Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Tak, możesz. Norma 507.00 w tym lotosie pokrywa poprzednie normy, w tym 505.01 ktora jest wymagana w AXR
    O1-->O3--> ?

    Komentarz


    • Dzięki wielkie za pomoc. Nie jestem za Lotosem ale jak za darmo to sezon mogę pojezdzić.

      Komentarz


      • Jakbyś trochę czasu spędził na lekturą tego wątku to byś wiedział, że lotos wcale nie taki zły
        O1-->O3--> ?

        Komentarz


        • No to może sie sprawdzi i przejde na niego Postanowiłem odrazu wprost zapytać bo stron z tym wątkiem jest juz bardzo dużo a niestety nie mam tyle czasu by studiować wszystkie

          Komentarz


          • Zamieszczone przez pedros Zobacz posta
            Dobra to teraz ja:

            olej z 508/509 wzmocniony AR9200v2 zamiast dobrego 504/507 w silniku gdzie tylko lejemy 507.00 (CFGB dla wtajemniczonych)

            J*bnie czy nie. Kierunek słuszny /możliwy ?
            sfilcuję panewki? Cisnienie będzie?

            Oczywiście hipotetycznie pytam specjał argumenty będą słuszne to niewykluczone ze będę pierwszy
            Na okres zimowy to może być ciekawe rozwiązanie. Niska lepkość w zakresie temperatury oleju do ok. 90 stopni nie powinna być problemem. Obawy może natomiast budzić lepkość powyżej 100 stopni ale nie sądzę aby było realne zagrożenie zatarciem, tym bardziej że planujesz doprawić AR9200V2. Ciśnienie powinno w miarę trzymać ale tak naprawdę trudno powiedzieć jaka jest tolerancja "układu". Z drugiej strony zalecane zwykle 5w30 serwisowane w trybie longlife po pewnym przebiegu (niekoniecznie musi to być aż 30 tys.) będzie miało często niższa lepkość w temperaturze roboczej niż świeże 0W20. Druga sprawa jak VAG zaleca oficjalnie ten olej do 2.0 TSI 310 KM to ............. .

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Pidziek Zobacz posta
              Spokojnie robię badania olejów dla ASO i nigdy nie było problemów z olejami z normami czy aprobatami.
              Gorzej z jakościa.
              Jak olej spełnia normę znaczy że tak jest to nie ulega wątpliwości, aprobata tylko różni się właścuiwą opłatą wniesioną na pcozet danej produkcji .

              Pozdrawiam
              Piotr Dziektarz
              Z tymi deklaracjami producentów olejów co do spełniania norm to był bym jednak ostrożny bo zdarzają się przypadki, gdzie taki olej od wymagań normy jest bardzo daleki. Na forum alfy było wrzucone badanie oleju z 504/507 jednego z Polskich producentów (nie Orlen, Lotos, Specol) i ten olej miał niewiele wspólnego z normą 504/507. W przypadku VW testy związane z uzyskaniem aprobaty nie są takie hop-siup. Część producentów najzwyczajniej nie stać na aprobaty (np. taki Specol) ale ich oleje spełniają normę ale w niektórych (zapewne nielicznych) przypadkach normy wypisane na opakowaniu to bardziej "pobożna życzenia" choć tak być nie powinno.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez CZAKI89 Zobacz posta
                Witam, Panowie posiadam Octavia 1.9 TDI AXR przebieg 155 tys dostałem od znajomego olej czy mogę go zalać do mojej skody? Aktualnie leje mobil 5W30 XE dla normy 505.00 / 505,01. A ten Lotos ma 504,00/507,00. LOTOS SYNTHETIC 504/507 SAW 5W-30. Pomóżcie co mam zrobić. Z góry dzieki za pomoc.
                Możesz lać.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez tomek evo Zobacz posta

