Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zabezpieczenie nowego samochodu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zabezpieczenie nowego samochodu

    Od 1 do 5 jest identycznie jak z lvn. I tak chciałem, bo najwięcej jeżdżę po mieście. Na szóstce jest 2,55 - 2,6 tyś. obrotów przy 100 km/h. Prędkość z zegarów. A przekodować sterownika silnika simos 1.6 MPI BSE na szóstkę podobno nie można. Info z ASO. Ten motór nigdy nie miał skrzyni szóstki. Seat Exeo 1.6 MPI z sześciobiegową, o którym ktoś tu wcześniej pisał, ma wg ELSY motor ALZ a nie BSE i jedynie o tej samej pojemności, więc sterownik silnika jest inny.

  • #2
    Zabezpieczenie nowego samochodu

    Witam,

    Niedługo odbieram moja O3 i zastanawiam się nad zabezpieczeniem powłoki lakierniczej w nowym samochodzie. Czytam o tych woskach czy powłokach ceramicznych - ale mi strickte zależy na zabezpieczeniu a niekoniecznie super wyglądzie - w sensie że czasami widzę czarne samochody tak wypicowane że są dosłownie jak lustro.

    Jaki byłby koszt takiego zabezpieczenia przy założeniu nowego samochodu (w sensie że nie trzeba najpierw jak to w używanym usuwać rysek itd.. itp...).

    Zależy mi na w miarę szybkiej operacji w Warszawie/okolicach....
    algi
    O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

    Komentarz


    • #3
      Zabezpieczenie idzie w parze z dobrym wyglądem. Ale wydaje mi się, że nie jest to duża wada

      Jeśli masz na myśli jakieś bardziej trwałe zabezpieczenie niż wosk (czyli właściwie powłokę), to powinieneś się liczyć z.przygotowaniem ponad 1000 PLN albo i więcej, w zależności od miejsca i środków, jakie.będą użyte.

      Szybko to się da zrobić, ale minimum 2 dni musi samochód postać, żeby to.był zrobione dobrze i zgodnie ze.sztuka :wink:

      Komentarz


      • #4
        No jeśli "przy okazji" będzie dobrze wyglądało jako "efekt uboczny" to rzeczywiście nie mam nic przeciwko ;-)

        Problem z tym że samochód jest mi potrzebny codziennie i trudno będzie go odstawić na 2 dni (no chyba że ktoś takie usługi oferuje w sobote/niedzielę)

        Koszt.. no cóż... kwestia co się dostaje za ile. Coś warto, coś innego nie.
        Dam się przekonać ;-) tylko po inżyniersku a nie marketingowym bełkotem ;-)
        algi
        O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

        Komentarz


        • #5
          Pracujemy w weekendy, tak daleko nie masz, więc proszę bardzo.
          Po inżyniersku, bardzo proszę, sam jestem inżynierem.
          Lakier pod powlokę się poleruje - tak się go przygotowuje, dlaczego to już na PW.
          Dwa dni to minimum, bo sama powłoka wiąże 24h.
          Porazajacy dzwiek podwojnie doladowanego V8

          Komentarz


          • #6
            algi, jak chcesz mogę Cię podesłać do Marek
            kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

            SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

            Komentarz


            • #7
              Podepnę się do tematu. Jak podejść do zabezpieczenia nowego lakieru? Nie bardzo chcę oklejać samochodu, choć to pewnie najlepsze mechaniczne zabezpieczenie. Skupiłbym się jednak na wizualno-estetycznym zabezpieczeniu. Pozostaje więc powłoka lub wosk. Czy regularne mycie i woskowanie nowego auta np. Collonite'm będzie dużo słabsze niż naniesienie powłoki ceramicznej (lub innej)? Lakier od nowości jest jakoś zabezpieczony? Od razu go wziąć, umyć i nawoskować? Jak często woskować aby powstała jakaś sensowna powłoka? Collonite będzie ok?Generalnie woskowanie jest bliższe mojemu sercu (w zasadzie portfelowi w tej chwili ) niż nanoszenie powłok...

              Komentarz


              • #8
                Rafall, wiadomo, że wosk będzie dużo mniej trwały od powłoki. Bardzo woski to SOFT99 Fusso lub iść na grubo w jakiegoś swissvaxa. Jeśli powłokę chciałbyś sam nakładać to są gotowe zestawy od kupienia np. Nanolex SiD 3d lub CeramicPro Light. Gyeon także ma w ofercie dobre powłoki.



                OneDetailing.pl - Profesjonalne kosmetyki samochodowe. Zapraszam!

                Komentarz


                • #9
                  Jak powłokę to lepiej oddać to fachowcom - najlepiej, żeby lakier był w jak najlepszym stanie (pewnie będzie wymagać drobnej korekty), no i trzeba niezłego doświadczenia żeby położyć bez mazów :P

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie, nie. W żadnym wypadku nie zdecydowałbym się na położenie powłoki samodzielnie. Ale czy dobrze rozumiem, lepiej jednak iść w powłokę niż mycie, woskowanie, mycie woskowanie...?
                    Jakie środki szykować (tak jak pisałem, nie bardzo mam teraz zapasy pln-ów w kieszeni) i jaką powłokę polecacie w takim razie? Taką optymalną, że wydane pieniądze miały sens, a nie żeby położyć po to aby położyć. Może jakiegoś speca w okolicach Łódź / Wawa ktoś jest w stanie polecić?
                    Druga sprawa - jeżdzenia na początku bardzo dużo nie będzie, a skoro piszecie że i tak drobna korekta lakieru będzie potrzebna to rozumiem, że spokojnie można z tym poczekać miesiąć dwa i też będzie dobrze (może się odkuję trochę ).
                    Dzięki!

                    Komentarz


                    • #11
                      Rafall, dzisiaj robiłem swoją (tak jak zresztą Ci już wspomniałem). W moim wątku masz info co używałem. Też słyszałem, że lakier nawet nowy wymaga lekkiej korekty, ale u siebie jej nie robiłem. Auto jeździło 1,5 dnia od odbioru z salonu (w tym jeden poranek po mokrym) . W salonie auto było umyte ręcznie, a drugi raz ja wczoraj. Po położeniu UNC-R efekt jest super. Drobne ryski, których kilka wypatrzyłem, powłoka przykryła idealnie. Jak chcesz, to dzwoń, to Ci wszystko wyjaśnię. Wystarczy pół dnia wolnego czasu i szybkie działanie po odbiorze auta, a będziesz miał zrobione ładnie i niedrogo, a do tego na długo.

                      Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

                      Była O3 FL: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-8-tsi-by-flcn

                      Jest SIII FL: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...si-190-by-flcn

                      Komentarz


                      • #12
                        @FLCN no i wygląda na to, ze mnie przekonałeś. W sumie fajnie będzie wrócić do starych dobrych czasów i spędzić przy aucie 8 godzin Dzięki!

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X