Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • W wawie nie ma u nich noclegu, a montaż na pewno się przeciągnie na 2 dni, no i ciut dalej, chyba że jakieś inne przesłanki wchodziły w grę.

    Komentarz


    • Panowie, jeszcze pytanie, szczegolnie do kolegi szkopa 117.
      Silniki Turbo FSI a TSI i TFSI - różnice w tym artykule opisane sa roznice miedzy silnikami TSI i TFSI. Ktory my mozemy miec silnik? Sa tu opisane ze 2 przynajmniej rozne Turbo FSI (ja wiem, ze moje auto wystepuje w roznych aplikacjach np przy ubezpieczniu jako TFSI, stad pytanie).
      I czy mam dokladnie ten sam model co Ty kolego? Końcówka 2008, sierpien bodajze.

      Komentarz


      • TFSI to oznaczenie w Audi, TSI to to samo tylko w VW, Skodzie i Seacie ogólnie rzecz biorąc. W niektórych silnikach występuje doładowanie dwustopniowe (kompresor + turbosprężarka w bodajże najmocniejszej wersji 1.4 TSI tak jest). My mamy tylko turbo.

        Komentarz


        • No wlasnie moje auto bylo oznaczane TFSI w jakis aplikacjach. Moze ktos wie czym sie moze to roznic od TSI w przypadku silnikow BZB 1.8 160km. Moge sprawdzic jakies numery silnika tylko niech mi ktos napisze co gdzie jak.

          Mam natomiast kilka pytan odnosnie tej instalacji Vialle LPDI.
          1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?
          2. Czy uzywanie auta w gazie wplywa mocno na czesci w silniku, czytalem ze to ok 20% bardziej zuzywa taki silnik?
          3. Jak wyglada gwarancja i na co dokladnie jest przy zakladaniu tej instalacji?
          4. Ile koledzy za to placili i z jakimi butlami i gdzie robili instalacje?
          5. Czy przed zalozeniem instalacji dokonywane sa jakies badania techniczne stanu silnika, i czegokolwiek co moglo by w konkretnym egzemplarzu wskazac, ze jakas czesc nie pracuje prawidlowo z racji np zuzycia i najpierw powinno sie dokonac jej naprawy/wymiany? Np dajmy na to moze ktorys wytryskiwacz nie pracuje prawidlowo? Czy to wystarczy podlaczyc pod komputer i jak jest ok tzn ze jest ok?
          6. Jak wyglada proces ustawiania tej instalacji przez serwis, co konkretniej robia? Jada sobie np 100 km roznym stylem pod komputerem i sprawdzaja jak pobierana jest benzyna a potem ustawiaja pod sposob pracy silnika gaz?

          Zeby nie bylo, malo sie orientuje zarowno w samych silnikach, mechanice pojazdow a tym bardziej gazie, stad pytania.
          Nie chce tez wywolywac dyskusji odnosnie gaz/PB - jesli ktos ma ochote wspominac o tym, ze lepiej jezdzic na PB niech po prostu nic nie pisze

          Wychodze z zalozenia ze auto bedzie mialo w sierpniu 6 lat, moc 102km z silnikow MPI to dla mnie za malo na ta wage o2 i raczej kieruje sie w stronę LPDI anizeli zmiany auta. Poza tym przebieg mam ok 102k wiec jak zrobie drugie tyle na gazie bez problemow to mi sie to zwroci i akurat powoli bede zmienial auto za oszczedzona kase na cos nowszego za te 4-5 lat. Przebiegi roczne ok 25k. planuje.

          Szkopa, dostales PW z prosba o numer tel.

