Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Antena CB jaka ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Antena CB jaka ?

    Witam . Posiadam radyjko CB President Johny III i szukam najlepszej anteny ,która by pasowała do tego radyjka . Miejsce mocowania to dach Skody Octavii II . Pozdrawiam

  • #2
    Ja używam Sirio ML - 145 i jestem bardzo zadowolony z zasięgu. Fakt, jest długa, ale za to komunikaty od kierowców bez zakłóceń.

    Komentarz


    • #3
      Ja od siebie mogę polecić antenę President Virginia. Krótka nie rzucająca się w oczy, a zarazem dość selektywna. Nie zbiera zakłóceń.

      Komentarz


      • #4
        stryjek998 przede wszystkim chcesz magnesówkę, czy na stałe?
        Jeśli chodzi o magnesówkę to ja używam President Dakota, co prawda nie jest tania i jest chyba najdłuższą anteną podobnie jak ML-145.
        Duży zasięg i zero zakłóceń.

        Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
        Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
        Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

        Komentarz


        • #5
          Ja mogę polecić SIRIO AS-100 MAG. Używam z radyjkiem uniden 520 PRO XL, testowałem także ML 145 (pożyczaną od kolegi) i różnica przy dobrze zestrojonym zestawie jest praktycznie niezauważalna jeśli chodzi o codzienne użytkowanie na drodze, dlatego wg mnie AS-100 MAG sprawdza się lepiej bo można ją bez problemu chować do bagażnika zostawiając gdzieś auto na ulicy.

          Można się spierać o zasięg między ML145 a AS-100MAG, ML będzie tu jakieś 20% lepsza. Na swojej AS-100MAG stacjonarną stację nadawczą słyszę w odległości nawet 15 km przy dobrych warunkach (zazwyczaj około 10km) na ML-145 tą samą stacje najdłużej słyszałem gdzieś na około 17 km.

          Kiedyś z gościem na trasie gadaliśmy na mojej AS-100MAG na odległość 15km po czym nagle koniec jak nożem uciął.
          W warunkach drogowych kiedy najczęściej konwersujemy z innymi użytkownikami zasięg 17 czy 20 km i tak jest mało komu potrzebny. Jasne, że im dłuższa tym lepsza ale jak ktoś szuka złotego środka to AS-100MAG z pełną odpowiedzialnością.

          Z anten, które jeszcze miałem (nie)przyjemność użytkować to pesident florida i jakiś midland z cewką w przezroczystym plastiku nie pamiętam symbolu. Floridy nie polecam chyba, że na miasto dla dostawcy pizzy, żeby sobie coś tam od czasu do czasu zagadał. Midlanda także nie polecam, od początku nie zachwycał a do tego trafiłem na sztukę gdzie rozszczelniła się obudowa cewki i antena całkiem zaczęła odbierać tragicznie.

          W służbowym mam zestaw president missouri z radiem president Johnny III i mimo kilkukrotnego strojenia nie jestem zadowolony. Taki sam zestaw w innym aucie chodzi bez zarzutu. Podejrzewam coś walnięte z samym radiem bo po zmianie anteny nie ma poprawy niby jest sprawne a nie działa jak trzeba.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz


          • #6
            Też miałem przyjemność mniejszą lub większą testować różne anteny.
            Co na początku Ci odradzę to przy magnetycznej antenie odpuść sobie naklejkę zabezpieczającą dach przed porysowaniem.
            Robi więcej szkody niż pożytku. Może i dach się nie rysuje ale po dwóch latach na dachu klej się skrystalizował a naklejka zwulkanizowała.
            Spowodowało to odpryski oraz pęknięcia lakieru na dachu. Lepiej przepolerować niż malować.

            1. Hustler ic 100 - jak na początek była ok. Po około 1,5 roku spaliła się cewka i antena do śmieci.
            2. Sirio ML-145 - bardzo dobra antena z rewelacyjnym zasięgiem, mocna magnetyczna podstawa zapewniająca poprawną komunikację
            3. President ML-145 -miałem wrażenie że była lepsza od Sirio. Do standardowego użytku dobry sprzęt. Zarówno tak jak i powyżej staje się problemem głównie w parkingach podziemnych
            4. President Florida - bardzo ciężka do zestrojenia antena. Zbiera sporo śmieci z eteru
            5. President Missouri - Fajna, kompaktowa antena z dość mocną podstawą magnetyczną. Łatwa do zestrojenia. Oddałem ojcu bo nie chciał długiej anteny. Używana do dziś (ma z 5 lat lekko), działa poprawnie.
            6. President Georgia - to mój nie ukrywam faworyt. Kompaktowa antena o długości 32 cm, jest rewelacyjna jak na swoje gabaryty. Zasięg 5-7 km co w trasie w zupełności wystarczy.
            O nic nie zaczepia, z dachu do 230 się nie odkleja.
            7. Alan 9+ montowany na stałe przy klapie bagażnika - zrezygnował z powyższych i był to najlepszy kompromis. Montaż na stałe zawsze sprawdzi się lepiej niż magnes. Antena zestrojona, 2 lata na aucie bez demontażu. Zbiera do 15 km, mało śmieci, mało szumów. Dla mnie jest to najlepszy zestaw poza kompaktową Georgia.

