Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez aronus Zobacz posta
    Moim zdaniem Shell Helix Ultra 5w40 jest dobrym wyborem do tego silnika, sam na takim oleju jeżdżę i nie narzekam a TBN ma powyżej 10. Ja kupuję ten olej tu:
    SHELL HELIX 5W40 4L BENZYNA LPG (6916487842) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
    Tyle, że w sklepie stacjonarnym bo to jest hurtownia w Gdańsku.
    Wolę taki tani olej wymienić co 8-10 tys. km niż na droższym jeździć do 15 tys. km.
    Dzięki aronus. Cena lepsza, niż w IC, mają też Archoil. Rozumiem, że ten sklep to pewne źródło oryginalnych olejów i filtrów - nie sprzedają produktów przygotowywanych w szopie za sklepem lub za miastem i konfekcjonowanych w oryginalnie wyglądające opakowania? Może ktoś jeszcze to potwierdzić?

    Komentarz


    • msemafor jak ma być po kosztach i dobrze to ;

      OLEJ SILNIKOWY LOTOS SYNTHETIC PLUS SAE 5W40 4L - Selgros24.pl

      a w ZS masz np elemenateur ;
      SYNPOWER 5W40 5L

      Na ile wszystko ma aktualne to musisz zadzwonić i zapytać.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta
        msemafor jak ma być po kosztach i dobrze to ;

        OLEJ SILNIKOWY LOTOS SYNTHETIC PLUS SAE 5W40 4L - Selgros24.pl

        a w ZS masz np elemenateur ;
        SYNPOWER 5W40 5L

        Na ile wszystko ma aktualne to musisz zadzwonić i zapytać.
        Dzięki leonn. Wskazałem Shell Helix Ultra 5W40 bo ma wysoki TBN, stosuje dobre bazy, marka jest uznawana za dobrą i jest w rozsądnej cenie. Koszt nie jest tu podstawowym kryterium wyboru. Czy Twoim zdaniem Lotos i Valvoline są lepsze od Shella? Jakie mają TBN, bo to ważne przy LPG?
        Ostatnio edytowany przez msemafor; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • 117zł za 4L Shella na pewno nie przewyższa dwu krotnie jakością 4L Lotosa za 65zł.

          Sam zalewałem Lotosa plusa i ja osobiście nie zalałbym Shela za 117zł za 4L, ale każdy robi jak uważa

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta
            117zł za 4L Shella na pewno nie przewyższa dwu krotnie jakością 4L Lotosa za 65zł.

            Sam zalewałem Lotosa plusa i ja osobiście nie zalałbym Shela za 117zł za 4L, ale każdy robi jak uważa
            Dzięki leonn.
            Zgadza się, ja też nie zaleję Shella za 117 zł i dlatego zainteresowałem się informacją podaną przez aronusa. Shell za 88 zł. + filtr oleju + filtr kabiny + archoil w jednej przesyłce z pewnego źródła to dobra oferta moim zdaniem zarówno po względem kosztu, jak i jakości.

            Komentarz


            • Zainteresuj się tym olejem
              Meguin Megol Super Leichtlauf 0W40 4L - oilspa1
              zrobiłem na nim 50tys w BSE, a w/w to sklep jest konkon

              Komentarz


              • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta
                117zł za 4L Shella na pewno nie przewyższa dwu krotnie jakością 4L Lotosa za 65zł.

                Sam zalewałem Lotosa plusa i ja osobiście nie zalałbym Shela za 117zł za 4L, ale każdy robi jak uważa
                ... oj mylisz się













                ..... za 52.90 brutto Lotos stoi w promo.


                popieram Lotosa w kategorii dobrze i tanio.
                jesli jednak dysponujemy wiedza to sięgamy świadomie po nieco nowocześniejsze środki smarne gdzie wydatek idzie w parze z jakością składników a nadal nie płacimy na marketing producenta

                Komentarz


                • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta

                  ... oj mylisz się
                  Nikt nikomu nie zabroni przepłacać


                  Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                  ..... za 52.90 brutto Lotos stoi w promo.
                  Podlinkuj nie krepuj się

                  Komentarz


                  • leonn pedros imho kwestia zastosowania dodatków a przez to poziomu siarki. Im bardziej nowoczesne pakiety tym bardziej skuteczne. Często jest tak, że oleje klasy C3 i pochodne mają nowocześniejszy pakiet dodatków, z czystszą bazą aby sprostać większym wymaganiom takim jak utlenianie, odparowanie, szlam, temp. zapłonu itd.

