Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez xof
    Źródło?
    ... to kolego nie wiesz o czym piszesz?
    Załączone pliki
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • To teraz poproszę taki olej (z SAPS >1 chociażby) do dostania w PL

      Komentarz


      • i żeby nie było - wymogi OEM dla oleju VW - "test czystości tłoka" specyfikacja VW 502.00 i VW 504.00 ...
        Załączone pliki
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • A to ciekawe, nadal nie napisałeś/napisaliście co to za niewiarygodne źródło

          Str. 16
          Link

          Chcesz napisać, że inżynier z VW się myli?
          "Sulfated Ash 0.6 to 0.8"

          Komentarz


          • Zamieszczone przez xof
            A to ciekawe, nadal nie napisałeś/napisaliście co to za niewiarygodne źródło
            Źródło już się pojawiało kilka razy w wątkach olejowych na tym forum, ale zanim kolega je do końca doczyta, poratujemy:
            Error - Afton Chemical

            Zamieszczone przez xof
            Chcesz napisać, że inżynier z VW się myli?
            PP-oint, to nie specyfikacja.

            Wygląda na to, że inż. skopiował slajd z jakiejś starej prezentacji (może dlatego rozjechała mu się data w stopce). Od co najmniej 2008 specyfikacje VW 505.01 to nie tylko 5w40, a 507 to także możliwość 0w30. Oleje 505.01 5w30 są na oficjalnych listach olejów z aprobatą VW.

            Poza tym inż. z VW łże:
            'Volkswagen Engine Oil Standards and all test procedures are public'
            A co mamy w Lube Spec. Handbook ?
            'Needs to be discussed with VW on a case by case basis.'
            Spróbuj napisać do VW, to zobaczysz jakie jawne są szczegóły "Baumusterprufung".
            Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

            Komentarz


            • Zamieszczone przez xof
              co to za niewiarygodne źródło
              ad: ... hmm i Ty chcesz nas pouczać... i dlaczego "niewiarygodne" - Afton Chemical wydanie 2012r.
              Zamieszczone przez xof
              inżynier z VW się myli?
              a dlaczego od razu "myli"... Widać, że w/w praca dotyczy oleju LowSaps.

              Tak wogóle to udawadnianie, że "moja racja jest mojsza niż twojsza" jest bez sensu.
              Więc miłego dnia życzę.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • W rzeczywistoci jest tak:


                Z Chemistry and Technology of Lubricants 3rd Edition.

                Czyli w praktyce pozostaje SAPS na poziomie 0,6 - 0,8 %, bo wyższy zapcha DPF.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Pidziek
                  Ja tu bym sie nie czepiał oleju ale spartolonej konstrukcji i jak mi sie wydaje zlej separacji par oleju....
                  Zgadazam sie, olej tu nie ma nic do rzeczy, on i tak nie jest "spalony" tylko osiada w postaci gestego nalotu, trzeba sie ratowac wypieciem odmy z dolotu i tyle (o ile jest wpiecie, a u mnie chyba jest, jeszcze sie przygladne dokladnie).Do tego cieszcie sie, ze w tsi ,a na pewno w 1.8 nie ma egr, wtedy bylby dopiero syf. Zawartosc popiolu ma znaczenie bardziej dla katalizatora. Dziwi mnie to, bo system "odwirowywania" oparow ze skrzyni korbowej jest bardzo skomplikowany w tych silnikach, ale jak widac g... to pomoglo :P
                  Ciekawe poza tym, dlaczego tdi ,ktore ma odme wpuszczona i do tego egr nie meczy sie tak tym osadem.
                  Sie jeszcze upewnie czy odma jest u mnie wpuszczona w dolot, ale chyba tak, wiec po gw pewno zrobie jakis lapak tam.


                  Zamieszczone przez Pidziek
                  - olej nie wymieniny na czas
                  Pewno "Long Lajf Fluid Sruid"


                  Zamieszczone przez Pidziek
                  Koledzy jezdzą w 2ZZ-GE w Celikach na 300V i jest czyściej niz na Castrolach
                  A to silnik z wtryskiem bezp??

