Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • AndrzejK - gdybyś zobaczył jaki po 2 tys km syf ściekał w moim silniku po dodaniu płukanki i to "motorze" benzynowym to był byś w szoku (ja byłem) ...pakuj z miejsca płukankę + filtr ( w ASO nie będą wiedzieli jaki miałeś fabryczny filtr więc Mann lub Bisch będzie OK) - natomiast ja zmieniałem olej w moim kolejnym dieslu od Skody olej przy 2 tys km i był w zasadzie jasny, czysty ...zrób +- 5 tys km i jeżeli będziesz miał ciemny na bagnecie to wtedy zmień ale zmianę poprzedź płukanką i oczywiście wymiana filtra oleju jest obowiązkowa.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta

      Czyżby mój klekot szybciej nagrzewał się — ale fakt wszystko pracuje zdecydowanie lepiej >95stopni

      jestem ciekaw tego WSa zwłaszcza nowego i na autostradzie.
      Ja u siebie w CFGB w przyszłym tygodniu zmieniam olej i wleci też AR9200V2 bo na razie robię czyszczenie przy pomocy AR2300 (wcześniej AR2820 było) i nie miałem okazji sprawdzić jak to wygląda. Po zmianie oleju z Castrola na Specola VW 504/507 5W30 + AR2300 kultura pracy bardzo wyraźnie się poprawiła a temperatura oleju jest niższa po rozgorzeniu o dobre 5 stopni ale Castrol już swoje miał najechane przed wymianą 9ponad 15 tys.) wiec nie był na pewno w dobrej kondycji.
      Co do AR9200V2 to jeśli ktoś byłby zainteresowany to jest już w regularnej sprzedaży w cenie promocyjnej 98,00 zł (ale oczywiście dla OCP będzie specjalna jeszcze niższa cena) za 200 ml ale jest też możliwość zakupu "z beczki" dowolnej ilości tak jak w przypadku AR9100. Można też sobie zamówić dowolna ilość 9100 i 9200 i samemu zrobić mixa. Zalecana dawka AR9100 do mixa to 25 ml na 1 litr oleju i minimum jakieś 50% zalecanej dawki AR9200V2 czyli niecałe 20 ml na 1 litr. Osobiście mix zalecam do poprawy czystości ale jak mamy czysty silnik (co w dieslu nie jest takie łatwe) to można zostać przy samym AR9200V2.
      Ważna informacja odnoście Archoila AR2300. Niestety środek ten zostaje wycofany z rynku Europejskiego. Z tego co nieoficjalnie wiem Brytyjczykom (którzy rządzą dystrybucją na Europę) się na ich rynek nie bardzo sprzedawał a na rynek wchodzi nowy środek czyszczący (ale niestety nie tak długodystansowy) i postanowili zrezygnować definitywnie z Ar2300. Uważam, ze wielka szkoda bo dla mnie to super preparat i nie ma czegoś takiego na rynku i jak zniknie to już nie będzie. Zrobiłem skromny zapas (bo więcej już nie było) ale na własne potrzeby też sporo zostawiam więc jak ktoś planuje zakup to radzę się pośpieszyć.
      Trochę autoreklamy w tym poście jest ale myślę, ze sporo osób jest zainteresowanych tematem i te informacje będą przydatne.

      Komentarz


      • Dzięki za informacje i oto właśnie mi chodziło,bo bałem się,że nie będę mógł pogrzebać w aucie,chociaż ten olej się wymieni i w tajemnicy przed żoną bo powie,że nie po to kupowałem nowe auto żeby coś grzebać
        Paolo Esco chyba po płukance to trzeba by było jednak dołem to zlać, choć wysysarke mam,idzie to jakoś zrobić żeby nie widzieli tego w serwisie? Bo nie wiem jak to wygląda z dołu czy są jakieś plomby itp.
        Jeszcze pytanie,bo już przewertowałem z tego tematu chyba ze sto stron i mam mętlik w głowie,co zalać?jakie dodatki? Bardzo byłbym wdzięczny za info od kolegów co sprzedają oleje i jakiś kontakt może być na pw

        Komentarz


        • Pierwsza wymiana może być bez płukanki i przy tej okazji możesz sprawdzić ile odessasz oleju (to sobie warto pomierzyć na początku)

          potem jest prosto

          1. Przed wymiana oleju płukanka (nasze podniecania są w historii wątków i benzynowym i diesla )
          2. Interwał max 15kkm a jak tylko jeździsz po mieście to warto skrócić
          3. Olej tylko z norma 507.00
          4. Można go doprawić AR9100 wówczas mamy bezpieczne smarowidło z dobra rezerwa alkaliczna.
          5. Przeglądy pewnie będziesz robił co 30k w serwisie a w międzyczasie wymianę robisz po swojemu (ori filtry kupisz tanio odcforumowychcsprzedawcaow)

          Komentarz


          • Panowie ( modery ) może warto byłoby wyodrębnić wątek o oleju do skrzyni ,bo między słowami w tym wątku można dużo wyczytać nt oliwy do skrzyń .

