Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta
    Wszystko można zmodernizować, ale nasze silniki to proste konstrukcje i wszystkie mody są kosztowne i nie przyniosą oczekiwanych efektów Fakt chłodnica oleju w BSE to porażka

    Żeby obniżyć temperaturę oleju w BSE podczas ciągłej jazdy autostradą latem jest kilka sposobów, ale nie jest to montaż dodatkowej chłodnicy oleju
    - Zdemontować pełną dolną osłonę silnika, jeśli jest zamontowana
    - Zmienić przełożenie 5biegu na 0.74 lub 0.67
    - Zastosować porządny olej na PAO najlepiej 0W-40 i dodatek obniżający temperaturę

    Temat przerobiłem na wszystkie sposoby
    W Chorwacji na autostradzie przy temp zew 38°C mój BSE osiągnął max 116-120°C

    W BSE najnizsze temperatury s la na Millersie cfs 5w40!!!
    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

    Komentarz


    • Cóż za rozpasanie

      Sam lałem Fuchs Race Pro S 5W30 i 40 do BFQ.
      Oleje tego typu sa poza konkurencją i i faktycznie wpływają na osiągi (nie pisze już o BFQ)

      Komentarz


      • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta
        W BSE najnizsze temperatury s la na Millersie cfs 5w40!!!
        Pytanie, czy wytrzyma chociaż z 10 tys km w takiej temperaturze, bo cena mówi że powinien, ale czy tak jest



        Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
        Fuchs Race Pro S 5W30 i 40
        Czy obecny Race ma taką samą bazę i skład jak ten o którym piszesz?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
          Masz wskaźnik temperatury oleju? ( trochę głupie pytanie ale jest pewien sens)
          ile zazwyczaj pokazuje Tobie temperaturę oleju?
          kiedy zmieniałeś płyn chłodniczy i jaki masz? G12+[+] czy g13?

          Na obu paliwach masz tak gorąco?
          Wskaźnik temperatury oleju mam.
          Płyn chłodniczy zmieniany był w kwietniu 2018 na różowe Borygo.
          Nie wiem czy na PB tez sie olej grzeje ale w trasie to na LPG jadę.

          Padła propozycja zmiany oleju na 5w50 lub 0w40 czy nie za duży rozstrzał?
          Zdjęcie osłony to dobre szybkie rozwiązanie.
          Kiedyś myślałem o wydłużeniu 5 biegu ale to juz grubszy mod
          Garbus jest zawsze uśmiechnięty

          Komentarz


          • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta



            Czy obecny Race ma taką samą bazę i skład jak ten o którym piszesz?

            Jak znam życie to jako jedyny jeszcze mam bańkę historyczną z dobrym składem bo mi została z dobrych czasów (już szare opakowanie ale zaraz po okresie zmiany z czarnego)

            Wiem babski opis ale dzisiaj to trzeba ostro patrzeć na łapy producentów.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Nurek Zobacz posta

              Wskaźnik temperatury oleju mam.
              Płyn chłodniczy zmieniany był w kwietniu 2018 na różowe Borygo.
              Nie wiem czy na PB tez sie olej grzeje ale w trasie to na LPG jadę.

              Padła propozycja zmiany oleju na 5w50 lub 0w40 czy nie za duży rozstrzał?
              Zdjęcie osłony to dobre szybkie rozwiązanie.
              Kiedyś myślałem o wydłużeniu 5 biegu ale to juz grubszy mod
              Ja mam BFQ jeszcze -tam chłodnica oleju nie wiem czy jest taka sama jak u Ciebie ale ja nie mam wyprowadzonej temperatury oleju na licznik. Podpisałem kiedyś z ciekawości VCDS i logowałem temperaturę oleju która była świetnie chłodzona do temperatury płynu chłodniczego.

              Co do oleju to te silniki wszystko zniosą ale warto wybierać jak najbardziej sysntetyczne -jakie? Już większość zostało napisane.

