Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • VW Passat 1.9 TDI PD, 300k km wg licznika, olej zmieniany co 15k km, obecnie jest Motul Specyfic 505.01.
    rok temu remont głowicy, nowe wałki itp.
    Chciałbym zmienić olej na coś lepszego, myślę o zastosowaniu AR2300 przed wymianą i ewentualne dodać do nowego oleju Ar9100.
    Do gnojówki dodaje od dwóch baków Kfc.
    Przebiegi dniowe to 2x20km. w weekendy dłuższe trasy.
    Jaki olej polecicie który będzie lepszy od motula w kwocie 150-170zl za bańkę 4-5l

    Komentarz


    • to ori przebieg? remont głowicy i wałki nowe w 1.9...przy 300 tkm? jakie oznaczenie silnika? to b5 czy b6 paszczur?
      ja leje specola w dwóch autach cr i naprawdę złego słowa nie mogę powiedzieć, tanio i dobrze.
      mam też dodatki - w jednym Bizol o91, w drugim LM MoS2.
      zakupiłem teraz Mannola MoS2x2, zapakuje też przy następnej wymianie.
      Zostaje przy Specolu Gold przy następnej wymianie, nie widzę potrzeb zmiany na droższy przy normalnej eksploatacji i wymianach co 15 tkm.

      Komentarz


      • Passat B5fl awx.Na liczniku ma 300k km, kupiłem z przebiegiem coś ponad 200 ale raczej ma nabite bliżej 500k km.
        Głowica była robiona ze względu na to że woda szła do komory spalania, był przedmuch na uszczelce.
        ​​​​​​

        Komentarz


        • to raczej ma te 500 jak nie lepiej, miałem awx silnik w Superbie I. jest teraz ori nalot około 400 tkm u kolegi i zero problemów z silnikiem, tylko turbo padło przy 180 tkm - wirnik luzu dostał. Dodam, że auto po programie od 60 tkm do dziś, ori dwumas. Lałem normalne oleje 505.01, nawet Castrol, potem LM, czy Mobil, zmiana też co 15 tkm.
          Zatem to cofnięty i niewiadoma historia przed Twoim zakupem zrobiła to, a nie stosowany olej. Bo lałeś dobry i dobre interwały.
          Ja bym zapodał specol 5w40 premium synthetic c3 4l plus 1l, bo specol gold nie ma 505.01 do pd, a ten ma.
          Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • Właśnie coś jest nie do końca tak bo 10k km temu zmieniałem sprzeglo i dwumas z oryginału fabrycznego, wtryski mają świetne korekty, nie leją, turbo jeszcze z fabryki, ostatnio czyściłam VNT i leciutko sadzy miał, luzów wzdłużnych brak tylko lekkie wzery na wirniku- najwidoczniej ktoś filtra nie dopilnował. Po oznaczeniach silnik zgadza się z wlepą w bagażniku. Byc moze ktos zmieniał silnik. Auto z Włoch, jestem drugim właścicielem w Polsce, pierwszy ściągnął niby dla siebie ale po pół roku uzytużytkowania chciał sprzedać bo kasa mu była potrzebna.

            glowica pewnie przez pałowanie na zimnym a nie przez olej.
            Specol premium to hc ?
            Jaki dodatek do niego ? Mos2 czy jakiś kompleksow? Ceratec od LM? Może Archoil?

            Komentarz




            • Zamieszczone przez hary979 Zobacz posta
              Specol premium to hc ?
              Jaki dodatek do niego ? Mos2 czy jakiś kompleksow? Ceratec od LM? Może Archoil?
              Tak to jest HC .
              Do tego oleju bardzo dobrze komponuje się Archoil 9100.
              Olej (Eurol / Gulf /Specol) i filtr (Knecht / Purflux) wymieniam co 7-8 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

              Komentarz


              • no tak, gold 5w/40 jest pao, ale nie ma normy 505.01. Ja stosuje wprawdzie golda, bo mam inne normy w fordzie, ale patrząc na jakość golda, można premium c3 5w/40 też polecić z czystym sumieniem myślę

                Komentarz


                • Używał może ktoś Wolver UltraTec 5W-40 , w karcie napisane że HC, jakiej jakości nie wiem, ale TBN wyzsze od Specola Premium Spec 5w40 C3. Cena podobna