                  Na okres zimowy to może być ciekawe rozwiązanie. Niska lepkość w zakresie temperatury oleju do ok. 90 stopni nie powinna być problemem. Obawy może natomiast budzić lepkość powyżej 100 stopni ale nie sądzę aby było realne zagrożenie zatarciem, tym bardziej że planujesz doprawić AR9200V2. Ciśnienie powinno w miarę trzymać ale tak naprawdę trudno powiedzieć jaka jest tolerancja "układu". Z drugiej strony zalecane zwykle 5w30 serwisowane w trybie longlife po pewnym przebiegu (niekoniecznie musi to być aż 30 tys.) będzie miało często niższa lepkość w temperaturze roboczej niż świeże 0W20. Druga sprawa jak VAG zaleca oficjalnie ten olej do 2.0 TSI 310 KM to ............. .
                  Bo skład bazowy jest tutaj gwarancją. Pozostaje pytanie o cisnienie -będzie niższe ale czy go będzie przeszkodą? Nie potrafię teraz odpowiedzieć. Ech najchętniej podmieniłem po cichu we flocie i przetestował (to był żart dla -info dla ludzi dosłownych, bez poczucia humoru)

                  Komentarz


                  • koledzy dolanie AR9200v2 do LM 4100 wpłynie tylko pozytywnie, czy coś może mnie zaskoczyć, oczywiście negatywnie? Bo czytam tu niektórych kolegów i piszą o lepkości w połączeniu AR9200v2, doładowaniu itp. Jestem totalnym laikiem. Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • Z najbardziej popularnych dodatków Archoila są dwa 9100 i 9200. Różnice są zasadnicze bo:

                      9100 - redukuje tarcie i zawiera sporą dawkę boru i potasu (nanoborany potasu), które świetnie uzupełniają skromne pakiety anty zużyciowe i detergentowe w olejach niskopiołowych - szczególnie starszej generacji, podnosi TBN i to bez zwiększania popiołów
                      9200v2 - jeszcze lepiej redukuje tarcie....ale zawiera inny skład wolfram i molybden, nie podnosi TBN nie uzupełnia pakietu, lepiej go stosować z olejami full saps.

                      Jeżeli masz już ten dodatek i olej to możesz go połączyć i nic się nie stanie, ale trzeba być świadomym jakie połączenia są lepsze.

                      Komentarz


                      • Ja dodam ze jest jeszcze AR9400 który jest idealny dla bujacza po mieście bo jego maksimum działania występuje od czasu zapakowania pierwszych bułek do czasu odstawienia dzieciaków pod placówki paraeudukacyjne. Dziwny skład nie testowałem.

                        osobiscie jestem wierny 9100 i jak na razie nie mam zastrzeżeń. Bo i czyści i obniża tarcie (jak wizualizuje jak kręci się turbo to od razu samopoczucie mam lepsze)

                        Komentarz


                        • tzn? Ma podnosić TBN, czy nie? i drugie, czy olej LM TT4100 jest full saps

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez andrzej1962 Zobacz posta
                            tzn? Ma podnosić TBN, czy nie? i drugie, czy olej LM TT4100 jest full saps
                            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz posta
                            9200v2 - jeszcze lepiej redukuje tarcie....ale zawiera inny skład wolfram i molybden, nie podnosi TBN nie uzupełnia pakietu, lepiej go stosować z olejami full saps.
                            Olej LM 4100 Top Tec 4100 5W-40 Autoryzowany sklep Liqui Moly

                            czyli nie jest full saps tylko C3 czyli olejem o obniżonych popiołach przeznaczony m in. do silników z DPF.