              Temperatura oleju zacna -i właśnie mi uświadomiłeś ze jak ganiałem moja octą autostrada po niemieckiej stronie to mógł faktycznie olej przechodzić katusze choć nigdy nie mierzyłem temperatury podczas akurat takich prędkości.

              Dobry płyn chłodniczy tez ma kolosalne znaczenie w pojemności cieplnej i warto układ przed wymiana płynu odkamienic i przepłukać bo olej jest chłodzony/grzany bezpośrednio płynem.

              Ostatna rzecz to termostat -to jest wybitny głupek bo ktoś mu krzywa tak zaprogramował żeby auto delikatnie przegrzewać.

              Jesli chodzi o odbieranie ciepła - olej o niższym indeksie lepkości w 100 stopniach szybciej cyrkuluje i więcej ciepła odbiera ale kompromisem w tych silnikach jest dobry XW40 na bazie z grupy IV która zniesie nawet rozszezone spektrum termiczne.

              dodatki do oleju tez mogą pomoc jako zabezpieczenie powierzchni trących przy zmniejszonej grubości filmu olejowego podczas wyższej temperatury.

              Komentarz


              • Płyn chłodniczy nie ma nic wspólnego z temperaturą oleju
                Przy temp oleju 140°C, czy np 90°C, płyn chłodzący ma tyle samo °C

                Komentarz


                • Zamieszczone przez leonn Zobacz posta
                  Płyn chłodniczy nie ma nic wspólnego z temperaturą oleju
                  Przy temp oleju 140°C, czy np 90°C, płyn chłodzący ma tyle samo °C
                  Objawy i skutki awarii chłodnicy oleju | Autokult.pl

                  mozliwe ze w innych jest inaczej -opieram się na BFQ, gdzie korelacja jakaś jest - nie bezpośrednia bo układ jest 2 stopniowy olej/płyn/powietrze a na końcu ten durny termostat

                  Komentarz


                  • Millersie cfs 5w40 faktycznie drogi. Ktoś kiedyś polecał do BSE i LPG Mobila One (nie znam pełnej nazwy) ale ten olej miał wysoki TMB. A jest coś podobnego do Millersie cfs 5w40 w lepszej cenie
                    Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Nurek Zobacz posta
                      Millersie cfs 5w40 faktycznie drogi. Ktoś kiedyś polecał do BSE i LPG Mobila One (nie znam pełnej nazwy) ale ten olej miał wysoki TMB. A jest coś podobnego do Millersie cfs 5w40 w lepszej cenie
                      Cfs 5w40 nt+
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • No i doszła paczka z... "tłustą wodą"

                        Ravenol2.jpg

                        Może trochę na wyrost do CZCA ale niech silnik ma

                        Komentarz


                        • W związku z grzaniem się oleju w BSE padła propozycja zmiany oleju na 0w40. Jest kilka kandydatów do zalania
                          EUROL Synergy 0W40 5l - PAO Syntetyk
                          NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100
                          Ravrnol SSL 0W40
                          Millers cfs 5w40

                          Czy taki olej wytrzyma rok, 10-15 tys km. Który olej będzie najlepiej odpowiadał normą.
                          Wiem, że silnik nie jest wymagający, ale smarowanie musi mieć szczególnie w wysokich temperaturach.
                          Ostatnio edytowany przez Nurek; [ARG:4 UNDEFINED].
                          Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Nurek Zobacz posta
                            W związku z grzaniem się oleju w BSE padła propozycja zmiany oleju na 0w40. Jest kilka kandydatów do zalania
                            EUROL Synergy 0W40 5l - PAO Syntetyk
                            NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100
                            Ravrnol SSL 0W40
                            Millers cfs 5w40

                            Czy taki olej wytrzyma rok, 10-15 tys km. Który olej będzie najlepiej odpowiadał normą.
                            Wiem, że silnik nie jest wymagający, ale smarowanie musi mieć szczególnie w wysokich temperaturach.
                            Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry
                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta

                              Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry
                              Bardzo ciekawa teoria.