                  Komentarz


                  • A tu zdjęcie dolotu z przebiegiem 31tys km i pędzonym na Castol 504.00



                    O czym to świadczy?
                    O tym, że na oleju 504.00 tak samo zatyka dolot, jak na 300V, ale olej 504.00 dodatkowo zużyje silnik bo jest to olej mineralny i nie zawiera dodatków, które chronią silnik, bo są nie ekologiczne.
                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez xof
                      Czyli w praktyce pozostaje SAPS na poziomie 0,6 - 0,8 %, bo wyższy zapcha DPF
                      Możliwe, choć póki co nieweryfikowalne.

                      A jak już sięgamy do tej (dobrej) publikacji, to odnotujmy co można przeczytać na tej samej stronie, na której znajduje się tabelka:

                      ‘With restrictions on the amount of ash-forming components, a balance has to be struck between detergents and the amount of ZDDP antiwear, which also contains ash. ZDDP also has a major effect on the lubricant’s phosphorus and sulphur content. These formulation restrictions have a large impact on the lubricant’s performance, and the replacements for these additives are generally less effective and can introduce performance compromises and conflicts’.

                      Parafrazując: mniej popiołów = mniej dodatków, w tym ZDDP = zgniłe kompromisy gdy chodzi o własności oleju. I właśnie z tego powodu z rezerwą podchodzimy do VW 504/507 i innych Low/Mid SAPS.
                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        A tu zdjęcie dolotu z przebiegiem 31tys km i pędzonym na Castol 504.00
                        Rzeczywiscie low saps pomaga jak jasny ch... Dzieki za potwierdzenie moich wywodow.

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        O tym, że na oleju 504.00 tak samo zatyka dolot, jak na 300V, ale olej 504.00 dodatkowo zużyje silnik bo jest to olej mineralny i nie zawiera dodatków, które chronią silnik, bo są nie ekologiczne.
                        Tlumaczylem to ostatnio kumplowi co ma caxa , zeby zmienil na 502 00 bo i tak nie ma dpfa.
                        Zamieszczone przez zak14
                        Parafrazując: mniej popiołów = mniej dodatków, w tym ZDDP = zgniłe kompromisy gdy chodzi o własności oleju. I właśnie z tego powodu z rezerwą podchodzimy do VW 504/507 i innych Low/Mid SAPS.
                        No własnie... a poza tym przypominam koledze xof, ze to temat olej do benz, a w benz dpf niet, w tdi to mam, ale po gwarancji... no wiadomo co bedzie, olej "tradycyjny" :diabelski_usmiech

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          A tu zdjęcie dolotu z przebiegiem 31tys km i pędzonym na Castol 504.00

                          Obrazek
                          ...
                          w tym wątku piszą, że był to Titan Fuchs Longlife GT1 5w-30:
                          FSI Engines - Audi RS4 Engine Oil-Related Deposits

                          1. Nikt nie obiecuje, że olej niskopopiołowy sprawi, że zawory będą lśnić jak nowe, nie wygląda to jeszcze tak tragicznie
                          2. Jest to silnik V8 FSI, który w Skodach nie występuje
                          3. Jeśli ktoś ma tyle czasu żeby poszukać zdjęć z TSI lub ma prosty endoskop zapraszam do podzielenia się zdjęciami
                          4. Olej klasy 504 jako jedyny z norm VW jest testowany pod względem ilości osadów na zaworach, poprawcie mnie jeśli się mylę

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez xof
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            A tu zdjęcie dolotu z przebiegiem 31tys km i pędzonym na Castol 504.00

