Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

opony letnie - co myślicie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • oolsztyniak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez looker Zobacz wpis
    Jakieś inne propozycje ?
    Ja u siebie drugi sezon zjeżdżam Toyo Proxes Sport i jestem zadowolony, dość cicha opona, fajna trakcja na suchym, na mokrym potrafi gdzieś tam uciekać ale to głównie przy ostrym depnięciu.
    Jeszcze się na nich nie zawiodłem zużycie w normie, 60 tysięcy powinny zrobić.

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Wczoraj kurier przywiózł Continental Premium Contact 6. 205/55 R16, 91 V. To będzie mój czwarty komplet Contactów. W O I miałem 2, potem 5. W O III miałem 5. Teraz zobaczymy jak najnowsze w wersji 6 się sprawdzą.

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Ja wyznaję zasadę, że oszczędzić ma oponie raz na 3-4 lata nawet 500 zł się nie opłaca. Chyba, że ktoś jeździ tylko koło domu i w razie np. zimy (zimowe) może odstawić samochód na kilka dni.

    Jak jeździ tak jak ja - w każdych warunkach codziennie, w zimie w góry, po autostradach dość szybko i każdego dnia niezależnie od warunków - to żadna oszczędność.

    Jedna awaryjna sytuacja i może się zemścić. Opon nie kupujemy raz na miesiąc. Często jak policzymy tę oszczędność - na pierdoły wydajemy więcej. I nam nie szkoda...

    Zostaw komentarz:


  • MixerGDA
    odpowiedział(a)
    Każda opona z miekkiej mieszanki bedzie szybko ginąć, znajomy tylko kupuje piloty sporty teraz w bawarze ma 5

    Zostaw komentarz:


  • looker
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kowalski91 Zobacz wpis
    ... Aktualnie mam Dunlop Sport Maxx RT2 225/45 R18 92 Y i zastanawiam się czy kupić te same oponki lub zastanawiam się nad:
    - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
    - Michelin PRIMACY 3
    - Nokian Powerproof
    Może ktoś miał okazję jeździć na tych oponach lub polecicie coś lepszego?
    Jestem w tej samej sytuacji. Własnie skończyły mi się Dunlop Sport Maxx RT2 225/40 R18 92 Y i szukam czegoś nowego. Na tych Dunlopach przejechałem ok. 100kkm. Jeżdżę w 95% trasy, dużo autostrad. Dość szybko.
    Dunlopy ogólnie dawały radę ale korci mnie żeby coś zmienić. Kolega kupił kilka miesięcy temu Nokian Powerproof w rozmiarze 17'' i jest zadowolony. Ma to samo auto co ja (OIIRS TDI), też po chipie.
    Wydaje mi się jednak, że Nokiany są zbyt miękkie (ale za to ciche) i obawiam się, że szybko znikną.
    Moim typem na dziś są Michelin Pilot Sport 3 lub 4. Mają bardzo dobre opinie i korci mnie żeby je potestować u siebie.
    Co sądzicie o moim wyborze ? Jakieś inne propozycje ?


    Zostaw komentarz:


  • orlean
    odpowiedział(a)
    Chciałem dopytać w kontekście opon z przeznaczeniem na zimę - na co należy zwracać uwagę przy ich wyborze? Dodam, że chodzi konkretnie o opony w rozmiarze 185/65R15. Zastanawiałem się przez pewien czas nad nalewkami, ale z drugiej strony, nalewki to trochę taki półprodukt. Używane, z racji tego, że są już wyeksploatowane, to również wydaje się być kiepski pomysł.
    Czytam jeszcze np tutaj pod linkiem: Wszystko co warto wiedzieć na temat opon na zimę – Puziosky Fighters
    o cechach opon zimowych, czyli co powinna zawierać w sobie. Ale będę też wdzięczny za wasze sugestie.

    Zostaw komentarz:


  • dragster
    odpowiedział(a)
    Jak ktoś szuka czegoś cichego i z rantem ochronnym miałem w O1 Vredestein Sportrac 5. Ciche i przyzwoite opony do normalnej jazdy.

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    U mnie właśnie hałas chyba nawet na plus względem poprzednich dunlopów bluresponse które właśnie przy niskich prędkościach wydawały taki lekki jęk. Słychać je coś tam oczywiście ale się nie narzucają. Głośniejsze robią się na zakrętach kiedy opona się kładzie.