          Komentarz


          • Ważny jest kod silnika, czyli BZB i tyle.
            1. Cały czas od momentu odpalenia silnika, bez względu na jego temperaturę.
            2. O tym będzie można powiedzieć dopiero po dłuższym okresie użytkowania.
            3. Gwarancja jest na wszystkie elementy na 2 lata, pompa w butli na 100kkm.
            4. Płaciłem 8500zł, butla 51l, można było 58l, ale podbiła by podłogę w bagażniku.
            5. Podłączali pod kompa i montowali.
            6. Nie ma takiej potrzeby, sterownik już jest gotowy pod silnik, montują, tankują i gotowe.
            Montowałem jak miałem 123tys. km na blacie.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez ale_jak_to
              1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?
              Ponoć gaz do wtrysków trafia w temperaturze -42 st (minus), jak znajdę link do dokładnej informacji o tym to dołączę. Jest to niewątpliwa zaleta ciekłego wtrysku, ponieważ skutecznie chłodzi wtryskiwacze. Nie ma natomiast minimalnej temperatury przejścia BP > LPG, ponieważ jak wspomniał wcześniej kolega szkopa117 uruchamiasz silnik na LPG i tyle
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Northeusz
                Zamieszczone przez ale_jak_to
                1. W jakiej temperaturze podawany jest gaz na wtryski, w starszych instalalacjach generacji 4 to pewnie ok 80-85 stopni kiedy instalacje przelaczaly sie na gaz (kolega mial przynajmniej w Hondzie cos takiego), jak jest tutaj?
                Ponoć gaz do wtrysków trafia w temperaturze -42 st (minus), jak znajdę link do dokładnej informacji o tym to dołączę. Jest to niewątpliwa zaleta ciekłego wtrysku, ponieważ skutecznie chłodzi wtryskiwacze. Nie ma natomiast minimalnej temperatury przejścia BP > LPG, ponieważ jak wspomniał wcześniej kolega szkopa117 uruchamiasz silnik na LPG i tyle
                a to nie było tak w starszego typu instalacjach ze gaz był specjalnie podgrzewany żeby mógł być wtryskiwany? Poza tym przy takiej temperaturze typ chyba przewody by zamarzaly?

                Co jeszcze jest wymieniane przy montażu? Jakieś uszczelki itp? Czemu trwa to dwa dni?
                Acha i jeszcze, mam ac wykupione, jak zakładam lpg powinienem to zgłaszać do ubezpieczyciela?

                Komentarz


                • Tam był wtrysk w fazie lotnej po uprzednim odparowaniu gazu w parowniku, który był ogrzewany płynem chłodniczym, tu mamy wtrysk ciekłego gazu, więc żadnego wpinania w układ chłodzenia. Dokładnie trzeba montować z instrukcją i dlatego schodzi się z tym. Na ubezpieczeniu się nie znam.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez ale_jak_to
                    Zamieszczone przez Jasiek81
                    Kilka informacji statystycznych:
                    Na benzynie: przejechałem niecałe 19 000km. Tankowałem 43 razy. Najtaniej zapłaciłem 4,96zł/l najdrożej 7,04zł/l (Niemcy). Spalanie z dystrybutora wyniosło od 6,2l/100km (spokojna trasa) do 11l/100km (zima w mieście). Średnie spalanie 8,3l/100km. Znacząca większość z tych 19 000km zrobiłem w trasie (przez ten czas byłem szczęśliwym posiadaczem biletu na zbiorkom w cenie 220zł/3 miesiące – metro, autobusy, tramwaje, pociągi). Średnia koszt paliwa to 45,58zł/100km.

                    Na gazie: przejechałem około 2 000km. Tankowałem 9 razy. Najtaniej zapłaciłem 2,20zł/l najdrożej 2,49zł/l. Spalanie z dystrybutora wyniosło od 9,5l/100km do 12,9l/100km (pierwsze tankowanie więc jest to raczej niemiarodajne). Średnie spalanie 10,7l/100km. Większość przejechałem na trasie Warszawa – Katowice. Średni koszt paliwa to 25,57zł/100km

                    Zatem na każde 100km jestem 20zł do przodu. I to mnie cieszy.



