Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Dobry prostownik

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Dlatego nigdy nie czułem potrzeby wydania 400 zł na ładowarki. U mnie robotę typu podłączyć i zapomnieć robi ładowarka lidl, a do pełna prymityw kukla z regulacją. Jeśli akumulator u mnie po długim postoju spadnie do 12,4V ale dalej jest zielone to po lidlu jest 13V i akumulator pełny. W drugim aucie mam gps/gsm i tam po 2 tygodniach stania jeśli jest 11,9V i po lidlu dalej czarne i rozładuje się wtedy w ciągu 5 dni. Dopiero kolejne 12 godzin pod kukla i 16,5V pod nie dużym prądzie i jest zielone.
    Także raz na parę miesięcy pełne gotowanie akumulatorowi nie szkodzi, bo 5 letnia futura w ten sposób traktowana dalej w pełni sprawna.
    Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; [ARG:4 UNDEFINED].
    Seria 188KM/270Nm na 95RON

    Komentarz


    • ojciecmajster podobny sposob mam Jak Sebastian_M26 raz na jakiś czas stefpolem 305 do osiągnięcia 16 V . Pacjent Ori( Exide ) 6 lat na cteku 7000 XS dobija do 15 ,5 V i kończy a stefpol na końcówce daje 15,7 i jeszcze parę godzin musi minąć by doszedł do 16 . Gęstości nie sprawdzam bo musiałbym dorabiać korki . Tak więc co jakiś czas warto ładować prostownikiem .

      Komentarz


      • Widziałem test Kukli na MrAkumulator. Bardzo słabo wypadła, głównie przez przegrzewanie się. Może masz rację, potrzeba duetu prostownik i ładowarka.
        Jeśli chodzi o prostowniki, to dobre opinie zbiera Stef-Pol 305. Ma ktoś może taki na stanie, by coś opisać o nim?

        Komentarz


        • Na mrakumulator pokrętło w kukla było odkręcone na max a tam jest regulacja za pomocą bardzo taniego ściemniacza. Takie rozwiązanie powoduje przegrzewanie transformatora w skrajnych pozycjach. Można by zastosować lepszą konstrukcję ściemniacza, ale wtedy sam już by kosztował 30 zł. Ładowałem pusty 77Ah z pokrętłem na 8 czyli zgodnie z instrukcją skala/pojemność i nie było problemu. Ale ma też tą zaletę, że da się doładowywać małe zaniedbane agm, które to potrzebują 15,5V przez parę godzin, z względu na płynność regulacji, a ładowarki tego nie dadzą.
          Seria 188KM/270Nm na 95RON

          Komentarz


          • StefPol-a EST305 użytkuję od wielu lat. Przy ładowaniu akumulatorów troszkę zużytych potrafił się grzać i termik na trafo go wyłączał do wystygnięcia. Dlatego usunąłem oryginalne diody i w ich miejsce zainstalowałem mostek 35A na kawałku radiatora. Od tej chwili prostownik pracuje stabilnie osiągając napięcie 16,5V (to zależy od stanu akumulatora) w ostatniej fazie ładowania przy minimalnym prądzie np. 0,5-0,8A (dla akumulatora 50Ah). Potencjometr ustawiony na max. W takiej sytuacji aku sobie lekko pyrka (nic nie chlapie) w elektrolicie. Obudowa akumulatora jest zawsze chłodna. Prostownik krytykowany za sposób wykonania zawartości. U mnie sprawdza się odpowiednio. Oczywiście niezbędny jest areometr i miernik uniwersalny.
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ojciecmajster Zobacz posta
              Akumulator 2 letni 60 Ah, w pelni sprawny. Czy u Ciebie charakterystyka napięciowa jest podobna jak u mnie? W międzyczasie pożyczyłem od znajomego CTEKA 5 i zapuściłem funkcję Recond 2x. Co prawda CTEK gęstości też nie zrobił, ale napięcie spoczynkowe po 24h od ładowania było na poziomie 12,95V. Po Optimate 6 jest jakieś 12,71V. Akumulator ładowałem w domu i nigdy nigdy nie odpalił tryb 16, ani 22V. Raz, gdy po teście świeciła dioda czerwona i żółta, odpalił się tryb SAVE (światło ciągłe), ale napięcie powoli rosło od 12,2 do 12,7V, potem ładowarka przeszła w normalny tryb ładowania, czyli powolne zwiększanie napięcia do 14,3V.
              Oglądając materiały na kanale MrAkumulator, aby skutecznie naładować akumulator, napięcie musi się utrzymywać na poziomie 16V przez kilka godzin. Optimate ledwo muska 14,3V. Nawet nie utrzymuje tej wartości, tylko po jej osiągnięciu napięcie spada do 13,6V. Takie gilgotanie akumulatora to nie ładowanie. Moim zdaniem Ctek robi lepszą robotę.

