Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez dragster Zobacz wpis
    Panowie, ostatnio spotkałem się z teorią (pewnie nie tyko ja ), jakoby oleje o mniejszej rozpiętości SAE były stabilniejsze w dłuższym okresie. Chodzi mi o okres rozumiany jako interwał wymiany nie przekraczający 15kkm.
    Powiedzcie jaka jest Wasza opinia np o: TRIDENT 5w30 | millersoils.pl jako tańszej alternatywie do dobrze znanego: SYNTHOIL LONGTIME 0W-30 Autoryzowany sklep Liqui Moly
    Nie chodzi o małą rozpiętość choć i w tym jest pewna prawda bowiem im większa rozpiętość tym wiekszy indeks lepkości a tym samym w większości więcej modyfikatorów.
    Problem natomiast jest w tym aby wykorzystać na tyle stabilną bazę olejową aby nie wrzucać do niego mnóstwa dodatków modyfikatorów.
    I tak np. baza stosowana przez popularny koncern Shell jest "sucha" ma to swoje wady , trzeba dawkować większą ilość modyfikatorów aby to poprawić.
    Inny koncern robi swoje bazy nie z GTL czyli gazu ziemnego a tym samym bardzo stabilne które nie wymagają dodatków a tym samym są "mokre mają dużo lepszą smarność.
    Pamiętają zapewne ludzie bazy z Pensylwanii z ropy naftowej nadal są to jedne z najlepszych baz.
    W Europie równie dobre jak nie lepsze bazy robi koncern petrochemiczny z FInlandii mający swoje rafinerie zresztą w Bahrajnie czyli firma NESTE.
    Dlatego takich olejów ubywa duuużo mnie niż innych po danym interwiale.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zamieszczone przez ;n2667742
      5w30 5w40 bez różnicy ważna norma
      taaaa ....a jaka normę przewiduje VW dla silnika z LPG bo nie mogę jakoś wyszukać

      Zamieszczone przez tdu1705 Zobacz wpis
      Na to patrze by była norma spełniona
      ...
      Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; [ARG:4 UNDEFINED].
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Trochę wątpliwości mam.....jako laik olejowy.
        Po co zalecana jest (w naszych warunkach klimatycznych tymbardziej) norma 0w20 do wysilonych jakby nie było silników choćby tsi czy innych producentów? Jaka jest górny zakres temperaturowy dla takich olei? Bo wiem, że dół jest na mrozy syberyjskie....
        Wiem, że płynność lepsza etc..., a film olejowy etc? Przecież to silniki, które jednak czasem dostaną po "garach" mając te ponad 200 koni często. I to tego jeszcze LL......
        Nie wiem, może się mylę, ale 0w/20 kojarzy mi się z ekojazdą i systemem start-stop wyłącznie, oraz remontem po gwarancji jak ktoś czasem depta i wymienia LL....
        Może się mylę, bo znawcą nie jestem, ale ta "postępowość" rzekoma w olejach również.... zgodnie z dzisiejszą metodologią - że rzeczy mają być jednorazowe, abyśmy kupowali nowe ciągle, to jakoś mi się "klei" w głowie, chyba bardziej jak 15w/40 niż 0w/20
        Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

        Komentarz


        • sew1981, ja po przeczytaniu informacji na temat olejów 0w20 z normą 508/509 zamieszczonych w tym wątku mniej więcej na ostatnich 100 stronach (trochę tu tego było) postanowiłem, że nie będę kombinować, tylko będę na nim jeździć... chyba, że któryś z naszych specjalistów olejowych w sposób merytoryczny mnie od tego odwiedzie.... Na razie wydaje mi się o wiele ciekawszą propozycją od dopuszczalnego 504/507 5w30, mówię oczywiście o moim silniku...
          Ostatnio edytowany przez klarus; [ARG:4 UNDEFINED].
          Maciek
          terminarz trójmiejskich spotów klubowych
          Zapraszamy....

          Komentarz


          • Teraz 504/507 jest nie 5W30, tylko 0W30. Co wydaje się rozsądniejsze na zimę.

