Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do skrzyni biegów

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez Karel Zobacz posta
    Przeglądam oferty z "zamiennikami" dla G052527A2 i są dla mnie pewne istotne nieścisłości:
    1. Niektórzy podają Fuchsa Sintofluid 75W jako zamiennik, inni oleje 75W-90, np. Fuchs Sintopoid 75W-90. ZTCW klasy lepkości w przypadku skrzyń mają większe znaczenie niż w silnikach.
    2. Na opakowaniu OEM nie ma podanej normy, wygooglałem że G052527A2 odpowiada normie TL52527 (ale na opakowaniu nie ma o tym mowy).
    3. Wyszukanie normy zwraca tylko Fuchsa (co zatem z polecanym 75W-90 i innymi producentami, np. Castrolem?). Zresztą o dosyć miernych parametrach.
    4. Pozostaje kwestia GL - jaki?
    5. OEM G052527A2 (cokolwiek nim jest) tylko w kosmicznych cenach.
    Na dwóch rosyjskojęzycznych forach pojawiają się wątki o G052527A2, ale nic konstruktywnego z nich nie wynika, prócz tego, że to różny olej od najpopularniejszego *171. Super
    Sporo domysłów, mało konkretów. Mam poważne wątpliwości, czy dalej się tym zajmować
    Dopytaj forumowych sprzedawców czy maja *527 albo poczekaj na dedykowane zamienniki ( przekonwertowalbym to na normę TL i od tej strony poszukałbym dalej)

    generalnie ważne żeby wiedzieć jaka się ma skrzynie potem można dobierać łatwiej. Jest kupa osób co ma Twoje auto i podejmowali próbę wymiany
    Ostatnio edytowany przez pedros; [ARG:4 UNDEFINED].

    Komentarz


    • Odnośnie tego tematu do poczytania:

      Werksfüllung - Audi TT MQ350 - ~35000km (insgesammt 77xxxkm) - Gebrauchtöl - Ölanalysen und Ölanalytik für Motor und Getriebe

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Karel Zobacz posta
        Przeglądam oferty z "zamiennikami" dla G052527A2 i są dla mnie pewne istotne nieścisłości:
        1. Niektórzy podają Fuchsa Sintofluid 75W jako zamiennik, inni oleje 75W-90, np. Fuchs Sintopoid 75W-90. ZTCW klasy lepkości w przypadku skrzyń mają większe znaczenie niż w silnikach.
        2. Na opakowaniu OEM nie ma podanej normy, wygooglałem że G052527A2 odpowiada normie TL52527 (ale na opakowaniu nie ma o tym mowy).
        3. Wyszukanie normy zwraca tylko Fuchsa (co zatem z polecanym 75W-90 i innymi producentami, np. Castrolem?). Zresztą o dosyć miernych parametrach.
        4. Pozostaje kwestia GL - jaki?
        5. OEM G052527A2 (cokolwiek nim jest) tylko w kosmicznych cenach.
        Na dwóch rosyjskojęzycznych forach pojawiają się wątki o G052527A2, ale nic konstruktywnego z nich nie wynika, prócz tego, że to różny olej od najpopularniejszego *171. Super
        Sporo domysłów, mało konkretów. Mam poważne wątpliwości, czy dalej się tym zajmować
        Tak przy okazji wbijając Twoje auto w wyszukiwarkę proponowany olej to zupełnie inne normy albo inaczej na przykładzie Eurola to zwykły 75W GL4 pasuje -zweryfikuj w wyszukiwarce ....

        Komentarz


        • Natrafiłem na ciekawy post na golfmk7.com. Może być przydatny dla osób ze skrzyniami MQ250.
          Z lektury wynika, że "najbezpieczniejszy" jest jednak Fuchs Titan Sintofluid FE SAE 75w spełnijący normy obu olejów dopuszczonych do tej skrzyni.

          Komentarz


          • Taki właśnie mam zalany do paska ale z witaminami. Witaminy sa konieczne w mojej opinii przy moim stylu jazdy tj szybkie osiąganie prędkości podróżowania, nie boje się wyższych obrotów i hamowanie silnikiem.

            Komentarz


            • ja zalewam specol do skrzyni (hipospec) i dodatek LM MoS2 2652 (mała tubka) - ładnie to współgra i płynnie chodzi wszystko.

