Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowe normy zuzycia paliwa - koniec silników od kosiarek?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nowe normy zuzycia paliwa - koniec silników od kosiarek?

    Cykl WLTP zastąpił NEDC: koniec oszukiwania klientów?

    Czyżbyśmy wracali do mormalności? Troszkę mniej oszukiwania w danych technicznych co do spalania nowych aut ... ale to za chwilę. No i mniej kitów w temacie szkodliwości aut dla środowiska. Spalania będa biższe prawdy, miejmy nadzieję.
    Ale wygląda , że kompletnie wywróci to eko(ściemo)logię. Przed chwilą wieszczono zmierzch dużych pojemności i wciska się nam wysilone mikrosilniczki...a wygląda na to , że może byc odwrotnie.
    Motoryzacja - chyba największy ekologiczny szwindel i mega-ekościema ostatnich lat.

    Co Wy na to?

  • #2
    Pojda w inna strone. Dadza dwa silniki, jak robi to Toyota. Auris hybrydowy ma motor benzynowy 1.8, a czemu moglby miec przeciez jakis 1.3 i tez by jezdzil i mocniejszy elektryczny. A jednak, cos w tym musi byc, ze elektryk + normalny motor benzynowy do gabarytu auta = spelnienie norm emisji spalin w tej chwili EURO6.
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Tylko ta norma przy hybrydowej toyocie to też jest tylko dlatego że testy są oderwane od faktycznych warunków jazdy.
      Przecież to jest śmiehc na sali:
      przyspieszenie 0- 32 km/h w 12 sek
      0- 50km/h w 26 sek
      0-70 km/h w 41 sek
      50-70 km/h w 13 sek
      70-100 km/h w 35 sek
      100-120 km/h w 20 sek
      Wiadomo, zę to obciążenia silnika przyśpieszaniem generują najwieksze zanieczyszczenia a w rzeczywistości nikt tak nie jeździ tylko zdecydowanie dynamiczniej.
      Co z tego, że troche dystansu zrobisz taka hybrydową toyotą po mieście spokojnie powiedzmy rzeczywiście ekologicznie jak wyjeżdżając na autostrade albo inna drogę szybkiego ruchu zaraz masz zużycie 8-9-10-12 litrów/100 - średnie - a chwilowe szkoda gadać (zalezy od modelu). To wg mnie tez jest ściema bo kto wie jak właściciel będzie to użytkował.
      A do tego to jeżdzenie po mieście elektrykiem czy hybrydą to też pesudoekologia bo jak wiemy przy produkcji baterii średnio na 1 kWh przypada "koszt" 150-200 kg CO2. Czyli jak poprawiony leaf ma chyba 35kWh baterie to jest obciążony już powiedzmy 40-50tyś km ( w rzeczywistości dobrze jak 70 tyś km wystarczy albo i 100 tyś bo te normy są czystą fikcją przecież pod przepisy) zrobionymi na benzynie. Po tym dystansie niby dopiero staje się ekologiczny a wiadomo ze u nas prad jest z węgla. Filtry filtami ale zanieczyszczenie jest. Podobnie baterie toyoty są obardzone na starcie sporym ujemnym bilansem CO2 a potem też niby te 84 dla aurisa czy 115 mg/km dla Rav4 ( ktoś w to wierzy przy tym cięzkim suvie?) mają wypluwać teoretycznie.
      Dla mnie to jedna wielka ściema a nie ekologia. Więcej zaoszczędzisz "planetę" ograniczając używanie auta, jeżdżąc komunikacją publiczną i przez odpowiednią technike jazdy niz kupując hybryde i jeżdzenie wtedy wszedzie bo "mało pali". A baterie też mają ograniczona żywotność/ilość cykli ładowania. Kiedyś trzeba będzi eje zminić albo ich "eko" spadnie z czasem na pysk i będzie hybryda mocniej truć.
      Z drugiej strony zastanawia mnie to że tak lansuje się tu hybrydy gdy europejscy prodycencie sa w powijakach przy zalekowshcodnich konstrukcjach. To jest zastanawiające. Silniczki od kosiarek , oszustwa w testach, to było na korzyść europejskiej motoryzacji. A promowanie hybryd to na razie więcje korzysci daje skośnym niż rdzennym ze starego kontynentu. Oszuatwa żeby swoich promowac i ochraniać - z tym zawsze mi się kojarzyło dizałanie UE - ze chronienie swoich producentów rozumiem, że przez oszukiwanie swoich konsumentów już nie. O co kaman?
      Każdy komu zalezy na ekologii i ochronie środowiska przede wszystkim nie powienien kupowac cieżkiego suva. Wiecej szkody zrobi środowisku wg mnie jeżdząc często sam hybrydowym Rav4 niż gdyby kupił niskie autko kompaktowe/miejskie z odpowiednio dopasowanym do niego dieselkiem palącym 4-5 litrów. Bo nie tylko o CO2 tu idzie. O reszcie różnych innych "tlenków" jakos mało sie pisze. Temat rzeka.
      Mnie bardziej ciekawi czy Eurokraci i kartele motoryzacyjne nadal beda nas oszukiwac i łupic czy wreszcie pod tym wzgledem bedzie normalniej - np jak choćby w USA.
      Jak będzie jak piszesz Maicroft to znaczy, że jedną bzdurę zastąpią drugą i jak zwykle właściwy cel (ekologię) zasłonią pieniądze.
      Ostatnio edytowany przez Alonzo_; 7050.

