Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowa Skoda Superb III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez sew1981
    blackrs, no wiesz....minimalne różnice między przyśpieszeniami...no niby tak pałujac na maksa i ciągnąć np. na sporcie w dsg w obu.
    aczkolwiek 400 Nm w tdi "zmiażdzy" 240 Nm w 1.4 tsi przy przyśpieszaniu nagłym z dołu,
    Akurat porównanie 2.0d 190km z 1.4b 150km jest takie sobie.
    A opowieści o tych miażdżeniach momentem przez diesle są średnio prawdziwe. To tylko subiektywne uczucie pchania przez lokomotywę.
    Najlepszy test to wziąć 2.0d 150km i niech będzie te 1.4b 150km manual. I zrobić nie gówno wartą próbę przyspieszania z dołu na 5 czy 6 biegu ale po prostu przyspieszenia 0-100, 60-100, 80-120 na jakimkolwiek (czytaj najefektywniejszym) biegu. Bo czy gdy jadę na trasie 100km/h i chcę wyprzedzić tira to myślę o tym jak to zrobić na 6tce czy jak to zrobić Najszybciej ? I subiektywnie diesel będzie mocny momentem a w realu nie ucieknie benzynie na centymetr.
    Pozdrawiam
    perfex

    Octavia HTP

    Komentarz


    • exportsubripp, Ja z kolei chciałem zamówić B8 z tym silnikiem i (... gdzies już o tym pisałem wiec nie będę się powtarzał) konkluzja jest taka.... kupuj 1.8 TSI. To jest silnik, który jak chcesz będzie ekonomiczny - jak chcesz będzie w miarę elastyczny. Na forum Passata wszyscy się pałują manualem bo 320 Nm - i tym już zwiedzają kosmos.... - ja natomiast DSG (mimo że suche) nie oddam za żadna pieniądze - silnika z resztą też.

      Co do spalania w mieście wg mnie różnice śladowe... Powiem tak - nawet jeśli to będzie 1-1,5 to jadąc 1.4TSI będziesz sobie pluł w brodę, że to tylko 4,5 PLN/100 km....
      Paseratti B8 1.8 TSI DSG

      VW Jetta 1.2 TSI

      Komentarz


      • perfex, wiem, dlatego dziwie się porównywaniu 1.4 tsi vs. 2.0 tdi
        "będzie mocny momentem" sam to napisałeś, benzyne trzeba kręcić, nie ma bata, mocne tdi wali po plecach, wiadomo, że później zdycha i benzyna dojdzie nawet. ale....jednak to walnięcie bywa przydatne właśnie w trasie...diesla nie trzeba "pałować", ani drągalować biegów....co kto lubi, ale uważam, że w trasie to atut. Pisze to człowiek, który jeździł paroma tdi i jeździ teraz benzyną, turbobenzyną też jeździł. Nie twierdze, że to muły, czy że odpadają, ale na trasę diesel to lepsza opcja, chyba, że mówimy o tych mocniejszych silnikach benzynowych, a nie 1.4
        a test można zrobić - finalnie może być równo, albo 1.4 może być nawet szybsze, ale żeby Twój test był miarodajny, trzeba by zmieżyć dokładnie w jakich prędkościach, który silnik ma przewagę, a nie tylko zakres i bieg. Jestem pewny, że ciągnąc od dołu diesel, o tej samej mocy w początkowej fazie przyśpieszania będzie na prowadzeniu (a to ważne właśnie w wyprzedzaniu np. jednego Tira, to "pierwsze odejście") :P

        na starość człowiek robi się leniwy poprostu :P na trasę tdi z tej racji wygodniejsze, ale koniec offtopa

        Komentarz


        • Zamieszczone przez sew1981
          Pisze to człowiek, który jeździł paroma tdi i jeździ teraz benzyną, turbobenzyną też jeździł.
          Wiem, że już na ten temat pisaliśmy, ale jakoże znów się pojawił, to nieco inny punkt widzenia - piszę to jako człowiek, który ponad 4 lata jeździł dieslem 220 KM / 440 Nm dostępnych w szerokim (jak na diesla) zakresie obrotów - diesel nie ma podejścia do turbobenzyny, zero przyjemności z jazdy, takie wozidło, jedyna zaleta to spalanie, ale oszczędność nie jest tego warta. I faktycznie, koniec OFFu
          "k..., aleś pan tu bestię postawił"

          Komentarz


          • maro rs, nie wiem czy widzisz, że mowa o totalnie bezzasadnym porównywaniu 1.4 tsi do 2.0 tdi 190....które powyżej padały.
            bo może być turbobenzyna i turbobenzyna, tak samo jak turbodiesel i turbodiesel.
            do Twojego 2.0 tsi to trzeba by porównać 3.0 tdi (240 ps np w A5) i nie wiem czy by nie miał podejścia w warunkach trasowych, myślę, że zupełnie odwrotnie, a nawet by wyprzedził seryjne 2.0 tsi z OIII - mowa o seryjnych setupach oczywiście w manualu, a nie o tuningach jakiś. Ale koniec offtopa faktycznie :P
            te same pojemności rzeczywiście wychodzą blado - na niekorzyść diesli

