Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dziwne,że Shell nie podaje tego w kartach

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
      Dziwne,że Shell nie podaje tego w kartach
      ACEA B3/B4 wymaga TBN ≥ 10.

      Komentarz


      • W tabelach czesto podaje się różne dane TBN mierzone różnymi metodami ASTM i tutaj czesto są znaczące różnice.
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Nikt nie zauważył ? a tu proszę ... w Ravenolu nowości ...

          USVO® - RAVENOL - Oleje do skrzyni biegów, oleje silnikowe, płyny ATF, MTF

          Leon 1.6 16V 105 KM

          Komentarz


          • Zamieszczone przez koka Zobacz posta
            Nikt nie zauważył ? a tu proszę ... w Ravenolu nowości ...
            Marketing....

            Komentarz


            • Może mnie ktos naprowadzic na Tabele momentow dokrecania w silniku 1.6 Bse . Jestem nowy i troche sie gubie

              Komentarz


              • Cześć, po 4 latach szczęśliwego zalewania Mobil1 New Life 0w40 zastanawiam się nad zmianą

                Pacjent to Leon 2014 .4 CHPA 140KM - 90kkm - przebiegi od uruchomienia ok 20km, raczej korki ale jak już uda się je minąć, to raczej jazda dość dynamiczna.
                Wymiana oczywiście co 15kkm, od przebiegu 2kkm zalewany Mobil1 0w40 NewLife z jednym incydentem, gdy wpadł Shell 5w30 bo zapomniałem powiedzieć w serwisie, że mam na tylnym siedzeniu swój olej

                Z tego co widzę, Mobil wycofał New Life, teraz mamy FS o znacząco innych parametrach.
                Pytanie czy dalej warto przy tym zostać w moim przypadku?

                Zrobiłem rekonesans i na oil-club.ru piszą, że dość spora zawartość popiołów siarczanowych w FS raczej średnio nadaje się do bezpośredniego wtrysku. Tylko czy jakiś olej tej lepkości ma tego znacząco mniej? Eurol ma 1.14 zamiast 1.42 w Mobilu - tylko czy w ogóle sie tym przejmować?

                Generalnie z oleju jestem zadowolony, zużycie jest praktycznie niezauważalne w porównaniu do Shella 5w30 (dalej bez tragedii, bo jakieś 0,5-0,7l na 15kkm ale jednak)

                Pytanie też co do lepkości. Starałem się przeczytać kilkadziesiąt stron wstecz i opinie są podzielone delikatnie mówią? Do mocno cynamicznej jazdy 0w40 w nowym TSI jest ok, czy warto jednak coś zmienić?

                Będę wdzięczy za podpowiedzi!
                Ostatnio edytowany przez pinkibass; [ARG:4 UNDEFINED].
                Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                Komentarz


                • Ja bym nie zmieniał lepkości. Obecnie w CZDA mam Motula Specific 504/507 5w30, ale następna wymiana będzie na Motul X-max 0w40.
                  O1-->O3--> ?

                  Komentarz


                  • Czy może na forum jest ktoś zorientowany jakim olejem zalana jest fabrycznie Octavia RS 230 2018.
                    Pytam ponieważ obserwując poziom na bagnecie widzę że będzie konieczność wykonania dolewki i zastanawiam się jaki olej dolać by nie zrobić krzywdy autku.

                    Komentarz


                    • nie wiem czy istnieje jeszcze takie coś jak książka papierowa w nowych autach, ale jak tam tego nie ma, to powinno być gdzieś online jakie dokładnie oleje - lepkości i normy ma spełniać olej w tym silniku. Jakiś ze średniej lub wyższej półki dolej o takiej samej normie i masz z głowy. Fabrycznie pewnie jakiś shit typu castrol tam jest...czego nie polecam.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez KRL Zobacz posta
                        Czy może na forum jest ktoś zorientowany jakim olejem zalana jest fabrycznie Octavia RS 230 2018.
                        Pytam ponieważ obserwując poziom na bagnecie widzę że będzie konieczność wykonania dolewki i zastanawiam się jaki olej dolać by nie zrobić krzywdy autku.
                        0W20 z norma 508.00/509.00
                        jako dolewki możesz robić 504.00/507.00 -najrozsądniej 0W30. Tym oleju nie popsujesz.

                        Shell AV-L 0W30
                        Eurol FS Syntence 0W30

                        to najpopularniejsze i bdb



                        Komentarz


                        • Dzięki za odpowiedz, przyznam że nie jestem fanem wydłużania przelotów między wymiana oleju i nie ufam do końca tej nowej normie 508.00

                          Komentarz


                          • 508.00 ma znaczny udział silnej bazy ale to nie zmienia faktu ze również jestem fanem krótszych interwałów bo ma to swoje plusy.

