Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta

    W przypadku Millersa pod normę 504/507 olej teoretycznie gorszy (bo bez nanotechnologi-modyfikacji tarcia) zawiera bogatszy pakiet dodatków. Do cdti/jtd i tym podobnych (nie z grupy VSG) polecam jednak EE longlife C3 5W30. Nie wiem czy różni się pakietem od XF-a C3 5w30 ale jeśli nie planujemy dodać np. Archoila AR9100 to olej z nanodrive będzie dobrym rozwiązaniem.
    Uzytkowalem Millersa XF LL 5W30 z 504.00/507.00
    Mimo ze HC (ale nie zwykły rafinowany i rozpuszczalnikowany) olej bdb - twierdze ze lepszy niż EE.

    To jest bardzo bogaty midsaps wiec nie ma sensu go rasowac -no może 9100 i będzie o wiele lepszy niż EE.

    Mam jeszcze bańkę, ktora poczeka na cieplejsza cześć roku.

    Teraz jednak zastanowiłbym się chwile czy nie ma lepszej propozycji w tej cenie jeśli oczywiście liczymy haj$

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
      Zmieniam co 10k km. Ale czy zostać przy Shell, czy zmienić na co innego
      Ja bym wlał Millersa Tridenta 5w40
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz


      • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta

        Ja bym wlał Millersa Tridenta 5w40
        Też wysokomarżowy minerał w cenie dwóch lotosów, ale dla sprzedawców bajka.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • Trident był raz zalany.Dziękuję ale Millersowi mówi stanowcze nie. Po 5000km silnik na nin głośno klepal.

          Komentarz


          • Żadnych 5W, masz doskonałe 0W-40 z ravenola, LM czy motula jak i możesz się pokusić na eurola synergy
            Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; [ARG:4 UNDEFINED].
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • rOBERTO795 to czekamy na info, a odnośnie CZDA już pisałem że 0w30 mu nie straszny wręcz przeciwnie, na marginesie patrząc na CCS Eurola 0w40 Synergy i FS 0w30 mamy takie wyniki: 5770 vs 5850 . Natomiast w przypadku Eurola 0w40 nie widzę większego sensu z AR9100 - bo sam olej ma już niezły skład, a jeżeli już AR to 9200 lub wyżej...

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
                Trident był raz zalany.Dziękuję ale Millersowi mówi stanowcze nie. Po 5000km silnik na nin głośno klepal.
                Leje to do wszystkich 1,8t z moca do ok 300 KM Oraz interwalami 8-10 tys km i nigdy takiego zjawiska nie bylo.
                Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; [ARG:4 UNDEFINED].
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                  rOBERTO795 to czekamy na info, a odnośnie CZDA już pisałem że 0w30 mu nie straszny wręcz przeciwnie, na marginesie patrząc na CCS Eurola 0w40 Synergy i FS 0w30 mamy takie wyniki: 5770 vs 5850 . Natomiast w przypadku Eurola 0w40 nie widzę większego sensu z AR9100 - bo sam olej ma już niezły skład, a jeżeli już AR to 9200 lub wyżej...
                  Dla mnie dodawanie dodatkow do dobrych olejow a potem robienie analiz mija sie z celem. I kropka
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta

                    Leje to do wszystkich 1,8t z moca do ok 300 KM Oraz interwalami 8-10 tys km i nigdy takiego zjawiska nie bylo.
                    Już zalany sprawdzony Helix Ultra 5w40 i filtr Manna

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
                      Trident był raz zalany.Dziękuję ale Millersowi mówi stanowcze nie. Po 5000km silnik na nin głośno klepal.
                      Sprawdź czy paliwa nie zbierasz w oleju bo sa czynniki pozaolejowe.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta

                        Sprawdź czy paliwa nie zbierasz w oleju bo sa czynniki pozaolejowe.
                        Ale na Shelu czy Motulu tego nie ma

                        Komentarz


                        • Jak motor kuleje to olej go nie uratuje
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz


                          • No dokładnie masz racje. Tylko, że tak bylo tylko na Millersie. Chyba,że olej trefny, chodź olej kupuje od 9 lat w jednym sklepie więc wątpie

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta
                              Dla mnie dodawanie dodatkow do dobrych olejow a potem robienie analiz mija sie z celem. I kropka
                              Co nie znaczy że nie ma to sensu, właśnie analizy mogą to pokazać...

