Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pisałem o Syntence nie o Synergy ze względu na ilość popiołów -nie znam się na Psa i nie wiem jakie sa wymagania co do ilości SAPS ale pamietam ze PSA pracuje na obniżonej lepkości.
    Czy wspierać olej AR9100? -ja jestem gorącym zwolennikiem bo taki dodatek wybacza dużo błędów użytkowych np jazda z vmax albo awaryjne depniecie na zimnym silniku a benefity są jeszcze inne -zwiększa czystość /podtrzymuje czystość.

    Osobiście Jeśli miałbym Peugeota to lałbym eurol ultrance PSA 0 W 30. Kozacki skład i ma normy PSA.



    Komentarz


    • Dodam ze do TSI można i 504.00 jak i 502.00 stad Synergy nadaje się jak najbardziej a lepkość -0W40 idealnie pasuje co już zostało 18 485 828 283 844 848 800 000 razy stwierdzone

      Komentarz


      • Wszystko jasne pedros.
        Jeszcze raz wielkie dzięki za szybkie odpowiedzi i pomoc.

        Komentarz


        • Witam Panowie.
          Potrzebuje porady. Zbliża mi się termin wymiany oleju. Octavia 1.6 MPI LPG. przebieg ok 70kkm wymiana co 10kkm. Chciałbym zalać jakiś 0w40 przed wieszczoną w mediach bardziej mroźną zimą . Auto jeżdżone na krótkich dystansach po mieście od czasu do czasu Wyjazd do 100km Zastanawiam się nad Mobil 1 0w40 Shell Helix ultra 0w40 lub Specol Gold 0w40. Który będzie bardziej odpowiedni do mojego silnika?.
          Z góry dziękuje za poradę
          bastek1080

          Komentarz


          • Dobry Synergy nie jest zły
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz


            • Normy PSA 2290 oraz 2312 to oleje o obniżonych poziomach sapsów i siarki ale także HTHS, który w obydwu przypadkach jest 2,9, czyli oleje są także energooszczędne.
              Norma 2312 jest bardziej rygorystyczna, olej z tą normą to już typowy low saps, popioły max 0,6 gdzie 2290 ma 0,8.
              W związku z tym jeżeli już zapadnie decyzja o oleju tego typu warto dodać AR9100, bardzo dobrze uzupełni pakiet i podniesie TBN.
              Natomiast jest jeszcze norma PSA 2296 i ten olej jest standardowym bo HTHS 3,5 oraz sapsy w zakresie 1,0 - 1,6. i w tym przypadku jak najbardziej 0w40 się wpisuje i nie widze za bardzo sensu dodawanie AR9100 no chyba że 9200 czy wyżej. bo w tej normie TBN ma być min.10.
              Pozostaje kwestia baz, bo w przypadku normy 2312 parę rodzynków można znaleźć ale także w 0w40 jest ich trochę.
              Ultrance czy Synergy to dobre przykłady.

              Screenshot_3.png
              Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                Normy PSA 2290 oraz 2312 to oleje o obniżonych poziomach sapsów i siarki ale także HTHS, który w obydwu przypadkach jest 2,9, czyli oleje są także energooszczędne.
                Norma 2312 jest bardziej rygorystyczna, olej z tą normą to już typowy low saps, popioły max 0,6 gdzie 2290 ma 0,8.
                W związku z tym jeżeli już zapadnie decyzja o oleju tego typu warto dodać AR9100, bardzo dobrze uzupełni pakiet i podniesie TBN.
                Natomiast jest jeszcze norma PSA 2296 i ten olej jest standardowym bo HTHS 3,5 oraz sapsy w zakresie 1,0 - 1,6. i w tym przypadku jak najbardziej 0w40 się wpisuje i nie widze za bardzo sensu dodawanie AR9100 no chyba że 9200 czy wyżej. bo w tej normie TBN ma być min.10.
                Pozostaje kwestia baz, bo w przypadku normy 2312 parę rodzynków można znaleźć ale także w 0w40 jest ich trochę.
                Ultrance czy Synergy to dobre przykłady.

                Screenshot_3.png
                Dobry pajączek nie jest zly
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                  w przypadku normy 2312 parę rodzynków można znaleźć
                  A możesz coś polecić oprócz wspomnianego wcześniej Eurola?

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez teps Zobacz posta
                    A możesz coś polecić oprócz wspomnianego wcześniej Eurola?
                    Warto spojrzeć na Total Quartz Ineo First 0W-30, dobry olej a potwierdziła to analiza.

                    Total Quartz Ineo First 0W-30 свежее - Лабораторные анализы - Свежие - Форум oil-club.ru - Выбор моторных масел, трансмиссионных жидкостей, антифризов, топлива, смазок. Форум экспертов и любителей.

                    Podsumowując , spełnia rygorystyczne założenia normy dzięki nowoczesnemu pakietowi dodatków ( m.in.bor, sporo moly), dobre bazy ze sporą zawartością IV grupy (PAO ok. 30-40%), które wpływają na dobre parametry takie jak: indeks lepkości, temperatura płynięcia, czy CCS , oraz temp. zapłonu.
                    Jak widać po pakiecie ZDDP , jest mocno okrojony, a wapnia tyle co nic - połowa tego co w olejach klasy C2/C3, stąd mój wcześniejszy wpis o AR9100.








                    Komentarz


                    • Cytrynowiec, dzięki wielkie!

                      Komentarz


                      • Nie ma problemu

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez koka Zobacz posta

                          Koledzy "Alfiarze" piszą, że AR9200v2 lejemy zawsze "po całości", czyli 40 ml/litr a AR9100 minimum 20-25 ml/litr
                          AR9100 minimum 25 ml/1l. AR9200V2 najlepiej 40 ml czyli "po całości" a minimum to tak 30-35 ml, żeby właściwie zadziałał.

