Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

sens założenia LPG

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sens założenia LPG

    Mam Octavię I rocznik 2003 silnik 1,6 8v, kupiona i sprowadzona z Niemiec w marcu 2015 roku. Jeżdżę mało bo zrobiłem tym autem 11000 km z kawałkiem (poprzednim autem Pandą robiłem ok 8000 rocznie) biorąc pod uwagę spalanie z trasy czyli 6,5 l i cenę benzyny zaokrągloną w dół na 4pln za litr wyszło mi że zużyłem do dnia dzisiejszego ok 700 parę litrów paliwa na kwotę 2900 z groszami, przyjmijmy że niech to będzie 3 tysiące. tak jak wspomniałem jeżdżę mało (możne z czasem będzie tego więcej) ale potrzebuje tego auta i przez najbliższe, nie wiem 5 lat, pewnie go nie zmienię. Czy warto Octavię zagazować? Gdybym ją zagazował od razu po sprowadzeniu to przy powyższych założeniach, przyjmując że instalacja do niej to koszt ok 2500-2700, a cena gazu to upraszczając 50% ceny paliwa, miałbym spłacone ok 1500 ceny instalacji. Podobno jak się założy LPG to człowiek chętniej sięga po auto więc przyjmijmy ze w ciągu 3 góra 4 lat spłaciłbym koszt instalacji.

    ps ostatnio podjechałem na stację na jednym dystrybutorze było 40 litrów paliwa za 170pln z groszami a na drugim 20 litrów lpg za 40 pln z groszami, stąd te moje rozważania i wątpliwości, więc proszę Was poradę :-)

  • #2
    Musi Pan doliczyć, przeglądy LPG co 10 tys koszt ok 150zł... dodatkowo droższy przegląd o 60zł. Ja bym przy tym silniku, jak i przebiegach jakie Pan robi nie gazował.
    Champ20ns!

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez bo86bo Zobacz posta
      przeglądy LPG co 10 tys koszt ok 150zł
      nie wiem gdzie robisz przeglądy bo ja płacę wraz z wymiana filtrów 50zł
      Mój szatan

      Paweł

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez bo86bo Zobacz posta
        dodatkowo droższy przegląd o 60zł.
        Uwielbiam ten argument. Droższy przegląd zwraca się po przejechaniu całych 460km.

        Przy takim przebiegu, w momencie sprzedaży wyjdziesz na 0, więc nie warto zakładać.

        Komentarz


        • #5
          Kwestia, czy takie roczne przebiegi zostaną utrzymane, bo jeśli wzrosną, to potem za każde tankowanie beny można będzie sobie wypominać brak lpg.

          Tak na szybko od wujka google - całkiem kompleksowy kalkulator lpg Kalkulator lpg - oblicz opłacalność auta na gaz | gazeo.pl
          Na spokojnie przelicz i podejmij decyzję.

          Przy aktualnych relacjach cenowych bena-lpg to aż żal nie mieć gazu (~1,80zł/litr)
          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Ciekavy Zobacz posta
            nie wiem gdzie robisz przeglądy bo ja płacę wraz z wymiana filtrów 50zł
            U typa, który robił mi instalacje. Chcesz moge przesłać Ci paragon Dwa, jak jesteś z okolic Trójmiasta to daj cynk to chętnie będę tam robił przeglądy.

            Zamieszczone przez utek Zobacz posta

            Uwielbiam ten argument. Droższy przegląd zwraca się po przejechaniu całych 460km.

            Przy takim przebiegu, w momencie sprzedaży wyjdziesz na 0, więc nie warto zakładać.
            To ja wiem ale skoro zastanawia się i wylicza niech bierze wszystko pod uwagę.
            Champ20ns!

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez bo86bo Zobacz posta
              jak jesteś z okolic Trójmiasta to daj cynk to chętnie będę tam robił przeglądy.
              niestety drugi koniec Polski
              Mój szatan

              Paweł

              Komentarz


              • #8
                Witaj Kolego. Stałem przed takim dylematem 5 lat temu. Auto O1 1.6 AKL Mpi. Przebieg 8000-10 000max rocznie. Kolega mechanik poradził gazuj bo bez stresu w każdą trasę pojedziesz i będziesz się śmiał. Założyłem Lpg LOVATO SMART za 2 000pln i nie żałuję. Byłem w Zakopcu, Bieszczadach i Karpaczu. Żonka pomyka do pracy ok 800 km miesięcznie i tankujemy bez stresu, Lpg wróci CI się po ok 10 000km. Przez 5 lat zrobiliśmy ok 52 000 km średnio ok 8,5 lpg na 100 km, Policz sobie ile to różnicy z 6,9 Pb . Wymiana filtrów to 70 pln co 15 000 KM i raz na 45 000 100 pln,. Jak zamierzasz nim pomykać 5 lat lub dużej to gazuj i jeździj. To tylko moje zdanie. Ale będziesz zadowolony.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                Komentarz


