Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Silnik 1.4 TSI 150km EA211 - konstrukcja, problemy?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Silnik 1.4 TSI 150km EA211 - konstrukcja, problemy?

    Cześć wszystkim. Jako że sam nie mogłem jakoś jednoznacznej odpowiedzi znaleźć na niektóre me wątpliwości o silniku 1.4TSI z serii EA211 znaleźć może ktoś już je zna i się podzieli, także doświadczeniami. Pytam także z tego prozaicznego powodu żem się nań zdecydował w nowej furze – ot takie badziewne/pospólstwo czeskie jak Octavia Combi ;-) i odbieram ją w lutym a info nadal zbieram. Dodam że dałem się przekonać iż EA211 to zupełnie inny silnik niż EA11, polatałem trochę testowo, wrażenia bardzo dobre no i zawierzyłem i sprzedawcy i jakimś nielicznym opinią że nie jest już to problematyczny silnik jak EA111). Podaję link do fotki gdzie widać kilka info o nowościach w nim zastosowanych.

    Link
    1. Różne znalazłem opinie ale czy turbina jest VTG czyli z kierownicą/ żaluzją a potocznie mówiąc ze zmienną geometrią? Pytam bo w opisie nowego 1.5 TSI chwalą się tak: "The 1.5-liter powerplant will be the first mass-market gasoline-fueled mill to use variable turbine geometry (VTG) for its turbo.”
    2. Czy ten silnik ma dwumasowe koło zamachowe?
    3. Czy w tym silniku jak np. w nowym 1.5 Ecoboost jest jakiś zintegrowany kolektor wydechowy? Jeśli tak to jak takie rozwiązanie się sprawdza? Normalne kolektory wydechowe zwykle żeliwne lubiały sobie pękać, tutaj jeśli jest to element bloku silnika, czy to pomaga i nie ma tego problemu bo w końcu cały silnik jest chłodzony czy wręcz przeciwnie?
    4. Z rysunku widać że turbina i katalizator to jakiś jeden element ale czy oznacza to że występuje broń boże jako jeden element do wymiany za połowę ceny auta czy to kwestia kompaktowego montażu, ale da się go rozebrać i wymieniać czy tam regenerować/naprawiać oba elementy oddzielnie?
    5. Czy EGR jest sterowany mechanicznie/podciśnieniowo czy jakiś elektryczny?
    6. Jak trwale i gdzie (programowo?) wyłączyć system StartStop by nie robić tego za każdym uruchamianiem auta? Najlepiej by dizałał odwrotnie, to znaczy po każdym starcie to ja decyduję czy to badziewie chcę włączać czy nie.
    7. Tu bardziej pytanie do kogoś kto już sporo przejechał od tych 3 lat
      • Czy jak w innych silnikach z bezp. wtryskiem są problemy z nagarem na zaworach?
      • Czy nie ma problemów jak w 1.8 i 2.0 z braniem oleju
      • Jakieś inne niedobre doświadczenia?
      • Dziękuję z góry za odpowiedzi.


  • #2
    Mam CHPA, czyli EA211 140 KM, więc odn. pkt.7:
    • Minimalny pobór oleju (ok. 350 ml na 15 kkm).
    • Nie spotkałem się z problemem nagaru, ale przy 100 kkm można kontrolnie sprawdzić.
    • Sporadycznie pojawia się zjawisko szarpania przy załączaniu niskiego biegu na zimnym silniku.
    • W określonych warunkach może wystąpić zjawisko wibracji nadwozia (nieregularnych) od jednostki napędowej.
    • Mało pali, głośno (na zewnątrz) pracuje (jak na benzynę - "zasługa" wtrysku bezpośredniego), w środku auta jest dosyć cicho do ok. 2800 obr./min.
    1.4 są bezproblemowe; z dobrymi osiągami a zarazem ekonomiczne o przeciętnej kulturze pracy.

