Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • LPG do TSI

    Zamieszczone przez misiek^wro
    Może zrobię drugie auto swojej Pani
    Jak masz papiery od tamtego, to zrób "przekładkę karoserii" będącą de facto przekładką zwykła i masz drugą Rkę

  • #2
    LPG do TSI

    Witajcie,
    28.04.2012 zainstalowano mi w Octavii Combi 1.8 TSI (2009) instalację LPdi f-my VIALLE. Auto miało wówczas przebieg 38000 km.
    Ponieważ przed podjęciem decyzji ws. montażu nie miałem zbyt wielu źródeł opiniotwórczych na temat takiego rozwiązania i musiałem trochę zaryzykować, postanowiłem podzielić się własnymi doświadczeniami z użytkowania auta TSI z LPG.
    Zatem na początek muszę zasiać "ziarno niepewności". Jeszcze w dniu montażu nowa instalacja uległa uszkodzeniu i dopiero po ponad miesiącu (dokładnie dzisiaj) samochód zaczął faktycznie jeździć na nowym paliwie.
    Dalsze informacje nt. spalania, kultury pracy i ewentualnych usterek będą tutaj regularnie umieszczane. Na razie nie umieszczam informacji nt. sprawności usuwania usterki, jednak powiem, że jeśli uszkodzi się Wam taka instalacja, naprawa będzie wymagała niestety zimnych nerwów.
    Zapraszam również innych użytkowników do dzielenia się doświadczeniami i opiniami w tym temacie.

    Komentarz


    • #3
      chyba jesteś pierwszy na forum z tą instalacją. no ciekaw jestem jak to sie w tsi spisuje. a jaki koszt instalacji?
      BYŁA o1 rs
      BYŁA o2 1.6
      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

      Komentarz


      • #4
        jestem ciekaw jak się to spisuje awaryjność jakość itp jak możesz to wrzuć fotki silnika jak tą instalkę zainstalowali pyt gdzie zakładałeś i ile kasy poszło

        Komentarz


        • #5
          Też się dopisuję do obserwatorów, właśnie Żonie zapodałem 1.4TSI i spalanie póki co nie wygląda zbyt różowo - dawaj znać, bardzo jestem ciekawy...

          Komentarz


          • #6
            ciekawi mnie przede wszystkim zasadnosc takiej instalki z pktu widzenia ekonomicznego
            Napisane za pomocą batonika KitKat

            Komentarz


            • #7
              JanuszD - zostaniesz naszym forumowym "chomiczkiem doświadczalnym"... Z niecierpliwością czekam na relacje z użytkowania silnika z taką instalacją LPG. A swoją drogą: rzeczywiście dziwi mnie Twoja decyzja... Sama instalacja technicznie chyba jeszcze nie jest zbyt sprawdzonym rozwiązaniem, a strona ekonomiczna (przy obecnych cenach zakupu i montażu instalacji) w ogóle dla mnie jeszcze nie istnieje...
              Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
              MOJA FURKA

              Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

              Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Eidos71
                Sama instalacja technicznie chyba jeszcze nie jest zbyt sprawdzonym rozwiązaniem,
                Tak naprawdę LPDI jest bardzo prostą konstrukcją, żeby nie powiedzieć prymitywną.
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez ccLot
                  Tak naprawdę LPDI jest bardzo prostą konstrukcją, żeby nie powiedzieć prymitywną.
                  Być może, ale wydaje mi się, że - jak wszystkie nowe rozwiązania - cierpi i będzie jakiś jeszcze czas cierpieć na "choroby wieku niemowlęcego"... A przy takiej kasie, jaką trzeba obecnie wydać na zakup i montaż instalacji do silnika TSI, ryzyko związane z użytkowaniem tej "prostej" :wink: konstrukcji jest duże... Mam jednak nadzieję, że "suma sumarum" połączenie tego typu instalacji z silnikami TSI okaże się niezawodne i opłacalne, a ceny instalacji spadną do cen "zwykłych" instalacji gazowych...
                  Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                  MOJA FURKA

                  Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                  Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Eidos71
                    Być może, ale wydaje mi się, że - jak wszystkie nowe rozwiązania - cierpi i będzie jakiś jeszcze czas cierpieć na "choroby wieku niemowlęcego"
                    oczywiście masz rację, że bycie królikiem doświadczalnym nie jest fajne, ale chyba to jedyna droga dla lpg w tsi i należy oczekiwać spadku cen.
                    Swoją drogą ciekawe kiedy/w ogóle Polscy producenci przedstawią nasze "lpdi".
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                    Komentarz


