Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Skoda Kodiaq

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Co Wy mówicie? 8,6 sekundy do 100 km/h i 400 Nm od 1750 obrotów w TDI 190 KM to jeździ mocno przeciętnie?
    Albo 9,4 s do 100 km/h i 250 NM od 1500 obrotów w 1.4 TSI to z trudnością się odpycha?
    Przecież oba te silniki sprawiają, że samochód jeździ więcej niż sprawnie. Po co więcej? No chyba, że ktoś kupi mocniejszy (droższy) silnik (żeby podbudować swoje ego) a potem dziaduje na autostradę :P (zresztą pełno takich widać jak ma wydać 3-4 zł na parking) Teraz coraz więcej autostrad i dróg ekspresowych więc nie trzeba mieć potwora pod maską żeby wyprzedzać na krajówkach wszystkich, którzy jadą zgodnie z przepisami

    Komentarz


    • Sporo się najeździłem testowymi samochodami z silnikiem 2.0 TDI 190 KM z napędem 4x4 i automatyczną skrzynią biegów. Mówiąc szczerze, szału nie ma i nie czuć ten mocy. W szczególności przy prędkościach powyżej 120 km/h.
      Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
      https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
      https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
      https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

      Komentarz


      • No bo nie czuc tej mocy, bo te silniki napedzaja jednak kiosk ruchu, ktory ma swoj cx oraz swoje wazy
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
          W szczególności przy prędkościach powyżej 120 km/h.
          bo i po co czuć moc przy takich prędkościach? Przecież na autostradzie nie ma żadnej różnicy czy osiągniesz 140 - 150 km/h 1 czy 2 sekundy szybciej czy później

          Komentarz


          • Fakt jest taki że na papierze 190KM wygląda spoko, ale w praktyce na Kodiaqu to nie robi wrażenia . Jak pisałem, subiektywne wrażenia słabsze niż moja O3 1.4 140KM.
            Nie samym jednak silnikiem człowiek żyje, ja osobiście nie traktuje tego w takim aucie za wadę.

            Poza tym autko więcej niż fajne, za 2 dni Tiguan, dam znać jak pomacam to i owo.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez Coco Zobacz wpis
              bo i po co czuć moc przy takich prędkościach?
              Po pierwsze ,w dzisiejszych czasach autostradowe 120 to nie prędkość (jak komuś wystarcza to OK ) moc to nie tylko prędkość ,ale i bezpieczeństwo ,możliwość sprawnego poruszania sie po drogach podczas wyprzedzania ,tak na przykład ,nie tylko jeździmy po autostradach. Ludzie czemu Wy zawsze krytykujecie tych co im mocy większej potrzeba ,szczególnie na tym wątku ,że po co komu taka moc itp. ,mnie nie wystarcza ,ale nikogo nie krytykuję i takie mam potrzeby oraz zdanie. Kolego Coco wierz mi te wartości co podałeś dla tych silników ,to nie jest rewelacja w takiej taczce ,mimo że auto ładne to jednak ciężkie ,nie mówię że nie jedzie ,jednak dla mnie nie tak jakbym chciał.
              1.4 to do OCTAVII i podobnych aut sie nadaje ,ale nie do SUV-a
              Sebastian
              Dyskusja z idiotą jest jak zapasy ze świnią w błocie ,po pewnym czasie zauważasz ,ze świni się to podoba
              Jest Passat B7 Highline by sebastian7905
              Była Black ELEGANCE by sebastian7905
              Wczasy nad morzem - klik

              Komentarz


              • Silnik 2.0 TDI 190 testowałem w Audi A4 B9m, Nowym Q5, i A6. W każdym z napędem Quattro oraz Stronic i naprawdę ten silnik szału nie robi.

                feels3 , Tiguan jest dosyć zwartym samochodem i bardzo dobrze się prowadzi. Jest po prostu taki w sam raz. Testowałem 2.0 TDI 150 4motion z dsg. Konfiguracja idealna.
                Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                Komentarz


                • Dostałem 12.000 zł rabatu na Kodiaqa. Tylko, że mi chyba takie auto nie potrzebne...

