Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.0 tsi - pijak bez energii?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.0 tsi - pijak bez energii?

    W piśmie AUTO MOTOR I SPORT jest test O3 1.0 tsi 115 KM. Pismo niemieckie i przychylne VAG. Ale silnik wypadł slabo bo primo pijak straszny - średnie spalanie z całego testu długodystansowego wyszlo ponad 9 litrów na 100 km, a secundo silnik mocniejszy o 30 koni od najsłabszego 1.2 tsi 85 KM okazał się mniej dynamiczny niż obiecywał producent bo zaledwie o sekundę czy półtorej sekundy szybszy od 0 do 100 km/h.
    na dodatek ma budowę bardziej skomplikowana niż 1.2 i jest bardziej wysilony i ma tylko 3 cylindry.
    motoryzacja czasem się cofa...

    ciekawe kiedy jakaś O3 1.0 pojawi się na forum żeby zweryfikować tezy i wnioski z artykułu?
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

  • #2
    myślałem, ze pierwszym który kupi najsłabszy dostępny silnik w O3 będziesz Ty..... nie było w ofercie jak kupowałeś 1.2?
    no może jeszcze Piotrex to zrobi.....
    reszta raczej się nie szarpnie, a jak to kupi to i tak będzie chwalić, żeby "wstydu" nie było, że się wtopiło.....

    Komentarz


    • #3
      W tych testach to generalnie zawsze samochody palą bardzo dużo - po prostu zawsze są ciśnięte na maxa, nie oszczędzają ich na autostradach, itp. Pamiętam, że w długodystansowym teście AMiS nawet Avensis T29 z silnikiem 2.0VVTi palił im średnio coś koło dyszki a kompakty z dieslami coś koło siódemaka...
      Reasumując: nie przykładałbym większej wagi do tego jakie spalanie wychodzi w testach robionych przez gazety motoryzacyjne. Producentom z resztą również nie wierzę. Pozostaje np. Spritverbrauch berechnen und Autokosten verwalten - Spritmonitor.de jako wiarygodne źródło o spalaniu.
      A że 30KM więcej daje tylko 1-1,5s lepsze przyśpieszenie do setki? No cóż... w przypadku mojego modelu Passata różnica w przyśpieszeniu w 2.0TDI między 140KM a 170KM to również raptem 1 sekunda...
      Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
      Adam... Używam:
      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
      Passek: B6 175KM/366Nm

      Komentarz


      • #4
        1.6MPI też w takim teście spaliłby nie mniej niż 9/100 a i przyspieszenia lepszego nie miał.
        Dla pewnej grupy klientów Skody silnik 1.0 będzie idealnym wyborem, tak jak kiedyś były 1.4 MPI i 1.6MPI.
        Moim zdaniem ta nagonka na 1.0 jest mocno przesadzona, tak samo zresztą jak na O3FL.

        P.S. Nie, nie kupiłem O3FL 1.0TSI
        Rafał

        Komentarz


        • #5
          Osobiście mam awersję do 3 cylindrów. Poza tym litr to ma karton mleka a nie silnik
          Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
          Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

          Komentarz


          • #6
            Jak juz mowa o litrze to litr jest dobry dla dwoch jak jeden nie pije

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
              myślałem, ze pierwszym który kupi najsłabszy dostępny silnik w O3 będziesz Ty..... nie było w ofercie jak kupowałeś 1.2?
              no może jeszcze Piotrex to zrobi.....
              reszta raczej się nie szarpnie, a jak to kupi to i tak będzie chwalić, żeby "wstydu" nie było, że się wtopiło.....
              nie, ja wlasnie nie chcialem tego 1.0 bo mialem pewne podejrzenia co do 3-cylindrow i rzekomej potencjalnej oszczednosci w zuzyciu paliwa i jak widac sie potwierdzily te moje obawy - no bo 9 litrow? W tak malym silniku???
              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Tomato Zobacz wpis
                Jak juz mowa o litrze to litr jest dobry dla dwoch jak jeden nie pije
                dobre! ;-)
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                Spalanie - Motostat.pl

