Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Klimatyzacja - co ile serwis i napełnianie?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Klimatyzacja - co ile serwis i napełnianie?

    Witam, jak to u Was jest klimatyzacją, często jeździcie do magików, co by z tym coś robili? Ja ostatnio robiłem pełny serwis 3 lata temu (wymiana czynnika i wszystkie te pierdoły). Generalnie raz w roku wymieniam sam filtr i kupuje rożne specyfiki do teoretycznie oczyszczenia klimatyzacji, czy to granaty czy inne, na ile to skuteczne ciężko wyczuć, ale nie śmierdzi, klima działa jak trzeba i czy jest sens coś z tym grzebać?
    Mam też inny samochód (Seata Leona) i tam już chyba z 7 lat nie było nic robione i nadal jak przystawię termometr do kratek wentylacyjnych to wydmuchuje około 5 stopni Celcjusza, klima też odgrzybiana przeze mnie i wymieniany filtr raz w roku...
    Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!


  • #2
    Jak szczelne to ja bym zostawił w spokoju.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Czynnik nie jest problemem, uzupełniając klimę , zmieniasz też olej w sprężarce i chyba to jest najważniejsze , aby sprężarka miała dobre smarowanie

      Komentarz


      • #4
        Mowią różnie, podobno oleju podczas takiego zabiegu tez nie wymieni ta maszyna... ale nie wiem jaka jest prawda. Dzisiaj bylo 23 stopnie na zewnatrz, a klima wydmuchala podczas jazdy 4.6 stopnia. Na postoju jest troszke nniej wydajna, ale tak zawsze bylo. Lepiej dziala podczas obrotów większych silnika, ale podobnie jest w Leonie, gdzie nie robilem nic poza czyszczeniem od 7 lat.
        Znalazłeś rozwiązanie problemu? Napisz, na pewno komuś pomożesz!

        Komentarz


        • #5
          Ja mimo chyba szczelności klimy zawsze u siebie i u żony w aucie co 2 lata robię wymianę czynnika,czy potrzebnie nie wiem , chyba z przyzwyczajenia , mam kolegę , który głosi tezę,że w lodówce nic się nie robi i tak samo z klimą w aucie, ale klima w aucie ma jedną wadę w niej się wyrabiają części, np. wałek w sprężarce i przeważnie w takich częściach powstają mini wycieki, mój kolega w BMW nie dotykał klimy przez 4 lata, chłodziła jak wściekła, a po podpięciu pod maszynę okazało się ,że z 700 g zostało 375 g , mi w octavii po 2 latach brakowało 100 g czynnika , więc chyba czynnika w jakiś magiczny sposób ubywa

          Komentarz


          • #6
            Teraz chyba zalecają co 2 lata pełny serwis, co roku dezynfekcja i wymiana filtra - tak w O III.
            Ale jak samochód coraz starszy......

            W O I robiłem serwis pełny co roku.
            pozdrawiam
            Darek

            _______________________________________
            "SZARA" - OCTAVIA III
            "SREBRNA" - CITIGO

            Komentarz


            • #7
              Kiedyś chyba był inny czynnik i się nie " ulatniał"
              W rodzinie jest Avensis t22 20letni. Klima od nowosci nie ruszana. Poza odgrzybianiem oczywiscie. Chłodzi, aż miło. Cuda czy co?

              Komentarz


              • #8
                Ja mam stary czynnik - nie nowy 1234 ryf/syf. Ale teraz trudno zgadnąć - ASO pilnie strzeże tajemnicy terminów/przebiegów przeglądów/wymian. Wszystko tylko w systemie komputerowym. Kiedyś było jasno napisane w książce serwisowej.
                pozdrawiam
                Darek

                _______________________________________
                "SZARA" - OCTAVIA III
                "SREBRNA" - CITIGO

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez upel Zobacz posta
                  podobno oleju podczas takiego zabiegu tez nie wymieni ta maszyna.
                  Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce. Ten zielony z kontrastem podawany razem z czynnikiem potrzebny jest do wykrywania nieszczelności oraz konserwowania oringów bo czynnik jest suchy i gumki parcieją. U kuzyna w Megane przez 12 lat nic nie robili i jak ustawił 19 stopni przy wyjeździe z salonu tak 12 lat nie ruszał i działa.
                  Ostatnio edytowany przez Przemek_i; [ARG:4 UNDEFINED].