    Zostaw komentarz:


  • prnow
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kylo125 Zobacz wpis
    Update co do hankooka.
    Ostatnio na autostradzie złapał mnie konkretny deszcz. Wycieraczki na maks a i tak trzeba było mocno zwolnić bo nic nie widać. No i muszę przyznać że opony dawały sobie radę bardzo dobrze. Nie ma porównania do 3 letniego dunlopa. Co wiecej wydaje mi się że dunlop nawet jak był nowy to na deszczu szybciej gubił trakcję przy przyspieszaniu.
    Zastanawiam się właśnie nad kupnem tych Hankooków i znalazłem sporo opinii, że opony dosyć głośno buczą przy prędkościach do 45-50 km/h. Masz może podobne wrażenia?
    Rozważam oprócz nich jeszcze Goodyear'y efficientgrip performance, lekko droższe, półka wyżej ale nie mają rantu ochronnego (?). Ktoś może to potwierdzić?

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    Update co do hankooka.
    Ostatnio na autostradzie złapał mnie konkretny deszcz. Wycieraczki na maks a i tak trzeba było mocno zwolnić bo nic nie widać. No i muszę przyznać że opony dawały sobie radę bardzo dobrze. Nie ma porównania do 3 letniego dunlopa. Co wiecej wydaje mi się że dunlop nawet jak był nowy to na deszczu szybciej gubił trakcję przy przyspieszaniu.

    Zostaw komentarz:


  • ruwado
    odpowiedział(a)
    Ja już dokańczam swoje Continental ContiPremiumContact 5. jedna już była naprawiana przed wyjazdem wakacyjnym. Bieżnik już starty. Jak zakładałem już było powiedziane, że to ostatni sezon.

    Dla mnie dobre, chociaż nie idealnie ciche. Na następne też pewnie wybiorę. Chyba, że pojawi się coś lepszego w tych samym dukatach. Widzę, że jest wersja 6.

    Zostaw komentarz:


  • kylo125
    odpowiedział(a)
    Ostatnie 3 sezony jeździłem na dunlopach bluresponse, więc mogę coś napisać na ich temat.
    Kupiłem bo miały być bardzo ciche, ale przy mniejszych prędkościach wyraźnie było słychać takie specyficzne jęczenie. Przy większych prędkościach było ok. Jęczenie znikło gdzieś po półtorej czy dwóch sezonach jazdy także z czasem ucichły. Trakcyjnie bardzo dobrze jak na ten rozmiar na suchym i mokrym. Spalanie zauważalnie mniejsze niż na zimówkach i chyba poprzednich letnich uniroyalach też. Co do trwałości to zrobiłem 50 tysięcy i mają jeszcze 4mm może więcej a nie powiedziałbym że je oszczędzałem. Zmieniłem je teraz bo powyżej 130 czuć było drgania na kierownicy, ale myślę że gdyby nie to to bieżnik jeszcze 10-15 tysięcy by wytrzymał.
    Mam teraz hankooki ventus prime 3. Zobaczymy jak wypadną w porównaniu z dunlopem. Pierwsze wrażenie to coś tam je słychać , ale dźwięk bardziej zlewa się z innymi hałasami niż w dunlopie.

    Zostaw komentarz:


  • kleszek3
    odpowiedział(a)
    A tak ogólnie wg Waszego doświadczenia jakie polecacie opony w rozmiarze 195/65R15 ,w stosunku jakości do ceny?
    Mam totalny mętlik w głowie.
    Pozdrawiam

    Zostaw komentarz:


  • boonsaw
    odpowiedział(a)
    Co do presto uhp2 kupiłem w tym roku komplet w rozmiarze 225/45R17 i jestem bardzo zadowolony. Zrobilem na nich może 5 Kkm w różnych warunkach i póki co jestem bardzo zadowolony i mogę je z czystym sumieniem polecić.

    Zostaw komentarz:


  • Guest's Avatar
    Guest replied
    I tu się linkownik-spamownik dostał.

