Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

LPG do TSI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
    mialem 1.6 to wiem ze to tzw inna inkszosc ale to se newrati
    bo 1.6 to 1.6

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jeszcze jest O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • Kupiłem O3 1.4 TSI CZDA i rozważam instalację LPG z dotryskiem benzyny. Wiem, że oszczędności są odczuwalne w portfelu przy odpowiednim przebiegu rocznym bo aktualnie użytkuję O1 BFQ z LPG BRC SQ24 i rocznie pokonuję mniej więcej 23 tys. km. Przygotowałem "na szybko" kalkulację opłacalności instalacji LPG w 1.4 TSI. Starałem się uwzględnić wszystkie aspekty kosztowe związane z użytkowaniem auta z LPG. Przy wymianie oleju przyjąłem ten sam koszt i interwał (15 tys. km lub 1 rok) i dlatego nie uwzględniłem tego w tabeli. Chętnie wysłucham Waszych uwag i spostrzeżeń odnośnie moich założeń i danych, których użyłem do wyliczeń, jak również Waszych doświadczeń w tym zakresie.
      Kalkulację opublikowałem na dysku GOOGLE jako plik MS Excel. Jest udostępniony "do wyświetlania" więc nie wiem, czy będzie można go pobrać w celu modyfikacji danych ujętych w pliku.
      Ostatnio edytowany przez msemafor; [ARG:4 UNDEFINED].

      Komentarz


      • msemafor, wszystko fajnie, tylko dlaczego tak uparcie trzymasz się BRC, są dużo lepsze rozwiązania do bezpośredniego wtrysku. "Montaże" prezentowane przez gazowników dokonujących "wrzutów" tej instalacji pod maskę to już jakaś masakra. Z chęcią zobaczę montaż BRC w twojej O1.

        Komentarz


        • Nie trzymam się uparcie BRC, po prostu taką propozycję dostałem od gazownika, u którego serwisuję moją O1 BFQ z BRC SQ24. Możesz podać te "dużo lepsze rozwiązania" ? Napewno je rozważę. Aktualnie szukam plusów i minusów montażu LPG do CZDA i właśnie z tego względu próbuję "ruszyć" ten wątek. Dziś jechałem krajową "6" z Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km. Styl jazdy nazwałbym "półmiejskim" bo dosłownie co chwilę było spowolnienie z powodu miejscowości, TIR-a lub robót drogowych. To niezły wynik i jest argumentem trochę negującym zasadność użytkowania LPG w CZDA. Z drugiej strony słyszałem, że wielu ma zamontowaną gazownię w TSI z VAG i są zadowoleni.
          Jakie są Wasze doświadczenia?

          Komentarz


          • 1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
            2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
            3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
            4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
            5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
            Sławka wozi Superb 2 FL
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

            Komentarz


            • Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
              1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
              2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym ) ale poczytaj forum lpg, tylko nie wyjeżdżaj tam z tym BRC bo tam są w większości gazownicy z pojęciem a tacy brc unikają,
              3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
              4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
              5. Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
              Dzięki slawko80rr za swoje uwagi. Odniosę się do dwóch z nich:
              Ad. 1. Gazownik, z którym rozmawiałem odnośnie gazowni w CZDA montuje także STAG-a.
              Ad. 3. Średnie spalanie, jakie pokazuje mi komputer w CZDA podczas jazdy waha się w okolicy 5,5 l/100 km. Gdy to wpiszę w moją analizę oraz poprawię cenę benzyny (u mnie w okolicy mniej więcej 5,10 zł/l) to oszczędność w skali 5 lat wynosi 860,00 zł. Prawdą jest, że ceny paliw się zmieniają w czasie ale ktoś jest w stanie przewidzieć, jak będą się kształtować za rok, dwa lata itd.?
              Tak czy inaczej z analizy wynika, że długookresowa oszczędność użytkowania gazowni w 1.4 TSI można uznać jako "symboliczną".

              Komentarz


              • Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
                1. Nic dziwnego, że BRC zaproponował Ci gazownik który zakłada BRC
                Są tez tacy, którzy zakładają inne instalacje prócz ww i potrafia przedstawic klientowi nie jedną tylko kilka ofert ze wszystkimi za i przeciw ale sa też naganiacze na "komplety" od jednego producenta

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
                2. Lepsze propozycje to Stag i KME ( a najlepiej w połączeniu z dobrym gazownikiem polecanym )
                Z naciskiem na KME - jest to obecnie najlepsza propozycja instalacji do bezpośredniego wtrysku z dotryskiem benzyny.

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
                3. 1,4tsi jest oszczędne i za gazem przemawia tylko duży roczny przebieg i przywiązanie do auta i to nie 3 lata,
                Tu mozna polemizować, sa ludzie dla których po wyjeździe od gazmena cieszą się tańsza jazdą ale są też tacy, którzy przeliczają kiedy będzie zwrot, jaki koszt serwisu etc.

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
                4. Bardzo mało ludzi ma lpg w 1.4 tsi nie wiem gdzie Ty ich znalazłeś, ci co mają lpg muszą być zadowoleni nawet jak nie są do końca.
                Nie jest tajemnicą, że uzytkowników TSI z LPG nie jest za dużo ale tez nie są dinozaurami. Obecnie najwiekszą ilość samochodow z bezpośdnim wtryskiem gazuje pan z GZW odbudowa i tuning ze Zbrosławic i jego filia w Dębicy a nie są to jakieś tam Skody z TSi tylko porządne fury z dużymi silnikami i nie jest ich tak mało jak by się wydawało.