                    • #11
                      STag juz ma w ofercie z tego co widziałem. u nas jeździ gilfik tsi od prawie 2 lat na gazie. ale mają coś jeszcze cikawszego w swojej ofercie mianowicie LPG do DIESLA
                      BYŁA o1 rs
                      BYŁA o2 1.6
                      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez blackrs
                        LPG do DIESLA
                        czyli jednoczesne spalanie i LPG i ON.
                        Oblicz ile więcej pali Twój samochód przez włączone światła w dzień:
                        http://dadrl.pl/bin/KosztySwiatelMijania.zip
                        Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez blackrs
                          STag juz ma w ofercie z tego co widziałem. u nas jeździ gilfik tsi od prawie 2 lat na gazie. ale mają coś jeszcze cikawszego w swojej ofercie mianowicie LPG do DIESLA
                          Stag ma instalacje dotryskową, pobierającą PB, a Vialle LPDI ma instalację pracującą tylko na LPG, w tym rozruch silnika - niby niewielka różnica, a jak znaczna . Z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak, że PB wogóle nie trzeba wozić w samochodzie i jeździć tylko na LPG. Znając spalanie można dokładnie wyliczyć koszt 100 km. Takie rozwiązanie jak Vialle LPDi ma jeszcze tylko Prins - Direct Liqui Max. Wszystkie pozostałe instalki oprócz tych dwóch to dotryski PB do LPG.
                          Pozdrawiam
                          Northeusz

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Northeusz
                            Zamieszczone przez blackrs
                            STag juz ma w ofercie z tego co widziałem. u nas jeździ gilfik tsi od prawie 2 lat na gazie. ale mają coś jeszcze cikawszego w swojej ofercie mianowicie LPG do DIESLA
                            Stag ma instalacje dotryskową, pobierającą PB, a Vialle LPDI ma instalację pracującą tylko na LPG, w tym rozruch silnika - niby niewielka różnica, a jak znaczna . Z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak, że PB wogóle nie trzeba wozić w samochodzie i jeździć tylko na LPG. Znając spalanie można dokładnie wyliczyć koszt 100 km. Takie rozwiązanie jak Vialle LPDi ma jeszcze tylko Prins - Direct Liqui Max. Wszystkie pozostałe instalki oprócz tych dwóch to dotryski PB do LPG.
                            Stag dopiero nad tym pracuje. Ale powinno już być przed końcem roku.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Northeusz
                              Stag ma instalacje dotryskową, pobierającą PB, a Vialle LPDI ma instalację pracującą tylko na LPG, w tym rozruch silnika - niby niewielka różnica, a jak znaczna . Z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak, że PB wogóle nie trzeba wozić w samochodzie i jeździć tylko na LPG. Znając spalanie można dokładnie wyliczyć koszt 100 km. Takie rozwiązanie jak Vialle LPDi ma jeszcze tylko Prins - Direct Liqui Max. Wszystkie pozostałe instalki oprócz tych dwóch to dotryski PB do LPG.
                              a być moze dokladniej różnicy nie znam
                              Zamieszczone przez dudek_t
                              Stag dopiero nad tym pracuje. Ale powinno już być przed końcem roku.
                              no jakos tak bo już sie na 27lipca z tym reklamuja
                              BYŁA o1 rs
                              BYŁA o2 1.6
                              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                              Komentarz


                              • #16
                                Jeśli możesz to napisz jaki miałeś problem z tą instalacją, ze na miesiąc załatwił Cię ten problem.
                                Pozdrawiam.
                                Michał

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez blackrs
                                  no jakos tak bo już sie na 27lipca z tym reklamuja
                                  Jakieś szczegóły zna kolega?
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51370

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez dudek_t
                                    Zamieszczone przez Northeusz
                                    Zamieszczone przez blackrs
                                    STag juz ma w ofercie z tego co widziałem. u nas jeździ gilfik tsi od prawie 2 lat na gazie. ale mają coś jeszcze cikawszego w swojej ofercie mianowicie LPG do DIESLA
                                    Stag ma instalacje dotryskową, pobierającą PB, a Vialle LPDI ma instalację pracującą tylko na LPG, w tym rozruch silnika - niby niewielka różnica, a jak znaczna . Z ekonomicznego punktu widzenia wygląda to tak, że PB wogóle nie trzeba wozić w samochodzie i jeździć tylko na LPG. Znając spalanie można dokładnie wyliczyć koszt 100 km. Takie rozwiązanie jak Vialle LPDi ma jeszcze tylko Prins - Direct Liqui Max. Wszystkie pozostałe instalki oprócz tych dwóch to dotryski PB do LPG.
                                    Stag dopiero nad tym pracuje. Ale powinno już być przed końcem roku.
                                    Czyli jak już się szykują to jest to pewnie przetestowane i w miarę sprawdzone. Życzę im jak najlepiej, bo jesli stworzą konkurencję dla Vialle i cena będzie niższa niż ponad 8 tys, to mają szanse na sukces. Jaką nazwę ma nosić ta instalacja? Bo jak narazie to znany jest tylko 400 DPi, ale to na pewno nie chodzi o niego.
                                    Pozdrawiam
                                    Northeusz

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez ccLot
                                      Jakieś szczegóły zna kolega?
                                      nie nie interesowalem sie tym bo ja mam benzyne ale jest wielka reklama przy ich firmie wlasnie o tym
                                      najlepiej zadzwonic sie popytać co i jak
                                      BYŁA o1 rs
                                      BYŁA o2 1.6
                                      JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Ciekawi mnie jak to bedzie zapalac przy naszych mrozach :diabelski_usmiech
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Maicroft, bardziej martwiłbym się o głowice. Gaz jest wstrzykiwany do komory spalania w fazie ciekłej, dopiero tam przechodzi w stan gazowy, czyli zwiększają się naprężenia.
                                          Niewątpliwą zaletą tej instalacji jest brak ingerencji w układ chłodniczy i dużo mniej elementów całego układu.