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez karpecik Zobacz wpis
                    Dostałem 12.000 zł rabatu na Kodiaqa. Tylko, że mi chyba takie auto nie potrzebne...

                    a od jakiej kwoty? Czyli ile % ceny?
                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                    Spalanie - Motostat.pl

                    Komentarz


                    • U Zimnego w Piotrkowie stoi ( strzelam) chyba najbogatsza wersja Kodiaqa za ok. 190 tysiecy ze 190 konnym dieslem. Ceny tego samochodu nie powinny przekraczać 120 tysiecy - cena adekwatna do " jakosci" obecnych Skod.

                      Komentarz


                      • Pierwsze wrażenia z testów Tiguana to dużo lepsze wyciszenie kabiny na autostradzie od Kodiaqa i O3, ale wyraźnie też twardsze zawieszenie (wersja r line, kola 20cali) i sporo mniejszy bagażnik od Kodiaqa i O3.

                        O3 100x100x55 dl x szer x wys

                        Tiguan 75x100x49

                        Kodiaqa zmierze pozniej, wiecej wrażeń z Tiguana po weekendzie.





                        Komentarz


                        • VW do Skody pod katem jakosci użytych materiałów w obecnych czasach to lepiej nie porównywać, roznica niestety jest co raz większa.

                          Komentarz


                          • Ale Kodiaq materiały ma całkiem sensowne, źle nie jest i jeśli już coś trąci myszką to stylistyka/design wnętrza..z drugiej strony Tiguan bazuje na Golfie jeśli chodzi o wnętrze, jest do niego bardzo w środku podobny i to też już opatrzone wnętrze.

                            Mam za sobą dobre 200km i pierwsze wrażenia się potwierdziły, zawieszenie w wersji R-line jest za twarde na nasze drogi, auto nowe więc wszystko dobrze spasowane jest, ale to tylko kwestia czasu przy tak sztywnym zawiasie i 20calowych kołach aby wszystko zaczęło się odzywać.

                            Największe wrażenie zrobiło na mnie wspomniane wyciszenie, dzięki czemu dużo bardziej komfortowo połyka się nim kolejne km niż w mojej O3. (Kodiaqa miałem tylko na krótką jazdę, w mieście cichutko, w trasie szumy powietrza przy oknach - wyraźne dodam)
                            Ilość miejsca z kabinie nieco mniej niż w O3, nieco, od Kodiaqa również, ale nie w kabinie jest główna różnica a w bagażniku, w Tiguanie jest ok 2/3 tego co ma O3. Można przesunąć tylną kanapę do przodu o ok 15cm ale dodatkowa przestrzeń jest mało ustawna.

                            Po mieście Tiguan też daje lepsze wyczucie, Kodiaq ma zamaszystą maskę i jedzie się jak czołgiem, tu raczej jak przerośniętym kompaktem.

                            Fotele trafiły mi się najzwyklejsze, podobne do zwykłych w O3 i Kodiaqu, szału nie ma. W Kodiaqu miałem te lepsze i tam było dużo wygodniej.
                            Kwestia schowków, pozycji za kierownicą, wszystko jest ctrl+c i ctrl+v.

                            Oba auta można b. dobrze doposażyć, przy czym w Tiguanie jest dodatkowo wyświetlacz zamiast klasycznych zegarów...byłem przeciwnikiem do momentu przetestowania, super sprawa, tak samo jak ACC (w połączeniu z DSG) i lane asist. Wyśmiewałem, sprowadzałem do poziomu zbędnego gadżetu, ale mimo że nie działa zawsze idealnie, to pomaga odpocząć za kółkiem, nawet używane okazyjnie spodobało mi się tak że to dla mnie teraz must-have...w przyszłym aucie, kiedyś tam, gdzieś tam

                            Nie wiem które auto bym wybrał, wizualnie kwestia gustu (oba mi się podobają) , wnętrze dobrze spasowane w obu, stylistycznie wnętrze niby po stronie VW, ale najnowsze też ono nie jest.
                            Tiguan na drodze jest bardziej zwarty, lepiej wyciszony, ale wiele wskazuje że również w wersji zwykłej mniej komfortowy w kwestii zawieszenia, jest też odczuwalnie mniejszy i mniej pakowny.

