C3 VW504/507 5W30. Jest analiza tego oleju wrzucona u nas na forum. Do 1.4 TSI bardziej szedł bym w kierunku 0W30 lub 0W40 (502 wystarczy).

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Sony Zobacz posta
                          Czy warto się nim zainteresować do 1,4 TSI? Który z wymienionych jest wg Was najlepszym wyborem
                          Do silnika czterosuwowego benzynowego z turbiną to żaden z w/w się nie nadaje.
                          Zawiasy w bramie garażowej to bez obaw można smarować

                          Komentarz


                          • Sony z tych trzech co wymieniłeś jeżeli już to M1ESP - ale z pewnego źródła. W obecnej chwili są już oleje nowej generacji 504/507 oparte na lepszym pakiecie, który skutkuje większą ochroną i wyższym TBN. O Specolu wspomniał tomek evo i będzie to jeden z najtańszych, a ostatnio pojawiła się najnowsza analiza Eurola, cofnij się dwie strony. Wbrew pozorom te oleje jak najbardziej się nadają do TSI - stawiam siebie jako przykład prawie 90 kkm na nich zrobione. Kluczem jest dobranie oleju do interwałów i warunków użytkowania.
                            Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • Podzielę się wstępnymi wrażeniami po zmianie oleju z Neste CP 0W40 na Ravenol SSL 0W40. Silnik 1.4TSi CAXA, przebieg aktualny 180kkm, poprzednio zalewany od dłuższego czasu wspomniany Neste. Od około 140kkm do 160kkm czysty, potem z AR 9100. Wrażenia- obecnie przelatane na Ravenolu 1500km, nie pisałem wcześniej bo zawsze na świeżym było oh i ah ;-). Do rzeczy, organoleptycznie (słuchowo) silnik pracuje dużo lepiej na Ravenolu niż na Neste z ARem czy też bez, poranne odpalanie jak najbardziej prawidłowe (brak zaterkotań łańcucha). Wkręcanie się na obroty nie zauważyłem różnicy między Ravenolem a Neste.
                              Wniosek: jeździłem na Mobil 1 0W40; Statoil Lazerway 5W30; Fuchs Race Pro S 5W30; Neste CP 0W40 i obecnie Ravenol SSL 0W40 to z tych oliw (nie licząc Fuchsa) to Ravenol na chwilę obecną w moim przypadku wypada najlepiej.
                              ps. każda wymiana oleju poprzedzona płukanką Valvo lub LM

                              Komentarz


                              • Dzień dobry

                                W ciągu miesiąca chcę wymienić olej po pierwszych 15kkm w mojej Octavii 1.4TSI CZDA. ASO zalewa Shell Helix Ultra Professional 0W30 (zgodny z normami VW 504/507).
                                Jakiś czas temu polecono mi olej Motula. Znalazłem coś takiego MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 0W30 5L | Sklep Online Galonoleje.pl

                                Proszę, doradźcie, co wybrać - ASO, Motul czy coś jeszcze innego?

                                Jeżdżę głównie obwodnicami i autostradami plus ~20% miasto. Aktualnie mam przejechane 12k km od 6 miesięcy. Jeżdżę dynamicznie zgodnie z techniką ecodrivingu. Zatem chyba nie potrzebuję jakiegoś super wyczynowego oleju Raczej chodzi mi, by dbać o silnik i by długo służył.

                                Z góry dziękuję za radę
                                Moja "córeczka"
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez mikko1 Zobacz posta
                                  Dzień dobry

                                  W ciągu miesiąca chcę wymienić olej po pierwszych 15kkm w mojej Octavii 1.4TSI CZDA. ASO zalewa Shell Helix Ultra Professional 0W30 (zgodny z normami VW 504/507).
                                  Jakiś czas temu polecono mi olej Motula. Znalazłem coś takiego MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 0W30 5L | Sklep Online Galonoleje.pl

                                  Proszę, doradźcie, co wybrać - ASO, Motul czy coś jeszcze innego?

                                  Jeżdżę głównie obwodnicami i autostradami plus ~20% miasto. Aktualnie mam przejechane 12k km od 6 miesięcy. Jeżdżę dynamicznie zgodnie z techniką ecodrivingu. Zatem chyba nie potrzebuję jakiegoś super wyczynowego oleju Raczej chodzi mi, by dbać o silnik i by długo służył.