                            Polecam wzmocnić właściwości AW oleju poprzez dobre dodatki (ja nim stop latam na 0W30 504.00/507.00 z witaminami typu AR9100 czasami Ceratec wjedzie)

                            15kkm to max u mnie mimo możliwości ustawienia więcej

                            Komentarz


                            • Trochę poczytałem wątek olejowy do benzyniaków ale potrzebowałbym potwierdzenia mojego zamiaru. Kupiłem O3 1.4 TSI 150 KM z 2016r. (CZDA) z przebiegiem 17,5 tys. Czy polecany tu olej EUROL 0W40 lub 5W30 + AR9200 v2 będzie OK do tego silnika? Jeśli są lepsze zestawy prosiłbym o zasugerowanie.

                              Komentarz


                              • Ale jakim sposobem do silnika ktory zaprojektowany jest do oleju 5W30 zaczac lac olej 0W20 zwlaszcza do silnika w RSie ktory nie jezdzi tylko po bulki do sklepu, zwlaszcza latem.

                                To jest jakis totalny bezsens.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz




                                • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                                  Ale jakim sposobem do silnika ktory zaprojektowany jest do oleju 5W30 zaczac lac olej 0W20 zwlaszcza do silnika w RSie ktory nie jezdzi tylko po bulki do sklepu, zwlaszcza latem.

                                  To jest jakis totalny bezsens.
                                  I to jest zasadnicze pytanie.
                                  bo jeśli VAG wprowadził te lepkość tylko po to żeby statystki emisji poprawić kosztem użytkownika to niech kiła pochłonie



                                  Paradoksalnie 508,00 lepiej chroni silnik na wyższych obrotach ze względu na swój skład i właśnie mniejsza lepkość.

                                  najgorzej jest na 6. Biegu przy 50 km / h i pełen palnik.

                                  Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz posta
                                    Ale jakim sposobem do silnika ktory zaprojektowany jest do oleju 5W30 zaczac lac olej 0W20 zwlaszcza do silnika w RSie ktory nie jezdzi tylko po bulki do sklepu, zwlaszcza latem.

                                    To jest jakis totalny bezsens.
                                    Tu jest pytanie jakie są tolerancje w lepkości dla takiej konstrukcji. Co tak naprawdę założył VAG przy konstruowaniu silnika. Bo z moich doświadczeń w 2.0 TSI świetnie sprawdza się lepkość 0W40 ale VAG oficjalnie zaleca oleje z 508/509 do tego silnika i mimo wszystko chyba z grubsza wiedzą co robią. Oczywiście nadrzędnym celem jest tu ekologia ale wymusiło to zastosowanie PAO-syntetycznych baz o bardzo wysokiej odporności. Volvo też sobie wymyśliło normę wymagająca olejów 0W20 ale wymagania w stosunku do tych olejów nie są aż tak wysokie jak w 508/509.

                                    Komentarz


                                    • Hej! ja to mam delikatne pytanie, szukalem szukalem i... no wlasnie.. A mianowicie zakupiłem okolo 2 tyg temu skode octavie II ma ona przejechane 176kkm niestety sprzedawca nie byl w stanie stwierdzic kiedy był wymieniany rozrząd a olej według etykiety pod maską był wymieniany na 149kkm czyli dawno temu xD no i postanowilem niezwlocznie wymienic olej,rozrząd i wszystkie filtry Teraz pytanie czy lać olej który był dotychczas lany i czy przepłukać silnik jakąś płukanką przed wymianą? bo jednak troche przejechal na obecnym oleju.. A lany był Motul Specific 504.00/507.00 - 5w30 chyba na pierwszy strzał zaleje wlasnie ten sam olej tylko czy on jest tak dobry jak ludzie na forach piszą? tutaj zauwazylem ze wiekszosc poleca Motul 8100 5W40 X-cess

                                      Co wy o tym sadzicie?

                                      No tak zapomnialem dodać ze jest to 1.6 mpi BSE bez instalacji gazowej,
                                      Ostatnio edytowany przez Alcrol; [ARG:4 UNDEFINED].

                                      Komentarz


                                      • Sorry, nie mam szklanej kuli i nie wiem jaki silnik masz w tej Skodzie. Uzupełnij profil, poczytaj wątek i dopiero jak nie doczytasz to zadawaj pytania.
                                        PS. Motul jaki by nie był to dobry olej, ale ciężko zgadywać co Ci polecić. Podejrzewam, że wszystko od norny 502.00 wzwyż do niego będzie pasowało.