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez hary979 Zobacz posta
                    Używał może ktoś Wolver UltraTec 5W-40 , w karcie napisane że HC, jakiej jakości nie wiem, ale TBN wyzsze od Specola Premium Spec 5w40 C3. Cena podobna
                    Wolver UltraTec 5W-40



                    Specifications:
                    SAE 5W-40
                    API SM/CF/EC
                    ACEA C3, A3/B4

                    Meets the requirements of:
                    MB 229.51
                    VW 505.01, 502.00, 505.00
                    RENAULT RN 0700, RN 0710
                    BMW Longlife 04
                    FIAT 9.55535-S2/-T2
                    FORD WSS-M2C 917-A
                    GM DEXOS 2
                    PORSCHE A40


                    Jeśli pasuje do Twojego silnika ... zawsze możesz częściej wymieniać olej wówczas parametr jakościowy nie będzie aż tak istotny.

                    Komentarz


                    • Ale chyba jakość lepsza od tego Specola Premium Spec 5w40.? Nie chcę oszczędzić ale cena jak za specol który polecacie,wg karty może ciut lepszy.
                      zadam pytanie inaczej, co zalać żeby było lepsze dla auta od Motula Specific 505.01 5w30 ale nie kosztowało 200zl za 4l

                      Komentarz


                      • nie używałem, ale można spróbować jak ma 505.01.

                        takie pytanie przyszłościowe do znawców, bo jeszcze trochę do wymiany mam, ale już graty chce zbierać.
                        Czy stosując to:
                        Japoński płyn do płukania silnika: MJ-731. MITASU FLUSH FLUID - Płyn do płukania silnika - Produkty - Mitasu Oil
                        muszę dolewając to zmieniać 2 razy filtr rzeczywiście, czy dać sobie spokój i zapodać dopiero przy wlewaniu nowego oleju docelowego (wymiany robię 13-15 tkm max)

                        co jest lepszym rozwiązaniem?:
                        1. Zastosowanie Mitasu Fluid i zalanie auta Specol Goldem 5w/40 (aktualnie jest 5w/30 i LM MoS2 dodatek) i Archoil 9100 dodatek? Do auta wchodzi trochę ponad 5 litrów oleju (wtedy jest ok.3/4 na bagnecie), czy na płukanie mogę zastosować 4l? (opakowanie Mitasu). Bo przy innych tego typu płukankach np. nie widzę procedury wymiany 2x filtra....
                        2. Zastosowanie zwykłej płukanki (już mam kupioną takową) i zalanie potem poprostu nowym olejem - Specol Gold 5w/40 plus tym razem Mannol MoS2 dodatek (też już mam)

                        Prosiłbym o rady
                        auto - foka 2 2.0 tdci

                        Komentarz


                        • ktoś coś?
                          dodatkowe pytanka:
                          a jakby stosować AR z olejem tego typu Specol Gold 5w/40 (ma to w ogóle sens?) to lepiej 9100 czy 9400?
                          myślicie, że bezproblemowo mogę zastosować AR po MoS2 w silniku? (oczywiście stosując wcześniej pełną lub tą zwykłą płukankę) czy lepiej madal stosować poprostu MoS2? chciałbym spróbować to AR.

                          tak pytam, bo mam wrażenie (może błędne), że tylko na zimnym silniku podczas przyśpieszania (tylko na drodze, nie na postoju i gazowaniu) słyszę takie delikatne stuki w zakresie obrotów 1100-1300 rpm tylko podczas obciążenia przyśpieszaniem, jakby gdzieś z silnika od strony kierowcy. Może jestem przewrażliwiony, ale mam wrażenie, że jak się rozgrzeje do temp. pracy wlaściwej, to ustaje to. Może to zupełnie nie związane z olejem, a to coś innego. bo chyba jak coś byłoby nie tak, to bym gazując na zimnym też to słyszał, a słyszę tylko podczas jazdy. Więc raczej może to nie sprawa silnika.. Od wymiany zrobione 7 tkm (Specol Gold 5w/30 i LM MoS2). dojadę do 10-12 tkm, wymienię, chciałbym dlatego zmienić dodatek (dlatego celuje w chwalony archoil i ocenić to, czy to realne, czy to może jakieś me fobie akustyczne). Zapodam myślę też Specol, ale 5w/40, bo dpfa już i tak nie mam i mogę taki lać. W drugim aucie - 1.6 tdci Specol Gold 5w/40 i dodatek Bizol, sprawuje się świetnie akustycznie.Tu zresztą też fajnie pracuje, poza tymi dziwnymi stukami, które wydaje mi się, że słyszę na zimnym.
                          co o tym sądzą znawcy?
                          Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                          Komentarz