                            Skłaniałbym się ku Kodiaqowi, gdyby był lepiej wyciszony, ale ciekawe mnie też co zaoferuje nowy dłuższy Tiguan.

                            ps. oba diesele dobrze wyciszone, ten w Tiguanie żwawszy trochę, ale nie dużo (oba 190KM), w ogóle po tych krótkich testach poraz pierwszy rozważam diesela w następnym aucie.
                            (w Tiguanie średnie wyszło mi 6.2, mam wersje 4x4, trasa ponad 200km trochę miasta, trochę okolicznych wiosek, mało trasy, a już na pewno żadnej z tempomatem)
                            Ostatnio edytowany przez feels3; 32248.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez karpecik Zobacz wpis
                              Dostałem 12.000 zł rabatu na Kodiaqa. Tylko, że mi chyba takie auto nie potrzebne...
                              Podaj procentowo ile wynosi ten rabat

                              Wersja 2.0 TDI jest dużo bardziej oszczędna od 190 KM. Mnie średnia z tuguana 2.0 tdi 150 4motion dsg wyszła ok. 6.0 l/100 km z całego testu. Na trasie wyniku od 4,5 do 5,5l/100 km. Po mieście między 6, a 7. Bajka.
                              Ostatnio edytowany przez michal8937; 11540.
                              Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                              https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                              https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                              https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez feels3 Zobacz wpis

                                O3 100x100x55 dl x szer x wys

                                Tiguan 75x100x49

                                Kodiaqa zmierze pozniej, wiecej wrażeń z Tiguana po weekendzie.
                                Kodiaq ma kilka cm płytszy od O3 i klika dłuższy. (ok 5-7cm, zależy w którym pkt mierzyć) , wychodzi pi x drzwi podobnie.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez michal8937 Zobacz wpis
                                  Wersja 2.0 TDI jest dużo bardziej oszczędna od 190 KM. Mnie średnia z tuguana 2.0 tdi 150 4motion dsg wyszła ok. 6.0 l/100 km z całego testu. Na trasie wyniku od 4,5 do 5,5l/100 km. Po mieście między 6, a 7. Bajka.
                                  Ktory Kodiaq mial takie spalanie ??

                                  Mi Tiguanem w wersji 240KM nie udaje sie w trasie zejsc ponizej 6.5l, a jezdzac jak Superbem pali 7.5l.
                                  Miasto tak jak innymi TDI o pojemnosci do 2l czyli 9-10l. 7l to ja juz bardzo dawno zadnym nowoczesnym dieslem nie mialem w miescie.

                                  No i jakies 0,14l/100km AdBlue
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis

                                    Ktory Kodiaq mial takie spalanie ??

                                    Mi Tiguanem w wersji 240KM nie udaje sie w trasie zejsc ponizej 6.5l, a jezdzac jak Superbem pali 7.5l.
                                    Miasto tak jak innymi TDI o pojemnosci do 2l czyli 9-10l. 7l to ja juz bardzo dawno zadnym nowoczesnym dieslem nie mialem w miescie.