              Komentarz


              • Też zastanawiam się nad wymiana oleju w skrzyni. Mam problem z 2 biegiem, gdyż jak jest na dworze powyżej 20 stopni to jak się już skrzynia rozgrzeje to przy zmianie z 1 na 2 powyżej 3tyś obrotów jest zgrzyt. Jak jest chłodniej na dworze i z rana to mogę cisnąc na jedynce i przy zmianie na 2 nie ma zgrzytu. Sama zmiana też jest trochę cięższa przed tym zgrzytem. Byłem u dwóch mechaników i każdy mówi że to synchronizator i proponują najpierw wymianę oleju a jak nie pomoże to remont skrzyni. Mechanik u którego od dłuższego czasu serwisuję auto powiedział że w autach VAG przy tym częstym problemie on wymienia olej na jakiś specjalny z normą GL-5 i dodatkami molibdenu (ponoć nie do kupienia w sklepach) i w wielu przypadkach to pomaga. I teraz nie wiem czy mu ufać i czy mogę do swojej CAXY do której chyba trzeba lać olej z normą G 052171A2 GL-4 zalać ten GL-5. Skrzynia to chyba jest 0aj 6/1.
                blade232

                Komentarz


                • Jeśli skrzynia jest przystosowana do GL 4 nie powinno się zalewać GL5.

                  olej 75W załatwia sprawę (Fuchs, Eurol, Ravenol)
                  Ja dodatkowo stosuje modyfikatory tarcia - dzisiaj przy zmianie dodałbym AR92000v2 (podobno godzinę od zgaszenia silnika synchronizatory się jeszcze kręcą )

                  Komentarz


                  • Chcę wymienić olej w skrzyni (1.6 BFQ DUU), przebieg prawie 200tys. Czy ten olej G060726A2 będzie ok, zalewał go ktoś, jakie wrażenia?

                    Komentarz


                    • Ja do DUU zalałem Fuchs Sintofluid 75W plus AR9100.
                      Jest git. To jest genialny zamiennik ori - generalnie powinno zalewać DUU właśnie 75W

                      Komentarz


                      • Kupiłem taki sam zestaw jak ty pedros ale z wymianą jeszcze poczekam bo muszę najpierw wymienić uszczelniacz wybieraka. W jakich proporcjach dawałeś AR9100?

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez luckd Zobacz posta
                          Kupiłem taki sam zestaw jak ty pedros ale z wymianą jeszcze poczekam bo muszę najpierw wymienić uszczelniacz wybieraka. W jakich proporcjach dawałeś AR9100?
                          10% lub nieco mniej -niecałe 200 ml

                          Komentarz


                          • Proszę mnie nie zbluzgać od razu... Czy próbował ktoś ATF do manualnej skrzyni. Tutaj nieliczni próbowali i sobie chwalą
                            75w80 czy 75w90

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez esi Zobacz posta
                              Proszę mnie nie zbluzgać od razu... Czy próbował ktoś ATF do manualnej skrzyni. Tutaj nieliczni próbowali i sobie chwalą
                              75w80 czy 75w90
                              Podejmij próbę i zdaj nam relację.
                              Ja np kiedyś próbowałem myć auto piaskiem -i generalnie było ok cały syf zszedł.

                              Komentarz


                              • Bardzo trafne porównanie ...
                                Ja leję od 7 lat olej silnikowy z normą LL-98 do auta które wymaga LL-04, zresztą za sugestią jednego z forumowiczów i... auto jest zdrowe, silnik i osprzet oryginalny przy 350tkm

                                Myślę że są tutaj osoby które nie kierują się tylko zaleceniami producenta, maja wiedzę szkolną i praktyczną i mogą w tym temacie coś powiedzieć. Tylko żeby zechcieli.
                                Mam ojca chemika, pisał nawet pracę dyplomową z przeróbki ropy naftowej, ale nauka poszła mocno do przodu, a on bronił tej pracy pod koniec 60lat...
                                Ostatnio edytowany przez esi; [ARG:4 UNDEFINED].

                                Komentarz


                                • LL98 to zbyt ogólna norma a oleje sa bogate w dodatki. Jeśli często wymienia się w silnikach benzynowych to jasne ze jest lepiej niż ll04 które jest uboższe w dodatki.
                                  W dieslu hmmm -generalnie mam jaja ale tutaj nie podjąłbym ryzyka. Wracajac do skrzyni można sobie dużych kłopotów narobić poprzez nieumiejętna techniczna czynność wymiany (np wlewając zbyt mało oleju -odsyłam do postów wyżej ) jak i poprzez zły dobór oleju - bo co da lepsze smarowanie jak synchronizatory chemicznie skorodujesz w dwa kwartały.