            Tylko dlaczego w 508/509 na lato zeszli z 30 na 20?
            Ostatnio edytowany przez ruwado; [ARG:4 UNDEFINED].
            pozdrawiam
            Darek

            _______________________________________
            "SZARA" - OCTAVIA III
            "SREBRNA" - CITIGO

            Komentarz


            • Witam wszystkich. Jako posiadacz nie Skody ale Audi czyli grupa rodzima VAG to pozwolę sobie na kontynuację wątku i opiszę moją zadumkę odnośnie wyboru oleju do Silnika 1.4 TSi.

              Dane auta:

              Audi A3 8V 1.4 TSi 125 KM CXS,rok 2013, rok modelowy oraz wydania auta 2014, skrzynia manualna 6 biegowa. oznaczenie kodowe silnika: CXS - i tu jest moje zdziwienie że nie ma oznaczenia 4 literowego tylko 3. Silnika na pasku a nie na łańcuchu.
              Przebieg obecny auta to 62 tys km. Stan oliwy: stan ok, barwa bursztynowa - niby jest po wymianie oleju ale raczej go zmienię. na zimnym słychać tak ja by napinacz przez około 0,5 sek.

              Norma zalecana przez audi to VW 504 00 lub 502 00

              Auto niedawno nabyte. Ostatnia faktura opiewała na kwotę 530 zł za wymianę oleju ale na pozycjach jest tylko usługa oraz filtry. Podejrzewam że klient przywiózł swój olej. Nie wiem jaki. Może jak zgłoszę się do Aso to dostanę pełną historię serwisową. Podejrzewam że olej był wymieniany co 30 tys km więc teoretycznie był zmianiany 2 razy. Nie będę wlewał castrola 5w30 ll tylko jakiś inny. Z racji tego iż mam dostęp do marki ravenol w dobrej cenie to taki też chciał bym zalać. Dodam że moje inne auta jeżdżą na tej marce i jest ok.

              Tak naprawdę to auto zostało kupione dla mojej mamy która będzie poruszać się raczej po mieście czyli odcinki 5-15 km po mieście, z interwałem :rozruch- 5km -zgaszenie auta. Trasa jaka będzie pokonywana to: około 60km z przewagą jazdy 80-110km nie używając 6 biegu bo tak naprawdę nie ma gdzie czyli rozruch - 60 km i zgaszenie auta, następnie powrót do domu (trasa do rodziców mojej mamy)

              Stosunek trasa miasto: 30%/70%.
              Przebieg roczny: około 5 000 km lub mniej.

              Miejsce postoju auta: Garaż prywatny, ogrzewany zimą, 12-18*C.

              Podstawowe pytanie. Czy 0w30 czy 0w40?

              Zalecenia konfiguratora na stronie ravenolu to:
              RAVENOL SSO SAE 0W-30
              RAVENOL VMP SAE 5W-30
              RAVENOL SMP SAE 5W-30
              RAVENOL WIV III SAE 5W-30
              RAVENOL HLS SAE 5W-30
              RAVENOL HCL SAE 5W-30
              Czytałem wątek i skłaniam się na wybór: RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO
              Parametry techniczne:
              Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z
              Kolor brązowy
              Gęstość przy 20 oC kg/m3 840 EN ISO 12185
              Lepkość przy 40 oC mm2/s 74,4 DIN 51 562
              przy 100 oC mm2/s 13,25 DIN 51 562
              Wskaźnik lepkości VI --- 182 ISO 2909
              Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 4560 ASTM D5293
              Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -40 oC mPa*s 21.300 ASTM D 4684
              Temperatura zapłonu (COC) oC 236 ISO 2592
              Temperatura płynięcia oC -60 ISO 3016
              TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 10,0 ASTM D2896
              Test Noack (odparowalność) % 8,5 ASTM D5800/b
              Zawartość popiołów %masy 1,21 DIN 51 575
              Lepkość HTHS przy 150 oC mPa*s 3,7 ASTM D5481
              Czy to będzie dobry wybór? Liczę na liczne komentarze.
              Ostatnio edytowany przez gustavturbo; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • Zamieszczone przez gustavturbo Zobacz wpis
                Witam wszystkich. Jako posiadacz nie Skody ale Audi czyli grupa rodzima VAG to pozwolę sobie na kontynuację wątku i opiszę moją zadumkę odnośnie wyboru oleju do Silnika 1.4 TSi.

