Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Demontaż blachy nitowanej w przednich drzwiach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    K_Popiel, nie ta liga
    Zamieszczone przez urlich
    w O2 jest już stworzona fajna komora dla głośników, dzięki tej blasze nitowanej i nie ma w zasadzie otworów do zalepienia
    o to chodzi
    w O1 jest folia zwykła...
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz


    • #27
      urlich, zrób jeszcze np. z tej maty GMS pierścień uszczelniający dla głośnika niskośredniotonowego. Utnij z maty jak najdłuższy pasek szerokości jakiś 15 cm, owiń nim dookoła cały rant głośnika, najlepiej kilka razy, całość owiń kilka razy taśmą izolacyjną a potem front przytnij nożykiem tak, żeby jak najlepiej przylegał do założonej tapicerki ( jest nierówna więc trzeba ciąć i przymierzać aż do skutku ). Dzięki takiemu zabiegowi cały bas będzie szedł do wnętrza auta a nie "pod tapicerkę" ( jest od 5 do 10 cm. przerwy między tapicerką a frontem głośnika ). Dodatkowo warto jeszcze zrobić modyfikację elektryczną układu. Minimum to wymiana kondensatora na wysokotonowcu: fabrycznie jest 6,8 uF, wymiana na 3,3 - 4,7 uF nieco uspokaja całą górę. A najlepszym rozwiązaniem jest danie jakiejś zwrotki tak, by także z niskośredniotonowca wyciąć nieco środka ( oczywiście przy zwrotce trzeba wywalić ten dodatkowy kondensator na syku ). Wtedy cały zestaw gra trochę spokojniej ( szczególnie przy zasilaniu fabrycznym radiem STREAM, które ogólnie gra bardzo słabo ).
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez urlich
        K_Popiel, moim zdaniem efekt jest kiepski, ponieważ w O2 jest już stworzona fajna komora dla głośników, dzięki tej blasze nitowanej i nie ma w zasadzie otworów do zalepienia. Nie wiem jak jest w O1, ale jeśli są tam otwory technologiczne, które nie są w żaden sposób zaślepione to u Ciebie poprawa powinna być spora.
        Co do hałasu z zewnątrz, to nie ma żadnej różnicy. Trzeba by znacznie więcej wygłuszyć, aby jakaś była.
        Zamieszczone przez krzynol
        K_Popiel, nie ta liga
        urlich napisał/a:
        w O2 jest już stworzona fajna komora dla głośników, dzięki tej blasze nitowanej i nie ma w zasadzie otworów do zalepienia
        o to chodzi
        w O1 jest folia zwykła...
        Czyli reasumując w O1 poprawa powinna być zauważalna
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz


        • #29
          To moje pytanie jest takie. Czy jest sens demontować tą blachę w O2? Czy po prostu okleić ją z zewnątrz. Dodać piankę wygłuszającą na tapicerkę i tyle?

          Komentarz


          • #30
            Trochę za wcześnie oceniłem rezultat. ops:
            Po skończonej robocie nie miałem okazji pojeździć i w zasadzie pojechałem prosto do domu, tylko że trochę na około, więc miałem jedynie parę minut na sprawdzenie efektów.
            Może byłem zbyt zmęczony, a może teraz sobie wkręcam, żeby nastrój sobie polepszyć :lol: A może maty musiały się basem ubić, hehehe
            Dzisiaj miałem okazję spędzić w aucie znacznie więcej czasu. Wydaje mi się, że jednak jest różnica i to taka która mnie zadowala, chociaż i tak liczyłem na ciut, ale tylko ciut, więcej.
            Przy cichym odsłuchu, rzeczywiście jest mała różnica, ale niższy dźwięk jest jakby czystszy. Jak podkręcę nieco pokrętło głośności, to dopiero wtedy zaczyna się zabawa. Niskie tony są znacznie mniej 'rozproszone' i 'płytkie'. Teraz bas jest wyrazisty i jakby skoncentrowany. Trudno mi to opisać słowami. Środek też jest lepiej słyszalny. Przy mocniejszych kawałkach gdzie bas jest silny i rozciągnięty, nie męczy już tak bardzo ucha, a przyjemnie 'wbija się' w miednice, aż fotel potrafi na postoju zawibrować :diabelski_usmiech, co wcześniej się nie zdarzało przy tej głośności. Co więcej, sprawdziłem jak to słychać z zewnątrz i powiem szczerze, że byłem zaskoczony, bo przy włączonym silniku, dźwięk ledwo przebijał się przez klekot diesela.
            Moja płyta będzie przeżywać drugą młodość :wink:
            Już się nie mogę doczekać jak zacznę wymieniać głośniki.

            kowal 2002,
            Niestety, nie mam już tej maty GMS, bo zużyłem na wyłożenie drzwi. Szkoda, bo chciałbym sprawdzić co by dało takie rozwiązanie. Może niedługo...
            Przy gwizdkach na razie nie chcę kombinować, bo mi się w zasadzie podoba jak tak wariują. Szczególnie przy takich głosach jakimi dysponują Florence lub Delilah

            Komentarz


            • #31
              Zacna relacja, mnie na pewno się przyda Pytanie - czy z tej blachy którą ściągałeś, demontowałeś głośnik, silnik szyb i cały osprzęt, który do niej jest przymocowany czy tylko odpiąłeś kable i zdjąłeś wszystko razem z blachą?
              Piter
              tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
              KM i Nm dołożył gregor10

              Komentarz


              • #32
                spc, nic z niej nie odkręcałem. Odpiąłem tylko kable i przeciągnąłem linkę do otwierania drzwi.