            Komentarz


            • Zamieszczone przez sew1981
              maro rs, nie wiem czy widzisz, że mowa o totalnie bezzasadnym porównywaniu 1.4 tsi do 2.0 tdi 190....które powyżej padały.
              bo może być turbobenzyna i turbobenzyna, tak samo jak turbodiesel i turbodiesel.
              do Twojego 2.0 tsi to trzeba by porównać 3.0 tdi (240 ps np w A5) i nie wiem czy by nie miał podejścia w warunkach trasowych, myślę, że zupełnie odwrotnie, a nawet by wyprzedził seryjne 2.0 tsi z OIII - mowa o seryjnych setupach oczywiście w manualu, a nie o tuningach jakiś. Ale koniec offtopa faktycznie :P
              te same pojemności rzeczywiście wychodzą blado - na niekorzyść diesli
              Seria 3.0 tdi jest wolniejsza niz seria tsi 220. Sprawdzone nie raz na trasie zanim wjechał box.
              Pchanie w dieslu to subiektywne uczucie, nie przeklada sie na taki przyrost predkosci jak sie wydaje.

              Komentarz


              • marek106, dane papierowe tego nie mówią, że wolniejsze, np. do setki a5 manual 240 ps ma sekunde mniej niż rs 2.0 tsi. Zależy co sprawdzane było w jakim aucie to 3.0 (czy na pewno 240) i w jakiej skrzyni przecież - bo tiptronic odpadnie, ale dsg i manual nie. Myślę, że miarodajne byłoby sprawdzenie a4 czy a5 w wersji 240 właśnie kontra rs :wink: i szczerze wątpie, że to będzie wolniejsze, bo masa większa wprawdzie, ale 4 łapy. ale robimy offtop

                Komentarz


                • sew1981, masa + czterolap przy podobnej mocy bedzie wolniejszy. Pisałem niedawno w innym temacie ze robilem test 100-200 moim RS 335 koni vs EVO X kolegi 420 koni i szly łeb w łeb. Właśnie większa masa i straty mocy przez napęd 4x4 to spowodowały.
                  RS Stage 2 335/450

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez sew1981
                    blackrs, no wiesz....minimalne różnice między przyśpieszeniami...no niby tak pałujac na maksa i ciągnąć np. na sporcie w dsg w obu.
                    aczkolwiek 400 Nm w tdi "zmiażdzy" 240 Nm w 1.4 tsi przy przyśpieszaniu nagłym z dołu, a to bardziej przydatne w codzienności niż pałowanie. Jak depłem w tym 190 na "d" to myślałem, że jakiś sport mam włączony, a to własnie ten moment obrotowy powoduje, którego w 1.4 nie ma pod takim dostatkiem. :P
                    Aczkolwiek jestem tego samego zdanie, spokojonie na miasto wystarczy i do normalnej jazdy taki silnik :P
                    co kto lubi i potrzebuje. Na miasto lepsze 1.4, na trasy tdi, wiadomo według mnie :szeroki_usmiech
                    "na trasy" = jak ktoś większość przebiegu robi takie coś, a nie sporadycznie pojedzie do rodziny czy na urlop
                    Porównanie 2.0 tdi 190KM z 1.4tsi 150KM nie jest wg mnie poprawne, ale w przypadku .2.0 tdi 150KM już nie byłbym taki pewien tego kopania w dieslu. Parę razy próbowałem się moim 1.4 z takim tdi i przy żadnej prędkości tdi nie daje rady, ale ja nie boję się redukcji. Jeśli chodzi o elastyczność to sporo latałem 2.0 tdi w OFE (tyle że wersją 110KM ) i dalej nie widzę powodu do zachwytu nad tdi. Przy normalnej eksploatacji rodzinnej różnice w spalaniu zamykają się maksymalnie do litra. Przy pałowaniu wiadomo, że różnice są większe. Ja na prawdę nie widzę większego sensu kupna prywatnie tdi w tej chwili
                    Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez sew1981
                      marek106, dane papierowe tego nie mówią, że wolniejsze, np. do setki a5 manual 240 ps ma sekunde mniej niż rs 2.0 tsi. Zależy co sprawdzane było w jakim aucie to 3.0 (czy na pewno 240) i w jakiej skrzyni przecież - bo tiptronic odpadnie, ale dsg i manual nie. Myślę, że miarodajne byłoby sprawdzenie a4 czy a5 w wersji 240 właśnie kontra rs :wink: i szczerze wątpie, że to będzie wolniejsze, bo masa większa wprawdzie, ale 4 łapy. ale robimy offtop
                      Ale nikt tu nie mowi o 0-100, tylko 50-250 i wszedzie pomiedzy. To nie jest kwestia wiary, w serii
                      zrobilem 30 tys, iles razy na autostradzie bralem sie z jakims 530 d, 3.0 tdi, itd. Seria mi wyplua 257 koni i to odjezdzalo tym traktorom dosc konkretnie.
                      A na boxie 290 koni lykasz 3.0 bitdi 313 koni. Niestety,ale caly ten moment ktory jest na chwilke w dieslu i masuje plecy nie przeklada sie na czasy.