                • #9
                  Każdy dobrze radzi ale realnie to co napisał Przemek_i o zwrocie ma się nijak do faktów. zwrot uzależniony jest od trybu jazdy czy miasto czy trasa a głównie chodzi o odcinki jakie się pokonuje bo dochodzi spalanie pb na rozgrzanie a to bywa od 0,5 do 1,5l najczęściej niby nie wiele ale to w złotówkach cały czas coś 2-5zł na 100km. LPG super sprawa bo miałem w o2fl i było bajecznie tanio tylko przebiegi roczne 20 tys. instalacja 2850zł i zwrot był po ok. 30 tys. faktycznie, a zrobiłem ponad 80tys.km i to jest opłacalne. Pytanie ile tym autem zamierzasz jeździć bo to za 3 lata będzie mieć 17 lat, założyć dla założenia super, banan przy tankowaniu ok. ale tak naprawdę rachunek słaby, co innego jak masz jeździć na pewno z 5-6 lat to banan i rachunek będzie na plus.
                  Sławka wozi Superb 2 FL
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
                    Każdy dobrze radzi ale realnie to co napisał Przemek_i o zwrocie ma się nijak do faktów. zwrot uzależniony jest od trybu jazdy czy miasto czy trasa a głównie chodzi o odcinki jakie się pokonuje bo dochodzi spalanie pb na rozgrzanie a to bywa od 0,5 do 1,5l najczęściej niby nie wiele ale to w złotówkach cały czas coś 2-5zł na 100km. LPG super sprawa bo miałem w o2fl i było bajecznie tanio tylko przebiegi roczne 20 tys. instalacja 2850zł i zwrot był po ok. 30 tys. faktycznie, a zrobiłem ponad 80tys.km i to jest opłacalne. Pytanie ile tym autem zamierzasz jeździć bo to za 3 lata będzie mieć 17 lat, założyć dla założenia super, banan przy tankowaniu ok. ale tak naprawdę rachunek słaby, co innego jak masz jeździć na pewno z 5-6 lat to banan i rachunek będzie na plus.
                    raczej jestem "skazany" na to auto (oczywiście to był żart) na najbliższe 5 lat a realnie patrząc pewnie i więcej. Ale najlepsze jest to że w pierwszym poście napisałem że auto mam od marca 2015 roku, i proszę nie śmiejcie się ze mnie, ale pytam ostatnio żony kiedy myśmy kupili naszą skodę a ona mówi że w marcu 2016 !!!!! po prostu ostatnio jestem zakręcony jak słoik i to chyba przez przemęczenie, w robocie zapierdol dużo się dzieje, w domu 5 minut spokoju też nie ma i ta data mi się jakoś autentycznie pojebała tak więc sens LPG chyba jest jak najbardziej założyć. u mnie w Lublinie dwa warsztaty biorę pod uwagę WARSZTATOWNIA lub drugi Adam Rogowski ze Snopkowa (i Google i forum lpg polecają że to najlepsze miejsca do zakładania LPG) popytam ich o ceny o konfigurację i wrzucę tu na forum żebyście mogli i Wy swoje 5 groszy dorzucić

                    Komentarz


                    • #11
                      Na lpg-forum jestem od dawna i widziałem montaże Adama Rogowskiego i czytałem opinie o samochodach przez niego robionych --> także polecam
                      Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)

                      Komentarz


                      • #12
                        potwierdzam. też sledze od lat i do poprzedniej octavii dostalem oferte lpg wlasnie na forum. nawet nie ma potrzeby wrzucać co ci proponuje Rogowski tylko zakładaj. to jeden z kilkudziesięciu fachowców w PL. zakladaj i jezdzij jesli jestes na tak to im szybciej tym lepiej i rezerwuj termin bo kiedys mial odlegle. pozdrawiam
                        Sławka wozi Superb 2 FL
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                        Komentarz


                        • #13
                          Dorzuce cos od siebie- kupilem O1 w czerwcu i 27 lipca załozyłem LPG:
                          Co powiecie o takiej instalacji:
                          Parownik -ALEX, regulator Ciśnienia- Shark1200
                          Wielozawór - Tomasetto AT02
                          Sterownik- Alex, Optima
                          Wtryski Alex barracuda

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam ponownie. slawko80rr ma rację. Wszystko zależy od okoliczności. Ja mam autko w Garażu zbiorowym w bloku. Tu tmp jest prawie stała. W lecie LPG mam po 1 minucie a w zimie po ok 2 KM więc licząc LPG wiedziałem dlaczego zakładam. Żona jedzie bez korków za miasto do pracy. Osoba mająca autko pod chmurą i tylko miasto nie będzie miała różowo bo nagrzanie auta i krótkie odcinki nie dadzą zwrotu z instalacji LPG zbyt szybko.