                Dane auta:

                Audi A3 8V 1.4 TSi 125 KM CXS,rok 2013, rok modelowy oraz wydania auta 2014, skrzynia manualna 6 biegowa. oznaczenie kodowe silnika: CXS - i tu jest moje zdziwienie że nie ma oznaczenia 4 literowego tylko 3. Silnika na pasku a nie na łańcuchu.
                Przebieg obecny auta to 62 tys km. Stan oliwy: stan ok, barwa bursztynowa - niby jest po wymianie oleju ale raczej go zmienię. na zimnym słychać tak ja by napinacz przez około 0,5 sek.

                Norma zalecana przez audi to VW 504 00 lub 502 00

                Auto niedawno nabyte. Ostatnia faktura opiewała na kwotę 530 zł za wymianę oleju ale na pozycjach jest tylko usługa oraz filtry. Podejrzewam że klient przywiózł swój olej. Nie wiem jaki. Może jak zgłoszę się do Aso to dostanę pełną historię serwisową. Podejrzewam że olej był wymieniany co 30 tys km więc teoretycznie był zmianiany 2 razy. Nie będę wlewał castrola 5w30 ll tylko jakiś inny. Z racji tego iż mam dostęp do marki ravenol w dobrej cenie to taki też chciał bym zalać. Dodam że moje inne auta jeżdżą na tej marce i jest ok.

                Tak naprawdę to auto zostało kupione dla mojej mamy która będzie poruszać się raczej po mieście czyli odcinki 5-15 km po mieście, z interwałem :rozruch- 5km -zgaszenie auta. Trasa jaka będzie pokonywana to: około 60km z przewagą jazdy 80-110km nie używając 6 biegu bo tak naprawdę nie ma gdzie czyli rozruch - 60 km i zgaszenie auta, następnie powrót do domu (trasa do rodziców mojej mamy)

                Stosunek trasa miasto: 30%/70%.
                Przebieg roczny: około 5 000 km lub mniej.

                Miejsce postoju auta: Garaż prywatny, ogrzewany zimą, 12-18*C.

                Podstawowe pytanie. Czy 0w30 czy 0w40?

                Zalecenia konfiguratora na stronie ravenolu to:
                RAVENOL SSO SAE 0W-30
                RAVENOL VMP SAE 5W-30
                RAVENOL SMP SAE 5W-30
                RAVENOL WIV III SAE 5W-30
                RAVENOL HLS SAE 5W-30
                RAVENOL HCL SAE 5W-30
                Czytałem wątek i skłaniam się na wybór: RAVENOL SSL SAE 0W-40 USVO
                Parametry techniczne:
                Właściwości Jednostka Dane Badanie zgodnie z
                Kolor brązowy
                Gęstość przy 20 oC kg/m3 840 EN ISO 12185
                Lepkość przy 40 oC mm2/s 74,4 DIN 51 562
                przy 100 oC mm2/s 13,25 DIN 51 562
                Wskaźnik lepkości VI --- 182 ISO 2909
                Lepkość strukturalna CCS przy -35 oC mPa*s 4560 ASTM D5293
                Pompowalność niskotemperaturowa (MRV) przy -40 oC mPa*s 21.300 ASTM D 4684
                Temperatura zapłonu (COC) oC 236 ISO 2592
                Temperatura płynięcia oC -60 ISO 3016
                TBN (całkowita liczba zasadowa) mg KOH/g 10,0 ASTM D2896
                Test Noack (odparowalność) % 8,5 ASTM D5800/b
                Zawartość popiołów %masy 1,21 DIN 51 575
                Lepkość HTHS przy 150 oC mPa*s 3,7 ASTM D5481
                Czy to będzie dobry wybór? Liczę na liczne komentarze.
                Dobry wybór
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Witam,
                  od 2 tygodni jestem posiadaczem Octavii 2017 rok, 1.5 TSI. Niedługo na liczniku będzie 30.000 km i co za tym idzie będę wymieniał olej. Na ten moment użyty olej w aucie to Castrol 5W-40. Czy to jest dobry wybór dla tego silnika, czy polecacie coś innego? Niestety, ale z autem nie otrzymałem instrukcji, a serwis nie chce udzielić mi informacji.

                  Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X