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta

                                Co nie znaczy że nie ma to sensu, właśnie analizy mogą to pokazać...
                                Problem polega na tym ze takie analizy to ja robiłem w 2004 roku jako 1 osoba w PL pisząc prace magisterską na ten temat
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta
                                  Problem polega na tym ze takie analizy to ja robiłem w 2004 roku jako 1 osoba w PL pisząc prace magisterską na ten temat
                                  Jeżeli pisałeś magisterkę to znaczy że widziałeś sens....bo temat chyba samo sobie wybrałeś

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta

                                    Jeżeli pisałeś magisterkę to znaczy że widziałeś sens....bo temat chyba samo sobie wybrałeś
                                    Niestety nie wybralem sobie sam
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Przyszedł czas na pierwszą wymianę oleju i proszę o wskazówkę / podpowiedź - czy do OIII 1.4 TSI CZDA z 2016r. z aktualnym przebiegiem 18 tys. km lepiej nalać EUROL SYNTHENCE 5W30 (przewidywany roczny przebieg ok. 23 tys. km) i wymienić na jesień 2019r. czy EUROL SYNERGY 0W40 i wymienić po 14 tys. km (mniej więcej na lato 2019r.)? Czy dodanie do ww. olejów AR 9200 v2 lub AR9100 ma sens i "ulży" w pracy silnikowi?
                                      A może nawet pójść w EUROL SYNTHENCE 0W30 z 504 00 / 507 00?
                                      Z góry dzięki za wszelkie rady i podpowiedzi.
                                      Ostatnio edytowany przez msemafor; [ARG:4 UNDEFINED].

                                      Komentarz


                                      • W kontekście mojego pytania (przypomnę, 1.4 TSI po 90kkm na zamianę za Mobil1 New Life)
                                        wstepnie po podpowiedziach tutaj i dostepnych danych wybrałem:
                                        Ravenol SSL 0w40
                                        Neste 0w40
                                        Valvoline synpower 0w40 - cieńszy bliżej w30
                                        Castrol edge FST 0w40

                                        Nie spodziewałem się że będę brał pod uwagę Castrola, ale parametry wydają się być zacne.

                                        Czy któryś z nich jakoś wyjątkowo polecacie albo należy definitywnie odrzucić? Jeśli nie to może wybiorę to na co znajdę najlepszą cenę?
                                        Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta
                                          Przyszedł czas na pierwszą wymianę oleju i proszę o wskazówkę / podpowiedź - czy do OIII 1.4 TSI CZDA z 2016r. z aktualnym przebiegiem 18 tys. km lepiej nalać EUROL SYNTHENCE 5W30 (przewidywany roczny przebieg ok. 23 tys. km) i wymienić na jesień 2019r. czy EUROL SYNERGY 0W40 i wymienić po 14 tys. km (mniej więcej na lato 2019r.)? Czy dodanie do ww. olejów AR 9200 v2 lub AR9100 ma sens i "ulży" w pracy silnikowi?
                                          A może nawet pójść w EUROL SYNTHENCE 0W30 z 504 00 / 507 00?
                                          Z góry dzięki za wszelkie rady i podpowiedzi.
                                          Jak idziesz w taniość 5W30 to rozważ wymianę po zimie bo tam masz tyle syfu krótkodystansowego kondensatu wilgoci i paliwa.

                                          grneralnie na zimę zdecydowanie lepiej mieć 0W bez względu jaka opcje wybierzesz czy mid czy full saps.

                                          Wazne w odpowiedzi na Twoje pytania jedtcstyl jazdy i odległości pokonywane od zimnego startu a konkretniej czy dużo jest krótkich odcinków bo to generalnie motoryzacje dobija.

                                          dodatki dają radę ale nie mogą one przysłonić zdroworozsądkowego podejścia do serwisu olejowego.
                                          mozna je dodawać do 504/507 natomiast do full saps (Eurol Synergy) nie ma potrzeby chyba ze na torze upadasz kurę.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta

                                            Jak idziesz w taniość 5W30 to rozważ wymianę po zimie bo tam masz tyle syfu krótkodystansowego kondensatu wilgoci i paliwa.

                                            grneralnie na zimę zdecydowanie lepiej mieć 0W bez względu jaka opcje wybierzesz czy mid czy full saps.

                                            Wazne w odpowiedzi na Twoje pytania jedtcstyl jazdy i odległości pokonywane od zimnego startu a konkretniej czy dużo jest krótkich odcinków bo to generalnie motoryzacje dobija.