                          Komentarz


                          • Powiedzcie jak to jest obecnie z pełną syntetycznością Mob1 5w50.
                            Kiedyś nazywał się Rally Formuła, potem Peak Life, a teraz Excellent

                            Wear Protection.
                            Mój Zygzak McQueen
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=75675

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta
                              AR9100 minimum 25 ml/1l. AR9200V2 najlepiej 40 ml czyli "po całości" a minimum to tak 30-35 ml, żeby właściwie zadziałał.
                              to są proporcje dla mix-a czy minimalne dawki w "pojedynkę" ?

                              Leon 1.6 16V 105 KM

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez koka Zobacz posta
                                to są proporcje dla mix-a czy minimalne dawki w "pojedynkę" ?
                                Do jakiego oleju dodajesz?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez koka Zobacz posta

                                  to są proporcje dla mix-a czy minimalne dawki w "pojedynkę" ?
                                  Na mix ale generalnie na pojedynkę niewiele się zmienia. Zalecana AR9100 to 35 ml/1l ale przy mniejszej też zadziała tyle, ze mniej skutecznie i te 25 ml to podobno minimum. AR9200V2 zalecany jest w ilości ok. 40 ml/1l. W mixie trochę można zmniejszyć zalecane przez producenta wartości, szczególnie AR9100 do 25 ml/1l ale generalnie nie powinniśmy zbyt dużo obcinać dawki jeśli każdy z preparatów ma zadziałać w odpowiedni sposób. W dieslu generalnie bym stawiał na samo AR9100 (chociaż AR9200V2 też można i sam stosuje) a w benzynie to już w zależności od potrzeb i zastosowanego oleju.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                    Do jakiego oleju dodajesz?
                                    na razie tak sobie kombinuję ... mam Ravenola VST + AR9100 niepełna dawka - jest dobrze a nawet bardzo, na pewno zostanie na zimę. Przy kolejnej zmianie gdyby tak dodać do niego minimalną ale działającą dawkę mix-a 9100 + 9200V2 - a może tylko 9200V2 ? ... chociaż wydaje mi się, że 9100 nigdy nie zaszkodzi ... nie myślę o pełnych dawkach, bo to w końcu full saps (ale nie taki znowu bardzo full ) i wtedy z VST robi się RCS swoją drogą trzeba poczekać na analizy VST w nowej formule, bo znowu zamotali ot cały Ravenol ...
                                    Ostatnio edytowany przez koka; [ARG:4 UNDEFINED].
                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez SkySzyja Zobacz posta
                                      Powiedzcie jak to jest obecnie z pełną syntetycznością Mob1 5w50.
                                      Kiedyś nazywał się Rally Formuła, potem Peak Life, a teraz Excellent

                                      Wear Protection.
                                      Teraz patrzę, ze dostępny jest jedynie olej o nazwie Mobil 1 XS X1 5W50 ale na zdjęciu opakowania pisze Exellent Wear Protection a pod spodem XS X1 5W50 Rally Formula. Na pełną syntetyczność tego oleju bym nie liczył bo już ponoć w trakcie produkcji Rally Formula został zmieniony olej bazowy z PAO na HC (tak był sprzedawany w Niemczech). Ale za ok 30,00 zł za 1litr to nie jest zły wybór chociaż wolałbym w tych pieniądzach chyba Neste 1 5W50 albo dopłacić np. do Gulfa .

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez koka Zobacz posta
                                        Do jakiego oleju dodajesz?



                                        na razie tak sobie kombinuję ... mam Ravenola VST + AR9100 niepełna dawka - jest dobrze a nawet bardzo, na pewno zostanie na zimę. Przy kolejnej zmianie gdyby tak dodać do niego minimalną ale działającą dawkę mix-a 9100 + 9200V2 - a może tylko 9200V2 ? ... chociaż wydaje mi się, że 9100 nigdy nie zaszkodzi ... nie myślę o pełnych dawkach, bo to w końcu full saps (ale nie taki znowu bardzo full ) i wtedy z VST robi się RUP / RCS swoją drogą trzeba poczekać na analizy VST w nowej formule, bo znowu zamotali ot cały Ravenol ...

                                        Imho 9200v2 solo wystarczy.....a odnośnie Ravenola......tak, z nimi nie ma nudy


                                        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez koka Zobacz posta
                                          swoją drogą trzeba poczekać na analizy VST w nowej formule
                                          Ta receptura jest produkowana od ok.9 miesiecy.... tylko ostatnio zaszla ta zmiana etykiet itp.

                                          Komentarz


                                          • Testy rozpoczete
                                            Załączone pliki
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • Masz to zalanw do RSa?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
                                                Masz to zalanw do RSa?
                                                Tak mam
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • A tak z ciekawości co bylo zalane w fabryce

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Dave Zobacz posta
                                                    A tak z ciekawości co bylo zalane w fabryce
                                                    Tego konsumenci nie maja prawa wiedzieć ani ASO.
                                                    to sa globalne umowy i nawet jak kupisz 2 te same auta Jednocześnie to jeden może mieć olej innego producenta ale o tych samych normach.

                                                    Na te chwile nalewane sa 504/507 albo 508/509 jeśli konstrukcja silnika na to pozwala a dostawcami sa różne blendownie niekonieczne znane na rynkach konsumenckich ponieważ powstały na potrzeby pewnego łańcucha dostaw. Ale to już model biznesowy dla nas najważniejsze ze olej jest dobrej jakości.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X