                                  Z góry dziękuję za radę
                                  Jeśli jeździsz wg zasad ecodrivingu to potrzebujesz właśnie super olej.
                                  Ecodriving jeśli stosujesz wszelkie jego zasady z natury naraża silnik jak i zespół napędowy na nadmierne obciążenia co stawia nowe wymagania co do oleju który musi znosić skład mieszanki na wysokich biegach i niskich obrotach a najważniejsze olej musi chronić układ korbowy przed mega mega mega udarom przy wolnych obrotach.
                                  Wolne obroty to mniejsza cyrkulacja oleju stad łatwiej zerwać film i odprowadzić ciepło.

                                  ale napisałeś ze stosujesz dynamiczny ecodriving wiec raczej nie narażasz silnika na „zmarnowanie”

                                  Olej z ASO czyli 0w30 z 504/707 możesz kupić poza ASO nazywa się Shell AV-L 0W30 (jest jeszcze b podobny ECT Shell)

                                  Ja zalewam Eurol FS 0W30 z 504 507 i już nie kombinuje bo szkoda czasu.

                                  Przy wyborze oleju kieruje się nie marka i jego otoczka (nie jaram się Formuła 1 na etykiecie ani na piłkarzach na billboardach który nie potrafiliby jeździć z manualna skrzynia biegów ) ale konkretnymi danymi z analiz składów opinii (to forum i ten wątek to to 3 polskich forów z wiedza o olejach dzięki Nam)



                                  Dobry olej nie jest drogi ważna jest eksploatacja i czynności serwisowe dopasowane do eksploatacji czytaj odpowiednio częsta wymiana oleju. Zawsze to powtarzam jak mantrę

                                  Komentarz


                                  • Ja mam problem z olejem do motoru 2.7biturbo. Producent podaje norme 503.01 i olej 0W30. Jako ze to motor turbo ktory potrafi krecic sie do ponad 6000 do tego jezdzi na LPG to ten parametr W30 wydaje mi sie slaby.

                                    Mozna ta norme LL zastapic norma 502.00 i olejem 5W40 albo 0W40 czy nawet 5W40 Valvoline lub Xado??
                                    Ostatnio edytowany przez Maicroft; [ARG:4 UNDEFINED].
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz


                                    • W30 zapewnia wysoki przepływ pozatym od "słabości" jest hths określany 503.01
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                                        Ja mam problem z olejem do motoru 2.7biturbo. Producent podaje norme 503.01 i olej 0W30. Jako ze to motor turbo ktory potrafi krecic sie do ponad 6000 do tego jezdzi na LPG to ten parametr W30 wydaje mi sie slaby.

                                        Mozna ta norme LL zastapic norma 502.00 i olejem 5W40 albo 0W40 czy nawet 5W40 Valvoline lub Xado??
                                        504.00 i wymiana co 15kkm. Jest coraz więcej 0W30 w tej spec.

                                        VW 503.01 This specification is specifically for Audi RS4, Audi TT, S3 and Audi A8 6.0 V12 models with outputs of more than 180bhp, running with variable service intervals (30,000km or 2 years). Now superceeded by the VW 504.00 specification.


                                        VW 504.00 The VW 504 00 specification superceedes the VW 503 00 and VW 503.01 specifications. VW 504 00 oils are suitable for engines meeting the demands of Euro IV emissions standards.












                                        Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                                        Komentarz


                                        • Czyli trzymac sie 0W30 z norma 504.00 ?? Wymiana i tak bedzie co te 15kkm, wiec tu problemu nie ma.

                                          Czy jednak szukac 0W40 z norma 502.00 przy wymianach i tak max co 15kkm, bo to co jest teraz wlane, a w sumie nie wiem co tam jest wlane, to w trasie lapie ~110'C dosc szybko.
                                          Ostatnio edytowany przez Maicroft; [ARG:4 UNDEFINED].
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                                            Czyli trzymac sie 0W30 z norma 504.00 ?? Wymiana i tak bedzie co te 15kkm, wiec tu problemu nie ma.