                                            dodatki dają radę ale nie mogą one przysłonić zdroworozsądkowego podejścia do serwisu olejowego.
                                            mozna je dodawać do 504/507 natomiast do full saps (Eurol Synergy) nie ma potrzeby chyba ze na torze upadasz kurę.
                                            Wielkie dzięki pedros. Dziennie jeżdżę 40 km do roboty w stosunku 60% trasa i 40% miasto oraz drugie 40 km do domu. Prędkość maks. w trasie to 130 km/h, w mieście nie ciągnę wysoko na obroty (styl spokojny nastawiony na ekonomikę zużycia paliwa). Zaleję Eurol Synergy 0W40 bez AR.
                                            Przed wymianą muszę jeszcze zrobić tym autem trasę 300 km Gdynia --> Szczecin (do Gdyni PKP, w Gdyni odbieram auto i wracam). Znacie jakąś płukankę, którą mógłbym wlać przy odbiorze auta i do wymiany (ok. 500 km) "zrobiłaby robotę"?
                                            Ostatnio edytowany przez msemafor; [ARG:4 UNDEFINED].

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez pinkibass Zobacz posta
                                              W kontekście mojego pytania (przypomnę, 1.4 TSI po 90kkm na zamianę za Mobil1 New Life)
                                              wstepnie po podpowiedziach tutaj i dostepnych danych wybrałem:
                                              Ravenol SSL 0w40
                                              Neste 0w40
                                              Valvoline synpower 0w40 - cieńszy bliżej w30
                                              Castrol edge FST 0w40

                                              Nie spodziewałem się że będę brał pod uwagę Castrola, ale parametry wydają się być zacne.

                                              Czy któryś z nich jakoś wyjątkowo polecacie albo należy definitywnie odrzucić? Jeśli nie to może wybiorę to na co znajdę najlepszą cenę?
                                              Do listy dorzuć :
                                              Millers XF longlife 0W40
                                              Eurol Synergy 0W40
                                              Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40

                                              Castrola i Valvo bym wykreślił. Z reszty każdy będzie b. dobry.

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta
                                                Przyszedł czas na pierwszą wymianę oleju i proszę o wskazówkę / podpowiedź - czy do OIII 1.4 TSI CZDA z 2016r. z aktualnym przebiegiem 18 tys. km lepiej nalać EUROL SYNTHENCE 5W30 (przewidywany roczny przebieg ok. 23 tys. km) i wymienić na jesień 2019r. czy EUROL SYNERGY 0W40 i wymienić po 14 tys. km (mniej więcej na lato 2019r.)? Czy dodanie do ww. olejów AR 9200 v2 lub AR9100 ma sens i "ulży" w pracy silnikowi?
                                                A może nawet pójść w EUROL SYNTHENCE 0W30 z 504 00 / 507 00?
                                                Z góry dzięki za wszelkie rady i podpowiedzi.
                                                A może na zimę FS 0W30 a na lato Synergy 0W40? W każdym razie oba powinny być ok. Przy 23 tys przebiegu rocznego wymieniałbym olej 2 razy mimo wszystko.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta

                                                  Wielkie dzięki pedros. Dziennie jeżdżę 40 km do roboty w stosunku 60% trasa i 40% miasto oraz drugie 40 km do domu. Prędkość maks. w trasie to 130 km/h, w mieście nie ciągnę wysoko na obroty (styl spokojny nastawiony na ekonomikę zużycia paliwa). Zaleję Eurol Synergy 0W40 bez AR.
                                                  Przed wymianą muszę jeszcze zrobić tym autem trasę 300 km Gdynia --> Szczecin (do Gdyni PKP, w Gdyni odbieram auto i wracam). Znacie jakąś płukankę, którą mógłbym wlać przy odbiorze auta i do wymiany (ok. 500 km) "zrobiłaby robotę"?
                                                  500 km to za mało na AR2300. Xado miało coś na krótszy dystans.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta

                                                    500 km to za mało na AR2300. Xado miało coś na krótszy dystans.
                                                    Dzięki tomek evo za wskazówkę.
                                                    XADO Vitaflush - 250 ml - w celu dokładnego oczyszczenia i przy dużym zabrudzeniu należy przejechać 200 do 300 km przed wymianą. Jak podejść do tego "300 km" bo do wymiany przejadę jakieś 500 km? Nie za dużo i przez to można więcej złego zrobić, niż dobrego? Akurat mam to dostępne lokalnie i do piątku, kiedy odbieram auto mógłbym to mieć przy sobie.

                                                    To może w drugą stronę - jaki powinien być minimalny przebieg z AR2300, żeby skutecznie wyczyścił pozostałości po CASTROL 5W30 z ASO użytkowanym przez 18 tys. km? Może po prostu wymienię ten olej trochę później, niż teraz pomimo faktu, że zgodnie z dobrym zwyczajem po zakupie auta dobrze jest wymienić olej + filtry.
                                                    Ostatnio edytowany przez msemafor; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X