                          • Wczoraj zmiana oleju - poszła ostatnia bańka LazerWay LL 5W30
                            Jutro trasa do Włoch.
                            W sierpniu jadę autem do CRO więc coś nowego pewnie zaleję.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez hary979 Zobacz posta
                              Ale chyba jakość lepsza od tego Specola Premium Spec 5w40.? Nie chcę oszczędzić ale cena jak za specol który polecacie,wg karty może ciut lepszy.
                              zadam pytanie inaczej, co zalać żeby było lepsze dla auta od Motula Specific 505.01 5w30 ale nie kosztowało 200zl za 4l
                              To wybierz olej Eurol Turbo DI . 86 zł za 4l plus koszty wysyłki olej osobiście sprawdziłem kilka razy i jest ok.
                              Eurol Turbo DI 5W-40 | {settings.title}

                              Co do oleju Wolver to jest to tania propozycja ,ale jak doczytałem u ruskich na forach ,że olej robiony na Ukrainie mimo oznaczeń na puszkach,Made In Germany ,to zrezygnowałem i nie żałuję leje Eurola,na zmiane ze Specolem lub Gulfem.
                              Mnie takie "myki" Wolverowskie zniechęcają do zakupów.
                              Ostatnio edytowany przez Robert1; [ARG:4 UNDEFINED].
                              Olej (Eurol / Gulf /Specol) i filtr (Knecht / Purflux) wymieniam co 7-8 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz posta
                                Wczoraj zmiana oleju - poszła ostatnia bańka LazerWay LL 5W30
                                Jutro trasa do Włoch.
                                W sierpniu jadę autem do CRO więc coś nowego pewnie zaleję.
                                Ale ze tak normalnie bez płukanki ?

                                przecież na trasie olej najmniej degraduje się ... no chyba ze vmax lecisz.
                                Dolewasz coś do oleju tym razem (dodatek)?

                                Komentarz


                                • Witam, czym się różni castrol 5w30 LL od 5w30 LL 3? czy można je mieszać? np. mam zalany 5w30 LL 3 i jak ubędzie to można bez przeszkód dolać ten bez "3" w nazwie - albo na odwrót?

                                  Komentarz


                                  • Witam, ja w podobnej sprawie. Zawsze używam oleju Castrol 5w30 LL o specyfikacji VW 507.00. Tymczasem - przez niedopatrzenie - został zalany Castrol 5w30 C3, który posiada specyfikację 505.00, a więc jest zalecany do samochodów bez DPF. Pytanie: Czy coś się stanie, jeśli przejeżdżę na nim jeden interwał (15 tys./1 rok), czy też powinienem niezwłocznie wylać to świństwo i nalać odpowiedniej oliwy?

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez MQ1977 Zobacz posta
                                      Witam, ja w podobnej sprawie. Zawsze używam oleju Castrol 5w30 LL o specyfikacji VW 507.00. Tymczasem - przez niedopatrzenie - został zalany Castrol 5w30 C3, który posiada specyfikację 505.00, a więc jest zalecany do samochodów bez DPF. Pytanie: Czy coś się stanie, jeśli przejeżdżę na nim jeden interwał (15 tys./1 rok), czy też powinienem niezwłocznie wylać to świństwo i nalać odpowiedniej oliwy?
                                      Z DPF nic nie stanie się ponieważ C3 określa poziom popiołów na niższym poziomie niż 507.00.
                                      co do pozostałych właściwości oleju ... to trudno określić bo norma 507.00 ma swoje założenia.

                                      Mozesz albo dolać modyfikatora tarcia (Ceratec, Archoil 9100 lub inne polecane tutaj).

                                      w zasadzie 507.00 ma wytrzymać >15k a C3 jest uniwersalnym olejem do aut z wymagających low saps gdzie 507,00 określa wymagany poziom na mid saps.