    Komentarz


    • #3
      1. Turbina jest bez zmiennej geometrii
      2. Nie ma
      3. Jest zintegrowany, z tyłu silnika, silnik szybciej się nagrzewa i mniej pali przy dużych obciążeniach (nie trzeba wzbogacać mieszanki w celu chłodzenia kolektora jak w starych TSI). Jak dla mnie same zalety, o awarii jeszcze nie słyszałem
      4. Oczywiście są to oddzielne części
      5. Nie ma tu EGR, pewnie chodziło Ci o wastegate (zawór upustowy), jest elektryczny, jak w starych TSI, raczej niska awaryjność
      6. Odwrotnie tylko podpinając pod klawisz jakiś prosty przekaźnik, który tuż po uruchomieniu zwiera na chwilę styki. Przez VCDS da się tylko ustawić minimalną temp. przy której SS nie działa (wyłączony na stałe)
      7. U mnie koło 300 ml/15 tys. Nagary w TSI to mały problem, dużo gorzej w FSI. Wystarczy przez pół godziny przegonić do 4000 obr. pod większym obciążeniem (5. lub 6. bieg) i nagary wypalone. Jazda emerycka też nie powoduje nagarów (za mała temperatura).

      Kultura pracy gorsza niż w starym 1.4 TSI, czuć wibracje i jest głośniejszy (kolektor wydechowy z tyłu, większe ciśnienie wtrysku), ale mniej pali.
      Jeszcze różnice wersji 125 i 150 KM - minimalnie większe turbo, zmienne fazy rozrządu też na wydechu, mocniejsza skrzynia, mocniejsze sprzęgło, co daje ok. 30 kg dodatkowo.
      Ostatnio edytowany przez mmor; 35418.

      Komentarz


      • #4
        Dzięki ludziska za konkrety, jestem uspokojony ;-).
        Ale z tymi zmiennymi fazami na stronie wydechu to szczerze mówiąc nie rozumim po co? Możecie wyjaśnić łopatologicznie?
        BTW dziś Skoda zaszczyciła mnie telefonem (którego się notabene domagałem z innego powoda) z pytaniem czy chcę dopłacić 3500 za wersję poliftingową. Szczerze mówiąc już z miesiąc temu się nad tym zastanawiałem widząc jakieś wizualizacje i powiem szczerze i delikatnie, że nie bardzo mi się one podobają. Te dzielone ala wiocha merc reflektory, hmmm. Dodatkowo jak się dowiedziałem musiałbym się godzić na niesprawdzoną technikę LED świateł mijania/drogowych, która jak np. mi mówił znajomy który ma służbowego Leona kompletnie się nie sprawdza w naszych warunkach klimatycznych. Chodzi o to że LED'y emitują mniej ciepła i co gorsze dla bezpieczeństwa emitują je do tyłu a nie jak halogeny czy zenony do przodu. Efekt - w duże mrozy zamarza na reflektorach lodowa breja której spryski nie są w stanie rozpuścić i gówno widać - światła działają jak jakiweś jebutnie mocne do jazdy dziennej. Poza tym jeśli ktoś chce dłużej jeździć furą i nie płacić drożejących OC/AC taki reflektor odpukać w nie malowane w wyniku kolizji, wandalizmu itp i ponoć dodatkowo mniejszej trwałości jest 10X droższy. Paranoja, ja wolę zenony a nawet halogeny. Dodatkowo zwiększyli ekran audio chyba o cal czy pół pozbawiając go pokręteł - znów porażka dla analogowego człeka jak ja który uwielbia jak każdy normalny człek coś se przekręcić, pogłośnić itp. Już w dużym Fiacie termometrowy prędkościomierz był dla mnie mordęgą nie pokazując obrazowo narastania prędkości jak wskazówka czyli generalnie znów gówniarzeria się dorwała do designu/pomysłów i aplikują te swoje chore gejfonowe macane ekrany i wyświetlacze ;-). Dobrze że choć nie wpakowali tego chorego pomysłu z elektrycznym ręcznym jak w Gulfie ;-)

        Pozdrówka wszystkim Oktawianom i może kiedyś wrócą normalne czasy niewysilonych, trwałych i prostych 2 litrówek bez turbo pierdół i inszych ekobulshitowych wynalazków. Europejska wiosna trwa ;-).
        Ostatnio edytowany przez turbogostek; 42304.

        Komentarz


        • #5
          Pojeździsz trochę swoim TSI i zobaczysz, że ostatnią rzeczą której będziesz chciał, to powrót dużych wolnossących i w dodatku nieuturbionych. Chyba, że planujesz autem robić milion km... ale zanudzisz się
          Ja jeżdżę raczej spokojnie, ale podróż przeciętnym autem wolnossącym (1.6-2.0) nie jest już nie na moje nerwy (wyprzedzanie)
          Co do wyboru wersji poliftowej - temat nie jest oczywisty, a póki aut nie ma w salonie, jest to loteria.