            Na chwilę obecną czaję się na Presidenta Virginie bo szkoda mi męczyć klapę z Alanem 9+

            Moim zdaniem antena dłuższa niż metr jest na dzień dzisiejszy niepotrzebna. Po co zbierać śmieci z eteru? Każdy wjazd na parking podziemny to albo demontaż (strojenie psu w cztery litery) albo jedziemy po suficie.

            Moja baza do w/w anten to President Johny II
            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez stryjek998 Zobacz wpis
              Miejsce mocowania to dach Skody Octavii II
              Podstawa magnesowa czy montaż na stałe np. w otworze po antenie FM?
              Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
              FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis
                Podstawa magnesowa czy montaż na stałe np. w otworze po antenie FM?
                Podstawa magnesowa

                Komentarz


                • #9
                  U siebie w liftbacku długo miałem Solarcona (60cm) w otworze po FMce (takie rozwiązanie było najlepsze, nie ma co się oszukiwać), ale niestety odbiór radiostacji przez to ucierpiał. Aktualnie od dwóch miesięcy znów używam anteny na podstawie magnetycznej a FMka wróciła na swoje miejsce.
                  Korzystam z Sirio Omega z podstawą 12cm. Zakładana blisko FMki, kabel przechodzi przy uszczelce klapy, bezproblemowo.
                  Póki co jestem zadowolony, aczkolwiek zastanawiam się nad ew. zmianą na Virginie lub coś w ten deseń - w każdym razie z podstawą z mocnym magnesem.


                  Przedtem miałem kiedyś na klapie T5000 9uchwyt), ML145 na dachu.
                  Ostatnio edytowany przez Andrzej.P; 17076.
                  Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                  FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                  Komentarz


                  • #10
                    Tak jak koledzy wczesniej juz pisali jak chcesz coś do 1 m to Sirio AS 100 - bardzo fajny kompromis długość/zasięg. Jak może być dłuższa to Sirio ML-145, daje troche lepsze osiagi od AS100 na trasie, w miescie bez różnicy. Sam uzywam ML-ki w 3 samochodach z różnymi odbiornikami i jest zadowalajaco, magnes mocny. Jako tańszą alternatywę polecam też Yosan AS100 , odpowiednik Sirio, można kupic poniżej 70 pln, zakładałem i stroiłem w ostatnim czasie 2 takie anteny i nie było żadnych problemów SWR 1,8/1,3/1,8 (1/20/40) po lekkim wysunieciu promiennika. W połączeniu z odbiornikiem President Barry dają realny zasieg 7-9 km.

                    Komentarz


                    • #11
                      A ta virginia lub sigma v902 (to samo) to aż tak źle czy mozna brac?
                      W golfie 4 mialem aalana 102 i presidenta alaska cos kolo 1.5m montowane na stale i bylo elegancko. Teraz zzukam czegos dyskretnego zeby non stop nie sciagac, a i moc wjechac na parking podziemny.. do tego jakies male radio eh.
                      Auto octavia 2 liftback. Antena na magnes

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez demol Zobacz wpis
                        A ta virginia lub sigma v902 (to samo) to aż tak źle czy mozna brac?
                        W golfie 4 mialem aalana 102 i presidenta alaska cos kolo 1.5m montowane na stale i bylo elegancko. Teraz zzukam czegos dyskretnego zeby non stop nie sciagac, a i moc wjechac na parking podziemny.. do tego jakies male radio eh.
                        Auto octavia 2 liftback. Antena na magnes
                        masz liftbacka to przemyśl antenę na klapie bagażnika - robiłem 'testy' indiana na magnesie na rogu klapy vs florida na środku dachu i z indiany z rzekomo najgorszego miejsca na CB na aucie słychać znacznie więcej niż z floridy ustawionej na środku dachu, nawet jeśli bat wystaje ponad obrys auta na podobną wysokość. Jeździłem z indianą na magnesie w O1 i O2 i czasem zahaczałem o 'próg' ostrzegawczy na parkingach z miarką 2,10m, ale zupełnie to w niczym nie przeszkadza - pierwsze trzy razy szukasz, gdzie uszkodziłeś auto, potem już wiadomo, że walnąłeś anteną w belkę ostrzegawczą. Florida znacznie lepiej sprawdza się na wysokich autach typu transporter - za mało wiem z fizyki, ale na T5 nagle ta sama antena potrafi zebrać sporo więcej, pomimo że róznica wysokości to kilkadziesiąt cm w stosunku do dachu octavii - być może też powierzchnia dachu w T5 jako masa robi swoje.

