Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[Inne] zaprawki lakiernicze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [Inne] zaprawki lakiernicze

    Ahmed, wsadź sobie tę fotke do albumu.
    Takie zdjęcie to można pyknąć w czasie ćwiczeń naziemnych z zabezpieczenia technicznego/obsługi naziemnej eskadry.
    Ja Ci napisałem: chcę zobaczyć jak latają. Te wspomniane przec ciebie 120 startów/lądowań na zmianę lub 240 latem jak sam pisałeś.
    Widzę że teraz goraczkowo szukasz po necie (3 dni Ci to zajęło) żeby mi jakiś ochłap rzucic na potwierdzenie tego co napisałeś o rzekomej liczbie startów i lądowań.
    Napisz kiedy i gdzie będą takie loty a z chęcią poświęcę dzień czasu i zbiornik paliwa żeby pooglądać.
    Wiem, wiem, zaraz się zasłonisz tajemnicą wojskową, że nie możesz ujawniać planów itp.itd...
    P.S. Chciałeś się obronić a w sumie jeszcze bardziej się pogrążyłeś. Jakbyś przeczytał tag/opis autora u dołu zdjęcia "rzadki widok" - czyli 10 MiGów na stojących stanowisku obsługi. A co tu mówić o 12 i to codziennie 7/14 godzin na dobę.
    A autor jest "etatowym" fotografem lotnictwa i że tak powiem koneserem tematu, więc wie co fotografuje i pisze.

    ahmed, a teraz trzeba podejść do półki z książkami i tę twoją opowieść włożyć gdzieś pomiędzy Braci Grimm a Andersena.

  • #2
    [Inne] zaprawki lakiernicze

    Koledzy mam na aucie kilka miejsc które przydało by się uzupełnić bądź zakryć lakierem.Nie są to jakieś tragiczne uszkodzenia lecz zwyczajne odpryski od kamieni , rysy parkingowe. Myślałem żeby je oczyścić benzyną ekstrakcyjną, tam gdzie jest rdza usunąć ją papierkiem ściernym a następnie nanieść delikatnie jakaś farbę w spray lub i nie pędzelkiem.Co myślicie o takiej opercji ?? podkreślam że jestem laikiem w tej sprawie a chcę to wykonać budżetowo samemu ponieważ nie ma tam tragedii ale chce mieć pewnośc że nigdzie nie postąpi korozja.Czekam na Wasze pomocne i trafne opinie.
    https://www.facebook.com/tapicerekpranie

    Komentarz


    • #3
      w mieszalni lakierów możesz kupić lakier (kolor fabryczny) w pojemniczku jak lakier do paznokci i tym pędzelkiem lub wykałaczką podmalować
      Octavia 1,8 20V

      Komentarz


      • #4
        ok a jaśniej bo nie wiem nawet gdzie takie coś znajdę i jak lakier dobrać
        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

        Komentarz


        • #5
          kod lakieru jest na naklejce w książce serwisowej i na podłodze bagażnika, 4 cyfry. ja mam 9910 -> czarna perła w aso można kupić gotowy zestaw do takich napraw lakierniczych, nie pamiętam za ile, ale dużo nie było.
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz


          • #6
            W ASO na ul. Gruchacza komplet zaprawkowy to jedynie 35zł.
            Było, minęło:
            RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.

            Komentarz


            • #7
              i o to chodziło dzięki
              https://www.facebook.com/tapicerekpranie

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez suchy
                W ASO na ul. Gruchacza komplet zaprawkowy to jedynie 35zł.
                Miałem ten komplecik do zaprawek badziew jakich mało . Udaj się do sklepu specjalistycznego z lakierami samochodowymi tam ci dorobią lakier . Nie napisałeś jaki masz lakier bo jak metalik to musisz mieć bazę i bezbarwny na wierzch . Miejsce oczyść papierkiem odtłuść rozpuszczalnikiem i dopiero na czystą blachę podkład i na to lakier .

                Komentarz


                • #9
                  mam metalik ale nie widzę potrzeby podkładowania na takie małe ubytki

                  [ Dodano: Pią 15 Kwi, 11 14:08 ]
                  korzystał ktoś ?? co sądzicie który zestaw lepiej ??
                  Link
                  Link
                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja właśnie miałem ten z drugiego linku robiłem nim bąbla na tylnej klapie . U ciebie jeżeli są minimalne uszkodzenia to dasz radę tym na pewno zamalować kropkę po kamieniu . Jeżeli zdecydujesz się na ten zestaw to kup sobie pędzelek najlepiej w sklepie plastycznym taki malutki z włosiem ściętym do szpica bo tymi pędzlami które są w tych butelkach nie zrobisz nic ładnie ( wyglądają jak ktoś wcześniej pisał jak do malowania paznokci tylko są 100X gorszej jakości) . Spraye chyba nie zdadzą egzaminu przy tak małych uszkodzeniach .