                                      Komentarz


                                      • Nikt nie odpowie mi na pytania z poprzedniej stronki koledzy? powtórzę bardziej konkretnie (aktualnie zalany Specol Gold 5w/30 + LM MoS2 dodatek):

                                        1. płukanka zwykła i zalanie Specol Golda 5w/40 znowu z MoS2,
                                        2. płukanka jakaś porządniejsza (w sensie oleju do płukania - np. Mitasu, choć nie wiem czy to jest potrzebne, przy zmianie dodatku z MoS2 na Archoil, czy wystarczy zwykła płukanka) i zalanie Specol Gold 5w/40 z Archoilem
                                        3. Który lepiej Archoil zastosować do tego oleju - 9100 czy 9400?


                                        chciałbym spróbować archoila sobie poprostu.
                                        p.s. chyba jestem przewrażliwiony, bo dziś słuchałem i minimalnie coś słychać chyba na początku przy przyśpieszaniu na zimnym w niskim zakresie obrotów.

                                        Komentarz


                                        • Polecam płukankę oraz Specola dopasowanego normami do silnika plus AR9100.

                                          AR9100 długofalowo doczyszcza silnik i pozytywnie wpływa na obniżenie tarcia. Również jak wiele autorytetow twierdzi podnosi parametr TBN takiej mieszaniny stąd wybór jest łatwiejszy.


                                          Ostatnio testowałem na Mocnej beemce Mannola z MoS2 - zdecydowanie ułatwia rozruch jak i wkręcanie się na obroty mojego szesciocylindrowca. Trochę pojeździłem i przepłukałem płukanka Eurol - pół litrowa flaszka z oleista cieczą o dziwnym zapachu (trochę benzyny i amoniaku). Jako dodatek zalałem po zmianie oleju Eurol z wolframem i jest ok.


                                          Mannol -polecam to jeden z tańszych działających modyfikatorow tarcia

                                          Eurol z Wolframem -w fazie testów -na razie musi się rozjeździć

                                          Plukanka Eurol - BDB

                                          Komentarz


                                          • dziękuje za opinie
                                            Mając na uwadze, że aktualnie w silniku jest już MoS2 od circa 6tkm. (Mannol MoS2 mam zakupiony już w sumie dawno na nową wymianę kiedyś, ale może poczekać, AR też może warto potestować)......no właśnie....to co lepiej według Ciebie dla silnika?

                                            1. zrobić zwykłą płukankę i zalać to MoS2 znowu
                                            2. czy po wymianie zalać to AR lepiej

                                            Z tymi płukankami to rodzą się dalej pytania.Tego Eurola do płukania nigdzie nie widzę. Można zastosować zwykły Mannol Motor Flush (takie mam 2 opakowania), opakowanie ma 350 ml, może przy ewentualnym przechodzeniu na AR z MoS2 zalać 2 opakowania tej płukanki, przed spuszczeniem oleum? warto tak zrobić i czy można?
                                            czy lepiej przed taką podmianą dodatku do oleju zapatrzyć się w jakąś inną płukankę? np. Gunk z USA ma prawie litrową pojemność (czy można tyle wlać w silnik gdzie wchodzi 5,5 litra oleum przed wymianą, czy to płukanka do amerykańskich trucków o większej pojemności?) poglądowo tylko, o ten płyn mi chodzi, z czym to się je i czy ktoś miał doczynienia może:
                                            Płyn do płukania silnika GUNK Motor Flush 887ml GUNK GUMF2 - Sklep iParts.pl

                                            Sorry za te dywagacje, ale chciałbym wiedzieć, w którą mańkę uderzyć przy ewentualnej zmianie na AR (jeśli ona ma sens w mojej sytuacji w ogóle)
                                            Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                                            Komentarz


                                            • Przy następnej wymianie chyba wypróbuję ADDINOL LIGHT MV 0546 PD, spełnia normę 505.01, i ma TBN na poziomie 9.6 mg KOH/g! Używał ktokolwiek?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez sew1981 Zobacz posta
                                                dziękuje za opinie
                                                Mając na uwadze, że aktualnie w silniku jest już MoS2 od circa 6tkm. (Mannol MoS2 mam zakupiony już w sumie dawno na nową wymianę kiedyś, ale może poczekać, AR też może warto potestować)......no właśnie....to co lepiej według Ciebie dla silnika?