                            Obrazek
                            ...
                            w tym wątku piszą, że był to Titan Fuchs Longlife GT1 5w-30:
                            FSI Engines - Audi RS4 Engine Oil-Related Deposits
                            "Oto kolejny przykład z silnika w Wielkiej Brytanii, z 19000 wszystkich mile i serwis samochodowy zrobione z tych wysokiej jakości oleje europejskich (najprawdopodobniej Castrol EDGE)." - swobodne (translator) tłumaczenie podpisu nad obrazkiem. A dwa posty dalej: "RI_RS4 , samochód, który odnosi się do został uruchomiony Fuchs Titan GT1 Longlife 5W-30. " :diabelski_usmiech
                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                            MOJA FURKA

                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                            Komentarz


                            • Czy jest jakiś idealny olej do 1.4 TSI 122 KM - na krótkie odcinki, który go nie zasyfi, nie spowoduje uszkodzenia silnika lub katalizatora, na zimę i na lato lub oddzielnie na zimę - na lato z normą 502 lub 504? Czytając ten wątek naprawdę można się zagubić nie będąc fachowcem od oleju. Jakie parametry graniczne powinien mieć taki olej, może być inny na lato i inny na zimę?
                              kasper64

                              Komentarz


                              • Czytam ten temat i dochodzę do wniosku, że nie ma oleju idealnego (tak, jak nie ma idealnej kobiety :lol: ). Są oleje "lepsze" i "gorsze", tańsze, lub droższe. A to, kto jaki olej zaleje w swoim silniku - jest kwestią własnego wyboru. Ważne, aby odpowiadał normom wymaganym przez producenta silnika i stylowi jazdy, oraz aby pamiętać o regularnych jego wymianach. :wink:
                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                MOJA FURKA

                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez xof
                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                  A tu zdjęcie dolotu z przebiegiem 31tys km i pędzonym na Castol 504.00

                                  Obrazek
                                  ...
                                  w tym wątku piszą, że był to Titan Fuchs Longlife GT1 5w-30:
                                  FSI Engines - Audi RS4 Engine Oil-Related Deposits
                                  4. Olej klasy 504 jako jedyny z norm VW jest testowany pod względem ilości osadów na zaworach, poprawcie mnie jeśli się mylę
                                  To też olej mineralny, tylko Supersyn-y z Fuchsa to syntetyki. Żaden olej Estrowy nie wytrzyma 30tys km i rozcieńczenia paliwem, dlatego nigdy nie spełni 504.00. Do zakładanej żywotności przez producenta czyli 5lat i 200000km, oleje mineralne 504.00 oraz normy LL się nadają. Tylko ile będą warte używane auta z przebiegiem koło 200tyś km.
                                  Dla mnie namacalnym wskaźnikiem złej jakości oleju 504.00 jest to, że go utlenię podczas 500km jazdy w upale po autostradzie.
                                  A tak między nami mówiąc, to istniała jeszcze norma 503.01 do mocno wysilonych benzyn.
                                  Normę tą kiedyś nawet spełniał M1, jak był jeszcze syntetyczny.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    A tak między nami mówiąc, to istniała jeszcze norma 503.01 do mocno wysilonych benzyn.
                                    Istniała ale poza Motulem ( X-lite kiedyś ja miał ) i chyba Fusch-em nikt nie ma nic do zaoferowania ciekawego
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz


                                    • Istniała ale poza Motulem ( X-lite kiedyś ja miał ) i chyba Fusch-em nikt nie ma nic do zaoferowania ciekawego
                                      Mysle, ze gdyby sie fuchs postaral, ten olej z seriii race by dostal ta norme.

