Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Następca Skody RAPID - SCALA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
    Niby innowacyjne auto, niby XXI wiek, a hamulec ręczny nadal tradycyjny - na linkach, a nie elektryczny.
    Dla wielu będzie to zaleta. Ja na przykład uznaję to za "+".
    Adam... Używam:
    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
    Passek: B6 175KM/366Nm

    Komentarz


    • #27
      A jakich plusów można się dopatrywać w tym rozwiązaniu?

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
        A jakich plusów można się dopatrywać w tym rozwiązaniu?
        takich samych jak na zasadzie "wolę blondynki niż brunetki"...
        Adam... Używam:
        Rolka: e11FL 97KM/130Nm
        Passek: B6 175KM/366Nm

        Komentarz


        • #29
          Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
          takich samych jak na zasadzie "wolę blondynki niż brunetki"...
          "...kasa Misiu kasa..."
          Mój czarnuch
          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis

            takich samych jak na zasadzie "wolę blondynki niż brunetki"...
            No właśnie... Czyli w zasadzie to tylko Twoje odczucie niepoparte żadnymi racjonalnymi argumentami.

            A co do kasy to trzeba by przeliczyć, co tak naprawdę jest tańsze.

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis

              No właśnie... Czyli w zasadzie to tylko Twoje odczucie niepoparte żadnymi racjonalnymi argumentami.
              Moje odczucie jest takie, ze wolę zwykły ręczny hamulec niż elektryczny hamulec postojowy. I to jest mój racjonalny argument.

              Co do kasy to najprawdopodobniej jest tak, że hamulec elektryczny może być delikatnie droższy niż hamulec ręczny - w końcu silniczek (silniczki) raczej jest droższy niż dźwignia mechaniczna.
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
                A jakich plusów można się dopatrywać w tym rozwiązaniu?
                Po pierwsze prostsza i bardziej niezawodna konstrukcja. Wystarczy spytać wielu właścicieli passatów czy lagun czy nie woleliby zwykłej dzwigni w momencie gdy ręczny nie pozwala ruszyć z miejsca.
                Po drugie nie wiem jak inni, ale ja pewnie już stary jestem i w sytuacji awaryjnej (np urwany na kamieniu przewód hamulcowy) odruchowo bym prędzej łapał za wajchę ręcznego, niż szukał trzeciego guziczka w prawo za kubkiem z napojem.
                Do tego jak ktoś nie ma esp/może wyłączyć/wyjąć bezpiecznik można się pobawić/potrenować na jakiejś pojeżdżawce czy choćby pustym placu.

                Komentarz


                • #33
                  Dwa silniczki, przycisk i wiązka elektryczna kontra dźwignia, linki, pancerze do linek, przelotki, gumki i proces w fabryce wymagający ustawiania hamulca na określoną wartość. Można podyskutować co jest tańsze.
                  Zegary elektroniczne są w produkcji tańsze niż standardowe, a jednak na chwilę obecną każą sobie za nie sporo dopłacać.

                  Nie jestem jakimś szalonym zwolennikiem elektrycznego hamulca ręcznego, ale jednak w tych czasach to rozwiązanie powinno powoli odejść do lamusa. Szczególnie w aucie, które z założenia ma trafiać w gusta bardziej wymagającej klienteli.

                  Komentarz


                  • #34
                    Zamieszczone przez Chris11 Zobacz wpis
                    Nie jestem jakimś szalonym zwolennikiem elektrycznego hamulca ręcznego, ale jednak w tych czasach to rozwiązanie powinno powoli odejść do lamusa.
                    No to ja już w końcu nie wiem... Hamulec elektryczny jeszcze się nie upowszechnił, a już ma odejść do lamusa?

                    Adam... Używam:
                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                    Passek: B6 175KM/366Nm

                    Komentarz


                    • #35
                      Sorry... Skrót myślowy.
                      Nie dopisałem, że ręczny dźwigniowy powinien odejść do lamusa.

                      Komentarz


                      • #36
                        Pewnie jest tam nadal oldskulowy zacisk FS-III, 100% twardych plastików w kabinie, no i beleczka - to na bank.

                        Komentarz


                        • #37
                          Zacisk może i pozostaje, ale co do plastików to muszę Ciebie zmartwić, bo podobno są miękkie... Nawet na drzwiach.
                          A tak się dopytam, co jest złego w tym zacisku? O belkę już nie pytam, bo wiadomo, że to największe zło, jakie motoryzacja mogła wymyślić.

                          Ja tam w każdym razie czekam na to auto i jak będzie sensowne cenowo to chyba się skuszę.

                          Komentarz


                          • #38
                            Złego nie ma nic, ale to najbiedniejsze rozwiązanie na rynku (nie ma nawet normalnego jarzma). Niestety, drugi raz to mam, więc wiem o czym piszę.

                            Komentarz


                            • #39
                              To o czym dokładnie piszesz? Auto nie hamuje, czy co?

                              Komentarz


                              • #40
                                Paradoksalnie, hamuje nawet ciut lepiej, ale jest wizualna klapa w porównaniu do hamulców poprzedniego auta. Sam zobacz:

                                Link

                                Link

                                Komentarz


                                • #41
                                  To już nawet zacisk hamulcowy zwykłego miejskiego wozidła musi wyglądać zajebiście?

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    A czemu nie? Na zacisk niezwykłego niemiejskiego ścigacza nikt nie spojrzy, bo nie zdąży.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      a mi nie przeszkadza ręczny manualny. dla mnie to też zaleta, bo miałem LII FL i przez ten ręczny elektryczny czasem mi klocek trzymał dziwnie tylny.
                                      Zaletą było ruszanie pod górkę w korku, automat regulował - to jedyna zaleta. W passku b6 też ten element był wadliwy...
                                      Scala to nie auto wyższego segmentu, więc nawet lepiej, że zwykła dźwignia jest

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Scala jaka by nie była dobra/zła to pierdykną jej ceny bliziutkie Golfa i już niebawem pokażą O4, która będzie większa (i chyba ładniejsza...) od obecnej i sporo droższa od Golfa. VAGowi potrzeba teraz duuuużo kasy.
                                        Pozdrawiam
                                        perfex

                                        Octavia HTP

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Škoda Scala
                                          i zakładka Configure

                                          P.S. Niektóre felgi to chyba pomyłka lub testowanie potrzeb klientów
                                          Ostatnio edytowany przez OrsonTSI; 15094.
                                          OII 1,4 TSI Elegance

                                          KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                          Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Wiadomo kiedy będą cenniki?
                                            Adam... Używam:
                                            Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                            Passek: B6 175KM/366Nm

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Póki co Scala pojawiła się w konfiguratorze niemieckim i czeskim.
                                              Trochę mnie martwi, że 1.5 u nich dostępny jest tylko z automatem. Mam nadzieję, że u nas tak nie będzie.

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Jak sie ma do ceny Rapida?
                                                Adam... Używam:
                                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Według Niemców Scala droższa od Octavi o tysiaka ojro... Na cenę Rapida chyba nie ma co patrzeć, bo teraz pewnie wszędzie jest w wyprzedaży.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Scala droższa od Octavii???
                                                    Adam... Używam:
                                                    Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                                    Passek: B6 175KM/366Nm

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X