          Komentarz


          • #6
            Nieee, jak przez 10 lat zrobię 200000 to będzie wyczyn stąd już nie chciałem diesla. Auto mają mi dostarczyć gdzieś w połowie lutego. Gwarę wykupiłem na 4 lata 60000. A jeszcze tak mi się z różnych sieciowych lektur 4 dodatkowe pytania nasunęły.

            1. Ktoś na temat 1.4 TSI w Leonie 2003 (czyli pewnie EA211) pisał że tam jest jakiś dodatkowy elektryczny obieg wody by wyeliminować konieczność chłodzenia turbodajki na luzie przed zgaszeniem silniora - prawda to?
            2. Czy docierać ten silnik przez powiedzmy 2000km i wymienić olej a jak wymieniać to kupić filtr w ASO a zlać z usługą nie u nich tylko jakimś Motulem 3xtaniej tak dla własnego świętego? Planuję trochę prywatnie autem pojeździć choć rocznie max 10000 i nie wierzę w te long lify, wskazania licznika itp. Auto zawsze będzie porkowało w garażu gdzie nawet zimą mam warsztat w którym ciągle przesiaduję i z 18 stopni minimum non stop jest, więc starty na zimno bardzo rzadkie. W sierpniu lecę na Chorwację i tam chce sobie już skorzystać z parametrów na hajwejach poniżej Bosilijeva więc marzec - lipiec będę jeździł nawet gdybym nie potrzebował ;-).
            3. Wspomnieliście o wariatorze w wersji 150kuca także na wydechu a więc jak mniemam są dwa - nie sprawiają kłopotu?
            4. Czytałem że ponoć po lifcie (i to mi się jedynie to podoba) mają zwiększyć rozstaw kół. Mniemam że nie zrobią tego przekonstruowując zawiechę co było by mega kosztowne w produkcji a po prostu zmniejszą ET oryginalnych felg? Ja planuję zamówić dystanse ze śrubami od Eibacha po 15mm na stronę bo jakoś te koła faktycznie tak za głęboko siedzą w nadkolach.


            Dzięki raz jeszcze za wszystko jak odbiorę się pochwalę/wrzucę fotki, czerwona w kombi więc najładniejsza/najszybsza ;-).
            Ostatnio edytowany przez turbogostek; 42304.

            Komentarz


            • #7
              1. Chciałeś chyba napisać 2013, ta elektryczna pompka była już w starych 1.2/1.4 TSI, nie słyszałem żeby sprawiała kłopoty. Mam w 1.2 TSI od 6 lat, słychać jak pracuje po wyłączeniu silnika.
              2. Kup filtr i plastikowy korek spustowy w ASO i wymień sam, ja bym to zrobił bliżej 10 tys, olej 504/507 co 15 tys, Shell 0w30 jest niezły, sądząc po UOA z tego silnika po 12 tys.na ruskim forum (było w wątku olejowym).
              3. Była akcja na wariatory do niektórych nowych 1.2 TSI, sprawiały kłopoty też w starych 1.4 TSI, w nowych 1.4 nie słyszałem.
              4. Takie modyfikacje bywają ryzykowne ze względu na problemy z ubezpieczalnią w razie wypadku, poza tym łożyska bardziej dostają. Jeśli te 1,5 cm ma aż takie znaczenie dla Ciebie to możesz montować, koniecznie z certyfikatem pod dany model samochodu.

              Komentarz


              • #8
                Dzięki @mmor.

                Oczywiście Leon 2013. Tak sobie teraz myślę że owa pompka wcale nie musi zwalniać to do czego w turbognojówce się przyzwyczaiłem - nie wyłączanie silnika od razu. No bo chyba nie po to tylko ona jest a turbinka i tak musi się uspokoić i schłodzic dodatkowo olejem.

                Co do dystansów do długo myślałem i zobacze jak to będzie w polifcie. Jeśli zwiększą tak jak mniemam rozstaw zmniejszając po prostu ET felg to efekt będzie dla łożysk taki sam jak zakładając dystanse a więc mniemam sam producent to dopuści. 15mm na stronę chyba wiele żywotności łożysk nie zmniejszy, zresztą ich wymiana to mniemam nie jakiś mega koszt. No chyba że są jakieś patenciory typu piasta zintegrowana z tarczą i niewymienialnym łożyskiem to dajcie znać. Oczywiście dystanse/śruby Eibach to raczej dobra marka, mają oczywiście certyfikat i są produkowane w germanii, ale i tak jak do ASO będę jechał to je będę zrzucał co by mi nie filozofowali.