                  ...Moje Cappuccino MPi...

                  jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                  wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                  Komentarz


                  • #10
                    Jestem świeżo po wymianie czynnika 4 lata nie ruszane, z 525g czynnika było 245g po nabiciu temperatura z kratki środkowej 4 stopnie przed już było słychać syczenie w środkowej kratce. Co dwa lata serwis obowiązkowo
                    Skoda Octavia II FL
                    Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz posta

                      Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce.
                      Na mojej sprężarce jest napisane 90 cm3. To aż taki ciężki byłby, że 150 g waży?
                      https://prostejedzenieblog.wordpress.com

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz posta
                        Olej ok 150 gram jest w samej sprężarce.
                        chyba zero Ci się dołożyło
                        W O2 jest 13-15 gram oleju.

                        Ja robię serwis co dwa lata.
                        A jeśli chodzi o filtr kabinowy to wymieniam go 3 razy w roku, za każdym razem jak wymieniam olej.
                        Węglowy kosztuje bodajże 30-40 zł, czy to dużo?
                        190 km / 436 Nm

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz posta
                          chyba zero Ci się dołożyło
                          W O2 jest 13-15 gram oleju.
                          chodzi o olej w sprężarce a nie o ten dodatkowy do czynnika którego faktycznie jest od 15-25 gram


                          A o tym to nawet niektórzy "serwisanci" nie słyszeli

                          kierowcy mający sprężarki z wlewem prosto do niej ( bez korka ) dlatego je zacierają, ponieważ mając nieszczelny układ jeżdżą na nim a olej ten musi być zalany i umieszczony w szczelnym układzie bez dostępu do powietrza bo traci właściwości smarne w styczności z powietrzem po 2 godzinach ( mniej więcej ) - tak samo tez dzieje się z osuszaczem będącym w nieszczelnym układzie - po styczności z powietrzem traci swoje właściwości (o tym też mało który "serwisant" wie)

                          tu jw filmach jest wszystko wyjaśnione dla niedowiarków - jeśli sprężarka ma specjalny wpust to nim a ja nie to prosto do skrzyni i to nawet 200 ml oleju.


                          tu bez korka



                          tu z korkiem

                          Ostatnio edytowany przez Przemek_i; [ARG:4 UNDEFINED].

                          ...Moje Cappuccino MPi...

                          jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                          Komentarz


                          • #14
                            Mam Golfa VII już rok z hakiem, ale mały przebieg bo jeżdżę na zmianę ze służbowym. Filtr kabinowony podobno będę miał wymieniony w ramach pakietu przeglądów (pierwszy przegląd po 2 latach od zakupu). W 2 lata zrobię ledwo ponad 10 tys. z czego połowę na wączonej klimie (mam manualną). Zastanawiam się czy podczas przeglądu jak już auto będzie w ASO zrobić coś więcej z klimą poza wymianą filtra. Jakieś odgrzybanie, tylko jaką metodą to robią? Ozonowanie? Czy się nie cackać tylko pełny serwis zrobić? Ile może kosztować w ASO samo odgrzybianie a ile pełny serwis ze sprawdzeniem szczelności i nabiciem czynnika? Z drugiej strony jak działa to może lepiej nie ruszać?

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja bym nie ruszał.

                              ...Moje Cappuccino MPi...

                              jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                              Komentarz


                              • #16
                                Ja robię co dwa lata - chyba optymalny okres aby mieć spokój - przez dwa lata ubyło 40g.


                                Moje MPI

                                ...Dominik...

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X