Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zbliża się koniec Rapida

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zbliża się koniec Rapida

    Ani se Škodou Rapid liftback se nepočítá. Proč ji patrně nahradí crossover? | auto.cz

  • #2
    nie ma ich za dużo na drogach
    A tu po naszemu napisane
    Link
    ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
    mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

    Komentarz


    • #3
      Dosyć duże auto w dość dobrej cenie z rabatami było...

      Komentarz


      • #4
        Miał być lift Rapida, który poprawiłby wygląd tego nie za pięknego pojazdu zbliżając go bardziej do Octavii, no ale przyszła nowość Fiata i pozamiatała rynek.
        Skoda zamiast powalczyć ceną woli zmienić portfolio, a dziure którą miał wypełnić Rapid po ŚP Octavii 2 Tour wypełniło Tipo.
        Fiat pokazał że da się zrobić w dzisiejszych czasach auto z silnikiem MPI, które nie tylko jest pojemne i małoawaryjne (MPI to prosta konstrukcja) to do tego tanie.
        SzKODA słów
        JEST >>> O2FL by Lockin

        BYŁA >>> O3 1.8 TSI by Lockin
        BYŁA >>> S2FL 2015 by Lockin
        BYŁA >>> O3 Black 2013 by Lockin
        BYŁA >>> O2 Tour 2011 by Lockin

        Komentarz


        • #5
          Myślisz że Tipo wypiera Rapida?

          Komentarz


          • #6
            Ja bym raczej patrzyl na sprzedaz globalnie, a nie na polski rynek, ktory mowiac wprost - praktycznie sie nie liczy. Licza sie Chiny i Niemcy dla Skody przede wszystkim.

            Dziwny ruch z tym Rapidem bo sprzedaja go calkiem sporo (mozna sprawdzic wielkosc sprzedazy za 2016 r., najgorzej idzie Citigo a potem Yeti).

            Szkoda Rapida liftbacka bo moim zdaniem jest lepszy nich hatchback, ktory wg artykulu zostanie.

            Szkoda tez Fabii kombi - :-(

            Za to nowa nazwa Yeti - Karoq (czy cos takiego) bez sensu...

            Zawsze mi sie podobaly nazwy Fabia, Octavia - zwiazane z jezykiem lacinskim poniekad. A tutaj jakies zupelne dziwadla.
            Ale taka moda - jak francuski idiotyzm nazwania auta Cactus, albo Captur... ble. Jeszcze brakuje Renault Fiut ;-)
            Ostatnio edytowany przez marlej108; 1129.
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
              Dziwny ruch z tym Rapidem bo sprzedaja go calkiem sporo
              jak ja w styczniu 2015 konfigurowałem, to Rapid przegrał cenowo z Octavią III. Niewielka różnica cenowa na korzyść Rapida, a komfort i wielkość O III lepsza. Rapid wyjściowo tańszy wymagał dopłat za to, co O III miała w standardzie - standardowo droższa. I wyszło że się O III bardziej opłaca. Zwłaszcza że jumbo boxa Rapid nie może mieć. Może takie rzeczy zdecydowały.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz


              • #8
                No i niewielu będzie żałować Rapida... Na prawdę nie rozumiem fenomenu zakupu tego auta. Brzydki, brzydko wystylizowany, słabe materiały w środku, słabe prowadzenie, potężne szumy wiatru(szczególnie słyszalne z tyłu)...
                Adam... Używam:
                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                Passek: B6 175KM/366Nm

                Komentarz


                • #9
                  ruwado - nie mam pojęcia jak to skonfigurowałeś, że Ci wyszła niewielka różnica cenowa (co jest oczywiście względne). Chyba, że tak było w styczniu 2015. Jak zamawiałem Rapida w lutym tego roku to biorąc wersję najwyższą Style i trochę jeszcze do niej dokładając bajerów - wyszło mi ok. 60 tys. Jako, że po FL chcieli mi zamienić silnik z 1.2 na 1.0 skonfigurowałem sobie Octavię z silnikiem 1.2 choć nie w wersji najsłabszej tylko Ambition i różnica (z takim samym wyposażeniem) wyszła mi prawie 10 tys. - no to nie jest chyba "niewielka" różnica ?

                  Rapid wg. mnie będzie skasowany bo za bardzo podgryzał Octavię. A Fabia kombii to w zasadzie różnica niewielka. Toledo to w ogóle kopia w innych blachach). Być może wpisuje się to w szerszą tendencję mody na SUV-y i tym podobne nadmuchane auta, której to mody kompletnie nie rozumiem bo nie zyskuje się nic na funkcjonalności (bo za taką nie uznaję troszkę większy prześwit i siedzenie kilka centymetrów wyżej). Ale jakoś mi się nie chce wierzyć, że tuż po ogłoszeniu o FL będą kasować model.

