Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
    wlasnie szukamy ochotnika, który by sprawdził (ja nie mogę niestety)

    generalnie 0W20 to oleje z ogromna przewaga PAO i ogromnym pakietem dodatków. Powinno być ok. Spalanie na pewno mniejsze ale o ile tego nie wiem.
    Ok, pierwszą zmianę oleju planuje po około 4-5 tys km od nowości, czyli za jakiś kwartał (większość czasu jeżdzę służbowym) - aktualnie biorę pod uwagę te dwa Eurole. Może do tego czasu będzie wiadomo czym lepiej zlać CZCA

    PS. Jeśli silnik będzie miał lepiej to jak dla mnie może palić więcej...
    Ostatnio edytowany przez ichris; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: PS

    Komentarz


    • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta
      Cytrynowiec. Dla mnie dodatki do oleju to zbedna rzecz. Dobry olej poradzi sobie z zadaniem tak jak nalezy a jak sie zmienia co 5 tys km to juz ....

      na czym Ty smigasz teraz i jakie to temperatury łapie?
      U mnie od ponad 40 kkm Eurol FS 0w30, a od 20 kkm już tylko AR9100. Temperatury to do 160 jest ok. 105/106 - zmiany co 10 kkm, zużycie może max 300ml.
      W przypadku Eurola 0w40 analiza była: Eurol Synergy 0W-40 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez ichris Zobacz posta

        Ok, pierwszą zmianę oleju planuje po około 4-5 tys km od nowości, czyli za jakiś kwartał (większość czasu jeżdzę służbowym) - aktualnie biorę pod uwagę te dwa Eurole. Może do tego czasu będzie wiadomo czym lepiej zlać CZCA

        PS. Jeśli silnik będzie miał lepiej to jak dla mnie może palić więcej...
        i tutaj dochodzimy do sedna:

        - lepiej będzie miał silnik na mniej lepkim na dobrej bazie i na dobrych dodatkach oleju -szczególnie odpalanie jest mniej uciążliwe dla silnika

        - spalanie jest rzeczą wtórną ja akurat na przestrzeni lat mogę z własnego doświadczenia powiedzieć ze olej o niższej lepkości w 100 stopniach C lepiej odbiera ciepło i lepiej zabezpiecza silnik na wysokich obrotach

        nalezy mieć na uwadze jednak ze rozcieńczanie paliwem oraz jazda na wysokich biegach i na niskich obrotach to nie jest dobry pomysł dla niższych lepkości (dla wyższych tez nie ) dlatego zawsze warto witamin wrzucić które właśnie w takich sytuacjach pomogą zatuszować błędy kierownika jak i wybacza wcześniejsze danie w palnik (w sytuacjach awaryjnych np)

        Komentarz


        • pedros Jeżdżę bardzo spokojnie, rzadko przekraczam 3 tys obrotów... Dodatkowo często są to krótkie odcinki więc raczej skłaniam się ku 0W30. Być może w przyszłości będę miał okazje robić dłuższe trasy to wtedy zaleje 0W20. Wydaje mi się to rozsądną strategią, jak uważasz?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
            dokładnie takie same lub ciut nizsze temp łapie 0w40 od Millersa w czda beż żadnych dodatków i lekko skoksowane . Wniosek prosty te silniki trzymaja temp oleju pomiedzy 100-110'C i nic im nie pomoze
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ichris Zobacz posta
              pedros Jeżdżę bardzo spokojnie, rzadko przekraczam 3 tys obrotów... Dodatkowo często są to krótkie odcinki więc raczej skłaniam się ku 0W30. Być może w przyszłości będę miał okazje robić dłuższe trasy to wtedy zaleje 0W20. Wydaje mi się to rozsądną strategią, jak uważasz?
              Popieram

              Komentarz


              • Do niskich obrotów 0W-40, do katowania w wysokiej temp na max obrotach 0W-30, tyczy się to najlepszych olejów cywilnych i własnego doświadczenia
                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                Komentarz


                • Trzyma mnie LL (pakiet przeglądów) więc albo norma 504 (0W30) albo 508 (0W20). Pomimo LL będę zmieniał olej co roku (~10 tys km), raz w ramach pakietu raz dodatkowo płatna zmiana. Ale nie mogę przejść na stały tryb.

                  0W40 to norma 502 więc odpada.
                  Ostatnio edytowany przez ichris; [ARG:4 UNDEFINED].

                  Komentarz


                  • Eurol SYNTECE 0W30 ma 12,2-12,4 lepkość w 100st C wiec jakby było 12,6 to już można nazwać olej 0W40.

                    Grubosc filmu a właściwie odporność na przerwanie można regulować dodatkami - bor - molibden -estry -wolfram it

                    jeszcze jeden temat - zależy ile komputer wyliczy Tobie przebiegu chyba ze masz wbite 30 000 km na stałe - ale nie zawoła Cię wcześniej niż 17kkm nawet na zmiennym interwale wiec pierwsza wymianę można robić w połowie kilometrów lub po roku. (LL wytrzymuje dwa lata w silniku)
                    Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
                      Do niskich obrotów 0W-40, do katowania w wysokiej temp na max obrotach 0W-30, tyczy się to najlepszych olejów cywilnych i własnego doświadczenia
                      Chyba odwrotnie.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta
                        Chyba odwrotnie.
                        Właśnie nie - im wyższe obroty tym mniejsze naprężenia -mniejsze naciski -przepływ się liczy.

