Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • upel 0W-30 sobie zalej.

    Komentarz


    • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
      Witam, trudno przekopać sie na tym forum przez tyle odpowiedzi, ale co jest polecane teraz do 1.6 tdi cr 105 Km w octavii Ii. Mam obecnoe Castrol Magnatec 5w 30 ale on ma norme 505.00. Tak mi zalal mechanik 6000 km temu.
      Zalej Motul specyfic z normą 504/507 z niską zawartością popiołów

      Komentarz


      • Ale on chyba nie jest do 1.6 TDI CR. A jeśli chodzi o jazdę przez jakieś 6000 km na oleju bez normy 507.00 tylko z normą 505.00 to jest groźne?

        Komentarz


        • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
          Witam, trudno przekopać sie na tym forum przez tyle odpowiedzi, ale co jest polecane teraz do 1.6 tdi cr 105 Km w octavii Ii. Mam obecnoe Castrol Magnatec 5w 30 ale on ma norme 505.00. Tak mi zalal mechanik 6000 km temu.
          Zalecił bo innej beczki nie miał pod ręką. Polecam olej z normą 504/507 z lepszych masz produkty Millersa (Millers XF longlife 5W30 i EE longlife 5W30), Penrite (Enviro+, Enviro+ EU), Neste, Ravenola (0W30 i 5w30). Na sąsiednim wątku masz analizę Eurola FS 0W30, który jest bardzo dobrym olejem za przystępną ceną. Dobre są również Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30a także Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30. Motul też powinien być ok. ale osobiście wybrałbym coś "ciekawszego".

          Komentarz


          • A z tego najpopularniejszego castrola edga nikt nie poleca? U mnie wszyscy w rodzinie na castrolu lataja... a czy taka jazda kilku tysiecy km jest grozna dla czegos w silniku jesli chodzi o tą zlą norme 505.00.
            P.S. super forum, ze ja wczesniej tu nie trafilem. Pozdrawiam wszystkich i juz dziekuje za pomoc

            Komentarz


            • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
              Ale on chyba nie jest do 1.6 TDI CR. A jeśli chodzi o jazdę przez jakieś 6000 km na oleju bez normy 507.00 tylko z normą 505.00 to jest groźne?
              Taka norma czyli 504/507 jest dedykowany do silników cr z dpf. Ja mam 2.0 tdi cr 140 KM i leje ten olej co 10 tys. i jeździ jak marzenie

              Komentarz


              • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
                Ale on chyba nie jest do 1.6 TDI CR. A jeśli chodzi o jazdę przez jakieś 6000 km na oleju bez normy 507.00 tylko z normą 505.00 to jest groźne?
                Czy groźne ...?

                - uszkadzanie filtra dpf ( co najmniej 2 x szybciej niż na 507.00)
                - zalepianie EGR
                - zatruwanie katalizatora
                - norma 505.00 nie zapewnia już ochrony do nowoczesnych silników (na szczęście większość oliw z 505.00 znacznie przekracza te normy) szczególnie odporność oksydacyjna jes na niższym poziomie


                tragedii nie ma ale trzeba mieć świadomość dlaczego producent obliguje do stosowania oleju o konkretnej normie producenta.

                Komentarz


                • No to sie troche wpakowalem. Mam nadzieke, ze te w sumie nie duze pare tysiecy nie zrobily jakiejs tragedii. Poszukam czegos i w tygodniu zaleje 507.00

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
                    A z tego najpopularniejszego castrola edga nikt nie poleca?
                    Gdzie jest najpopularniejszy?
                    Jak myślisz dlaczego nikt tutaj go nie poleca?


                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
                      No to sie troche wpakowalem. Mam nadzieke, ze te w sumie nie duze pare tysiecy nie zrobily jakiejs tragedii. Poszukam czegos i w tygodniu zaleje 507.00
                      Najważniejsze ze tutaj trafiłeś

                      polecam płukankę wlewana do obecnego oleju i niezwłoczna wymianę na dobry 507.00.

                      jaki konkretnie... forumowi sprzedawcy z wielka przyjemnością zaproponują dobry komplet ... nawet z witaminami do oleju by rozciągnąć ochronę do każdych warunków użytkowania.