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie jeździłem, tylko siedziałem w salonie. Ale mam kolegę, który jeździł Rapidem, a teraz pomyka O III - powiedział, ze to duża różnica.
                    Ostatnio edytowany przez ruwado; 6444.
                    pozdrawiam - Darek

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez sethcracow Zobacz wpis
                      nie mam pojęcia jak to skonfigurowałeś, że Ci wyszła niewielka różnica cenowa
                      brałem w styczniu 2015 Rapida i O III z bardzo podstawowym wyposażeniem. Tylko na klimie - O III miała ja w każdej wersji, Rapid tylko w wyższych i wymagał dopłaty. Jumbo boxa nie miał w ogóle. za kilka tysi na kilka lat - O III wyszła bardziej atrakcyjnie.
                      pozdrawiam - Darek

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                        Ale taka moda - jak francuski idiotyzm nazwania auta Cactus, albo Captur... ble. Jeszcze brakuje Renault Fiut ;-)
                        Renault Qciapa, będzie w sam raz pasowało do lo​​​​​​go :P

                        Fabia trochę urosła a Rapid nie był jakoś tak wiele tańszy niż Octavia. Gabarytowo to taka Octavia I w innych blachach. Pustka po premierze OIII zapełniła się i Rapid stał się niepotrzebny.

                        Fenomenu na SUVy nie rozumiem. Wuja ma Nissan X-Trail, ani to większe specjalnie od vana ani ten bagażnik duży... Dobra, w Hyundai Tucsonie kumpla jest dużo miejsca na nogi ale bagażnik to przy mojej Octavii jakiś żart.

                        Naturalnie większość tych dmuchanych aut trafia do blond dziuniek, które nie ogarniaja poruszania się takim autem ani krztyne.

                        Komentarz


                        • #13
                          Do SUVa wygodniej się wsiada i wysiada. Z gory lepiej widac i wezej się siedzi co za tym idzie wygodniej.
                          Ja ten fenomen rozumie
                          Ostatnio edytowany przez shok; 5726.

                          Komentarz


                          • #14
                            Taka moda a jak jest coś modne to ludzie są w stanie za to przepłacać
                            ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
                            mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
                              Do SUVa wygodniej się wsiada i wysiada. Z gory lepiej widac i wezej się siedzi co za tym idzie wygodniej.
                              No OK - ja bym do tego dodał większy prześwit, fajny wygląd .... no tylko pytanie czy te zalety rekompensują mniej miejsca w kabinie i w bagażniku no i zwykle większą cenę ? Ja osobiście bardziej wybieram auto pod kątem funkcjonalności i dopasowanej do tego ceny.

                              Komentarz


                              • #16
                                z tym latwiejszym wsiadaniem to nie do konca z suvami choc sam tak myslalem. Otoz kolega ma nowego Lexusa RX i tam sie wsiada wysoko - trzeba sporo podniesc noge a to oznacza, ze np. dla osoby jak moj Ojciec byloby to bardzo niewygodne, poniewaz wlasnie ma problem z nogami... Wiec to roznie bywa. Z drugiej strony niektore auta sa tak nieskie ze ma sie wrazenie, ze sie wsiada do czolgu, a jeszcze trudniej sie z nich wysiada - akrurat w suvie kolegi wysiada sie wygodnie - nie liczac tego ze za kazdym razem mam wrazenie, ze mam potem brudna nogawke (ale moze to tylko wrazenie).
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                Spalanie - Motostat.pl

                                Komentarz


                                • #17
                                  A wsród moich znajomych rodzice właśnie poprzesiadali sie na SUVy. Bo wygodniej sie wsiada i wysiada. Pozycja za kierownica rownież jest dla nich wygodniejsza. Akurat na lansowaniu im kompletnie nie zależało.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    b.dobry ruch z tym rapidem, b. brzydki tył według mnie. spaceback normalnie wygląda, a poza tym rapid liftback miał się nijak do rynku (przez nieco większą octavie)......spaceback może też nijak, bo jest fabia, ale nie jest taki brzydki przynajmniej

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      suvy są tylko po to żeby wyglądać. Ani w teren tym nie pojedziesz, ani walorów pojemnościowych to nie ma , do tego pali na potęgę......dla mnie to dokładnie jak pisze kolega wyżej pojazdy dla dziuniek na bulwar i galerii
                                      Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        shok jeszcze zależy co masz na myśli tak pisząc. Np. Kia Venga to auto do którego wygodniej się wsiada i wysiada, szczególnie starszym a suvem jakimś nie jest....to spoko pomysł takie wozy i praktyczne. miałem na mysli te "terenowate" suvy typu kaszka, karoq i takie tam.....

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X