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            Komentarz


                            • #15
                              Carol Voj -pyta się przed założeniem a nie po. i powiem Ci tak jak piszą ludzie mający wiedze - nie podzespoły są najważniejsze a właściwy montaż i ustawienie. ogólnie silnik 1.6 ma małe wymagania i to co masz spokojnie wystarczy a innych poprawnych konfiguracji jest od groma.
                              Sławka wozi Superb 2 FL
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                              Komentarz


                              • #16
                                klamka zapadła, początkowo miałem termin na koniec października ale na szczęście ktoś wypadł z kolejki i 19.09 montuję LPG w jednym z dwóch warsztatów polecanych w województwie lubelskim

                                Komentarz


                                • #17
                                  Super.

                                  ...Moje Cappuccino MPi...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    no i prawie dwa miesiące jak śmigam na LPG, ogólnie jestem zadowolony, dziś auto oddałem do pierwszego przeglądu. Spalanie w trasie 8,7 wyszło mi ostatnio, w mieście 11-12. Przed założeniem LPG wymieniłem sondę lambda na nową i niestety wywala mi czasem 3 błędy:

                                    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
                                    P0171 - 35-10 - - - Intermittent
                                    16555 - Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1
                                    P0171 - 35-10 - - - Intermittent
                                    16514 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Malfunction in Circuit
                                    P0130 - 35-10 - - - Intermittent

                                    Jako takiego ich wpływu na auto nie zauważyłem, checkengin nie zapala się, auto nie szarpie nie gaśnie absolutnie nic się nie dzieje przy czym gazownik zasugerował że mogłoby zmniejszyć się jeszcze spalanie gdyby ich nie było. Przy mnie pokazywał mi wskazania VAGcoma i jakiegoś programu do LPG. Z tego co pamiętam to "mapy prawie idealnie się pokrywają". Zdaniem gazownika błędy słabej mieszanki są powodowane przez błąd 16514 (sonda lambda czasem przestaje działać?). Mówił że to ciekawe bo jestem drugim dokładnie takim samym przypadkiem w ciągu kilku miesięcy tzn octavia I, nowa sonda lambda, założony gaz i te błędy. Mówił że na tydzień założyli klientowi inną używaną sondę i błędów nie było. Jeszcze jutro rano ma robić zimnego vaga żeby coś tam sprawdzić. No i chyba czeka mnie reklamowanie sondy lambda :/
                                    Ostatnio edytowany przez czupakabra; [ARG:4 UNDEFINED].

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      I jak po wymianie sondy?

                                      Miałem bardzo podobne objawy w O1. U gaziarza wszystko ok, na PB wszystko ok a na LPG błędy jak u Ciebie.

                                      Zmieniłem stacje i na innym gazie wszystko ok.

                                      ...Moje Cappuccino MPi...

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz posta
                                        I jak po wymianie sondy?

                                        Miałem bardzo podobne objawy w O1. U gaziarza wszystko ok, na PB wszystko ok a na LPG błędy jak u Ciebie.

                                        Zmieniłem stacje i na innym gazie wszystko ok.

                                        błąd dalej występuje ale tak jak pisałem wcześniej to jest tylko błąd sporadyczny do odczytania vagcomem, nie powoduje to u mnie zapalania się check na desce, auto jeździ normalnie, spalanie też w normie (ostatni wynik w trasie w okresie świątecznym to 570 km na 47 litrach LPG) gazownik sugerował kogoś od elektroniki samochodowej i nawet wstępnie umówiłem się na wizytę u specjalisty, ale że kilka dni temu wydałem parę stówek na tarcze klocki, tłumik końcowy flirty itp więc na razie szkoda mi kasy i nic z tym nie będę robił, tym bardziej ze elektronik powiedział że diagnoza i naprawa to też możne być kilka stów.

                                        ps
                                        który silnik stojąc na mrozie po nocy odpala równo i nie trzęsie ? :-)
                                        Ostatnio edytowany przez czupakabra; [ARG:4 UNDEFINED].

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Wynik super. Życzę bezawaryjnej jazdy

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          Komentarz

                                          Pracuję...
                                          X