                                  Tak czy inaczej olej w skrzyni wymienia się i można go witaminizowac (manual -automaty i witaminy to skomplikowana sprawa)

                                  Komentarz


                                  • Jeśli chodzi o normy BMW piszę o dieslu, ale mniejsza o to nie ten temat. Zresztą pytałem w temacie jaki olej do TDi bez efektu
                                    W temacie skrzyni rozumiem że ATF w dwa kwartały skoroduje mi synchronizatory w manualu? A to automatowi nie grozi korozja? Co ma ATF różniące go od oleju do manuala wywołującego korozję?

                                    Komentarz


                                    • Nie pisałem o ATF tylko zle dobranym oleju API GL 4 vs GL 5.

                                      W przemyśle jest coś takiego jak zgodność materiałowa . Kompatybilność musi być zachowana.

                                      osobiście nie kumam po co te kombinacje ale chętnie poznam wyniki tego eksperymentu.


                                      Komentarz


                                      • Po co, no w sumie sam napisałeś "lepsze smarowanie" no i lepszą prace skrzyni na zimnym oleju. Moja żona ma 3km do pracy, kiedy ten olej ma się rozgrzać?
                                        Jeszcze dla przykładu Mazda na europę zaleca 75W90, tymczasem te same skrzynie montowane do aut na Japonię mają zalecenia 75W80. O co chodzi? Klimat prawie ten sam.
                                        Planuje zakup Neste ATF-X. Jakby miał przyczynić się do rdzy w mojej skrzyni to piszcie

                                        Komentarz


                                        • Prośba o poradę w takiej sprawie: będzie potrzebny olej 75W90 z normą GL4 do skrzyni do Octavii I.
                                          Przeglądam: Shell Spirax, Repsol Cajas, Ravenol TSG i Valvoline Gear.
                                          Repsol opisany jako półsyntetyk, a pozostałe jako syntetyki. Czy to w przypadku skrzyni manualnej ma znaczenie?
                                          Który wybralibyście?
                                          Silnik R18A2. http://dadrl.pl

                                          Komentarz


                                          • Odkopię trochę temat
                                            Posiadam skrzynię manualną 6-biegową QBN w której chciałem wymienić olej.
                                            W ASO powiedzieli, że do tej skrzyni jest olej G052527A2 cena ok. 240 zł/l (masakra)
                                            W jednym z sklepów internetowych zaproponowali olej FUSCH TITAN SINTOFLUID FE 75W
                                            Wymieniał ktoś olej w skrzyni QBN i zalał tym Fusch-em, ma jakieś spostrzeżenia?
                                            Można zalać śmiało?

                                            Komentarz


                                            • Hej, mam zamiar wymienić olej w skrzyni silnik BSE skrzynia pewnie JHT. Odnalazłem, że wchodzi 2l ale to pewnie na suchą skrzynie, a jak zleje to wejdzie mniej. Pytanie moje co zalać? Wiele osób leje ASO VW G052512A2. Znalazłem też FUCHS TITAN SINTOFLUID FE 75W GL-4 jako bardzo dobry zamiennik ASO, a może i nawet to to samo tylko cena przez prawie połowe. Jakie są doświadczenia osób, które zmieniały i co wybrały?

                                              Komentarz


                                              • Ja zmieniałem na Millers TRX Synth 75W zakupiony w oilspa i jest ok, mam 2L w nieotwieranych butelkach jak jesteś chętny to pisz
                                                Ostatnio edytowany przez Maly745; [ARG:4 UNDEFINED].
                                                Skoda Octavia II FL
                                                Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                                Komentarz


                                                • Mam FUCHSa zalanego w JHT od kilku lat - zero problemów.
                                                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                                                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                                                  Komentarz


                                                  • Widzę, że Milers się pojawił. A są jakieś obawy, że olej nie ASO będzie źle pracował? Wszystkie te oleje są GL4, z tego co słyszałem to GL5 jest dla większych obciążeń ale tak w ciemno coś lać do średnio. Ktoś coś wie na ten temat?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X