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                  no bo 9 litrow? W tak malym silniku???
                  Dziwisz się ? Mały silnik żeby jechał to trzeba go pałować. Zwłaszcza 3 cylindry
                  Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                  Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                  Komentarz


                  • #10
                    W takim Seat Ateca podstawowy model z tym silnikiem kosztuje 78tysi. Z felgami , klimatronikiem i kilkoma pierdołami można go kupić poniżej 80 tys zł ze zniżką. Wersja z silnikiem 1.4 kosztuje min 97 tys zł. w wersji style. 20 tys różnicy jak dla mnie robi robotę. Niestety pali ten silnik tyle samo co 1.4 150 KM ale cena...

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Milord Zobacz wpis
                      Dla pewnej grupy klientów Skody silnik 1.0 będzie idealnym wyborem, tak jak kiedyś były 1.4 MPI i 1.6MPI.
                      Moim zdaniem ta nagonka na 1.0 jest mocno przesadzona, tak samo zresztą jak na O3FL.
                      Ale jaka nagonka? VAG zrobił gówno i tyle. Jestem pewien, że zostanie to poprawione lub zapomniane.
                      VAG umie robić Boskie silniki np. 2.5tfsi 5 cyl ale umie też niestety robić śmierdzące kupy jak 1.4 twincharger czy 5.0 v10 tdi. I tyle.
                      Wczesne serie 2.0tdi oraz wczesne tsi 1.4 1.8 i 2.0 też nie są wspaniałe.
                      Notabene chyba żaden inny duży producent nie zaliczył bezkarnie tylu wpadek w temacie silników...
                      Pozdrawiam
                      perfex

                      Octavia HTP

                      Komentarz


                      • #12
                        Tu macie kilku jegomości którzy ujeżdżają 1.0TSI. Im na razie palą mało...
                        Gasoline consumption: Skoda - Octavia - Spritmonitor.de
                        Adam... Używam:
                        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                        Passek: B6 175KM/366Nm

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
                          Osobiście mam awersję do 3 cylindrów. Poza tym litr to ma karton mleka a nie silnik
                          dobre

                          a poniżej taka ciekawostka - GTI z 1.0

                          Volkswagen Up! GTI | Mała rakieta gotowa

                          Seat Leon ST FR by mirek_p11

                          Fotki
                          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                          Fotki

                          Komentarz


                          • #14
                            Jak dla mnie to litr pojemności, 3 cylindry i turbo jest dobre do citigo/up albo fabia/polo/ibiza
                            Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                            Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                              Tu macie kilku jegomości którzy ujeżdżają 1.0TSI. Im na razie palą mało...
                              Gasoline consumption: Skoda - Octavia - Spritmonitor.de

                              Przy obu zakladam, ze jezdza podmiejskimi drogami z przepisowa predkoscia 70-80km/h i autostrada niewiele szybciej. Nie ma jazdy autostrada chociazby te 140 czy tam 170+ jak lubia Niemcy , malo miasta. Na autostradzie nie tylko w Polsce czesto mozna spotkac kogos jadacego w cieniu ciezarowki z predkoscia 89k/h Potem maja auta co im pala 3l. Fajna zabawa przy aktywnym tempomacie i masie wolnego czasu


                              Honda Civic tez ma 1.0 turbo czy to nawet mniej niz 1l i pali podobnie jak wolnossace 1.8 z pierwszych Ufo
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis


                                Przy obu zakladam, ze jezdza podmiejskimi drogami z przepisowa predkoscia 70-80km/h i autostrada niewiele szybciej.
                                Możliwe też, że podeszli zdroworozsądkowo i kupili te auta dlatego, że jeżdzą nimi tylko w mieście i drogami podmiejskimi unikając autostrad i nie potrzebują dużych mocy.