      Komentarz


      • #4
        Delete
        Ostatnio edytowany przez Alonzo_; 7050.

        Komentarz


        • #5
          zamontują do "kosiarek" lpg na dotrysku jako wyposażenie podstawowe (za dopłatą ) i wszystkie euronormy spełni

          Komentarz


          • #6
            tytulem komentarza cytat z automobilownia.pl z tekstu dot. opisu aut Autora w czasie podrozy przez USA

            "Najnowsza norma kalifornijska nazywa się PZEV – partial-zero-emmission vehicle – i jest kompromisem pomiędzy władzami i producentami aut, którzy nie godzili się na obowiązek sprzedaży narzuconego odsetka pojazdów bezemisyjnych. Kompromis polega na kolejnym zaostrzeniu norm składu spalin, całkowitym wyeliminowaniu parowania węglowodorów z układu paliwowego (nie słyszałem, żeby mówiły o tym normy EURO – może ktoś z Was mnie uświadomi…?), oraz, UWAGA – obowiązku udzielenia aż piętnastoletniej gwarancji na układ oczyszczania spalin. PIĘTNASTOLETNIEJ!! Dlaczego tak bardzo „ekologiczna” Unia Europejska ma w głębokim poważaniu to, co dzieje się po zaledwie trzech latach…? A potem piorunuje na wycinanie zepsutych DPFów i oczywiście ściąga miliardy w postaci podatków „ekologicznych” od starych aut oraz VATu i akcyzy od wciskanych nam na siłę nowych.

            Koncern Forda oferuje dziś niezmienione, „globalne” modele na całym świecie (co kreatywnie nazywa „polityką One Car„). Ciekawe jednak, że amerykański Focus spełnia normę PZEV i ma 15-letnią gwarancję, zaś europejski – będący podobno tym samym produktem – już nie. A który jest droższy? W Kalifornii cennik zaczyna się od 13.650$, czyli, po kursie z ostatniego piątku, 48.594 zł (już z podatkiem stanowym – jednym z wyższych w kraju – w wysokości 875$). Alternatywą jest leasing na 84 miesiące z ratą 228$ miesięcznie, bez wkładu własnego ani zabezpieczeń. W Polsce zaś ta sama, podstawowa wersja 1.0 Ecoboost kosztuje 70.090 zł, oczywiście bez 15-letniej gwarancji na cokolwiek. Znów wychodzi więc na to, że Europa ochronę środowiska traktuje jako jeszcze jeden pretekst do podnoszenia podatków, sztucznego napędzania koniunktury producentom i ograniczania praw obywatelskich. Jeśli wielki koncern próbuje oszukiwać w testach spalin – w zasadzie niewiele się dzieje. Przeciętny człowiek zaś często nie może używać legalnie zakupionego auta, jeśli według urzędników kupuje je zbyt rzadko, albo, co gorsza, od innego obywatela zamiast od korporacji pełniącej przy okazji funkcję poborcy VATu i akcyzy. Natomiast amerykańskie normy – podobnie restrykcyjne – nie uderzają w użytkowników, bo po pierwsze, oprócz poprawy składu spalin nakazują też wydłużenie gwarancji, a po drugie – nie działają wstecz poprzez eliminację pojazdów niegdyś już zarejestrowanych. O poziomie podatków nie wspominając – a to przecież on w dużym stopniu utrudnia nam zakup nowego auta."

            Tak samo jest ze spalaniem jak sie poczyta ow tekst na podanej przeze mnie stronie - to znaczy ten Focus spala tyle benzyny w USA Autorowi tekstu ile podal producent...