                Tak mi się nasunęło jeszcze jedno pytanie bo nie mogę znaleźć odpowiedzi. Będę oczywiście wywalał StartStop chyba faktycznie jakimś przekaźnikiem załaczającym/symulującym przycisk po uruchomieniu motoru by o wyłączaniu tego ekogówna nie musieć pamietać. Ale tak czy inaczej odzysku energii ten silnik chyba nie ma, jedynie ten StartStop i pytanie czy akumulator jest jakiś specjalny te AGM?

                Komentarz


                • #9
                  Akumulator typu EFB 59 Ah, przynajmniej tak jest w Golfie. Golf ma coś w rodzaju rekuperacji, polega to na doładowywaniu aku podczas hamowania zapiętym biegiem (samym silnikiem lub z hamulcem). Zauważyłem tuż po kupnie, że aku po długich trasach był ciągle niedoładowany (wymagał 4-5 h na ładowarce procesorowej). Ostatnio w Golfie była akcja serwisowa na zarządzanie zasilaniem, po niej aku już się dobrze doładowuje na długich trasach. Znajomemu w G VII taki aku się kompletnie rozładował. Nie wiem jak jest w Octavii, ale polecam kupić jakąś dobrą ładowarkę, coś pokroju Cteka i sprawdzać co jakiś czas.
                  Z tym chłodzeniem turbiny to bez przesady, wystarczy jej chłodzenie podczas wjazdu do garażu czy parkowania, turbinka jest mała, ma małą pojemność cieplną. Chyba, że szybki wjazd na MOP z 200 km/h, to wtedy kilkanaście sekund na jałowym .

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki za info, nie mam pojęcia czy ma jakąś rekuperację przy hamowaniu (notabene niby jak to jest realizowane w Golfie - jakaś dodatkowa prądnica/Alternator dołaczana w takich sytuacjach czy cu, no i gdzie magazyniwana energia - jakiś kondensator, zamachowe koło czy jak?. Ale z tego co widzę to AGMy raczej pakuje się z tyłu albo do jakiś przegród izolujących od ciepła a tego pod machą Octavii nie widziałem więc liczę że tańszy EFB.
                    Tak notabene ciekawostka jak Skoda mnie własnie w konia zrobiła. Zadzownił sprzedawca i powiedział, że jego zrobiła fabryka i że mogę jedynie zamówić wersję po lifcie choć wyraźnie zamawiałem przed i to zaznaczałem i wszystko miesiąc temu było ki. Nożesz ty specjalnie nie chciałem tej po lifcie już nawet nie chodzi że wg mnie gorzej wygląda (choć to kwestia gustu) ale nie mogłem ździerżyć LEDowych kosztownych i niesprawdzonych świateł głównych i braku pokreteł w radiu. Są plusy że łatwiej pewnie kiedyś będize polift opylić, ma już poszerzony rozstaw kół, radio można sparować z smartfonem i jego nawigację wyświetlać i tam jakies pierdoły typu stoliki z tyłu przednich siedzeń, dla dzieci na wakacje jak znalazł. Co myślicie - brać czy zrezygnować no bo w takiej sytuacji mam pełne prawo odzyskać zaliczkę (szkoda że umowa nie była na zadatek). Myślałem wówczas już nad Mazdą 626 w kombii, ale tam też LED'y zamiast xenonów, boję się o rdzę, drogie serwisy/części/brak zamienników no i trochę za duża kolumbryna do mojego garażu gdzie chcę dwa auta trzymać a było by bardzo ciasno - wąski/długi jedno za drugim. Na plus wolnossąca 2litrówka i po prostu ładniejsze auto choć droższe.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak się zaczną problemy z Ledami to ją najwyżej sprzedasz. Ludzie z Passatów chwalą. No chyba że będzie taki szajs jak w Leonach.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz


                      • #12
                        Zawsze też możesz sobie założyć najzwyklejsze lampy albo po prostu zamówić z ksenonami ...
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz


                        • #13
                          Opcji z zenonami nie ma. Z halogenami nawet nie umieją powiedzieć jak to będzie wyglądać ale może? Co do Ledów. Mnie nie chodzi o to że obawiam się z nimi problemów z trwałością (no może poza zamarzaniem zimą czy parowaniem) ale ceną. Bardzo mało jeżdżę, auto ogólnie a zwłaszcza tak duże do miasta się kompletnie nie nadaje i w mieście sens ma tylko rower czy lato czy zima (w tym roku już 9000km, żona podobnie) a auto to weekendy z rowerem w góry, duże zakupy, z psem/dziećmi do lasu, wakacje itp czyli po to mi duże kombi. Po mieście jak już to jeździmy żony Grande Punto z prostym silnikiem 1.48V i to jest najlepsze rozwiązanie i robimy tak jakieś 3000km rocznie. Skodą i to max wyjdzie 10000 więc nie będę się pozbywał auta po 5 latach. Z 10 lat do tych 100000 planuję pojeździć jak nic. Gwarancję zamówiłem do 60000. Teraz chodzi o to że w pewnym momencie kupowanie pakietu OC/AC mija się z celem a koszt jednej lampy jak cuś się stanie nawet jakiś wandal to ponad 3 tysiące (Leon) i to jest jakiś absurd/ No ale dobra może spowszednieją, może stanieją bo będzie dużo rozbitych Skodówek. Ale powiedzcie mi szczerze jak Wam się widzi ten wygląd po lifcie - może w realu będzie lepiej? Na tą chwile mam wrażenie że jeden pepik disajner nażarł się knedliczków z jakąś trawą którą mogą se legalnie na parapecie hodować i popił 2 litrami pilsnera a drugi podobny idiota to klepnął. Co myślicie?

                          Komentarz


                          • #14
                            Jeśli nie są w stanie zrealizować Twojego zamówienia a nowy wygląd do Ciebie nie przemawiania/ nie widzi Ci się to nie ryzykuj i nie zamawiaj TERAZ.
                            Jeśli możesz poczekać i zobaczyć auto na żywot to tak zrób. Nowy model za pewne będzie miał "choroby" wieku dziecięcego.
                            Ostatecznie SKODA to nie jedyna marki, konkurencja nie śpi więc może wartość "przynajmniej" rzeczowo zobaczyć "alternatywne" rozwiązania.

                            Komentarz


                            • #15
                              Rekuperacja to nic specjalnego, prąd idzie z alternatora do akumulatora i tyle. W Mazdzie jest jakis kondensator. Mazda? Kiedys ogladalem 3 w srodku-tandeta. To juz lepiej poczekaj na nowego Civica. Mam xenony w Golfie, jak juz je dobrze ustawilem (byly za nisko) to i tak szalu nie ma, poza respektem . Imho zarowka H7 w lampie bez soczewki daje taki sam strumien swiatla jak xenon z soczewka. Temp. swiatla zarowki jest lepsza na deszcz. A juz dlugie w biksenonie to porazka, w Fabii 2 FL o niebo lepsze. Takze mysle, ze H7 to tez dobry wybor, pod warunkiem ze bez soczewki.

                              Komentarz


                              • #16
                                Są na rynku lampy wyładowcze wzmocnione +30 +70 +130 %
                                markowe. Drugie życie lamp ksenonowych! Widziałem na żywo Philips White Vision plus ileś tam procent rewelacja. Chętnie wymieniłbym sobie ale mam jeszcze ori w bdb stanie.

                                Komentarz


                                • #17
                                  jasne to kwestia żarówki i samej soczewki czy nie jest upitolona w środku. czysty ksenon (soczewka) z dobrą żarówką świeci o niebo lepiej niż h7
                                  ale w tej kwestii jak autor ma wątpliwości co do ledów w OIII, to ja bym brał H7 zapakował dobrą markową żarówkę i będzie ok

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam

                                    @turbogostek
                                    kiedy składałeś zamówienie na O3 ? pytam się bo też w listopadzie składałem zamówienie ale póki co sprzedawca do mnie nie dzwonił. Podobno wszystkie zamówienia po 14 listopada szły na O3FL.

                                    pozdro

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      turbogostek - z tego co wiem, silnik 1.4 w wersji 150KM z ACT (wersje 125/122 i 140KM bez odłączania cylindrów nie) w Leonie ma koło dwumasowe.
                                      Z dużą dozą prawdopodobieństwa w Octavii jest podobnie, więc jeśli ma to dla Ciebie duże znaczenie, to radzę sprawdzić.

                                      Mam w Leonie wersję 140KM (w teorii, w praktyce to 152KM ) i problemów przez 50kkm nie miałem - tak jak koledzy pisali pobór oleju właściwie nie występuje.
                                      Chłodzenie turbiny po wyłączeniu wodą jest, ale to nie rozwiązuje głównego problemu utraty ciśnienia oleju w turbinie i zapiekania różnych elementów, więc dalej trzeba czekać z gaszeniem po szybszej jeździe.
                                      Wibracje czuć raczej tylko na dość nisko ustawionych obrotach na luzie.