                      Komentarz


                      • No najpopularniejszy castrol. Wystarczy popatrzec w ksiazki serwisowe, serwisy czy nawet pojść do inter carsu innej sieciowki i jak zapytasz o olej to wszedzie albo castrol albo ewentualnie shell. Rzadko p0lecaja mobil, motul troche popularny, ale tez w serwisach raczej nie stosowany. A te inne o ktorych piszecie to nie wiem czy nawet sa dostepne od reki np. w inter carsie, ale moze sie myle.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
                          No najpopularniejszy castrol.
                          Widziałeś może gdzieś rafinerie Kastrata, lub laboratorium w/w?
                          McDonald też jest popularny, spożywasz tam trzy posiłki dziennie przez 31 dni w miesiącu?
                          W byle jakim ASO, czy byle jakim sklepie lub warsztacie nie znajdziesz dobrego oleju tylko taki na którym dużo może zarobić sprzedawca, czy mechanik
                          Tutaj zaglądnij, napisz, zadzwoń do nich, a dowiesz się wszystkiego

                          Oleje samochodowe
                          Oleje silnikowe - Zmienolej



                          Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
                          Najważniejsze ze tutaj trafiłeś.
                          Kto szuka Ten znajdzie ​​​​​​​

                          Ostatnio edytowany przez leonn; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • Chyba mnie przekonaliście i mam teraz dwie opcje chyba do wyboru, albo Castrol EDGE 5W30 oczywiście z normą 507.00 albo Motul X-Clean też z tą normą. Ktoś ma jakieś odczucia w silniku 1.6 TDI (CAYC)?

                            Komentarz


                            • Co zalać do CAYC to najlepiej zapytaj PAOLO ESCO on ma taki sam silnik i już trochę oliw przetestował.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
                                Chyba mnie przekonaliście i mam teraz dwie opcje chyba do wyboru, albo Castrol EDGE 5W30 oczywiście z normą 507.00 albo Motul X-Clean też z tą normą. Ktoś ma jakieś odczucia w silniku 1.6 TDI (CAYC)?
                                Castrol jest najlepszy.









                                dla właściciela Marki Castrol. Dla kierowców mamy inne propozycje.

                                Komentarz


                                • O Castrolu zostało już chyba wszystko napisane a mimo to dalej ma zagorzałych zwolenników tego nigdy nie zrozumiem.
                                  Olej (Eurol / Gulf /Specol) i filtr (Knecht / Purflux) wymieniam co 7-8 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez upel Zobacz posta
                                    Chyba mnie przekonaliście i mam teraz dwie opcje chyba do wyboru, albo Castrol EDGE 5W30 oczywiście z normą 507.00 albo Motul X-Clean też z tą normą. Ktoś ma jakieś odczucia w silniku 1.6 TDI (CAYC)?
                                    Dałem Ci propozycje naprawdę dobrych olejów (na nich świat się nie kończy) a ty dalej kombinujesz z Castrolem. Ja wiem, ze niektóre marki mogą wydawać się Ci egzotyczne ale każdy kto trochę siedzi w temacie będzie wiedział w mig o co chodzi. Z tych 2 weź Motula.

                                    Komentarz


                                    • W watku olejowym o benzynie kolega wkleił tabelkę tego kolesia "Piotr Tester" z YT, bo robi te testy na tokarce, np:


                                      Wiele osób podważa wiarygodność tych jego testów, że np. warunki na jego tokarce, to nie warunki panujące w silniku etc:
                                      Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison - Arkusze Google

                                      Np. Specol, który mam w 2 autach, wypada tu słabo.