            Widac w Europie jednak z klientow mozna robic idiotow. Czytalem w Auto Swiecie najnowszym test Mercedesa C klasy - spalanie mu dali w danych 5,1 litra na 100 km... po czym w innym miejscu napisali, ze w tescie pali jednak wiecej bo 6,9 litra... czyli o 1,8 litra wiecej co oznacza zwiekszone zuzycie o ok. 33% wieksze spalanie, ale co zabawniejsze to w tabelce w ktorej podali ile przejechali km (102.324) i ile zuzyli litrow paliwa (8223) to wychodzi spalenie przeciez w istocie jeszcze wieksze bo az 8,04 litra na 100 km (sic!!!!). Czyli wyzsze od katalogowego o ponad 3 litry (bo niby powinien 5,1 litra) czyli o 60%!!!!! Swoja droga rzetelnosc testow Auto Swiata jest ŻENUJĄCA...nawet w przypadku teoretycznie solidnych testow dlugodystansowych...
            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
            Spalanie - Motostat.pl

            Komentarz


            • #7
              autoGALERIA.pl | Testy, Nowości, Niezależne Opinie - autoGALERIA

              Komentarz


              • #8
                Volkswagen również zdecydował się na zwiększenie pojemności do 1.5-litra w najpopularniejszym silniku TSI,
                Akurat VAG nie zeswirowal calkiem, chociaz gasi 2 z 4 cylindrow

                Ford poszedl o krok dalej ma silnik o pojemnosci 1.5... niby fajnie, 3 cylindry, gasnie 1. BMW robi podobnie.

                To w sumie mamy czy nie do czynienia z downsizingiem ??


                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis

                  Akurat VAG nie zeswirowal calkiem, chociaz gasi 2 z 4 cylindrow

                  Ford poszedl o krok dalej ma silnik o pojemnosci 1.5... niby fajnie, 3 cylindry, gasnie 1. BMW robi podobnie.

                  To w sumie mamy czy nie do czynienia z downsizingiem ??

                  Co z tego ze gasi dwa cylindry, skoro taki Karoq na gierkoece pali wedlug komputera 8l bez przekraczania 140km/h.
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    No to całkiem przywozicie jak na takiego wysokiego kloca.

                    Komentarz


                    • #11
                      Komputer Sportage 1.6gdi pokazuje w takich samych warunkach 7l.
                      Adam... Używam:
                      Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                      Passek: B6 175KM/366Nm

                      Komentarz


                      • #12
                        Masz w poście #8.

                        Komentarz


                        • #13
                          Większość woli inaczej. Projektują pod większość.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Wronek1

                            z jakim silnikiem ten Karoq?
                            1.5tsi z dsg. Kolega probuje dla zony rozne suvy i jak na razie Karoq wygrywa...
                            Co ciekawe: Superb III 2.0TDI DSG 184KM gnieciony dużo mocniej niż Karoq 1.5TSI DSG pali od niego o 1,5l ropy mniej (SIII: ~6,5l ON, K: ~8l Pb)
                            Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
                            Adam... Używam:
                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                            Passek: B6 175KM/366Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                              Co z tego ze gasi dwa cylindry, skoro taki Karoq na gierkoece pali wedlug komputera 8l bez przekraczania 140km/h.

                              Gasi tylko w trybie eco, normalnie nie gasi, wiec pali ile musi. Ale Karoq to jest mniejsze auto niz Kodiaq czy Tiguan.

                              Te klocki pala swoje, im szybciej tym wiecej, fizyki nie oszukamy. Tiguan 240KM pali przy tempomacie ustawionym na 160 8l ON. Ale spali tez 5,5l. Na trasie do stolicy pali tez okolo 8l, gdzie Superb II miescil sie w 7l. Aerodynamika kiosku ruchu
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis


                                Gasi tylko w trybie eco, normalnie nie gasi, wiec pali ile musi. Ale Karoq to jest mniejsze auto niz Kodiaq czy Tiguan.