                    Komentarz


                    • cytrynowiec jasne kierunek zastępowania metalicznych dodatków na rzecz związków boru i innych to przyszłość i nawet okazuje się ze zwykły 504 507 jest lepszy do LPG pomimo wprost literalnie niższego parametru TBN bo wytrzymuje dłużej - stad i do rzadko jezdzonych aut można zalewać i co 2 lata zmieniać.



                      leonn od teraz obserwuję ile kupisz

                      LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W40 4L 5W-40 + GRATIS (5969973942) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.


                      btw jak miałem jedna wolna bańkę to do mojego TDI z DPF zalałem na trasę 120 km żeby przepłukać - zlewałem czarny. Dla sceptyków -zalanie takiego oleju kompletnie nie zaszkodzi przy takiej ilości km. Głupio przyznać się ale kompletnie nie zauważyłem innej pracy silnika. Nie miałem tez okazji usłyszeć zimnego startu bo fura nie wystygła. Mógłbym latać na nim gdyby nie filtr.

                      Komentarz


                      • No to przebijam fajną oliwą do kupienia w Kauflandzie, ale czy wszędzie jest to nie wiem, zestaw był w koszach wymieszane z innymi :

                        20180707_132829.jpg

                        Cena.......50 złotych , sprawdzone na skanerze.

                        Komentarz


                        • O do pędzla -pewnie drużyna odpadła z mundialu stad cały marketing się poskładał - #brałbym

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                            No to przebijam fajną oliwą do kupienia w Kauflandzie, ale czy wszędzie jest to nie wiem, zestaw był w koszach wymieszane z innymi :

                            20180707_132829.jpg

                            Cena.......50 złotych , sprawdzone na skanerze.

                            podoba mi się skład (za te cenę brutto gamoń by nie brał )

                            Link


                            Komentarz


                            • Tutaj "VOA" tego oleju

                              моторные масла Отчет об испытании моторного масла Gulf Formula ULE SAE 5W-30 - Анализы свежих масел VOA (Virgin Oil Analysis) - Форум OEM-OIL

                              Mam też ten olej kupiony ,ale mimo promocji w sieci to nie miałem tak niskiej ceny
                              Olej (Eurol / Gulf ) i filtr (Knecht / Purflux) wymieniam co 7-8 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                              Komentarz


                              • Dwa kółka
                                Suzuki GSX1100F 1992r, producent w 92’ zalecał SAE 10W-40 API SE/SF.

                                Lany był jakiś 10W-40 pewnie Motul lub inny półsyntetyk/minerał i tak dumam co z tym fantem zrobić?

                                Na początek do przepłukania myślę o;
                                Link
                                Link

                                Płukanki przez pierwsze wymiany i jakiś 10W40 na pierwsze zalanie/przepłukanie, ale docelowo myślę o SAE 10W-50,15W-50, 20W-50 lub 10W-60 + jakieś dodatki. Biorę pod uwagę tylko Liuqi Moly i Motul żeby ograniczyć wybór Te mi chodzą po głowie;

                                Motul - Products show
                                Motorbike 4T Synth 10W-50 Race 1L Autoryzowany sklep Liqui Moly

                                Jak myślicie z W-50, W-60 które mają najlepsze parametry i żywotność do 4T? Chyba że macie jakieś inne pomysły?

                                Komentarz


                                • pytanko czy olej 0w/40 (w tym wypadku Specol) z archoilem 9100 będzie miał właściwości czyszczące? chce taki set do benzyny zapodać.

                                  Komentarz


                                  • Sam AR 9100 jest znany z tego ,ze oprócz smarowania ma dobre właściwości czyszczące dlatego bez obaw.
                                    Olej (Eurol / Gulf ) i filtr (Knecht / Purflux) wymieniam co 7-8 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz posta
                                      Sam AR 9100 jest znany z tego ,ze oprócz smarowania ma dobre właściwości czyszczące dlatego bez obaw.

                                      Do mocnego czyszczenia polecam AR2300 nawet na cały interwał ponieważ polepsza właściwości smarne - do stosowania głównie latem.

                                      Potem można podtrzymywać AR9100. Bo dobry jest. Bardzo.


                                      Komentarz


                                      • ok dzięki za info, już w sumie kupiłem AR9100 i 0w/40, chce takie dwie wymiany zrobić co circa 8tkm, żeby trochę dodatkowo oczyścić motor. przy drugiej kupie może zatem AR2300 z tym samym olejem jak do czyszczenia lepszy.
                                        AR2300 tylko do letnich temperatur się nadaje? jesienią zimą lepiej tego nie stosować?