                            Komentarz


                            • Dodałem dziś do nowego oleju Eurol 5w40 Fluence (wcześniej płukanka xado soft) AR 9200V2 wcześniej był dolany AR 9100 qurcze nigdy w życiu silnik nie pracował tak miękko na niczym. Przez lata były różne dodatki w silniku (był ceratec,było Xado 1 stage, xado turbo fulereny,był zwykły molibden,był sam AR 9100,był AR9400) ale takiego odczucia miękkiej pracy i komfortu pracy nie było nigdy wcześniej, jestem pod ogromnym wrażeniem.
                              Stary Silnik VW 1.4 TDI PD 3cylindry o kulturze pracy trudno było się wypowiadać przy tej charakterystycznej jednostce kultura pracy nie istniała a jednak nadszedł ten dzień
                              Jestem bardzo zadowolony z takiego mixa.
                              Ostatnio edytowany przez Robert1; [ARG:4 UNDEFINED].
                              Olej (Eurol / Gulf ) wymieniam co 7 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz posta
                                (był ceratec,było Xado 1 stage, xado turbo fulereny,był zwykły molibden,był sam AR 9100,był AR9400)
                                Jak oceniasz Xado Stage 1?

                                Komentarz


                                • Xado 1 Sage był to pierwszy dodatek który kiedykolwiek użyłem to było kilka lat temu gdyby nie Archoil pewnie bym do niego wrócił po latach .
                                  W silniku troche się wyciszyło i wygładziło ,( nie tak znacząco jak po AR V2 Z AR 9100 tutaj jest szok) nic więcej nie sprawdzałem , bo i silnik niczego więcej nie wymagał użyłem z ciekawości i "chęci naprawienia na zapas czegoś o czym nie wiem" natomiast inny produkt który użyłem do skrzyni biegów Xado Maximium Transmission zdecydowanie pomógł na haczącą jedynkę,i trudno wchodzącą trójkę. Od zastosowania tego dodatku minęło 14 miesięcy i wszystko jest ok ze skrzynką ,żadnych niepokojących oznak utrudnionego wrzucania biegów itd.
                                  Wcześniej wymieniałem olej w skrzyni ale nic nie pomogło dopiero dodatek Xado poprawił działanie.
                                  Olej (Eurol / Gulf ) wymieniam co 7 kkm , dobry oryginalny olej HC nie jest zły.

                                  Komentarz


                                  • Xado ma troszke inne działanie, bardziej tworzy powlokę i wypełnia rysy i rzeczywiscie bez oleju silnikowi nic sie nie stanie, natomiast produkty AR obnizaja tarcie i 9200v2 cos tam wypelnia rowniez ale bez oleju nie da rady i po wymianie rowniez trzeba go zalac. Twoj Mix to mega jesli chodzi o obnizenie tarcia i wyciszenie (bor,molibden,wolfram). Do silnikow nie zuzytych polecam Mixa, do reszty najpierw bym zalal jakis ceramizer pozniej lecial juz na Archoil'ach.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Robert1 Zobacz posta
                                      Dodałem dziś do nowego oleju Eurol 5w40 Fluence (wcześniej płukanka xado soft) AR 9200V2 wcześniej był dolany AR 9100 qurcze nigdy w życiu silnik nie pracował tak miękko na niczym. Przez lata były różne dodatki w silniku (był ceratec,było Xado 1 stage, xado turbo fulereny,był zwykły molibden,był sam AR 9100,był AR9400) ale takiego odczucia miękkiej pracy i komfortu pracy nie było nigdy wcześniej, jestem pod ogromnym wrażeniem.
                                      Stary Silnik VW 1.4 TDI PD 3cylindry o kulturze pracy trudno było się wypowiadać przy tej charakterystycznej jednostce kultura pracy nie istniała a jednak nadszedł ten dzień
                                      Jestem bardzo zadowolony z takiego mixa.
                                      A jednak Ja już zapomniałem jak to było fajnie na mixie czy samym 9200v2, a tu proszę.....przypomniałeś mi tym wpisem
                                      A sam Fuence był czy od razu wleciał AR?