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Tippo
                                        Istniała ale poza Motulem ( X-lite kiedyś ja miał ) i chyba Fusch-em nikt nie ma nic do zaoferowania ciekawego
                                        Mysle, ze gdyby sie fuchs postaral, ten olej z seriii race by dostal ta norme.
                                        Moze tak moze nie . Mnie i tak ta norma nie interesuje- żadna mnie nie interesuje- mój olej nie ma norm a auto jeżdzi
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                          ...Dla mnie namacalnym wskaźnikiem złej jakości oleju 504.00 jest to, że go utlenię podczas 500km jazdy w upale po autostradzie.
                                          ...
                                          Nie wiem, czy ciemnienie oleju można kojarzyć z utlenianiem/degradacją. Na pewno jest to objaw rozpuszczenia cząstek sadzy ze ścianek cylindra bądź wypłukiwania starych osadów. Kumpel jeździł starym Golfem 2 1,6 z instalacją LPG i przebiegiem 300000 km, nie oszczędzał go, lał najtańszy olej mineralny, który po 15000 km wyglądał jak nowy.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez xof
                                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                            ...Dla mnie namacalnym wskaźnikiem złej jakości oleju 504.00 jest to, że go utlenię podczas 500km jazdy w upale po autostradzie.
                                            ...
                                            Nie wiem, czy ciemnienie oleju można kojarzyć z utlenianiem/degradacją. Na pewno jest to objaw rozpuszczenia cząstek sadzy ze ścianek cylindra bądź wypłukiwania starych osadów. Kumpel jeździł starym Golfem 2 1,6 z instalacją LPG i przebiegiem 300000 km, nie oszczędzał go, lał najtańszy olej mineralny, który po 15000 km wyglądał jak nowy.
                                            Bo LPG już wcześniej wyczyścilo mu silnik.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez xof
                                              Nie wiem, czy ciemnienie oleju można kojarzyć z utlenianiem/degradacją. Na pewno jest to objaw rozpuszczenia cząstek sadzy ze ścianek cylindra bądź wypłukiwania starych osadów. Kumpel jeździł starym Golfem 2 1,6 z instalacją LPG i przebiegiem 300000 km, nie oszczędzał go, lał najtańszy olej mineralny, który po 15000 km wyglądał jak nowy.
                                              Tak na pewno utlenianie w jednym silniku szybciej w innym wolniej.
                                              Sadza to sadza.
                                              A włąściwości myjące, detergujące to inna sprawa i wtedy olej o wysokich parametrach może szybciej ściemnieć w silniku kiedy zalega wiele osadów.
                                              Profesjonalne oleje i filtry :
                                              http://www.zmienolej.pl/
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                              Komentarz


                                              • U mnie po 7000 km (nowe auto, oleju nie ubywa) fabrycznie zalany olej ma kolor brązowy :idea: :!: :?: I nie jest już tak przeźroczysty :idea:
                                                Chyba już czas na wymianę na inny 5W/30 z dobrymi opiniami z tego wątku
                                                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                =================================================

                                                Komentarz


                                                • Kolor niech nie będzie wykąłdnią oleju i jego daleszej przydatności.
                                                  Choć warto zmienić olej fabryczny na jakikolwiek poruszany na forum i poprzedzić to płukanką
                                                  Profesjonalne oleje i filtry :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz


                                                  • Ok, przebrnąłem przez wątek ...
                                                    Planuję pierwszą wymianę w 1.8TSI po około roku i ~13kkm (QG1)
                                                    Auto eksploatowane raczej spokojnie, głównie poza miastem (choć ostatnio coraz częściej jazda miejska na odcinku ~12km). Autostrady raczej tylko w wakacje Obecny olej jest już naprawdę ciemny, dolałem ~250ml i mam max.

                                                    Moi faworyci:
                                                    • AMSOIL 5W-40 European Car Formula VW 502.00
                                                      AMSOIL 5W-30 European Car Formula VW 504.00

                                                    Już nie upieram się przy LL i planuje olej wymieniać raz w roku (chcę tym autkiem pośmigać dłużej).
                                                    Zastanawiam się który będzie lepszy w moim przypadku. Przede wszystkim zależy mi na dobrej ochronie silnika. Zastanawiam się jak gęstość oleju może wpłynąć na zużycie paliwa?
                                                    Chciałbym też poprawić chłodzenie silnika, bo na fabrycznym oleju udało mi się dobić do 113st na autostradzie przy przepisowych prędkościach.
                                                    Cena nie jest bardzo istotna.
                                                    Moja 4x4 FL'ka

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X