    Zostaw komentarz:


  • orlean
    odpowiedział(a)
    A czytacie w ogóle te oznaczenia na boku opony? Pytam, bo oprócz nazwy producenta czy rozmiaru znajduje się na nich zwykle szereg róznego rodzaju innych przydatnych inforamcji takich jak chociażby indeks prędkości który mówi o tym, jaka może być maksymalna dopuszczalna prędkość osiągnięta na danym aucie.
    Nie bez znaczenia jest również indeks nośności czyli maksymalne obciążenie w przeliczeniu na oponę.
    Ostatnio edytowany przez spj; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • pedros
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
    Zatem bądź pionierem i kup cztery opony tego samego modelu z rożnymi indeksami. I będziesz mógł sam sobie odpowiedzieć. A doświadczenie z pierwszej ręki cenniejsze niż z kolejnej. :-)
    Z racji nadwyżki mocy właśnie zmieniam 2 na przedzie z indeksu 94Y na 97Y XL - szlag mnie trafia jak koła nie słuchają kierownika (Uniroyale RainSporty3 -tak miękkie faje ze muszę ciśnieniem ratować się co również wpływa na trwałość)
    Tyl zostaje w 94Y.

    Ostatnia szansa dla nich.

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez kowalski91 Zobacz wpis
    Cześć,
    czeka mnie kupno nowych opon letnich, niestety te które kupiłem razem z samochodem nie nadają się do użytku. Aktualnie mam Dunlop Sport Maxx RT2 225/45 R18 92 Y i zastanawiam się czy kupić te same oponki lub zastanawiam się nad:
    - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
    - Michelin PRIMACY 3
    - Nokian Powerproof
    Może ktoś miał okazję jeździć na tych oponach lub polecicie coś lepszego?
    W skrócie:
    RT2 dobra już parę lat ma, powinna być już RT3...
    F1A3 po co jak jest... lider F1A5 brać wyśmienita
    Powerprof nowa na testach świetna nic ino brac

    Zostaw komentarz:


  • kowalski91
    odpowiedział(a)
    Cześć,
    czeka mnie kupno nowych opon letnich, niestety te które kupiłem razem z samochodem nie nadają się do użytku. Aktualnie mam Dunlop Sport Maxx RT2 225/45 R18 92 Y i zastanawiam się czy kupić te same oponki lub zastanawiam się nad:
    - Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
    - Michelin PRIMACY 3
    - Nokian Powerproof
    Może ktoś miał okazję jeździć na tych oponach lub polecicie coś lepszego?

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Mój błąd, pomyliłem nazwy opon.
    Ostatnio edytowany przez rodro; [ARG:4 UNDEFINED].

    Zostaw komentarz:


  • Sebastian_M26
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis

    Czy na pewno w 2006 roku i te opony, które są aktualnie dostępne?
    Goodyear EfficientGrip Performance - Wulkanista.pl
    Proszę 3 razy przeczytać całość i się zastanowić

    Zostaw komentarz:


  • rodro
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis

    Goodyear Exellence kupowałem w 2006 do O1, już wtedy była taka sobie a co dopiero jak mamy 2019, teraz stanowi to jak współczesny chińczyk i +5m do hamowania? Ale plastik to i dużo przebiegu zrobi.
    Czy na pewno w 2006 roku i te opony, które są aktualnie dostępne?
    Goodyear EfficientGrip Performance - Wulkanista.pl

    Zostaw komentarz:


  • misieq00
    odpowiedział(a)
    Witam, mam pytanie czy ktos z Was posiada opony w rozmiarze 225/45/R17 zalozone na felge 7" ? Czy lepiej pozostac z konfiguracja 205/50/R17 .. dodam iz zastanawiam sie nad konfiguracja rozmiaru opony.

    Zostaw komentarz:


  • shok
    odpowiedział(a)
    Kto płaci ten wymaga. Takie są testy niestety. Po drugie test powinien być przeprowadzony gdy opona straci conajmniej 1mm. No i najważniejsze opony powinny być kupione na wolnym rynku a nie dostarczane przez producenta.

    Zostaw komentarz:


  • czernobyl
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
    Imperial Ecosport2 jakieś opinie?
    krótkie doświadczenia, bo zrobiłem z nimi 3k na przedniej osi przed zimą (z takimi kupiłem auto), teraz trafiły na tył, rozmiar 235/45/17
    W zasadzie gdybym nie wiedział, że mam jakieś nołnejmy, to bym żył w przekonaniu (w sumie dalej żyję, tylko: WIEM, że to no-name), że tak mają spisywać się jakieś opony ze średniej półki. Na autobanie do vmax paska 7gen 1.6TDI jadą bez niespodzianek, skręcają, nie piszczą, zatrzymują auto. Po zimie trafiły na tył i - też bez żadnych wrażeń +/-, po prostu są
    ps. jak zobaczyłem test sprzed kilku stron, to się zdziwiłem - w moim prywatnym przeświadczeniu nie są aż tak słabe

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X