                                    No i jakies 0,14l/100km AdBlue
                                    Pisałem o Tiguanie. Kodiaq będę dopiero testować. Ostatnio przez kilka dni testowałem nowe Audi A5 sportback z silnikiem 2.0 TDI 190 KM bez napędu quatrro. Średnie spalanie wyniosło 6,7 l/100km , lecz samochód był na dotarciu oraz głównie po mieście jeździłem.
                                    W trasie przy prędkości ok 100 km/h splanie wynosiło poniżej 5l!
                                    Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                    https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                    https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                    https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                    Komentarz


                                    • Ja tez pisze o Tiguanie 240KM. 5l na trasie, to chyba jadac 70km/h. Srednio w trasie wychodzi ze pali 1l wiecej niz Superb CBBB bez 4x4, co przy gabarycie wozu i napedzie 4x4 jest raczej normalnym wynikiem.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • Tak w ogóle jesteś zadowolony z Tiguana? Masz pełne światła LED?
                                        Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                        https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                        https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                        https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                        Komentarz


                                        • Ciekawostka - VW Tiguan stanial - to znaczy pojawila sie nowa wersja City - tansza o 10.000 zl od trendline i lepiej wyposazona (np. felgi aluminiowe 17-tki, czujniki parkowania przod-tyl, itp.) - czyli teraz kosztuje 89.900, a za 10k z automatem. A tymczasem Kodiaq wlasnie.... zdrozal - i kosztuje juz wiecej od Superba bo 92.400 a w najtanszej wersji Active z automatem 108.900... Czyli Kodiaq jest drozszy w tej chwili od Tiguana - jesli wezmiemy wersje Active i Ambition a City... Dziwna ta polityka cenowa... czyzby ma sie zaczac lepiej sprzedawac Tiguan a gorzej Kodiaq?
                                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                          Spalanie - Motostat.pl

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                                            Ciekawostka - VW Tiguan stanial - to znaczy pojawila sie nowa wersja City - tansza o 10.000 zl od trendline i lepiej wyposazona (np. felgi aluminiowe 17-tki, czujniki parkowania przod-tyl, itp.) - czyli teraz kosztuje 89.900, a za 10k z automatem. A tymczasem Kodiaq wlasnie.... zdrozal - i kosztuje juz wiecej od Superba bo 92.400 a w najtanszej wersji Active z automatem 108.900... Czyli Kodiaq jest drozszy w tej chwili od Tiguana - jesli wezmiemy wersje Active i Ambition a City... Dziwna ta polityka cenowa... czyzby ma sie zaczac lepiej sprzedawac Tiguan a gorzej Kodiaq?
                                            Podstawy ekonomii, cenę kształtuje popyt i podaż
                                            ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                                            mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                                            Komentarz


                                            • Podejrzewam, ze i Golf moze za chwile miec lepsza cene - czytaj - specjalna wersje wyposazenia. Bo kwiecien to pierwszy miesiac od lat kiedy Golf zostal zdetronizowany jako najlepiej sprzedajacy sie model w Europie... i to przez co? Przez Forda Fiestę...
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz


                                              • No i własnie Tiguan bardzo chodzi mi po głowie. Tylko 1.4 125 km to może być lipa? Czekam njeszcze na nową Cx5.
                                                Zapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
                                                https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
                                                https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
                                                https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                                                  Dziwna ta polityka cenowa... czyzby ma sie zaczac lepiej sprzedawac Tiguan a gorzej Kodiaq?
                                                  Nic w tym dziwnego. Tiquan staniał by zrobić miejsce dla Tiguana xl. Ceny będą: Tiguan>Kodiaq>Tiguan xl. I wszystko cacy dla VAG. Koszt produkcji Tiguana xl będzie z 500€ wyższy niż Kodiaqa, cena będzie z 3500€ wyższa i jest git.

                                                  Pozdrawiam
                                                  perfex

                                                  Octavia HTP

                                                  Komentarz


                                                  • Perfex, nie do konca, bo Tiguan stanial ale tylko w specjalnej wersji City - dla niektorych i wybor silnikow i wyposazenia moze byc jednak zbyt ograniczony (choc dla mnie to akurat w pelni wybor bylby dobry).
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                    Spalanie - Motostat.pl

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X