                                Te klocki pala swoje, im szybciej tym wiecej, fizyki nie oszukamy. Tiguan 240KM pali przy tempomacie ustawionym na 160 8l ON. Ale spali tez 5,5l. Na trasie do stolicy pali tez okolo 8l, gdzie Superb II miescil sie w 7l. Aerodynamika kiosku ruchu
                                No ale widzisz... Mega nowoczesny Karoq 1.5TSI DSG jadący jakieś 30% na trybie ECO pali według komputera 8l, a Sportage z dość klasycznym wolnossącym 1.6i z wtryskiem bezpośrednim pali według komputera 7l (zakładam, że w tych markach komputery są dość dokładne - przynajmniej znajomi którzy używają tych marek potwierdzają, że dane z komputera są dość precyzyjne). Fkt - TSI jest w porównaniu z GDI dość dynamiczne, ale jednak 15% mniej oszczędne... Gdzie ten postęp?
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                  Gdzie ten postęp?
                                  W materiałach informacyjnych dla potencjalnego klienta. Tam postęp jest nieustający od zawsze.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Motoryzacyjna rewolucja wrześniowa. Z rynku znikają niektóre samochody - Motoryzacja w INTERIA.PL

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zapraszam na czeska strone Skody - sa od kilku dni nowe cenniki na 2019 r. m.in. Octavii - benzyny tylko 1.0 i 1.5 a diesle 1.6.... wiec jak na razie to downsizing w pelnej krasie... u nas pewnie sie wkrotce tez pojawia.

                                      Fabia tylko ma silniki 1.0..... a sa to juz nowe cenniki po uwglednieniu nowych norm emisji spalin i zuzycia paliwa...
                                      Rapid to samo.... (i Fabia, i Rapid maja tez juz polskie cenniki na 2019)
                                      Ostatnio edytowany przez marlej108; 1129.
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Jest tez juz nowy cennik Fabii po liftingu i ma wlasnie tylko 3 cylindrowe 1.0MPI i 1.0TSI w kilku odmianach mocy i skrzyni biegow.

                                        Konkurencja koreanska ma tez juz silnik 1.0TGDI, ale dalej w cenniku i20 po lifcie zostal wolnossacy silnik z wtryskiem posrednim 1.2 i 4 cylindrami, a nie trzema jak Skoda. Ale najlepsze jest to, ze cennikowo to Fabia 1.0TSI jest w tej chwili tansza niz i20 1.0TGDI

                                        "Nowy" motor 3 cylindrowy mieli tez miec super ekonomiczny, a wyszlo jak zawsze Pali tyle co wolnossacy jak jezdzi sie nim emerycko, a potem wir w baku, dobrze ze zbiornik ma 50l, a nie 30-35l, bo bylby lzejszy i bardziej eco.

                                        KIA przykladowo w modelu Stinger ma w tej chwili dwa katalogi, stary i nowy. Nowe auto jest drozsze, jest slabsze o 4KM, pali wiecej i jest wolniejsze o ponad 0,5s od wersji z poczatku tego roku.
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ciekawe jak w tych nowych testach zaprezentują się hybrydy? Czy wciąż będą tak wielkie rozbieżności w zużyciu paliwa pomiędzy testami a realem jak np. w przypadku tego Volvo S90? Volvo S90 T8 Plug-in Hybrid – hybryda zamiast „V-szóstki” | TEST
                                          Adam... Używam:
                                          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                          Passek: B6 175KM/366Nm

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
                                            Ciekawe jak w tych nowych testach zaprezentują się hybrydy? Czy wciąż będą tak wielkie rozbieżności w zużyciu paliwa pomiędzy testami a realem jak np. w przypadku tego Volvo S90? Volvo S90 T8 Plug-in Hybrid – hybryda zamiast „V-szóstki” | TEST
                                            Silnik elektryczny w tym modelu generuje 22% łącznej mocy. Trochę nielogiczne oczekiwać że zrealizuje 80% napędu, nawet w warunkach miejskich.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Zamieszczone przez marlej108 Zobacz wpis
                                              Zapraszam na czeska strone Skody - sa od kilku dni nowe cenniki na 2019 r. m.in. Octavii - benzyny tylko 1.0 i 1.5 a diesle 1.6.... wiec jak na razie to downsizing w pelnej krasie... u nas pewnie sie wkrotce tez pojawia.

                                              Fabia tylko ma silniki 1.0..... a sa to juz nowe cenniki po uwglednieniu nowych norm emisji spalin i zuzycia paliwa...
                                              Rapid to samo.... (i Fabia, i Rapid maja tez juz polskie cenniki na 2019)

                                              zapomniales o 2.0 TSI 190 KM
                                              OII 1,4 TSI Elegance

                                              KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                              Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                2.0 tsi w zwyklej Octavii? Gdzie??? W cenniku nie ma.
                                                no chyba ze chodzi o RS, ale to przeciez bedzie sladowa ilosc...
                                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                                Spalanie - Motostat.pl

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ma być 2.0TSI 190KM niestety tylko DSG. Tak wyglada po cennikach na innych rynkach.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X