                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie wiem, nie znam sie jak to mawiaja. 3x mocniejszym wozem na benzyne jezdze w trasie i nie przekraczam 10l i nie musze jechac 90km/h
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                    Możliwe też, że podeszli zdroworozsądkowo i kupili te auta dlatego, że jeżdzą nimi tylko w mieście i drogami podmiejskimi unikając autostrad i nie potrzebują dużych mocy.
                                    Zdroworosadkowo patrzac to bym kupil fiata TIPO z 1.4 wolnossacym. Nie dosc ze konstrukcja o wiele bardziej trwała to jeszcze auto calkiem pojemne i zdecydowanie tansze niz grupa vag w tym segmencie .....

                                    pozdrawiam

                                    Diagnostyka i tuning
                                    hybrydowe wtryski i turbiny
                                    programy na ulice jak i do sportu

                                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                    www.tune-up.pl

                                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez rob555 Zobacz wpis

                                      Zdroworosadkowo patrzac to bym kupil fiata TIPO z 1.4 wolnossacym. Nie dosc ze konstrukcja o wiele bardziej trwała to jeszcze auto calkiem pojemne i zdecydowanie tansze niz grupa vag w tym segmencie .....
                                      A ja to zdroworozsądkowo patrząc zainwestowałbym w jakiś bilet miesięczny i ewentualnie kartę lojalnościową na TAXI - taniej by wyszło niż jazda własnym samochodem.
                                      Adam... Używam:
                                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                      Passek: B6 175KM/366Nm

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Znowu Tipo... Siedziałem raz w tym aucie i czułem sie jeszcze gorzej niż w Astrze III, której osobiście nienawidzę
                                        Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                        Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez JayKey49 Zobacz wpis
                                          Znowu Tipo... Siedziałem raz w tym aucie i czułem sie jeszcze gorzej niż w Astrze III, której osobiście nienawidzę
                                          Ja byłem wieziony w Taxi, czyli z tyłu. Było przyjemnie a mały nie jestem. Była to wersja z 1.6, automat, gaz. Ideał na taxi.
                                          Co do Astry III to pełna zgoda, jest gówniana Choć w temacie wnętrza idzie ona dla mnie łeb w łeb z Focusem II.
                                          Pozdrawiam
                                          perfex

                                          Octavia HTP

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            odnośnie czego idzie łeb w łeb? raz siedziałem kiedyś w Astrze H, ale to było wtedy nówka autko prosto z salonu, więc było cacy.
                                            Co do Focusa 2 nie wiem dokładnie o co chodzi, nie widzę przewagi aut z grupy Vag z tych samych lat jeśli chodzi o wykończenie i jakość wnętrza.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Chociaż jakby mnie kto nie przekonywał to w życiu namówił by mnie na Tipo. Wgl zrobiła sie teraz taka moda na Tipo. Jestem w kilku grupach samochodowych na fb i ciagle ktoś " pomyśl nad tipo " "kup Tipo ". Facet pyta czy lepiej 3 letnie Mondeo albo Passata a jakiś koleś wyskakuje " Kup Tipo kombi 1.4 Turbo "
                                              Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
                                              Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                                Co do Focusa 2 nie wiem dokładnie o co chodzi, nie widzę przewagi aut z grupy Vag z tych samych lat jeśli chodzi o wykończenie i jakość wnętrza.
                                                Chodziło mi o plastiki użyte do wykonania wnętrza F2. Uważam, że są one delikatnie mówiąc podłe, najtańsze chińskie zabawki zmielone. Nie jestem jakimś mega fanem vag ale jak ktoś nie widzi różnic między plastikami focusa i golfa to... hmmm... jakby to powiedzieć, dziwne mocno...
                                                Pozdrawiam
                                                perfex

                                                Octavia HTP

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  a jaką wersje F2 używałeś? ja nie widzę różnicy, poza tym, ze barwa niektórych plastików jest poprostu ciemniejsza w Vagach, a miałem i Vw i Skody i teraz mam F2. Decha w Golfie też twarda jest, mowa o IV i V, normalnych wersjach, a nie jakiś highline
                                                  Chińskie plastiki to mają niektóre koreańczyki, ale nie fordy.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X