                    Zamieszczone przez Przemol1982
                    ale chce zapytac o lpg
                    gdzie najlepiej zalozyc w poblizu Rybnika
                    bo do Warszawy na serwis lpg mialbym raczej daleko
                    moze ktos wie gdzie zakladaja instalacje LPDi i inne
                    Jak szukałem warsztatu do zamontowania instalacji LPdi zacząłem od strony Vialle i tam poszukałem przedstawicieli na Polskę. Wyszło dwóch: Warszawa i Kielce. Po rozmowie telefonicznej Warszawa odpadła. Zostały Kielce czyli LTA Polonia. Na ich stronie jest wykaz warsztatów Warsztaty Vialle | LTA Polonia Import Export Monika Wojtala. Tam będziesz miał np.: Tychy i Mikołów ze swojej okolicy. Ze względu na to że do granicy jest blisko proponuje jeszcze sprawdzić czy gdzieś w Ostrawie nie ma przedstawicieli.
                    Następny krok to mimo wszystko udać się do tych warsztatów i zadać im jedno ważne pytanie, zajebiście ważne pytanie: ile samochodów zrobili? (w tym momencie należy zwrócić uwagę w którą stronę mają skierowany wzrok oraz czy zawahali sie przy udzielaniu odpowiedzi). Podejrzewam że niektórzy mogli widzieć jak to się robi ale nie robili a chcieliby spróbować... Reszta to już Twoje decyzje.

                    P.S. Tak jak poprzednicy uważam że dotrysk nie ma sensu. Przejechałem 2 000km i wskazówka poziomu benzyny w zbiorniku nie drgnęła. Niby fajnie ale czuję jakiś niepokój co z pompą benzyny? Z drugiej strony dotrysk do dodatkowe wtryskiwacze i w ogóle skomplikowana instalacja w porównaniu do LPdi.
                    Kolego co bylo nie tak z warszawskim oddziałem?
                    Jak dzwoniłem do nich zapytac ile samochodów zrobili to usłyszałem że żadnego. Nie chciałem być pierwszy. Może teraz juz się to zmieniło.

                    Komentarz


                    • W którym miejscu żadnego wtedy nie zrobili? W Wawie jeszcze przy Jerozolimskich jest LPGTech, ale tam za lpdi chcieli ponad 10 tysięcy zł.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez szkopa117
                        ale tam za lpdi chcieli ponad 10 tysięcy zł
                        To się na bogato wycenili :roll:
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez szkopa117
                          W którym miejscu żadnego wtedy nie zrobili? W Wawie jeszcze przy Jerozolimskich jest LPGTech, ale tam za lpdi chcieli ponad 10 tysięcy zł. W
                          Jak zakładałem instalację to w Polsce było dwóch oficjalnych przedstawicieli Viale: SCS w Warszawie i LTA Polonia w Kielcach. Zadzwoniłem do SCS i powiedzieli mi że nie robili LPdi. Ostatecznie skorzystałem z warsztatu w Warszawie współpracującego z LTA Polonia i pompa wysokiego ciśnienia do wywiercenia otworu była wysyłana przez Kielce.

                          Komentarz


                          • Czyli tam gdzie ja w MCCGas. O SCS nie słyszałem. Niby w Łodzi też ktoś też zakłada na tej zasadzie współpracy.

                            [ Dodano: Wto 18 Mar, 14 16:41 ]
                            GasShow 2014 - gazowe nowości | gazeo.pl
                            Relacja z GasShow 2014. Miłej lektury Jeśli chodzi o bezpośredni wtrysk gazu jest tego jak widać, tylko nie wiadomo czemu jeszcze nie wprowadzają. W galerii jest zdjęcia RS6 gościa, który gazował mi skodziankę.

                            Komentarz


                            • z tego artykulu wynika ze dalej nic nie wiadomo oprocz tego ze nie ma konkurencji dla instalacji vialle lpdi
                              Generalnie jakbym dostal rabat dla pierwszych klientów i zamiast 6k zaplacil 3, to bym sie skusil na cos, na czym jeszcze nikt nie jezdzil

                              Komentarz


                              • lpg do tsi

                                jestem świeżo po rozmowie z panem z Kielc,no i niestety nici z instalacji lpdi. nie ma możliwości zainstalowania w sposób niewidoczny tej instalacji w moim aucie,a niestety to główny warunek w moim przypadku.
                                dzięki za pomoc JanuszD.

                                Komentarz


                                • Co ma być nie widoczne a się nie da?
                                  Pozdrawiam.
                                  Michał

                                  Komentarz


                                  • najgorzej z modułem FSU no i przewody pod autem,mocowanie butli widoczne od spodu samochodu.