                                          JanuszD, trzymam kciuki, żeby śmigało bezawaryjnie, bo jest to dość ciekawe rozwiązanie.
                                          mkII 20VT (600h worked)
                                          Roooooomster

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            W odpowiedzi na niektóre z powyższych kwestii, sprawa dot. posiadanej instalacji wygląda następująco:
                                            1. Decyzja ekonomiczna dot. zakupu
                                            Auto od nowości spisywało się i nadal spisuje się rewelacyjnie. Spalanie przy normalnej jeździe wynosiło ok. 6 l/100km, jednak jazda dynamiczna dawała zdecydowanie gorsze rezultaty na poziomie 7,5 l/100km. Ponieważ żona użytkuje Octavię 1.8T z LPG i od kilku lat koszty eksploatacji są zdecydowanie niższe niż na PB, postanowiłem sprawdzić ekonomię LPG do TSI i wygląda to tak:
                                            spalanie PB = 6,5 l/100; spalanie LPG (VIALLE) = 6,5*1,15 = 7,5 l/100km
                                            przebieg roczny ok. 23.000 km
                                            roczny koszt PB dla 6,5 l/100 km = 8670 PLN
                                            roczny koszt LPG dla 7,5 l/100 km = 4830 PLN
                                            roczna oszczędność = 3840 PLN
                                            Koszt montażu: 6910 PLN netto
                                            Czas zwrotu inwestycji: ok. 22 m-ce (ca. 41 tkm)
                                            Przewidywany czas użytkowania auta: jeszcze 4-5 lat, więc nie jest źle.
                                            2. Montaż
                                            Montaż przeprowadziła fima AUTOGAZ Swarzędz i jeśli chodzi o jakość montażu i podejście do klienta mogę polecić ją każdemu. Instalacji praktycznie nie widać pod maską, ani wewnątrz samochodu. Jedynie w bagażniku trzeba było podnieść podłogę o 8 cm, bo Vialle ma tylko takie zbiorniki do tej instalacji.
                                            3. Problem
                                            Podczas powrotu do domu zaraz po odebraniu auta od "gazownika" instalacja zaczęła szwankować tj. silnik najpierw delikatnie tracił moc, później zaczynał przerywać, aż w końcu całkowicie się rozłączał (prawie bym się zderzył z jakimś samochodem podczas wyprzedzania). Rozwiązanie problemu było trudne, bo diagnostyka w naszym kraju jest niestety w powijakach. Po wielu utarczkach słownych z LTA w Kielcach, bo oni są w posiadaniu knowhow w końcu wszystko zostało uruchomione i od piątku 15.06. auto jeździ na LPG.
                                            Na razie wszystko spisuje się pięknie. Silnik pracuje ciszej na LPG, nie ma różnicy w przyśpieszaniu i uruchamianiu, więc na razie jestem zadowolony. Spalanie po 1. tankowaniu wyszło tylko o 10% wyższe niż na Pb95, więc zwrot inwestycji może być krótszy.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez JanuszD
                                              Spalanie przy normalnej jeździe wynosiło ok. 6 l/100km, jednak jazda dynamiczna dawała zdecydowanie gorsze rezultaty na poziomie 7,5 l/100km.
                                              :shock: :shock: :shock:

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Przy spalaniu, które podaje JanuszD, to nawet 1.6 MPI z LPG wypada blado. Tym bardziej, że tutaj silnik mocny, turbo, no i nie ma dylematów ile PB na setkę doliczyć . Pozostaje życzyć zadowolenia z zakupu i bezproblemowej eksploatacji
                                                Pozdrawiam
                                                Northeusz

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Jak rozumiem, koszt takiej instalacji do 1.8 TSI to około 9000 pln brutto. Zdecydowanie za dużo, cena abstrakcyjna. Rozumiem tez, ze jest to instalacja, która nie dotryskuje żadnej benzyny, tylko działa na benzynie i przechodzi na gaz i tylko gaz.

                                                  Ciekaw jestem czy istnieją jakieś przesłanki, spadku ceny tej instalacji do rozsądnego poziomu 2500-3500 pln brutto.Tylko przy takiej cenie instalacji kupiłbym samochód z silnikiem 1.8 lub 2.0 tsi ze stajni VW.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X