            Na pewno takowy ułatwiłby trochę życie innym

            Komentarz


            • Dzięki Pedros i Paolo Esco już mam pewien obraz.a mianowicie po przejechaniu kilku kkm olej odessać filtr wywalić i zalać Eurolem Syntences FS 0W30 z dodatkiem AR9100 i do paliwa AR6900DMax.Jeszcze muszę taką akcje przeprowadzić z Żony Puntem ale to benzynka i ma 110kkm najechane

              Komentarz


              • AndrzejK - jeżeli chcesz "tylko" odessać to jasne, że bez płukanki, oczywiście wymiana filtra obowiązkowa. (żadnych plomb przy korku zlewu oleju nie ma).
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz


                • Zamieszczone przez patryk23 Zobacz posta
                  Panowie ( modery ) może warto byłoby wyodrębnić wątek o oleju do skrzyni ,bo między słowami w tym wątku można dużo wyczytać nt oliwy do skrzyń .

                  Na pewno takowy ułatwiłby trochę życie innym
                  Dobry pomysł
                  Zajmiesz się wytypowaniem postów dot. oliwy do skrzyń do przeniesienia do osobnego wątku?
                  Pozdrawiam,


                  Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez spj Zobacz posta
                    Dobry pomysł
                    Zajmiesz się wytypowaniem postów dot. oliwy do skrzyń do przeniesienia do osobnego wątku?
                    Nie jestem godzien, ale... Może ktoś władny doda info o założeniu watku i nie ,,śmieceniu,, tutaj bla bla bla... Mówię władny dlatego że pomysł Sobie a życie Sobie.

                    Komentarz


                    • AndrzejK "po pierwsze primo" - bardzo dobry pomysł ze zmianą fabrycznej oliwy po kilku kkm - i koledzy dobrze radzą - zmieniaj. Po "drugie primo" zestaw który wybrałeś - jest bardzo dobry i sprawdzony. Po "trzecie primo" - sprawa filtra oleju - po 3 kkm od kupienia auta z salonu- u mechanika zmieniłem olej z płukanką - opis w wątku o benzyniakach - wtedy było to LM 2662 - i zmieniłem filtr na oryginał kupiony w aso skody - ale że zmieniam olej co 10 kkm - to następna zmiana była już na Mann- a 712/95 i następna także - i potem auto wylądowało w aso na przeglądzie po 30 kkm - pisałem o tym w innym wątku - aso absolutnie nic nie powiedziało że jest inny filtr oleju - także nie było w moim przypadku żadnych problemów - uważam że to zalezy od aso - ale inni pisali że generalnie nie powinno być problemów z tym.
                      Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez patryk23 Zobacz posta
                        Nie jestem godzien, ale... Może ktoś władny doda info o założeniu watku i nie ,,śmieceniu,, tutaj bla bla bla... Mówię władny dlatego że pomysł Sobie a życie Sobie.
                        Ależ czemu, każdy jest godzien
                        Założyć nowy temat może każdy i nie potrzeba do tego nikogo władnego
                        Także prośba do osoby, która jako pierwsza od teraz będzie pisała w tym wątku na temat oliwy do skrzyń, aby założyła nowy wątek tego dotyczący i w nim pisała, a tutaj dała link do niego
                        Pozdrawiam,


                        Zapraszamy na Spoty klubowe w Trójmieście - LINK do harmonogramu

                        Komentarz


                        • Za namową kolegi utworzony nowy wątek ,czy przyjmie się zobaczymy... Jaki olej do skrzyni biegów - Octavia Club Polska

                          Komentarz


                          • tomek evo widziałem gdzieś w necie zdjęcie filtra po jeździe na AR 2300 - było pełno syfu - o tu: [ Primera] "AKAI REI" czyli Primera P11GT z ASCD - Strona 18 - FORUM NISSAN ZONE, także szkoda że rezygnuja. Na pocieszenie zostaje 2820 którą albo można potrzymać dłużej w silniku albo spokojnie pojechać. Z takich mocnych płukanek to chyba BG 109 już zostaje
                            Odnośnie 9200 V2 - to dopiero teraz zastosowałeś u siebie pierwszy raz?

                            Edit: sorry to było AR 2820
                            Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; [ARG:4 UNDEFINED].

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                              tomek evo widziałem gdzieś w necie zdjęcie filtra po jeździe na AR 2300 - było pełno syfu - o tu: [ Primera] "AKAI REI" czyli Primera P11GT z ASCD - Strona 18 - FORUM NISSAN ZONE, także szkoda że rezygnuja. Na pocieszenie zostaje 2820 którą albo można potrzymać dłużej w silniku albo spokojnie pojechać. Z takich mocnych płukanek to chyba BG 109 już zostaje
                              Odnośnie 9200 V2 - to dopiero teraz zastosowałeś u siebie pierwszy raz?