                                      Światła czy ich barwa to w dużej mierze kwestia gustu - mi tam LEDy odpowiadają.
                                      W Leonie nie są jakieś doskonałe, brakuje im trochę zasięgu na światłach mijania (chociażby do tych H7 z O2FL na soczewce) - dają za to dość szeroki, równy i jasny strumień światła. Do drogowych nie można sie przyczepić.
                                      Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Co do terminu to ja jakoś na początku listopada zamawiałem i w podobnej sytuacji jest z 10 klientów z tego co mi gość mówił. Część wkurzona część zadowolona. Co do koła 2masowego i Leona 140km - to chyba jednak inne silniki i zdaję się na info od Karela i ze Skody że ten EA211 150km na szczęście nie ma tego wynalazku. Co do chorób wieku dziecięcego - nie przesadzajcie - cała zmiana w tej Skodzie to inny zderzak, światła, radio, rozstaw kół, stoliki w przednich siedzeniach i chyba tyle ;-) Przecież cała mechanika/elektronika sterująca czyli to czego dotyczą się zastrzeżenia do aut nowych i ich chorób się nie zmieniła a wręcz lifty są często momentem poprawek więc tu się zupełnie nie bioję. Eksperyment na mnie to byłby gdyby wsadzili do niej 1.5Tsi to na pewno bym zrezygnował. Na razie czekam na telefon od sprzedawcy bo miał wrócic z konkretami, co się zmienia, ile drożej, jakie sa opcje itepeitede. Sprzedałem stare auto i w nieskończoność czekać nie mogę by se zobaczyć w połowie marca i dostać po wkacjach bo na nie już cos potrzebuję. A odnośnie ledów bo też mam znajomego z Leonem to mówił coś czego się niespodziewałem - nie maja spryskiwaczy - nie ma takiego wymogu jak odnośnie normalnych zenonów?
                                        Ostatnio edytowany przez turbogostek; 42304.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wymagania co do spryskiwaczy dotyczą źródeł światła powyżej 2000 lm. Zwykłe xenony jak w Octavii wymagają (3200) a te 25W jak w Rapidzie już nie (do 2000). W tych LEDach jeśli mają do 2000lm też nie bedą wymagane spryskiwacze.
                                          algi
                                          O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            W Leonie 140KM bez odłączania cylindrów nie ma dwumasy, pisałem o wersji 150KM z ACT - nie zaglądałem do sprzęgła takiej wersji i nie mam 100% pewności, więc nie będę się kłócił
                                            LEDy nie mają standardowo sprywkiwaczy niestety - tylko w dodatkowym pakiecie.
                                            Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez turbogostek Zobacz wpis
                                              (...) Co do koła 2masowego i Leona 140km - to chyba jednak inne silniki i zdaję się na info od Karela i ze Skody że ten EA211 150km na szczęście nie ma tego wynalazku. (...)
                                              Tyle, że ja pisałem o CHPA, czyli EA211 140 KM!
                                              W nim na pewno nie ma dwumasy.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Karel, no ok, nie wiedziałem że 140kuca to też było/jest EA211, ale czy to oznacza że XXXX EA211 150KM (nie ACT) dwumas ma, nie ma, czy po prostu nie wiesz?

                                                Co do sprysków to patrząc po tej krótkiej prezentacji to widzę że są:



                                                Tak wygląda nowa Skoda Octavia. Pierwsze zdjęcia!

                                                Pytanie czy są faktycznie jako opcja czy jako standard z LEDami. Liczę że Skoda zadzwoni w końu z konkretami to się dowiem/podzielę.

                                                Ostatnio edytowany przez turbogostek; 42304.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez Qbik Zobacz wpis
                                                  Witam

                                                  @turbogostek
                                                  kiedy składałeś zamówienie na O3 ? pytam się bo też w listopadzie składałem zamówienie ale póki co sprzedawca do mnie nie dzwonił. Podobno wszystkie zamówienia po 14 listopada szły na O3FL.

                                                  pozdro
                                                  Ja składałem zamówienie pod koniec listopada i nikt nic o wersji FL nie wspominał. Jestem zaskoczony tym co piszecie, przecież nawet nie ma w Polsce oficjalnych cenników O3FL.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X