                Komentarz


                • #33
                  urlich, Dzięki. Domyślam się, że po założeniu tej blachy i skręceniu prowadnic już nic nie trzeba kombinować z ustawieniem szyb w prowadnicach.
                  Piter
                  tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                  KM i Nm dołożył gregor10

                  Komentarz


                  • #34
                    spc, Wszystko co trzeba zrobić to opuścić szybę z powrotem na podnośnik i zabezpieczyć tymi tulejami rozprężnymi, co się wcześniej wyciągnęło.

                    Komentarz


                    • #35
                      Nie mam więcej pytań. Dzięki
                      Piter
                      tarasik.eu - tarasy i balkony z drewna i kompozytu
                      KM i Nm dołożył gregor10

                      Komentarz


                      • #36
                        Temat już nieco zaszedł kurzem ale mimo wszystko spróbuje... Zamierzam jednak mimo wszystko coś podziałać w temacie audio. urlich, możesz podać jakieś info jaką kupiłeś nitownicę? Sieć zalana jest peroduktami Yato, np coś takiego:

                        YATO Nitownica dźwigniowa 3,2-6,4 mm (YT-3610) - Opinie i ceny na Ceneo.pl

                        Cena nie jest jakaś specjalnie niska (w porównaniu do tego co podawałeś) a wolałbym aby sprzęt sprawdził się w akcji.

                        Ewentualnie allegro i np coś takiego (corona, czołowa):

                        Link

                        Komentarz


                        • #37
                          taka czołowa jest ok yato jak najbardziej
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #38
                            Zrobiłem fotki tej mojej nitownicy. Kupiłem ją w sklepie stacjonarnym, ale w necie też ją chyba można dostać.
                            http://www.skapiec.pl/site/cat/556/comp/4060128

                            Myślę, że każda nitownica potrafiąca obsłużyć nity 6,4 ze stali nierdzewnej (tylko do alu może być za słaba) się nada...
                            Załączone pliki

                            Komentarz


                            • #39
                              Dzięki Panowie za pomoc. Kupie ze dwa nity na próbę i wybiorę się do sklepu obok roboty bo akurat mają tam taką nitownicę Yato... może z ceną da się jeszcze coś ugadać.

                              Tak z innej beczki. Patrzyłem wczoraj na opis jak demontować tą blachę (opis serwisowy) i jest tam napisane aby zdemontować zamek drzwi. Faktycznie jest to konieczne? Jest jakoś fizycznie połączony z blachą?

                              Komentarz


                              • #40
                                iFi, nie trzeba, jedyne fizyczne połączenie zamka z blachą to cięgno otwierania
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz


                                • #41
                                  też może dorzucę coś od siebie
                                  w Leroy Merlin można kupić nitownicę do nitonakrętek za 130 parę złotych i zamiast tych nitów dać nitonakrętki i skręcić śrubami - zawsze to łatwiej zdemontować w razie potrzeby.
                                  Pozdrawiam
                                  Marcin

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Ja mam tak zrobione u siebie. Dodatkowo taka nitownica przydaję się do innych rzeczy nie tylko w samochodzie. Ja kupiłem TAKĄ właśnie w Leroy-u.
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      dokładnie o taką chodzi - do tego w Leroyu są nitonakrętki - co prawda miękkie, ale dają radę.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Dzięki wielkie Panowie za pomoc. Finalnie kupiłem jednak nitownicę Yato. Okazało się, że pod pracą mam sklep z narzędziami, mogłem spokojnie przetestować itd... Poza tym ta Yato to było najtańsze co mają później takie za grube pieniądze... Długie ramie - nity z ASO zrywa z małym wkładem pracy po mojej stronie, spory zakres obsługiwanych nitów.

                                        Może to wydawać się śmieszne ale po prostu lubię mieć zrobione coś tak jak ktoś to zaprojektował, dobrał odpowiednie materiały itd...

                                        Teraz "tylko" reszta gratów i do roboty

                                        Komentarz


                                        • #45


                                          Panowie a jak nitonakrętki w drzwiach, jak one mają cokół po zaciśnięciu?
                                          i na niego blacha przychodzi, czuli nie dolega jak ori? wtedy uszczelki mogą też nie dolegać
                                          nit ma tę zaletę, że łączy materiały bez przerwy między nimi

                                          poza tym, nitonakrętka jak się obkręci, to jest niezła rzeźba
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Odświeżam temat, ponieważ przymierzam się do wymiany ogranicznika drzwi. Pytanie do tych co mają zmocowaną te blachę na nitonakrętki. Jakich używaliście nitonakrętek M4 czy M5, z kołnierzem płaskim czy stożkiem?
                                            Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X