                              W moim BFQ jeżdżąc na oleju 0W40 dolewam na rok 0,3 litra które zostają z banieczki 5 litrów (roczny przebieg ok 12 tys). Z wymienionych olejów teraz jest Ravenol a kilka zmian wcześniej było Neste (bez dodatków). Moim zdaniem Neste trochę lepiej odbierało ciepło, ale zdaję sobie sprawę że na to składa się co najmniej kilka czynników m.in. stan płynu chłodzącego, subiektywne odczucia itd.
                              Pozdrawiam.
                              k-pax

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta

                                Nie wlewaj 0w40 bo pomiedzy wymianami co 10 tys dolejesz 2-3 litry




                                Brak komentarza do tego ze strony mojego BSE

                                Komentarz


                                • No to jak w końcu robić? Można wlewać 0w40? Mój BSE nie brał oleju wiec jest kondycyjnie dobry. Podoba mi sie NESTE CITY PRO 0W40 5L + Archoil AR9100, często ten olej był polecany. Najbardziej mi zależy na niegrzaniu się oleju.
                                  Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                  Komentarz


                                  • Najlepsza mieszanka to Synthoil 0W-40 + VS, analiza po 15tyskm jest w tym temacie

                                    Teraz jeżdżę na Meguinie 0W-40, ale każdy 0W-40 się nadaje, a na lato jako dodatek żeby nie wysmażyć oleju w BSE zastosuj Visco Stabil

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Nurek Zobacz posta
                                      Piszę w temacie o olejach i mój problem dotyczy oleju i jego chłodzenia. Otóż w ostatnie wakacje wybrałem sie nad morze w okolice Kołobrzegu. Jechałem A2, S3 czasem z prędkością 140/160km. Na zewnątrz było bardzo gorąco ponad 30 stopni. Podczas tej jazdy temperatura oleju 130-138 stopni Celsjusza. Olej Shell Helix 5w40. Silnik 1,6 LPG MPI BSE. Mam świadomość ze olej mocno zagotowany. Z tego co czytałem to Shell całkiem dobry do tego silnika i LPG chyba, że jest coś lepszego. Głównym moim pytaniem, jest to czy jest możliwość założenia dodatkowej chłodnicy oleju? Czy w takim silniku warto, czy można?



                                      Warunki niekorzystne (pogoda) i do tego LPG i jeszcze wysokie obroty przy tych prędkościach, jeżeli olej był poddawany długo takiej orce skrócić interwały bo traci właściwości w szybkim tempie, nie będzie trzymał lepkości. Najprostszym rozwiązaniem bez przeróbek mechanicznych jest zastosowanie innego oleju, ale nie ma gwarancji, że się sprawdzi, po prostu trzeba obserwować. Primo 0w40 fullsaps na dobrych bazach z AR9200 - 9100 nie da takiej redukcji i spadku temperatury. 0w40 bo lepszy przepływ a dzięki temu lepsze odbieranie ciepła, a w związku z tym dałbym sobie spokój ze specyfikami odnośnie zwiększania lepkości i pogorszenia przepływu - bo jeżeli już, a taką opcję rozważyłbym jako drugą to olej 5w50 na dobrych bazach i z niskim noackiem. Ogólnie dobre bazy dają większą stabilność na duże obciążenie cieplne. Jeżeli te opcje zawiodą pozostaje przeróbka mechaniczna.

                                      Komentarz


                                      • Słuchając mechaników co robią 3,5 V6 w Nissan 350Z powinno się lać 5W50 zamiast fabrycznie zalecanego 5W30. Ponieważ olej 5W30 w tych silnikach ze względu na wysoką temperaturę robi się jak woda. Opinie taką ma conajmniej dwóch najbardziej rozpoznawalnych mechaników w PL zajmującymi się tymi silnikami. Tak wiec teorie o lepszym przepływie kosztem mocniejszego filmu olejowego można wsadzić w kapcie. Ponieważ goście są praktykami i silniki rozbierają, a nie snują pustych teori nie popartej żadnym doświadczeniem.