                                        edit:
                                        Zamieszczone przez Alcrol Zobacz posta
                                        tutaj zauwazylem ze wiekszosc poleca Motul 8100 5W40 X-cess
                                        Śmiało go możesz lać.
                                        Na pewno lepiej niż Specyfica 504/507 bo droższy, a cudów nie zrobi w tym silniku. Wymiany oczywiście co max 15 tkm
                                        Ostatnio edytowany przez kabi_007; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: uzupełnienie postu przez @Alcrol
                                        O1-->O3--> ?

                                        Komentarz


                                        • a odnośnie przepłukania to czy warto? bo generalnie prawie 30k przejechał na obecnym oleju.. Albo po prostu następną wymianę zrobić nieco wcześniej bo wyczytałem ze tak tez można :P Nie mam zamiaru zaoszczędzić 50 złotych a jak gra warta świeczki to tez tak zrobię.

                                          Komentarz


                                          • Zalej płukankę. Xcess bedzie Ok. Może też być Ravenol VST, Shell Helix Ultra

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Alcrol Zobacz posta
                                              a odnośnie przepłukania to czy warto? bo generalnie prawie 30k przejechał na obecnym oleju.. Albo po prostu następną wymianę zrobić nieco wcześniej bo wyczytałem ze tak tez można :P Nie mam zamiaru zaoszczędzić 50 złotych a jak gra warta świeczki to tez tak zrobię.
                                              Płukanka jak najbardziej wskazana. Rozwiązanie, które mogę Tobie zaproponować aby jak najlepiej doczyścić silnik to :
                                              1. Szybka płukanka do starego oleju przed wymianą (ja polecem AR2820 i potrzymać 30 minut)
                                              2. Olej przejściowy + Archoil AR2300 na 3-5 tys. km.
                                              3. Olej docelowy (ewentualnie można raz jeszcze szybka płukankę i/lub dodać AR9100)
                                              W okresie jesienno-zimowym dobrze jednak aby na Archoilu AR2300 nie jeździć zbyt dożo na nierozgrzanym silniku. Jak robimy krótkie odcinki to lepiej jest dodać AR9100, który tez ma bardzo dobre właściwości czyszczące.

                                              Komentarz


                                              • No i na pewno warto przejść na interwały 15tkm lub rok.
                                                O1-->O3--> ?

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez pinkibass Zobacz posta
                                                  Cześć, po 4 latach szczęśliwego zalewania Mobil1 New Life 0w40 zastanawiam się nad zmianą

                                                  Pacjent to Leon 2014 .4 CHPA 140KM - 90kkm - przebiegi od uruchomienia ok 20km, raczej korki ale jak już uda się je minąć, to raczej jazda dość dynamiczna.
                                                  Wymiana oczywiście co 15kkm, od przebiegu 2kkm zalewany Mobil1 0w40 NewLife z jednym incydentem, gdy wpadł Shell 5w30 bo zapomniałem powiedzieć w serwisie, że mam na tylnym siedzeniu swój olej

                                                  Z tego co widzę, Mobil wycofał New Life, teraz mamy FS o znacząco innych parametrach.
                                                  Pytanie czy dalej warto przy tym zostać w moim przypadku?

                                                  Zrobiłem rekonesans i na oil-club.ru piszą, że dość spora zawartość popiołów siarczanowych w FS raczej średnio nadaje się do bezpośredniego wtrysku. Tylko czy jakiś olej tej lepkości ma tego znacząco mniej? Eurol ma 1.14 zamiast 1.42 w Mobilu - tylko czy w ogóle sie tym przejmować?

                                                  Generalnie z oleju jestem zadowolony, zużycie jest praktycznie niezauważalne w porównaniu do Shella 5w30 (dalej bez tragedii, bo jakieś 0,5-0,7l na 15kkm ale jednak)

                                                  Pytanie też co do lepkości. Starałem się przeczytać kilkadziesiąt stron wstecz i opinie są podzielone delikatnie mówią? Do mocno cynamicznej jazdy 0w40 w nowym TSI jest ok, czy warto jednak coś zmienić?

                                                  Będę wdzięczy za podpowiedzi!

                                                  Hej, przypominam się nieśmiało

                                                  Oczywiście mogę znowu zalać starego NewLife, bo jeszcze w sklepach gdzieś można znaleźć, ale wolałbym nie zostać potem bez opcji dokupienia tego samego na dolewkę
                                                  No i może po tych 4 latach jednak jest coś lepszego niż ten Mobil
                                                  Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                                  Komentarz


                                                  • Wymiana 10kkm lub rok.
                                                    PS. Czy Plukanka Millersa jest dobra? Bo dostałem ostatnio w gratisie do oleju

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X