                        grube oleje dla deptaczy niskoobrotowych dla kręcących wysoko - niższa lepkość -tworząca klin hydrodynamiczny i odbierający ciepło.

                        0W20 wcale nie jest taki nietrafiony biorąc pod uwagę skład takiego 508 509 (oczywiście do silników do tego przygotowanych)

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                          Eurol SYNTECE 0W30 ma 12,2-12,4 lepkość w 100st C wiec jakby było 12,6 to już można nazwać olej 0W40.

                          Grubosc filmu a właściwie odporność na przerwanie można regulować dodatkami - bor - molibden -estry -wolfram it

                          jeszcze jeden temat - zależy ile komputer wyliczy Tobie przebiegu chyba ze masz wbite 30 000 km na stałe - ale nie zawoła Cię wcześniej niż 17kkm nawet na zmiennym interwale wiec pierwsza wymianę można robić w połowie kilometrów lub po roku. (LL wytrzymuje dwa lata w silniku)
                          Dokładnie taki mam plan W komputerze jest licznik dni do przeglądu (2 lata od daty produkcji) i licznik "serwisu olejowego", który odlicza 30000km w dół... ale pewnie może być taka sytuacja, że zacznie krzyczeć aby zmienić olej wcześniej. Pojadę zmienić olej rok po wyporodukowaniu i rok przed obowiązkowym przeglądem (który mam opłacony w ramach pakietu). Będę miał przejechane pewnie 4-5 tys km.

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                            Właśnie nie - im wyższe obroty tym mniejsze naprężenia -mniejsze naciski -przepływ się liczy.

                            grube oleje dla deptaczy niskoobrotowych dla kręcących wysoko - niższa lepkość -tworząca klin hydrodynamiczny i odbierający ciepło.

                            0W20 wcale nie jest taki nietrafiony biorąc pod uwagę skład takiego 508 509 (oczywiście do silników do tego przygotowanych)
                            To pokaz mi jakis wysilony motor np w rajdach gorskich gdzie non stop obroty sa pod odcinka ktory lata na 0w30?
                            przy mega obciazeniach i obrotach potrzebny jest stabilny „gruby” film olejowy a takie 0w30 lapiac 110-120’c ma lepkosc ponizej 10cst
                            Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; [ARG:4 UNDEFINED].
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz


                            • To jest forum cywilne -nie rajdowe.

                              tam panują zupełnie inne warunki termiczne i dawki paliwa sa obszerniejsze stad uzasadnienie stosowania dostosowanych środków smarnych. I nie koniecznie to sa grube oleje.
                              Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                                To jest forum cywilne -nie rajdowe.

                                tam panują zupełnie inne warunki termiczne i dawki paliwa sa obszerniejsze stad uzasadnienie stosowania dostosowanych środków smarnych. I nie koniecznie to sa grube oleje.
                                kilka dni temu znow otworzyla sie miska olejowa bo ktos w 2,0 tsi upalal na 5w30 w setupie ok 400KM a cywilnym aucie
                                wiec przestancie pitolic juz o 0w20, 0w30 i 5w30 jaki to jest ma nich flow itp
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • roberto z całym szacunkiem.....ale do upalania na torze to można 10w/60 lać racingowy, ale nowoczesny pełen syntetyk wątpie, że nie da rady do cywilnej jazdy nawet w górnym zakresie obrotów w pełni sprawnym silniku oczywiście. ciekawe co miał za olej w tym tsi i jak zrobione to tsi w ogóle (na marginesie 400 km w tsi, to dla mnie już nie cywilne auto, mimo wszystko, bo wiem że blok wytrzymały etc, itp...ale jakoś nie daje wiary, że takie jego obciążenie nie ma wpływu na jego trwałość - mowa o seryjnym silniku, mimo spuszczania się wielu nad potencjałem tej jednostki. potencjał to jedno,a trwałość to drugie w takim wyżyłowaniu)
                                  moim skromnym zdaniem nie "wywaliło miską" przez olej 5w/30 a zupełnie co innego.
                                  sam zalałem przed chwilą specol 0w/40 plus AR9100 do silnika n52 w beemdablju, w celach przepłukania motoru troszku też.
                                  Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                                  Komentarz


                                  • Zbliżam się do wymiany oleju i szybkie pytanie ->millers xf ll 0w40 czy ravenol ssl 0w40 + AR9100?
                                    Powered by R-performance

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta

                                      kilka dni temu znow otworzyla sie miska olejowa bo ktos w 2,0 tsi upalal na 5w30 w setupie ok 400KM a cywilnym aucie
                                      wiec przestancie pitolic juz o 0w20, 0w30 i 5w30 jaki to jest ma nich flow itp

                                      Jak dlubany to co się dziwić
                                      a co było w misce ? Opiłki czy syf czy wogole strzeliło z wału ?