                                        Komentarz


                                        • 97348C70-5076-4E4C-A669-E692E5363DAF.jpeg 5W30 5W30 nie równy - użytkownicy maja tendencje do spłycania norm do lepkości stad można zniszczyć prawie jazdy silnik.

                                          z jednej (powiedzmy) stajni:

                                          - Fuchs Titan pro C3

                                          a

                                          - Fuchs Titan Pro S 5W30

                                          różnica jak pomiędzy krzesłem a krzesłem elektrycznym.

                                          Sama konstrukcja silnika tez determinuje wybór lepkości (szybkoobrotowe dobrze czuja się jeżdżąc na wodnistych olejach a te z mocnym momentem od dołu obowiązkowo winny jeździć na grubasach)
                                          Oczywiscie zawsze warto mieć dobre bazy olejowe które przy mniejszej grubości nadal utrzymują ciągłość filmu (PAO -4/6 /estry)
                                          Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

                                          Komentarz


                                          • Robiąc podsumowanie dla potomnych, którzy maja BSE i olej im się grzeje
                                            1. Na lato warto zdjąć osłonę dolną silnika
                                            2. Zalewać sinik olejem 0W40 z dodatkiem Archoli 9200-9100
                                            3. Ewentualnie zalać 5W50 z dodatkiem zwiększający lepkość
                                            4. Skrócić interwały zmiany oleju.

                                            Przy okazji mam pytanie, czy w październiku na zimę po intensywny przepracowaniu oleju w lato zalać olejem 5w40 czy dalej 0w40?



                                            Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                            Komentarz


                                            • A co niby ma być za różnica na ciepło między 0W-40 5W40 20W40. Wszędzie lepkość kinematyczna taka sama a pozostałe parametry to inna bajka. U mnie 1.6 (i nie tylko) najlepiej pracował na 0w40 org Mobilu1.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz


                                              • Nurek czy archoil przedłuży żywotność oleju to nie wiem, ale zalej i poślij do analizy, zobaczymy jak to wyjdzie.
                                                Tu masz moją analize z BSE po 15880km
                                                Jaki olej do benzyniaka? - Octavia Club Polska




                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
                                                najlepiej pracował na 0w40 org Mobilu1.
                                                Ten "stary" na PAO był naprawde nr1
                                                Ostatnio edytowany przez leonn; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                Komentarz


                                                • Nurek

                                                  Ad.1 - tak
                                                  Ad.2 - 9200
                                                  Ad.3 - Samo 5w50 (ale mocne!) albo z AR 9200 nie zwiększać lepkości, bo idąc tym tropem możesz zalać 10w60 albo i więcej co jest bezsensem, tu nie chodzi o zwiększanie lepkości a o redukcję tarcia i temp.
                                                  Ad.4 - tak a szczególnie jak olej na dłuższych dystansach łapie temp. tak wysokie.

                                                  Jak auto pod chmurką zawsze 0w lepiej, ale są tacy (jak ja) że leją 0w caaaały rok i nawet w upały.

                                                  Swoją drogą a jak płyn chłodzący, trzyma 90C?


                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                                                    Nurek

                                                    Ad.1 - tak
                                                    Ad.2 - 9200
                                                    Ad.3 - Samo 5w50 (ale mocne!) albo z AR 9200 nie zwiększać lepkości, bo idąc tym tropem możesz zalać 10w60 albo i więcej co jest bezsensem, tu nie chodzi o zwiększanie lepkości a o redukcję tarcia i temp.
                                                    Ad.4 - tak a szczególnie jak olej na dłuższych dystansach łapie temp. tak wysokie.

                                                    Jak auto pod chmurką zawsze 0w lepiej, ale są tacy (jak ja) że leją 0w caaaały rok i nawet w upały.

                                                    Swoją drogą a jak płyn chłodzący, trzyma 90C?

                                                    Płyn trzyma 90C
                                                    Zdecydowane, zaleję Synthoil 0W40

                                                    Garbus jest zawsze uśmiechnięty

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X