                                      Aha na marginesie.....pojawił się u mnie w stajni"wieloryb" z CFFB na pokładzie z przebiegiem ok. 100 kkm - świeżynka ....wcześniej zalewany olejami takich firm jak Castrol, Total, Shell wszystko z normą 504/507.00 ale zmiany były co rok, przedwczoraj wleciał AR2820 i ok. 30km na nim było zrobione do 2kprm na spokojnie, stary olej zleciał z dość małą klarownością....co wleciało to wiadomo - mistrzowskiego składu się nie zmienia więc dalsze czyszczenie zapewnione.

                                      Komentarz


                                      • Ja tak trochę z innej beczki.

                                        Przewijały się w różnych tematach olejowych wzmianki od odsysarce Marolexa. Ktoś się zraził, ktoś może został nowym użytkownikiem i też poleci "skutecznosć" tego urządzenia? Może jakieś ciekawe alternatywy?

                                        Komentarz


                                        • Spuszczanie przez korek w misce olejowej

                                          Komentarz


                                          • Taka alternatywe to znam Chodzilo mi raczej o alternatywna odsysarke

                                            Komentarz


                                            • Specol 0W40 zalany do 1,9 TDI ASV, przebieg 220 kkm, niemodzony. Specol zalany po raz drugi. Filtr Filtrona ku temu i gotowe. Dobra zabawa na piątkowe popołudniue .

                                              Przy okazji wleciał również do kosiarki, zamiast zalecanego SAE 30.
                                              Ostatnio edytowany przez dragster; [ARG:4 UNDEFINED].

                                              Komentarz


                                              • Czołem Panowie,

                                                Zbliża się wymiana oleju po roku od ostatniej - przejechałem w tym czasie ok. 8 tys. km.
                                                Obecnie zalany Specolem 504/507. Poprzednio zalewałem LM4600, LM4200, Millers XF 5w40....
                                                Silnik 1.9 BXE, bez żadnego chipowania czy też modzenia. Obecnie przebieg to trochę powyżej 137 tys. A jazda głównie po mieście ...
                                                Olej wymieniam co rok po przelocie średnio 7 tys.
                                                Chcę zalać olejem, który ma już swą markę na rynku i szybko z niego nie zniknie. Zastanawiam się nad:
                                                Millers XF C3 5w30
                                                Neste Pro C3/ City Std. 5w40
                                                Valvoline MST C3 5w30 lub Xtreme III 5w30. Ten ostatni używałem w służbowym Rapidzie 1.4 TDI-CR i bylem z niego zadowolony.

                                                Dodam, że auto oleju nie bierze. Prócz jednego przypadku gdy robiąc tego lata ok. 2,5 tys. km po drogach w DE po przejechaniu ok. 1200 km musiałem dolać ok. 300ml. Ale to chyba było spowodowane jazdą w korkach przy upale ok. 34 st.C. Poza tym spokój .

                                                Może jesteście mi w stanie coś zasugerować
                                                Również RAPID 1.4 TDI-CR

                                                Poprzednio także Fabia II Combi 1,4 16V

                                                Komentarz


                                                • Spróbuj może EUROL SYNTENCE 5W-30 5L VW 504.00/507.00
                                                  Co prawda do mojego BXE wlałem tym razem 0W30 tej firmy ale mój silnik jest już od wielu lat po programie oraz świeżo po profilaktycznej wymianie panewek więc chciałem żeby na zimę było mu lekko
                                                  pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                                  Komentarz


                                                  • Witam.
                                                    Posiadam O2 Rs silnik CEGA z DPF.
                                                    Niedługo będę zmieniał olej.
                                                    Tylko nie wiem na jaki.
                                                    Silnik zalany Castrolem.
                                                    Szczerze powiedziawszy przebrnalem w tym wątku jakaś 1/3 i niestety nie wiem dalej jaki olej wlać.Do tej pory posiadałem 1.9tdi bez DPF.A tam lałem motula.
                                                    Bardzo bym prosił o pomoc-tzn konkretnie jaka firma i olej tylko nie za miliony.
                                                    Z góry dziękuję za pomoc.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X