                                        Komentarz


                                        • AR2300 potrzebuje temperatury do działania stad jeśli jeździ się dystanse zima to spokojnie można zalewać ale jeśli krótkie to lepiej stosować o ciepłych porach.
                                          sama aplikacje tez warto poprzedzić dobrym rozgrzaniem

                                          teraz moje prywatne zdanie: podejrzewam ze jeden z popularniejszych olejów zawiera podobna Formułę (czerwone opakowanie )

                                          Komentarz


                                          • Taki pacjent - Audi A6 C7 2.0 TFSI '12, remap na 270 KM / 400Nm, przebieg 85 000 km. Prawie 10 000 kilometrów temu zalany przyzwoitym olejem, przed kolejną wymianą podpytam chętnie o jakieś propozycje. Użytkowany cały rok, od poniedziałku do piątku bardzo krótkie odcinki po 2~6 km, weekendami dłuższe trasy różnym tempem, raz spokojnie, raz żwawo. Przy wyjazdach zagranicznych na autobanach goniony często powyżej prędkości autostradowych, w okresie letnim z kolei użytkowany przez te 2~3 tygodnie w rejonach z temperaturami pod 40'C. Interwał wymiany co 10 tysięcy (co przekłada się na jakieś 6 miesięcy), na teraz przy 5W40 ubytek pomijalny (bez dolewki od wymiany, stan gdzieś aktualnie na 80% poziomu maksymalnego). Co polecacie?
                                            Ostatnio edytowany przez Weelkoo; [ARG:4 UNDEFINED].

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta
                                              Dwa kółka
                                              Suzuki GSX1100F 1992r, producent w 92’ zalecał SAE 10W-40 API SE/SF.

                                              Lany był jakiś 10W-40 pewnie Motul lub inny półsyntetyk/minerał i tak dumam co z tym fantem zrobić?

                                              Na początek do przepłukania myślę o;
                                              Link
                                              Link

                                              Płukanki przez pierwsze wymiany i jakiś 10W40 na pierwsze zalanie/przepłukanie, ale docelowo myślę o SAE 10W-50,15W-50, 20W-50 lub 10W-60 + jakieś dodatki. Biorę pod uwagę tylko Liuqi Moly i Motul żeby ograniczyć wybór Te mi chodzą po głowie;

                                              Motul - Products show
                                              Motorbike 4T Synth 10W-50 Race 1L Autoryzowany sklep Liqui Moly

                                              Jak myślicie z W-50, W-60 które mają najlepsze parametry i żywotność do 4T? Chyba że macie jakieś inne pomysły?
                                              300V 10W-40
                                              1. Najlepszy
                                              2. Nie podrabialny kolor zielony i zapach płynu do naczyń
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Weelkoo Zobacz posta
                                                Taki pacjent - Audi A6 C7 2.0 TFSI '12, remap na 270 KM / 400Nm, przebieg 85 000 km. Prawie 10 000 kilometrów temu zalany przyzwoitym olejem, przed kolejną wymianą podpytam chętnie o jakieś propozycje. Użytkowany cały rok, od poniedziałku do piątku bardzo krótkie odcinki po 2~6 km, weekendami dłuższe trasy różnym tempem, raz spokojnie, raz żwawo. Przy wyjazdach zagranicznych na autobanach goniony często powyżej prędkości autostradowych, w okresie letnim z kolei użytkowany przez te 2~3 tygodnie w rejonach z temperaturami pod 40'C. Interwał wymiany co 10 tysięcy (co przekłada się na jakieś 6 miesięcy), na teraz przy 5W40 ubytek pomijalny (bez dolewki od wymiany, stan gdzieś aktualnie na 80% poziomu maksymalnego). Co polecacie?
                                                Gdyby nie krótkie odcinki to

                                                - Fuchs Titan Race Pro 5W40
                                                - Motul 300V 5W40

                                                jednak ja wziąłbym do tego Eurol FS 0W30 plus AR9200v2 lub inny solidny 504,00 507,00 z tymi witaminami koniecznie.

                                                sprawdz czy olej nie pachnie paliwem bo jak tak to niestety ale wymiany częściej powinno się robić.



                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                                                  jednak ja wziąłbym do tego Eurol FS 0W30 plus AR9200v2
                                                  Taki setup ma tomek evo w swoim Superbie, co prawda 2.0 TDI ale lekko dłubnięty. ZTCW ma zrobić UOA z tego, ale podobno zadowolony jest.

                                                  Komentarz


                                                  • Jeśli u mnie Eurol daje radę u innych tym bardziej sprawdzi się

                                                    PAO ma kapitalna zaletę -daje cienki film smarny o mocy grubszych filmów a cyrkulacja takiego oleju jest wyśmienita co ma największe znaczenie w odbieraniu ciepła w dlubanych maszynach.

                                                    Turbo musi mieć przepływ! Zawsze!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X