                                      Jak w TSI podnosi się dawkę paliwa i ciśnienie doładowania a jak jeszcze wtryski mocniejsze dasz to nie ma nic wspólnego z normalnymi warunkami.

                                      Kiedys w dlubanym R6 BMW dawki paliwa kumpel miał tak poustawiane dziwnie ze olej walił benzyna już po 100km stad za namowa „tunera” przeszedł na 10W60 Silkolene co zapewniało lepsze warunki uwzględniając rozcieńczenie paliwem.

                                      Do cywilnych aut nie ma sensu ulepow dawać -dobre mocne bazy plus modyfikatory tarcia dodawane rekompensują krótkotrwałe niesprzyjające warunki przy projektowych lepkosciach W30.

                                      Dlatego ja będąc zmuszonym do 507.00 wybrałem lepkość prawie W40 (12,4) plus witaminy -bo jestem świadomy jak i co dzieje się pod maska.
                                      Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta

                                        dokładnie takie same lub ciut nizsze temp łapie 0w40 od Millersa w czda beż żadnych dodatków i lekko skoksowane . Wniosek prosty te silniki trzymaja temp oleju pomiedzy 100-110'C i nic im nie pomoze
                                        Nie ma zmartwienia z takiego powodu, wszak to optymalne zakresy....ale czas i analiza pokażą jak to się sprawdza, choć coś pamiętam że na 9200 było trochę niżej...na razie ponad 40kkm i korba nie chce wyjść bokiem

                                        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta
                                        To pokaz mi jakis wysilony motor np w rajdach gorskich gdzie non stop obroty sa pod odcinka ktory lata na 0w30?
                                        A jak było z Prokopem i Millersem, nie było 0w30NT?



                                        a tu masz kolejny przykład Millers Oils partnerem technicznym i dostawcą środków smarnych do ONEBET JIPOCAR WORLD RALLY TEAM | millersoils.pl

                                        i jeszcze jeden jaki wrzuciłem....ale tu się postaram dowiedzieć do czego dokładnie to szło....

                                        Syntence Dakar.jpg




                                        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta
                                        kilka dni temu znow otworzyla sie miska olejowa bo ktos w 2,0 tsi upalal na 5w30 w setupie ok 400KM a cywilnym aucie
                                        wiec przestancie pitolic juz o 0w20, 0w30 i 5w30 jaki to jest ma nich flow itp
                                        Ale nic więcej nie wiemy, ani jaki olej, ani jak długo był w silniku......nie od dziś wiadomo, że większość ludzi jedzie na tor nie przygotowując auta wcale, mało to było przypadków?

                                        Jako oem, jest zalewane 0w20 do wszystkiego, poczytaj co ludzie piszą jaki im do Erek każą lać w aso 508.00/509.00....wiadomo bardziej ogarnięci już leją co innego....
                                        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                                        Komentarz


                                        • ... w kontekście oleju Millers NT - dobra baza (estry) i oczywiście witaminy z rodziny BORu a właściwie znamy to z AR9100 wiec dowitaminizowanie tym jest zasadne ( przyznajmy się i niech pierwszy rzuci kamieniem kto czeka z depnieciem aż olej będzie miał 80stopni C )

                                          Komentarz


                                          • 508 509 to idea płynności oparta o BARDZO SILNY I JEDNOCZEŚNIE ZNACZNIE MNIEJSZEJ GRUBOŚCI FILM SMARNY. Tylko dobra baza albo odpowiednie estry ( nie nadające się do LL ) albo PAO z dobrymi dodatkami sa w stanie sprostać obniżonemu parametrowi HTHS do 2,9 - konstrukcja silnika musi to uwzględniać od konstrukcji Pierscieni poprzez utwardzenie panewek i przekrój kanałów olejowych jak i wydatek pompy zapewniającej cisnienie w ciaśniej spakowanymi silniku (wreszcie VAG zauważył taka potrzebę -już w sumie dawniej ale teraz wdrożono to produkcyjnie)
                                            Kolejene silniki będą miały regulowany stopień sprężania i tak naprawdę oleje nisko lepkosciowe to preludium do takiej konstrukcji.

                                            Komentarz


                                            • Octavia benzyna 1.8 Turbo 150 KM niecałe 140 tys. dotąd był lany 5W 40 muszę zrobić wymianę czy Mobil Super 3000 5W40 HC Synthese będzie ok bo jest na promocji?

                                              Komentarz


                                              • Ktoś coś, że niby marżowy olej nt ma bazę estrową co zwią tripleester czy coś tam, coś się zmieniło bo tam było 0,0000% od zawsze estrowej bazy...
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
                                                  Ktoś coś, że niby marżowy olej nt ma bazę estrową co zwią tripleester czy coś tam, coś się zmieniło bo tam było 0,0000% od zawsze estrowej bazy...
                                                  No to zaczyna się podmiana specki w czasie lotu - trzeba być czujnym. Kiedyś Millers ociekał zajebistoscia chwaląc się tymi estrami ....

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X