                                      Ja nie zauważam negatywów stosowania Specola narazie żadnych

                                      A moje pytanie brzmi. W jednym z aut, gdzie mam zalany Spec Gold 5w/30, turbina miewa już "przegwizdy" (wcześniej też już były oczywiście, nie puszcza z niej olej, ani nie sypie błędami, doładowanie trzyma, ale ją słychać przy pełnym obciążeniu coraz głośniej z czasem i kilometrami na liczniku). Zakupiłem takie coś:
                                      Dodatek do oleju silnikowego LIQUI MOLY MoS2 300ml LIQUI MOLY 8342 - Sklep iParts.pl

                                      Czy z racji na suszareczkę i chęć polatania na niej jeszcze trochę warto to dolać do ww. Specola?

                                      Komentarz


                                      • Takie testy coś tam pokazują, ale jakość i wytrzymałość oleju dokładnie wskaże tylko analiza w lab, a nie szlifowanie igiełek z łożysk
                                        Dodatki dodaje się żeby części się nie zużyły za szybko, a jak są już zużyte to dodatek nie naprawi ubytków Dodać zawsze można ale jaki efekt będzie, kto to wie..

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
                                          W watku olejowym o benzynie kolega wkleił tabelkę tego kolesia "Piotr Tester" z YT, bo robi te testy na tokarce, np:


                                          Wiele osób podważa wiarygodność tych jego testów, że np. warunki na jego tokarce, to nie warunki panujące w silniku etc:
                                          Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison - Arkusze Google

                                          Np. Specol, który mam w 2 autach, wypada tu słabo.

                                          Ja nie zauważam negatywów stosowania Specola narazie żadnych

                                          A moje pytanie brzmi. W jednym z aut, gdzie mam zalany Spec Gold 5w/30, turbina miewa już "przegwizdy" (wcześniej też już były oczywiście, nie puszcza z niej olej, ani nie sypie błędami, doładowanie trzyma, ale ją słychać przy pełnym obciążeniu coraz głośniej z czasem i kilometrami na liczniku). Zakupiłem takie coś:
                                          Dodatek do oleju silnikowego LIQUI MOLY MoS2 300ml LIQUI MOLY 8342 - Sklep iParts.pl

                                          Czy z racji na suszareczkę i chęć polatania na niej jeszcze trochę warto to dolać do ww. Specola?
                                          Warunki w silniku są zupełnie inne a pewne dodatki znajdujące się w oleju zaczynają działać dopiero w określonych temperaturach. Film olejowy tez tworzy się i utrzymuje w określonych warunkach i tego się w takim teście po prostu nie pokaże. Co do Liqui Moly MoS2 to oczywiście nie zaszkodzi zalać ale wg. mnie poprawi to głównie akustykę a smarowanie nie tak bardzo jak inne preparaty oparte na bardziej zaawansowanych technologiach (dobra ceramica, bor, wolfram).

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
                                            W watku olejowym o benzynie kolega wkleił tabelkę tego kolesia "Piotr Tester" z YT, bo robi te testy na tokarce, np:


                                            Wiele osób podważa wiarygodność tych jego testów, że np. warunki na jego tokarce, to nie warunki panujące w silniku etc:
                                            Oleje silnikowe zestawienie / Motor Oil Comparison - Arkusze Google

                                            Np. Specol, który mam w 2 autach, wypada tu słabo.

                                            Ja nie zauważam negatywów stosowania Specola narazie żadnych

                                            A moje pytanie brzmi. W jednym z aut, gdzie mam zalany Spec Gold 5w/30, turbina miewa już "przegwizdy" (wcześniej też już były oczywiście, nie puszcza z niej olej, ani nie sypie błędami, doładowanie trzyma, ale ją słychać przy pełnym obciążeniu coraz głośniej z czasem i kilometrami na liczniku). Zakupiłem takie coś:
                                            Dodatek do oleju silnikowego LIQUI MOLY MoS2 300ml LIQUI MOLY 8342 - Sklep iParts.pl

                                            Czy z racji na suszareczkę i chęć polatania na niej jeszcze trochę warto to dolać do ww. Specola?