                                    Komentarz


                                    • Przewody to akurat mozna by puscic srodkiem albo podluznica (wlew pod klapka i przewod tankowania tez srodkiem). Z mocowaniem, lekki problem, bo jednak jedno seryjne mocowanie, ktore trzyma kolo zapasowe o wadze powiedzmy 25kg, a butla ktora sama wazy ciut wiecej + gaz w niej, to jednak cos innego.

                                      Modul moze i by sie dalo, problematyczne jest to, ze te instalacje montowane pewnie sa wg. wytycznych, wezyki maja okreslona dlugosc i nikt tego nie modyfikuje.

                                      Sekwencje jedni montuja tak, ze nie widac, a inni byle wrzucic, wiec cierpliwosci, bo nadejdzie taka chwila, kiedy bedzie to dalo sie zamontowac ladnie.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • tak własnie usłyszałem,schemat montażu jest taki a nie inny.
                                        te przewody i mocowanie,myślę że we własnym zakresie jakoś bym zamaskował.tylko ten FSU ma być w tym miejscu,zgodnie z instrukcją Vialle i koniec.

                                        Komentarz


                                        • Mają przewody i wężyki dokładnie pod wymiar, miejsce fsu i nawet kąt obrotu butli jest w instrukcji. Dziwne, że wymyślili już kilka systemów na zasadzie lpdi, jeździ to, a nie wprowadzają tego.

                                          Komentarz


                                          • Na początku całej historii tego wątku pisałem o swoich problemach z LPdi. Wówczas instalacja była tak zamontowana, że po podniesieniu maski praktycznie nie było możliwości zorientowania się, że mam w aucie LPG.
                                            Niestety ze względu na problemy (źle dobrana instalacja), holenderski technik, który przybył do Kielc na ponowny montaż, założył instalację wg wytycznych Vialle. Teraz jest widoczna, ale działa.
                                            W kabinie przełącznik gazu mam ukryty pod klapką schowka przy zmianie biegów, wlew paliwa pod klapką i wyrównaną, ale podniesioną podłogę w aucie.

                                            Komentarz


                                            • no i tu własnie jest problem
                                              ze względu na przepisy jest potrzebna homologacja(na każdą zmianę nieseryjna w aucie),a koszt wyniesie ok 1500-1600 euro.taniej wyjdzie zainstalować ja tu na miejscu :lol: , na dzien dzisiejszy ok 3300 euro,czyli sie zwróci(przy przebiegach ok 25.000km/rok ) za minimum jakieś 3-4 lata
                                              a jeszcze w życiu tak długo nie jeździłem jednym autem :szeroki_usmiech

                                              Komentarz


                                              • Panowie, jaka cześć musi być wysłana poza PL? Co gdybym po rozwierceniu tej części miał problemy z silnikiem?
                                                Ile kosztuje taka nowa część?
                                                Co gdybym zdecydował sie rozmontować instalacje, co wtedy z ta wywiercona dziura?

                                                Komentarz


                                                • Fabryczna pompa wysokiego ciśnienia, jak nie chcesz czekać to może już mają gotowe, ale wtedy nie wiesz jakiego to pochodzenia.

                                                  Komentarz


                                                  • Ja konsekwentnie polecam instalację LPdi - montaż tylko w LTA, adapter tankowania z filtrem, przycisk LPG w schowku. Wszystko działa bez zarzutu.
                                                    Początkowo miałem spore problemy (źle dobrana instalacja), ale później wszystko było i jest w jak najlepszym porządku.
                                                    Ostatnio zanotowałem spalanie 8,5 l/100km (LPG) bez zmiany stylu jazdy (21,80 PLN/100 km)
                                                    Komputer pokazywał spalanie 6,7 l/100 Pb (35 PLN/100km + błąd wskazania ca. 0,3 l/100 tj. 1,60 PLN = 36,60 PLN/100 km)
                                                    Oszczędność = niecałe 15 PLN/100 km
                                                    Zwrot instalacji = ca. 56000 km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...
                                                    X