Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • AdiRuti, możesz też rozważyć Neste CityPro 0W-40, swego czasu był to produkt bardzo "modny" w tym wątku: PAO, zgodny z 502.00, podobno nieźle dopakowany, niskie ryzyko podróbki, cenowo bardzo ok. Na oilclub znajdziesz analizy.
    Ostatnio edytowany przez Karel; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • A czy to USVO od ravenola cokolwiek realnie zmienia czy tylko chcieli mieć jakiś nowy "chłyt"?
      https://prostejedzenieblog.wordpress.com

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Samsung89 Zobacz posta
        AdiRuti Czy nie widzisz mojego wpisu ? Nie ma widma Millersa 0W-40, lecz to bedzie prawdopodobnie mieszanina HC + PAO, jak duza wiekszosc!... Ale nie znajac receptury i tak daleko nie zajdziemy. Ogolnie Millers produkuje bardzo dobre srodki smarne.I juz praktycznie nikt nie stosuje "minerala"...w niektorych produktach np. do klasykow. HC to zupelnie inna technologia aktualnie.
        Millers to PAO
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • Karel A Ty co wlewasz do swojej O3?

          Komentarz


          • rOBERTO795
            Czyli IV grupa, ale ja i tam już jestem pogubiony xD

            Komentarz


            • AdiRuti szukaj olejów z 0w na początku. Firmy takie jak Mobil, Ravenol, Neste, Millers, Eurol to sprawdzone oleje przez wielu userów i wielu sillnikach TSI. Mają spory udział baz IV grupy PAO i dobre pakiety dodatków. Inetrwał max 15 kkm i będzie dobrze. Kwestia zasobności portfela i dobrego źródła zakupu.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz posta

                Millers to PAO
                Spojrzalem na parametry tego 0W-40, czesto oleje pelno syntetycznie maja nizszy indeks lepskosci...Ale bez widma to mozna zgadywac, skad ta pewnosc ? Jezeli jest mowa o oleju pelno syntetycznym to mam na mysli tylko i wylacznie PAO (plus ewentualnie Estry).

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Samsung89 Zobacz posta

                  Spojrzalem na parametry tego 0W-40, czesto oleje pelno syntetycznie maja nizszy indeks lepskosci...Ale bez widma to mozna zgadywac, skad ta pewnosc ? Jezeli jest mowa o oleju pelno syntetycznym to mam na mysli tylko i wylacznie PAO (plus ewentualnie Estry).
                  Zrob badanie bedziesz wiedzial
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • rOBERTO795 Nie mam zamiaru, Ty twierdzisz, ze to PAO...

                    Komentarz


                    • Mam jeszcze pytanie, producent nakazał lać olej w normach 504/507 lub 502 oraz ACEA A3/B4 albo API SN/SM tak jest w instrukcji.
                      Nie ktore osoby leją np. Revenol SSL 0W40, gdzie sam producent zaleca 5W40 (patrz fot.), to samo LM, Penrit (5W30), Fuchs (fot) , Millera ( fot) 5W30/40 oraz 0W40, to teraz mam pytanie czy jeśli sam producent nie zaleca wlewać oleju 0W40 tylko 5W40 to muszę się temu stosować? W tym przypadku 5W40 tak naprawde mogę zalać wszystkie powyżej + Xado Luxury , SL. A z 0W40 Millera XF , oraz Xado.
                      I nasuwa się pytanie czy po 5W30 spokojnie po plukance mogę iść w 0W40, bo 5W40 nie powinno być problemu.

                      Dziś patrzyłem w papiery że 1 właściciel zmieniał przedemną 2x olej czyli na 30 tyś i 60 tyś, pewnie po jabłkach, ale czy oprócz tego że zmieniam olej regularnie co 15 tyś. mogę o niego bardziej zadbać, wyczyścić?
                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz posta
                        Dziś patrzyłem w papiery że 1 właściciel zmieniał przedemną 2x olej czyli na 30 tyś i 60 tyś, pewnie po jabłkach, ale czy oprócz tego że zmieniam olej regularnie co 15 tyś. mogę o niego bardziej zadbać, wyczyścić?
                        To trochę już zaniedbany. Właściciel albo nieświadomy (wiara w mityczną jakość aso) albo olewał auto (flotówka).

                        PS. Nie "tyś", tylko "tys." jest skrótem od "tysiąc".
                        https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz posta
                          To trochę już zaniedbany. Właściciel albo nieświadomy (wiara w mityczną jakość aso) albo olewał auto (flotówka).

                          PS. Nie "tyś", tylko "tys." jest skrótem od "tysiąc".
                          To 1, przepraszam za skrót. Lecz to i tak nic nie wprowadza do tematu.

                          Komentarz


                          • Na tym zdjęciu widzę i 0w-30 i 0w-40.