                              Edit: sorry to było AR 2820
                              9200V2 było już wcześniej razem z Neste City Pro 0W40 w 1.9 cdti 16v ale miesiąc po wymianie auto sprzedałem wiec długo się tym "zestawem" nie nacieszyłem a subiektywnie był to najlepszy zestaw jaki miałem w tamtym aucie. Silnik ładnie pracował na zimnym i ciepłym i tak subiektywnie było czuć, ze jest dobry "flow" - nie wiem jak to nazwać. Zauważyłem też niższa temperaturę cieczy chłodzącej podczas szybkiej jazdy autostradowej (w Oplu w trybie serwisowym widać dokładną temperaturę) i stania na bramkach ale nie wiem czy mogę to łączyć z olejem. Teraz robię porządki w 2.0 TDI 170 KM CFGB. Po zmianie na Specola + AR2300 niebo a ziemia - chyba pierwszy raz w życiu mam taki efekt ale Castrol miał już przelatane 17 tys. i chyba to dlatego.
                              Tego AR2300 wykupiłem cały zapas w PL więc na razie mam sporo ale wszyscy Klienci są generalnie załamani bo środek naprawdę robi robotę i u mnie sprzedaż szła cały czas w górę. Zobaczymy co to będzie ten nowy środek bo ma być coś pośredniego pomiędzy szybka płukanką a płukanka długodystansową jaką jest AR2300. Angole podobno mieli zastrzeżenia, ze jak jest zimno (a u nich zimno jest większość roku) to AR2300 się nie sprawdza i zamiast edukować Klientów wolą wycofać produkt z rynku.

                              Komentarz


                              • tomek evo nie będzie problemu jak całe 15kkm sobie przelecę na AR2300?
                                Mnie wyświeci mi panewek?

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                                  tomek evo nie będzie problemu jak całe 15kkm sobie przelecę na AR2300?
                                  Mnie wyświeci mi panewek?
                                  Ja na 2300 przeleciałem 12 tys. w 1.9 dci z tego 6 tysięcy na prawie podwójnej dawce ale z dodatkiem starego 9200. W zimie czyszczenie jest dożo gorsze, chyba,że jeździmy na dobrze nagrzanym silniku i mamy odpowiednią temperaturę oleju. Na AR2300 można jeździć od wymiany do wymiany i nie słyszałem aby kiedykolwiek były jakieś problemy ale zawsze zalecam aby nie wykorzystywać zbyt często pełnych możliwości silnika i po prostu nie przeginać z pałowaniem.

                                  Komentarz


                                  • Przy następnej wymianie oleju wlatuje zaraz od początku
                                    w końcu estry to estry byle lepkosc mi nie wzrosła

                                    Komentarz


                                    • tomek evo pedros jeżeli AR 2820 tak dobrze czyści, a AR 2300 jeszcze lepiej to nasuwa się pytanie o filtr oleju na tak długi przebieg. Jeżeli silnik jest mało zasyfiony to jeszcze ok, ale jeżeli syfu masa?

                                      Komentarz


                                      • Nie mam syfu . Robię to gdyż nie chce mieć syfu więcej. Potencjalnie. To może faktycznie na ostatnie 7kkm wrzucę.

                                        Komentarz


                                        • słuchajcie, w związku z tym, że cena "mojego" oleju poszybowała w górę to postanowiłem nie przepłacać już za olej (ostatnio jeździłem na LM diesel synthtoil) i tutaj pytanie po raz kolejny: jaki olej do TDI na pompowtryskach bez DPF?
                                          specol? valvoline? może orlen albo lotos?
                                          zmiana będzie co około pół roku/ 10kkm

                                          Komentarz


                                          • ten ---> Carlube 5W40 C3 VW 502.00/505.01 pompowtryski 5L (6956168635) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • dzięki PAOLO
                                              a coś szczególnego w tym oleju jest czy po prostu jest "tani i dobry" ?

                                              Komentarz


                                              • ...tani dobry olej - "cuda" nie w tej cenie...
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz


                                                • PAOLO,

                                                  Zalewałem kiedyś do CAFTER-a 2,5 TDI z wyciętym DPF-em (za twoją namową) to:

                                                  STATOIL MAXWAY ULTRA 5W-30 UHPD (TBN=16). Fajny był

                                                  Co byś polecił podobnego ?


                                                  Zalewałem ostatnio to:

                                                  SPECOL: SPEC Diesel UHPD CI-4/CF 5w-30

                                                  Co myślisz o tym Specol-u?

                                                  Masz jakieś fajniejsze propozycje ?
                                                  1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                                  160KM --> 221KM
                                                  250Nm --> 333Nm

                                                  Komentarz


                                                  • primanus - miałem 20L MaxWay Ultra 5w30 - tego dokładnie Link
                                                    Za kilka dni wrócę z ćwiczenia taktycznego to mogę coś podobnego i dostępnego polecić.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X