                    Komentarz


                    • #11
                      Na małe, wąskie ryski mam taką metodę:
                      Kupuję "mój" kolor lakieru i troszkę rozcieńczam w nakrętce, jak jest w sprayu to bez rozcieńczania pskiam do nakrętki(opak. sprayu jest lepsze, bo nigdy nie wysycha). W sklepach z kosmetykami kupuję pędzelek do podkreślania oczu "liner" (blondynce powiedz -lajner) - wygląda, jak igiełka z włosia w najgrubszym miejscu ma około 1mm.
                      Takim sprzętem i rzadkim lakierem zamalowuję najcieńsze ryski (ew. 2x). Udaje się nie "wyjechać" z lakierem poza ubytek.
                      Po umyciu linerka warto skręcić/złączyć włosie, żeby wyschło "na igiełkę".
                      Na szersze ubytki używam min. grubszego pędzelka.
                      Kolejna Ambiente TDI

                      Komentarz


                      • #12
                        i tak będę robił a gdzie ten lakier kupujesz??Octofun,
                        https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                        Komentarz


                        • #13
                          Marcello01, ja mam te z pędzelkiem, i nie jest źle, ale trzeba się nameczyć a i tak idelanie nie wyjdzie, trzeba szlifować itp

                          Właśnie myślałem o takich w sprayu, można rysę obkleić taśmą i powinno fajnie wyjść :diabelski_usmiech

                          Komentarz


                          • #14
                            Nigdy nic nie szlifowałem (mnie to boli :wink: ) tylko odtłuszcanie!
                            Nie do wszystkich moich samochodów udało mi się kupić lakier w sprayu. Niestety nie umiem podać pewnego źródła. W najgorszym przypadku dorabiałem najmniejszą puszeczkę.
                            Jeśli się zdobędzie najcieńszy z najcieńszych pędzelek (można też kupić w sklepach dla artystów malarzy, ale drogo) i zdobędzie troszkę wprawy w rozcieńczeniu farby - dalej jest prosto. Moim ideałem zawsze było "wkropienie" lakieru do wnętrza ubytku tak, aby nie wypłynął poza krawędzie. Lepiej to zrobić 2x niż raz za dużo. Ponadto rozcieńczona farbka, nawet gdy wypłynie, nie zostawi grubego nacieku. Z doświadczenia wiem, że farbka w sprayu jest idealna (do kapsla i pędzelkiem). Aha! Do głębokich dziur najpierw wprowadzam podkład. Jest gęstszy i wypełnia dziurę. W najważniejszych miejscach pomagam sobie lupą, ale potem trudno znaleźć zaprawkę. Ważne, żeby po pracy zmoczyć pędzelek i wysuszyć "na szpileczkę"!
                            Kolejna Ambiente TDI

                            Komentarz


                            • #15
                              Octofun, odtłuszczaniem chcesz wyrównać lakier po robocie :?: ad:

                              [youtube] [/youtube]