                            U siebie wymieniam co 10-12k, bez płukanek. Niezależnie od rodzaju silnika.
                            Ostatnio edytowany przez unicestwiacz_wszechrzeczy; [ARG:4 UNDEFINED].
                            https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                            Komentarz


                            • a co sądzicie o oleju Revline z Jasła? np. 5w/40 to niby pełen syntetyk się chwalą, jak Specol Gold.
                              Miał ktoś z tym do czynienia, jakieś testy są? (oczywiście nie ma na myśli Piotra Testera z YT)


                              Komentarz


                              • To taki sam syntetyk jak milers, także jak go kupię po 10 zł za litr 5W-40 to wyleci w moje stare silniki.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez AdiRuti Zobacz posta
                                  Karel A Ty co wlewasz do swojej O3?
                                  Neste CityPro 0W-40

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
                                    To taki sam syntetyk jak milers, także jak go kupię po 10 zł za litr 5W-40 to wyleci w moje stare silniki.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
                                      o taki sam syntetyk jak milers, także jak go kupię po 10 zł za litr 5W-40 to wyleci w moje stare silniki.
                                      Nie ma widma Millersa 0w40 więc klepanie bez pokrycia....
                                      Podobnie jak wrzucanie wszystkich HC do jednego worka, bo są różne bazy VHVI i można się zdziwić jak niektóre z nich dorównują bazom PAO, a tak to znowu dla zasady "nie wiem, ale się wypowiem"

                                      Komentarz


                                      • Panowie czy Penrite 10 tenths premium 0w-40 to nadal polecany olej? Według parametrów wypada bdb. Warto to lać? Wytrzyma interwały powyżej 5-6tys? Czy do 300zł za 5l znajdę coś lepszego do turbo benzyny która jest często "deptana"? Wymiana oliwy co 8-10tys, przed zimą. Obecnie mam zalany Meguin 5w40 ale spróbował bym czegoś lepszego. Niedługo odbieram auto ze znacznie podniesioną mocą.
                                        Ostatnio edytowany przez Randor; [ARG:4 UNDEFINED].

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Randor Zobacz posta
                                          Penrite 10 tenths premium 0w-40
                                          Na papierze prezentuje sie swietnie. Lecz czy warto przeplacac tak? Co chcesz dzieki temu osiagnac? Po za lepszym uczuciem ? Z Meguinem postepujesz prawidlowo wedlug mnie, ten bazuje tylko i wylacznie na PAO, pakiet dodatkow takze niezly. Tym bardziej jak potrzebujesz oleju ktory wolniej sie utlenia i jest odporny bardziej na wysokie temperatury.
                                          Ostatnio edytowany przez Samsung89; [ARG:4 UNDEFINED].

                                          Komentarz


                                          • W sumie chcę osiągnąć maksymalną ochronę przy częstych zimnych rozruchach oraz przy jakimś tam pałowaniu auta latem. Wiem, że to ciężki temat i chyba trudny do pogodzenia.

                                            Czy Meguin Super Leichtlauf 5w40 to na 100% to samo co LM Synthoil 5w40? Czy wiadomo jaką zawartość cynku i wapnia mają te oleje? Nie mogę doszukać się takich informacji w specyfikacji. Pewnie źle szukam.

                                            Komentarz


                                            • Randor analiza: Meguin Super Leichtlauf 5W-40 - Oil Club Polska

                                              Komentarz


                                              • Panowie, jaką siłą (jakim momentem) dokręcacie filtr oleju w silnikach 1,6? W BCB jest umieszczony od przodu silnika, można powiedzieć, że w miejscu na które przychodzi klucz zakręcający, w stronę chłodnicy. Mam wyciek w tym miejscu. Zmieniałem już w tym aucie olej z filtrem 4 razy i wcześniej nie było problemu. Ubytek na bagnecie wynosi ok 3 mm na tydzień, czyli na ok. 250km, i są małe plany oleju pod autem.

                                                Czy za słabo dokręciłem? Czy można to przekręcić, tak jak przekręca się gwint i czy wtedy uszkodzę gwint wewnątrz filtra (to pestka) czy gwint z obudowy silnika wchodzący do filtra (big problem)?
                                                Silnik R18A2. http://dadrl.pl

                                                Komentarz


                                                • No ok. Meguin 5w40 wypada wzorowo w analizach. Chyba przy nim zostanę.

                                                  Tak z ciekawości. Czy są w sieci jakieś aktualne analizy oleju FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40? Dobra to oliwa?

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez dragster Zobacz posta
                                                    Panowie, jaką siłą (jakim momentem) dokręcacie filtr oleju w silnikach 1,6? W BCB jest umieszczony od przodu silnika, można powiedzieć, że w miejscu na które przychodzi klucz zakręcający, w stronę chłodnicy. Mam wyciek w tym miejscu. Zmieniałem już w tym aucie olej z filtrem 4 razy i wcześniej nie było problemu. Ubytek na bagnecie wynosi ok 3 mm na tydzień, czyli na ok. 250km, i są małe plany oleju pod autem.

                                                    Czy za słabo dokręciłem? Czy można to przekręcić, tak jak przekręca się gwint i czy wtedy uszkodzę gwint wewnątrz filtra (to pestka) czy gwint z obudowy silnika wchodzący do filtra (big problem)?
                                                    Filtr odkręcasz ręką z całej siły lub 15Nm -25Nm.
                                                    oczywiscie smarując uprzednio uszczelkę olejem co tylko dla przyzwoitości przywołuję. Zbyt mocne przykręcenie może również powodować wycieki.
                                                    Wycieki nie musza wcale pochodzić z filtra- najlepiej w takiej sytuacji umyć silnik i patrzeć.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X