                                                1. zrobić zwykłą płukankę i zalać to MoS2 znowu
                                                2. czy po wymianie zalać to AR lepiej

                                                Z tymi płukankami to rodzą się dalej pytania.Tego Eurola do płukania nigdzie nie widzę. Można zastosować zwykły Mannol Motor Flush (takie mam 2 opakowania), opakowanie ma 350 ml, może przy ewentualnym przechodzeniu na AR z MoS2 zalać 2 opakowania tej płukanki, przed spuszczeniem oleum? warto tak zrobić i czy można?
                                                czy lepiej przed taką podmianą dodatku do oleju zapatrzyć się w jakąś inną płukankę? np. Gunk z USA ma prawie litrową pojemność (czy można tyle wlać w silnik gdzie wchodzi 5,5 litra oleum przed wymianą, czy to płukanka do amerykańskich trucków o większej pojemności?) poglądowo tylko, o ten płyn mi chodzi, z czym to się je i czy ktoś miał doczynienia może:
                                                Płyn do płukania silnika GUNK Motor Flush 887ml GUNK GUMF2 - Sklep iParts.pl

                                                Sorry za te dywagacje, ale chciałbym wiedzieć, w którą mańkę uderzyć przy ewentualnej zmianie na AR (jeśli ona ma sens w mojej sytuacji w ogóle)
                                                wlewaj to co masz. Będzie git.

                                                Komentarz


                                                • ok, spoko to jeszcze jedno pytanie i przestaję dręczyć temat, już jakiś czas jeżdzę na specolu, ale jak to przeczytałem to mam mętlik mały.
                                                  Specol ma niby Ford WSS-M2C913-C/D, w Foce 2 jest z literą B w instrukcji, ale nowsze normy znoszą te stare, bo np. teraz zalecany Ford Formula F 5w/30 ma od A do C w opisie.

                                                  Instrukcja mojego auta jest dziwna w tej materii:

                                                  "Stosuj olej silnikowy Ford/Motorcraft Formula E SAE 5W-30. Alternatywnie można stosować oleje silnikowe o lepkości SAE 5W-30, spełniające wymagania specyfikacji Forda WSS-M2C913-B.
                                                  Dolewanie oleju. Jeżeli olej spełniający powyższe specyfikacje nie jest dostępny, należy zastosować olej o lepkości SAE 5W-30, SAE 5W-40 lub SAE 10W-40, w zależności od temperatury otoczenia, spełniający wymagania specyfikacji ACEA A1/B1 lub ACEA A3/B3. Użycie tych olejów może wydłużyć czas rozruchu, zmniejszyć osiągi silnika, a także zwiększyć zużycie paliwa i emisję spalin"

                                                  Formule E zastopiąno Formulą F jakiś czas temu i ten się ma niby wlewać (też taki lałem swego czasu), który ma ACEA A5/B5. Ale to olej HC i jest robiony przez Castrola czy BP, dlatego średnio go chcę,a wolę Specola.

                                                  We francuzach do tych samych silników co u mnie (1.6 hdi 90 i 2.0 hdi 136) można stosować 5w/40 np. Total Quartz 9000, który ma A3/B4.
                                                  Taki Specol też ma ACEA: A3/B3, A3/B4.

                                                  Trochę zgłupiałem, bo widzę same sprzeczności w tych opisach i zaleceniach producentów.....na logikę chyba mogę spokojnie lać ten Specol? dotychczas nie narzekam na niego
                                                  Ma ktoś pełną charakterystykę Specola Gold 5w/30 i 5w/40, bo nie mogę nigdzie znaleźć, a tam gdzie jest jest bałagan mam wrażenie w opisach sklepowych, albo brak danych.
                                                  Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                  Komentarz


                                                  • a na marginesie czemu oleje wypuszczane już z MoS2 w składzie "fabrycznie" to tylko 10w/40 półsyntetyki, a nie np. 5w/40?
                                                    może nie ma sensu dolewać tego do pełnego syntetyka jako dodatku tak jak ja to robię?
                                                    bo rozumiem, że w tej beemce miałeś olej 10w/40 w MoS2 w składzie - bo Mannol taki też wypuszcza.
                                                    Ostatnio edytowany przez sew1981; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X