Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Temp Załączenia Sekwencji

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Temp Załączenia Sekwencji

    Witam,
    po niedawnym założeniu gazu ( STAG GoFast, Barracuda) obserwuję auto i oprócz raz na jakiś czas problemów z przyśpieszaniem, ( gazownik przez telefon powiedział, że membrany itd muszą się ułożyć ) chciałem Was spytać jaką macie temperaturę załączania gazu, u mnie gazownik ustawił 37 stopni i powiedział, że obniży na zimę. Zastanawiam się czy nie obniżyć, jaka jest u Was ? Przy aktualnych temperaturach sekwencja załącza się po ok 1km przy zimnym silniku rano.
    Ostatnio edytowany przez KiperNoster; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Generalnie mozna przyjac ze wystarczy 28-30'C Wyzsza teoretycznie odciaza wtryski od przyjmowania zimnego gazu, ale te 30'C od zawsze uchodzilo za dobra temp. Problem mogl byc gdzie indziej... na zimnym auto przy przelaczaniu szarpalo, ale ten sterownik obsluguje podobno funkcje zimnego vaga i tym trzeba bylo sie ratowac i korektami po temperaturze gazu.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      KiperNoster , trzeba było założyć Q-Box Basic, jesli był jakis wybór.

      Jeśli gazownik mówi cos o ułożeniu sie membran, to juz czas zacząć mysleć o jakimś bardziej ogarnietym fachowcu
      30* to dobra temp. przełaczania bez względu na porę roku pod warunkiem prawidłowo założonej i wystrojonej instalacji.

      Wrzuć jakieś zdjęcia z komory silnika.

      Komentarz


      • #4
        Temp przełączania @30*C, przełączanie aktualnie kilkaset metrów max. Gdy temp. są powyżej 25*C, to wystarczy, że wyjadę z posesji i zamknę bramę (dystans ~25m).
        Zimą niecały kilometr (aktualnie auto pod wiatą) - gdy stało w garażu nieogrzewanym to zauważalnie szybciej załączał się gaz zimą (nie było tak wychłodzone + dochodził czas na zamknięcie bramy garażowej przy pracującym silniku)..
        Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
        FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

        Komentarz


        • #5
          Rozmawiałem z gazownikiem o Q-boxie nawet sam go zaproponowałem po poczytaniu forum, facet powiedział, że może założyć oczywiście ale przy moim silniku jak to nazwał "starszej generacji" nie będzie różnicy a zapłaciłem mniej. Sam się nie znam, znajomi którzy u niego gazowali byli zadowoleni więc go posłuchałem.
          Jeszcze zastanawiam się nad tym obniżeniem temperatury załączania, jeżeli teraz pojadę na pierwszy serwis po 1000km to powiem żeby obniżyć do 30st ale czemu na zimę się obniża tą temperaturę a nie zawyża ? Tak na moją logikę to w lato nawet jak się ustawi troszkę za niską temperaturę to silnik przy większej temperaturze otoczenia za chwilę się nagrzeje, a w zimę jak jest na minusie to jak się ustawi większą to ma się pewność, że wszystko się ładnie rozgrzało i nie będzie problemów.
          Jeżeli piszę głupoty to wybaczcie, jestem laikiem i chętnie się dowiem od was paru rzeczy.

          Komentarz


          • #6
            Nie ma sensu podwyższać na zimę przy sprawnie działającym ogrzewaniu reduktora (zależy od sposobu i miejsca wpięcia w układ). Nie ma problemów z instalką, trzeba tylko mieć dobre filtry, coby syf FFC i FFL nie leciał na reduktor i wtryski.
            Jak masz możliwość, to na tym pierwszym przeglądzie ustal, że ma być te 30*C i spokój.
            Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
            FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

            Komentarz


            • #7
              Ulozenie membrany jak najbardziej wystepuje. Tak samo samych wtryskow. Dlatego po 1000-2000km powinno dokonac sie ostatecznego strojenia instalacji, bo bywa ze cisnienie na reduktorze z poczatku jednak troche plywa, a wtryski z czasem staja sie wydajniejsze niz na poczatku.

              Ustawic na 30'C, wykonac strojenie na drodze na korekty sterownika benzynowego albo sonde AFR w wydechu, a nie na kreski ze staga, albo tylko autoadaptacje i tyle. Bedzie jezdzic. Tak jak wspomnialem ta oszczednosc na sterowniku, to trzeba bylo przeznaczyc na wiekszy zbiornik.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • #8
                U mnie temp startu Lpg to 25 stopni z korektami po temp reduktora/gazu.
                Sprawdzając w mrozy - 10 gaz podczas startu ma 8 stopni a woda 25 st.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz

                Pracuję...
                X