                        aha, MZ anteny helikalne działają subiektywnie lepiej niż anteny stalowe składające się z zestawu cewka na dole+stalowy promiennik - zrobiłem kilka razy z kolegą trasę z identycznym radiem jak moje (także wpływ radia do pominięcia) i na antenach tradycyjnych (AS100, hustler) dużo częściej radio robi za 'szumofon' zgarniając wszelkie zakłócenia i interferencje - być może przy radyjkach za 1k PLN różnica da się zatrzeć, ale w przypadku low budgetowych radyjek wygrywają - po przejechaniu 500km z floridą czy indianą, niezależnie od zasięgu jednej vs drugiej, jazgot pojawia się relatywnie rzadko

                        Komentarz


                        • #13
                          Oolsztyniak pisal wyzej ze florida kiepska niby. Piszesz o indianie, ale to wlasnie chyba nie jest helikal? I montowane w klape na magnesie? Czy bezposrednio (nie uszkadza po dluzszym czasie klapy)? A ja pytalem o virginie ktora wyglada jakby fm i chyba wlasnie jest helikalem (myslalem o montazu obok fm..). I chyba virginii nie trzeba stroic, CHYBA

                          Komentarz


                          • #14
                            florida jest lepsza niż jej wygląd - z 45 nigdy szału nie będzie, ale w rozmiarze do 0,5m jedna z lepszych
                            indiana to w sumie środkowocewkowa antena - ja śmigałem jak dotąd z magnesem na klapie liftbacka; ta antena stawia większy opór niż tradycyjny stroik + bat i potrzebny byłby raczej solidny magnes 16cm żeby nie spadła przy 140+
                            virginii nie stroisz - bo nie ma jak. Indiany też nie. Cośtam na forum CB czytałem dawno temu, że można coś kombinować ze skracaniem promiennika na stałe, ale olałem temat i przez 12 lat ani żadnego radia nie spaliłem ani też nikt nie narzekał na zakłócenia podczas rozmów = działa bez strojenia

                            ps. moim zdaniem osiągi virginii będą zbliżone do osiągów floridy - fizyki nie oszukasz, czyli skoro przy tej samej technologii (helikal) długość bata jest podobna, to nie spodziewaj się niczego szczególnego - na antymiśka i op***nie tirowca na lewym pasie autostrady wystarczy jedna i druga; wybieraj tą, która bardziej Ci się podoba

                            Komentarz


                            • #15
                              Dzieki, pewnie stanie na virgini albo odpowiedniku z sigmy. A czy ktoś napisze co do samego radia czy np nieodpinana gruszka w Anytone Smart jest fest upierdliwa? Albo wielofunkcyjne pokretlo w yosanie 120 pro?

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez demol Zobacz wpis
                                Dzieki, pewnie stanie na virgini albo odpowiedniku z sigmy. A czy ktoś napisze co do samego radia czy np nieodpinana gruszka w Anytone Smart jest fest upierdliwa? Albo wielofunkcyjne pokretlo w yosanie 120 pro?
                                pytasz o to, czy fakt nieodpinalności gruszki jest uciążliwy czy może wielofunkcyjność? MZ na trasę, gdzie masz kierować pojazdem, a nie poszukiwać właściwej kombinacji klawiszy czy kolejności by wyregulować SQ czy zmienić kanał, to najlepsze jest jak najprostsze radio z analogowymi pokrętłami do regulacji ważnych rzeczy, to samo gruszka. Tak naprawdę najlepiej jeździ mi się z bardzo prostym (prostackim?) radiem posiadającym dwa pokrętła - sq oraz volume, kanał zmieniany przyciskami, gruszka ma tylko RX. Każda większa ilość pokręteł (sterowania przyciskami nawet sobie nie wyobrażam) to tylko przeszkadzajki. Ale to moje zdanie. Mi nawet przeszkadza konieczność kręcenia SQ i RFG, wolę mieć samo SQ (tu właśnie przewaga helikali i podobnych - da się przejechać przez Warszawę czy inne duże miasto nie mając RFGain i nie ogłuchnąć/oszaleć odpowiednio manipulując SQ) Pójdź do sklepu, pożycz od kolegi jakieś radio i przejedź się - sam będziesz wiedział, czego Ci potrzeba w CB.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wielkie dzięki za zainteresowanie. Wlasnie mialem takie radio jak piszesz (alan 102) tylko poszło z autem. I zgadzam się z Tobą - im mniej do ustawiania tym lepiej, a np radio bez rf gain czy z automatycznym (o ile jest takie) też musi jakoś działać nie? Tylko się obawiałem/obawiam czy przy tak krótkiej antenie takie podstawowe radio da rade.
                                  ​rade.W dodatku szukam małego radia (najlepiej mniejsze od alana)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    MZ im krótsza antena, tym mniej RFG potrzebny - i tak powyżej kilku km nie zbierzesz; co do wielkości radia - trudna sprawa Cię czeka, ZTCW na największym portalu aukcyjnym, to im mniejsze radio, tym bardziej udziwnione

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      No trudna niby, tak szukam to widzę anytone smart, yosan cb100 yosan 120 pro (są też odpowiedniki). Albo na znanym portalu jakieś zestawy z virginią i się zobaczy

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Yosan 120 pro robi dobrą robotę, proste w obsłudze niezbyt duże radio, przy czy ja mam po tuningu w firmie Konektor w Łodzi i taki też polecam.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Jestem zwolennikiem tych małych anten. Te duże mogą robić problem, np podczas wjazdu do parkingu podziemnego.

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X