                              Komentarz


                              • #16
                                osobiście polecam zestaw zaprawkowy dostępny w każdym ASO z oryginalnym kolorem lakieru
                                Strona nie została znaleziona
                                "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja w wczesniejszym aucie PUNTO II gdy kupowałem kupilem z rysą długości 7-8cm na drzwiach. Głęboka ale do podkładu białego, co na czarnym "troche" rzucało sie w oczy, sprzedajacy upuscił na malowanie drzwi wtedy, zaufany lakiernik znów powiedział abym nie malował całych drzwi i jakies tam tere fere- miał duzo roboty Link musiałem sam, po dokładnej analizie rysa nadwyraz głęboka ile? Niewiem ale robiąc test igłą zwykłą do szycia, czuło sie jak ostro wpada jak głeboko.Oczysciłem pamietam spirytusem rektyfikowanym, benzyną ekstrakcyjną. w kolejności co pierwsze- nie pamietaam ale alkohol ostatni był. Na wacie której uzywałem widać było ile syfu, drobin róznych było.Majac zaprawkę niby fabryczną ale autoryzowaną przez Fiat Auto Poland (zaprawka z firmy ARAsystem z K-c) wziałem i nanosząc igłą do szycia, jedną z najmniejszych nanosiłem nieiwlkie ilości i kawałek po kawałku uzupełniałem na zasadzie wypelnienia. Uwazam ze technika w warunkach domowych całkiem dobra, nie ma zjawiska "kapelusza grzyba" czyli odstającego ponad grubość lakieru wypelnienia. Wymaga to bardzo duzej cierpliwości i zarazem szybkości.Bardzo szybko odparowuje rozpuszczalnik z zaprawki i potem się ciągnie pod igłą...Tą techniką uzupełniałem następnie odbite od kamieni dziury wlakierze aby nie malować całych elemantóww nie tyle z chytrości co z faktu, ze gdy bede sprzedawał ktoś powie ze auto po dzwonie.To zrobilem sam, bez przygotowania i doświadczenia materiałem jednoskładnikowym kolor czarny metallic od Fiata. I na koniec. to wykonywałem w 2005r, dziś mamy 2011 i około mies temu odsłoniła sie rysa na drzwiach, biała pręga w częsci, obejrze przy dobrym słońcu i zapewne zrobie tak samo, jedynie moze dopoleruje czymś. Ta technikę na pewno moge polecić do niewielkich uszkodzeń, gdzie ostrzem igły aplikując mozna "podłubać" w dziurze poprawiajać wypelnienie a nie jedynie przyklejenie z kropli z dołączonego pędzelka jak do paznokci.Dziś gdybym miał to robić a bede miał, zrobie sobie jakis model, zarysuje i tam poćwicze aby wyszło jeszcze lepiej, maske dobrze wypelnia bo pozioma płaszczyzna z bocznymi, pionowymi gorzej trochę choć jest to technika benedyktynska.
                                  Dziekuje za ciekawy film z praktycznego uzupelniania aczkolwiek widoczne uszkodzenie po naprawie było....
                                  OI Combi 1.6 LPG BFQ

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    abstinent - wydawało mi się, że napisałem wyczerpująco. Wprowadzam tylko tyle farby, żeby nie wypłynęła poza brzegi ubytku. Patrząc w powiększeniu powstaje menisk wklęsły - oczywiście im mniej wklęsły tym lepiej! Cały czas mówię o malutkich ryskach lub dziurkach po kamykach. Do większych staram się nie dopuszczać.
                                    Efendi - również próbowałem z igłą, ale pędzelkiem "linerkiem" wychodziło mi dużo dokładniej, bez wypływów w tym również na bokach. I dokładnie tak, jak napisałeś - cierpliwości trzeba mieć duużo. Przydaje się też "lekka rączka", ale efekt jest wart zachodu.
                                    Kolejna Ambiente TDI

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Tony065
                                      kod lakieru jest na naklejce w książce serwisowej i na podłodze bagażnika, 4 cyfry
                                      kupujesz w ASO (np. Sinclan 30 zł metalik + bezbarwny w kpl. po kodzie z naklejki). Tylko, że tak (po oczyszczeniu i naniesieniu np, wykałaczką, patyczkiem, malutkim pędzelkiem itp.) zawsze będzie widoczny ślad. Za to będzie zabezpieczone. Jak tak robię. na masce z przodu mam sporo takich kropek, ale nie łamie się tym. Grunt, że rdza nie pójdzie.

                                      Jak chcesz mieć lustrzaną powierzchnię, to tylko profi lakiernik. Ale w niektórych miejscach (np. na tej nieszczęsnej masce) nie warto. Po zrobieniu lakierowania i jednym sezonie znowu masz odpryski.

                                      Można tez popytać w warsztatach zajmujących się car detalingiem. Co oni powiedzą i ile zaśpiewają.