              Napisałeś, że Twoje ładowarki robią robotę. Czy możesz rozwinąć myśl? Jakie masz napięcia spoczynkowe po ładowaniu, gęstość elektrolitu, itp? Oczywiście ładowarka naładuje w jakimś stopniu akumulator i pozwoli odpalić auto, spełnia też swoją funkcję jeśli chodzi o tryb buforowy i podtrzymanie napięcia. Można ją zostawić na tygodnie podpiętą do auta i nic się nie stanie. Jeśli chodzi zaś o kwestię ładowania, to jest miernie.
              Już spieszę z odpowiedzią:

              -gęstości elektrolitu nie sprawdze bo mam prawie same akumulatory AGM
              - napięcie po ładowaniu Opti jeden aku ma 13,1 V i po dobie spada do 12,9
              - w drugim AGM (oba 68 ah) 12,8

              impedancja już niestety 5,5. mOhm która spada do ok 5 lub poniżej po stałym podpięciu do ładowarki (tutaj jedna i druga ładowarka zachowuje się poprawnie)

              Ale mam jedno spostrzeżenie ze dłużej napięcie utrzymuje zawsze po Optimate jak i ponowne podłączenie do ładowania bezpośrednio po zakończeniu ładowania trwa najdłużej w optimate potem w cteku a najkrócej w biedrowym prostowniju elektronicznym (10 Sekund hahaha)
              Jak miałem korki to ani ctek ani optimate nie zrobił gęstości dopiero polski transformator dał radę i to bez opadu masy czynnej.

              co do optimate znam ten procesor na pamięć i nawet mogę doradzić jak go oszukać:

              podłącz jedna klemę do akumulatora bezpośrednio potem druga ale przez żarówkę taka 230v . Potrzymaj z15 S aż włączy się tryb turbo save czyli mrugająca lewa dolna dioda. Szybko podmien żarowe na klemę ale uważaj bo teraz w tym trybie iskrzy podłączanie. I dzięki temu znacznie lepiej naładujesz.
              Optimate na pewno ładuje do 14,5 lub 14,7 w agm ale wali impulsami wiec nie majac trueRMSa albo oscylatora to powiedzmy ze odczytujesz rejony napięć z jakimś błędem.

              dodam ze czeka mam z czarnym przyciskiem scte nowsze testowałem to już jest kibel bo nie trzyma napięć a i samo wymianie kabli jest wujowe
              Jak chcesz naładować do pełna to stefpol czy karpik po kalibracji da radę. Niestety taka prawda.





              Komentarz


              • No teraz widzę ze autokorekta wiedziała lepiej co chciałem napisać ....

                Komentarz


                • ojciecmajster sprawdz jescze jakość połączeń zacisków z przewodami - zimne luty tworzą się i to fałszuje cały proces ładowania.

                  wracajac do wyniku testu -jak akumulator po teście wyswieca czerwono żółty sygnal to nie jest dobrze - bo optimate nie bada tylko napięcia ale inne parametry wiec transformator jest potrzebny do podgotowania.

                  pamietajmy ze napięcie to nie jedyny wyznacznik kondycji akumulatora a jeden z parametrów mierzalnych ale żeby był miarodajny należy go osadzić w odpowiednim kontekście

                  10 paluszków aaa ma 15v a wcale nie oznacza to ze odpali 3 litrowy silnik R6.

                  Komentarz


                  • Zaciski sprawdzone, nie ma żadnych luzów. Po kilku Recondach Ctekiem parametry akumulatora po tygodniu nieużytkowania 12,54 (przy Optimate 12,24).
                    Chciałem się jeszcze zapytać użytkowników Optimate, czy również tak szybko ładuje wam akumulator? Mi po około 4h ze stanu 12,24 pokazywał już naładowanie. W innym akumulatorze mam podobnie. Czy to nie za szybko? Po naładowaniu resetuję ładowarkę i puszczam tryb od nowa, chociaż wtedy ładowanie trwa tylko niecałą godzinę.

                    Komentarz


                    • 12,2V to akumulator wyładowany prawie do końca. Akumulatory wapniowe trzymają ponad 13V przez wiele dni, oczywiście nie podłączone.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz posta
                        12,2V to akumulator wyładowany prawie do końca. Akumulatory wapniowe trzymają ponad 13V przez wiele dni, oczywiście nie podłączone.
                        No nie tak prawie do końca. To jest jakieś 30-40%. Około 10,5V to jest akumulator w pełni wyładowany, chociaż niektórym udaje się zejść do 1-2V i podobno Optimate podnosi takie akumulatory.
                        13V będzie trzymał, gdy będzie naładowany w 100% przy gęstości 1,28. Taką gęstość zrobią tylko prostowniki, dające pod koniec pon. 16V

                        Komentarz


                        • Jak nie ma gęstości nie ma pojemności koło zamyka się reasumujac jeśli optimate lub ctek nie zostawi aku z napięciem w okolicach 12,8 lub więcej jesteś prawie klientem na nowy akumulator.

                          chyba ze masz chęć podjąć próbę robieni gęstości elektrolitu. Tylko jedna uwaga jeśli elektrolit będzie brązowy to na pewno kupisz nowy akumulator


                          co do czasu ładowania -to wypadkowa wielu elementów Czasami przechodzi cały zakres programów ale minimum pol godziny rzeźbi (optimate)

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X