                                            Czy jednak szukac 0W40 z norma 502.00 przy wymianach i tak max co 15kkm, bo to co jest teraz wlane, a w sumie nie wiem co tam jest wlane, to w trasie lapie ~110'C dosc szybko.
                                            0W30 jest git do szybkoobrotowych maszyn bo tu chodzi o pływność i odbieranie ciepła.
                                            Właściwości przeciwzuzyciowe są zachowane ale zawsze możesz dowitaminizować olej ale częsta tj taka jak będziesz robił wymiana będzie spełniała warunki.

                                            503.01 hths ma niższy stad wskazówka ze 3,5 będzie wystarczające nawet jeśli rozcienczysz benzyna
                                            50400/50700 poradzi sobie z temperatura 110 stopni (w miejscu pomiaru temp oleju)

                                            jak dałbyś OW40 a jeszcze gorzej 5W50 jak niektórzy leja do takich konstrukcji to oprócz wyższego cisinienia oleju -niepotrzebnego - zwiększają się opory i cyrkulacja spada co zmniejsza zdolność odbiory ciepła z kluczowych węzłów silnika.

                                            Przy szybkich obrotach powinno stosować się olej 0W20 ale to do ciasnych konstrukcji (nowych konstrukcji)

                                            jest wybór wiec lać i kręcić te turbinki

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                                              w trasie lapie ~110'C dosc szybko.
                                              Jeśli często gonisz po trasie z taką temp oleju, to do tego 0W-30 dodaj Visco Stabil lub Bizol, a nie wysmażysz tak szybko właściwości oliwy na tych turbinach.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta

                                                Jeśli jeździsz wg zasad ecodrivingu to potrzebujesz właśnie super olej.
                                                Ecodriving jeśli stosujesz wszelkie jego zasady z natury naraża silnik jak i zespół napędowy na nadmierne obciążenia co stawia nowe wymagania co do oleju który musi znosić skład mieszanki na wysokich biegach i niskich obrotach a najważniejsze olej musi chronić układ korbowy przed mega mega mega udarom przy wolnych obrotach.
                                                Wolne obroty to mniejsza cyrkulacja oleju stad łatwiej zerwać film i odprowadzić ciepło.

                                                ale napisałeś ze stosujesz dynamiczny ecodriving wiec raczej nie narażasz silnika na „zmarnowanie”

                                                Olej z ASO czyli 0w30 z 504/707 możesz kupić poza ASO nazywa się Shell AV-L 0W30 (jest jeszcze b podobny ECT Shell)

                                                Ja zalewam Eurol FS 0W30 z 504 507 i już nie kombinuje bo szkoda czasu.

                                                Przy wyborze oleju kieruje się nie marka i jego otoczka (nie jaram się Formuła 1 na etykiecie ani na piłkarzach na billboardach który nie potrafiliby jeździć z manualna skrzynia biegów ) ale konkretnymi danymi z analiz składów opinii (to forum i ten wątek to to 3 polskich forów z wiedza o olejach dzięki Nam)



                                                Dobry olej nie jest drogi ważna jest eksploatacja i czynności serwisowe dopasowane do eksploatacji czytaj odpowiednio częsta wymiana oleju. Zawsze to powtarzam jak mantrę
                                                Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Staram się unikać bardzo niskich obrotów, zmiana biegów u mnie jest między 2 a 3 tys, dużo hamowania silnikiem.
                                                O Eurolu w sumie pierwszy raz słyszę A jakie zdanie nt tego Motula?
                                                Moja "córeczka"
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                                                Komentarz


                                                • Własnie trafiłem na ciekawe testy olejów - wyglądają na dosyć profesjonalne ( choć oczywiście skupiają się na jednym aspekcie ) a rezultaty są na tyle ciekawe że chyba warto je zacytować.
                                                  Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison - Arkusze Google

                                                  a tu link do testów na YT - tu akurat sprawdza jeden z najtańszych 5W40

                                                  Ostatnio edytowany przez karroryfer; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                  Komentarz


                                                  • Testy pomyłka - wielokrotnie spece od smarowania olejami podważali te testy .
                                                    Najczęstszym argumentem podważającym te testy jest brak warunków odzwierciedlających warunki jakie panują w silnikach.
                                                    Olej (Eurol / Gulf ) wymieniam co 7 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X