                                      [ Dodano: Sro 20 Kwi, 11 08:59 ]
                                      Zamieszczone przez Octofun
                                      cierpliwości trzeba mieć duużo. Przydaje się też "lekka rączka",
                                      to podstawa, a mnie niestety tego brakuje
                                      pozdrawiam - Darek

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Panowie pojawił sie mały problem, mianowicie tu gdzie uszczelka drzwi dotyka blachy pojawiły sie głębokie rysy ale to jeszcze nie kłopot, w jednym miejscu odszedł lakier na kilka cm2, co teraz, zerwać resztę łuszczącego lakieru, podszpachlować i zalakierować? Trzeba szpachlować miejsce gdzie pojawiła sie blacha?
                                        Druga sprawa to chyba psuje w takim wypadku wymienić wszystkie uszczelki w drzwiach bo praktycznie kazda piłuje lakier :evil:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Należy oczywiście najpierw zabezpieczyć blachy przed rdzą. Natomiast, aby nie wymieniać uszczelek i zatrzymać proces wycierania lakieru, można nakleić folię 3M 08210. Jest to taśma na progi (Link). Ja pociąłem ją na 2cm paski i nakleiłem na miejsca styku uszczelek z lakierem. Minęło 2,5 roku i nic się nie dzieje - taśma trzyma, jak wszyscy diabli :diabelski_usmiech i wygląda estetycznie. Polecono mi ją na forum i u mnie się sprawdza.
                                          Kolejna Ambiente TDI

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez abstinent
                                            Octofun, odtłuszczaniem chcesz wyrównać lakier po robocie :?: ad:

                                            [youtube] [/youtube]
                                            Profesjonalna robota, szkoda że wsio po niemiecku i nic nie rozumiem :/

                                            Podbije trochę temat.
                                            Przed woskowaniem auta na zimę chciałem zająć się kilkoma odpryskami, zamówiłem zestaw naprawczy w ASO w/g kodu lakieru w bagażniku.

                                            Odpryski odtłuszczę benzyną ekstrakcyjną, i pomaluje wykałaczką/igłą lub pędzelkiem ze sklepu lakierniczego (są takie nawet 1 mm :shock: )
                                            Jako że na skodzince nie chce zrobić tego błędu co na pandzie żony (tam była długa rysa która przemalowałem pędzelkiem i wydać wypukłość - brakło cierpliwości/fachowości ) to mam kilka pytań:

                                            1. Zestaw naprawczy skody jest 2 częściowy - kolor i bezbarwny metalik jak sądzę - malować jedno po drugim czy wymieszać je razem jak niemiec na filmiku powyżej.

                                            2. Na filmiku widziałem że czymś zmniejszał widoczność malowanych miejsc. Można zminimalizować widoczność malowanego miejsca tymi środkami?
                                            słabszy - Page Not Found - Meguiar's
                                            mocniejszy - Page Not Found - Meguiar's
                                            pytam bo dostałem ich próbki i podejrzewam że mogą się tu przydać.
                                            Czy je sobie darować kłaść od razu celaner i wosk?
                                            Skodzinka kochana <3

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez Hawk1985
                                              Odpryski odtłuszczę benzyną ekstrakcyjną, i pomaluje wykałaczką/igłą lub pędzelkiem ze sklepu lakierniczego (są takie nawet 1 mm )
                                              Lakier bazowy maluj pedzelkiem z nakretki, jak przeschnie po paru min, to bez problemu nadmiar spoza miejsca ubytku, wytrzesz recznikiem papierowym, a dziura bedzie idealnie wypelniona. To wazne, bo ta baza, co ostanie sie poza odpryskiem bedzie sie odrozniac pod klarem. Nadmiar klaru, mozna spolerowac palcem przez szmatke lub koreczkiem polerskim, mocna pasta typu fracela g3, te megsy co dales na linku to juz na wykonczenie na koniec.
                                              Na sobie przecwiczylem, ze lepiej wyglada taka kropleka klaru, niz dac go za malo, bo wtedy robi sie brzydki krater ktory widac mocno nawet nie pod swiatlo.
                                              Duze wzgorki klaru mozna susnac tak;

                                              [DIY] Usuwanie odprysków lakieru - Zrób to sam - gotowe recepty - BMW Klub Polska - Oficjalne forum

                                              Najbardziej czasochlonne jest wlasnie usuwanie tych kropelek z klaru. Ja robilem recznie i fracela g3, potem zwykla pasta typu sonax lub autosol i na koniec politura. Ale jak sie postarasz to po odprsyku nawet wielkosci glowki od zapalki nie bedzie sladu. Najwazniejsze to miec dobry lakier, czyli nalepiej ten org. zestaw.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Tippo dzięki!

                                                Trafiłem na fajny filmik, może komuś się przyda
                                                Skodzinka kochana <3

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  W taki mniej wiecej sposob robilem zaprawki na masce, blotnikach i zderzaku na aucie zony. Wymaga czasu i precyzji ale dziala.
                                                  Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X