                                            Podobno dwusiarczek molibdenu stosowany był z dużą skutecznością już w silnikach samolotów(do dziś stosowany jest w silnikach samolotowych) podczas bitwy o Anglię w 1940r .
                                            Liqui Moly MoS2 ma też certyfikat TUV ,potwierdza to jakość i zgodność z opisem dlatego śmiało możesz zalać ten dodatek.
                                            Olej (Eurol / Gulf /Specol) i filtr (Knecht / Purflux) wymieniam co 7-8 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz posta


                                              Podobno dwusiarczek molibdenu stosowany był z dużą skutecznością już w silnikach samolotów(do dziś stosowany jest w silnikach samolotowych) podczas bitwy o Anglię w 1940r .
                                              Liqui Moly MoS2 ma też certyfikat TUV ,potwierdza to jakość i zgodność z opisem dlatego śmiało możesz zalać ten dodatek.
                                              Wszystko prawda ale jest to technologicznie delikatnie mówić nie najnowszy produkt a certyfikat TUV .... ma masa produktów "dyskusyjnej" jakości. Zalać można bez obaw ale zale.ży co chcemy osiągnąć bo wg. mnie lepiej zalać Archoila 9100. Koszt niewiele wyższy (w przypadku rozlewanego) a poprawa smarowania i spadek tarcia nieporównywalnie lepszy i do tego świetne właściwości czyszczące i podniesienie TBN-u.

                                              Komentarz


                                              • Tomek Evo po części się z Tobą gadzam ,ale nie możemy jednocześnie podważać każdego innego produktu na rynku tylko dlatego,że nie jest to Archoil.
                                                Sam stosowałem Archoila ,ale też stosowałem i stosuje inne dodatki np Xado i debatować trzeba .
                                                Podważanie TUV jest proste ,ale w ten sam sposób możemy podważyć certyfikaty Archoila a nie o to chodzi
                                                Ostatnio edytowany przez Robert1; [ARG:4 UNDEFINED].
                                                Olej (Eurol / Gulf /Specol) i filtr (Knecht / Purflux) wymieniam co 7-8 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                                                Komentarz


                                                • dzięki za opinie,
                                                  wlałem wczoraj, a po 20-30 km turbo mi zaczęło świszczeć po wciśnięciu gazu i upuszczeniu, jakbym miał zawór "blow off" pewnie poprostu dziura się zrobiła gdzieś na przewodzie lub icku, albo już mówi papa, bo wcześniej pogwizdywało jak pisałem. Poprostu to się pokryło w czasie.
                                                  Na pewno nie zaszkodził, a polepszył smarowanie, może przez to objawy się nasiliły...stawiam po na dziurę gdzieś w przewodzie, albo icku, bo hałas jest za duży. Ewentualnie czeka mnie regeneracja już niebawem - norma w turbodieslach.
                                                  Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz posta
                                                    Tomek Evo po części się z Tobą gadzam ,ale nie możemy jednocześnie podważać każdego innego produktu na rynku tylko dlatego,że nie jest to Archoil.
                                                    Sam stosowałem Archoila ,ale też stosowałem i stosuje inne dodatki np Xado i debatować trzeba .
                                                    Podważanie TUV jest proste ,ale w ten sam sposób możemy podważyć certyfikaty Archoila a nie o to chodzi
                                                    Wiesz ja też tym handluje a z oferty Liqui Moly na poprawę smarowania też są lepsze preparaty a Archoil AR9100 podałem jako przykład lepszego (moim zdaniem) sprawdzonego (zdaniem bardzo wielu) preparatu za rozsądne pieniądze. Xado oczywiście też ma interesujące produkty i chyba każdy z modyfikatorów będzie skuteczniejszy w poprawie smarowania od tego LM MoS2.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X