                Zamieszczone przez slawko80rr Zobacz posta
                Jeździłem na lpg było super ale w 1.6 teraz w 1.4tsi nie zdecydowałem się mimo wszystko ( pkt.3)
                A szkoda, CAXA jest juz tak rozpracowane pod LPG jak stare i dobre 1,6

                Zamieszczone przez msemafor Zobacz posta
                z Gdyni do Szczecina OIII 1.4 TSI CZDA i na zegarach pokazywało mi 5,1 / 5,2 l/100 km.

                A z tankowania ?

                Komentarz


                • pełna zgoda z tym co prawisz sa różne podejścia i tyle, tematy Zbrosławic i Zawady znam obserwuje na bieżąco koszty też ustalalem. Przewaga w 2.0 tsi i wiekszych na takim wtrysku to wieksze spalanie co przyspiesza zwrot bo instalacja w cenie nie wiele wyższej.
                  Sławka wozi Superb 2 FL
                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                  Komentarz


                  • Witam, dobra robota kolego zrobileś to co mi się nie chciało. mam ins. Staga prawie 2 lata założona dlatego że ma największą sieć serwisową i doś tanie części. silnik 1.8 tsi 160 km.spalanie ok. 7 do 8,5.

                    Komentarz


                    • Ile dotrysku ?

                      Komentarz


                      • Patrze na to wyliczenie i jak dla mnie nie do konca wlasciwe w pewnych kwestiach.

                        Auto z LPG spala 20% wiecej bo gaz ma inna kalorycznosc.

                        Jak auto spala 6l Pb, ale ma instalacje dotryskowa, ktora dotryskuje az 20%, ja przyjme az 25%, bo sa takie ktore schodza do 10-15%, to o tyle mniej trzeba przyjac do obliczen spalania samego gazu. Czyli 4,5l PB * 1,2 = 5,4l LPG + 1,5Pb. To jest bardzo pesymistyczne wyliczenie w kwestii spalania Pb jako dotrysku. Ten pesymistyczny dotrysk to jest tez jazda w miescie, jezdzac w trasie patrzac na spalanie 5,5-6l to dotrysk bedzie mniejszy. Najbardziej pesymistyczne materialy o instalacjach dotryskowych mowia o spalaniu benzyny na poziomie do 0,5l/cylinder bez wzgledu na ilosc spalonego gazu.

                        Swiece na LPG spokojnie 30kkm przejezdzaja, a dobre mozna co 60kkm wymieniac. Ale niech bedzie Przewody tez spokojnie 60kkm robia, a zawsze mozna je wywalic i przerobic instalacje na wieczne cewki pojedyncze i zapomniec o cewce i kablach
                        RAZEM 20 333,0 21 465,0 1 132,0
                        I rok (z kosztem instalacji) 9 711,0 7 155,0 -2 556,0
                        II rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0
                        III rok 5 311,0 7 155,0 1 844,0
                        IV rok 0,0
                        V rok 0,0
                        Wiec mi wychodzi zwrot w 3 roku uzytkowania. Ja licze Pb po 5,3, a LPG juz po 2,5 bo cena przed zima tradycyjnie idzie w gore.

                        Nie wiem co jest z tymi instalacjami, ale to jakis temat tabu dalej i jest tyle portali gdzie mozna odnalezc spalanie danego modelu z rzeczywistych tras, ale nikt nie chce sie pochwalic rzetelnie prowadzonym dziennikiem gdzie jasno byloby widac ile pali LPG i ile PB.

                        Z tym dotryskiem to jest tez tak, ze ja mam auta ktore latem spalaja 0,5l/100km Pb i zima 6 cylindrowiec 1,5l/100km. Ale jak widze rozne raporty to ludzie maja spalanie Pb w takich instalach i tych silnikach na poziomie nawet 4-5l.

                        Stare 1.8TSI z instalacje Prinsa VSI maja dotrysk na poziomie 1,5-2l przy spalaniu 7-8l LPG
                        Ostatnio edytowany przez Maicroft; [ARG:4 UNDEFINED].
                        Spritmonitor.de

                        Komentarz


                        • Proporcja 70 lpg 30 bp coś koło tego.

                          Komentarz


                          • Duzy dotrysk, ale piszesz okolo, wiec to tez nie jest zaden wyznacznik. 50l Pb na ile kilometrow starcza ??
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz


                            • A Stag 500 DIS to nadal odległa przyszłość.. ?

                              Komentarz


                              • na pełnym baku robie około 1500 do 1600 w zależności jaka jazda i nie czekam jak się zaświeci rezerwa..

                                Komentarz


                                • to znaczy ile dolewasz bo piszesz tak zeby nie napisać konkretnie ile wychodzi pb na 100 a ile lpg srednio oczywiscie ?
                                  Sławka wozi Superb 2 FL
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                  Komentarz


                                  • lpg 5,6 bp 2,3 . na przykład jadąc na urlop tankuje pełen bak bp i lpg w trakcie tych 1500km. tankuje jeszcze 2 razy lpg z tym, że z drugiego tankowania zostaje około połowa butli. Zdarza się że nie raz do butli wchodziło po nad 40 litrów do odbicia a nie raz 36, 38.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...
                                    X