                      Komentarz


                      • marek106, 257 w serii miałeś? to bardzo ładnie . z tymi czasami się zgadzam, że mniej równomierne to pewnie w dieslu, stąd też kop. Ale piszesz o jakichkolwiek 3.0 w czymkolwiek, ja jednak uważam że 3.0 w a5 czy a4 najmocniejsze w 4 łapie, to nie taki łatwy kąsek dla 2.0 tsi w ośce OIII....mowa o serii. a zrobione też pokazuje kły, tymbardziej, tu masz porównanie stage 3 do rs5 4.2, różnica jest, ale koni 100 mniej, a aż takiej miazgi nie ma. :wink:


                        [ Dodano: Sob 10 Paź, 15 00:19 ]
                        adamwo, can be w sumie, wiadomo, że octa lżejsza. No może tak powiem 3.0 tdi 3.0 tdi nie równe, jak wiadomo, tak samo 2.0 tsi nie wszystkie takie same :P

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez marek106
                          Niestety,ale caly ten moment ktory jest na chwilke w dieslu i masuje plecy nie przeklada sie na czasy.
                          Dokładnie. I sądzę, że jeszcze za naszego życia diesle w EU zostaną tylko w dostawczakach/ciężarówkach. Amerykanie, naród praktyczny, nigdy nie wpadli na pomysł by sobie życie komplikować jakimś dieslem pod maską normalnego auta.
                          Teraz gdy normy spalania zaczną pokazywać prawdę i ludzie w EU zobaczą w katalogach ile naprawdę palą auta to oleją te drogie diesle. A jak klienci oleją to producenci także.
                          Pozdrawiam
                          perfex

                          Octavia HTP

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez sew1981
                            marek106, 257 w serii miałeś? to bardzo ładnie . z tymi czasami się zgadzam, że mniej równomierne to pewnie w dieslu, stąd też kop. Ale piszesz o jakichkolwiek 3.0 w czymkolwiek, ja jednak uważam że 3.0 w a5 czy a4 najmocniejsze w 4 łapie, to nie taki łatwy kąsek dla 2.0 tsi w ośce OIII....mowa o serii. a zrobione też pokazuje kły, tymbardziej, tu masz porównanie stage 3 do rs5 4.2, różnica jest, ale koni 100 mniej, a aż takiej miazgi nie ma. :wink:


                            [ Dodano: Sob 10 Paź, 15 00:19 ]
                            adamwo, can be w sumie, wiadomo, że octa lżejsza. No może tak powiem 3.0 tdi 3.0 tdi nie równe, jak wiadomo, tak samo 2.0 tsi nie wszystkie takie same :P
                            Ale ja właśnie mowię o 2-3 letnich A4 i A5 które w serii były wolniejsze. Tutaj jest te 245 koni i tyle. Dopiero wersja ostatnia 272 konie mogłaby jechac podobnie.Stałe quatro tylko im przeszkadza i to sa wolniejsze auta. Z reszta Box aż tyle mocy Extra nie daje a pozwala byc szybszymi niż tdi 313 koni.

                            Komentarz


                            • Z wyglądu nowy Superb bardzo mi się podoba. Jednak gdybym miał 100tys. do wydania na nowe auto to brałbym pod uwagę także nową Kia Optimę

                              Komentarz


                              • perfex, jaki jest sens porównywania amerykanów i europy? tym bardziej polski...tam paliwo jest "ciut" tańsze i dlatego jeżdżą dużymi benzynami, a nie dlatego, że nie lubią diesli.

                                Komentarz


                                • neoXs, ale za 100 to nie zaszalejesz :wink:
                                  Pisał Sebastian

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez sew1981
                                    perfex, jaki jest sens porównywania amerykanów i europy? tym bardziej polski...tam paliwo jest "ciut" tańsze i dlatego jeżdżą dużymi benzynami, a nie dlatego, że nie lubią diesli.
                                    Mit super taniego paliwa w usa się kończy, jest taniej jak u nas ale to już nie groszowe sprawy. Poza ich ulubionym F150 najpopularniejsze tam auta wcale nie mają wielkich v8. A diesle oni chcieli polubić ale okazało się, że VW im nakłamał w folderach i że nie da się mieć sporego auta przyspieszającego w 8sek do setki i palącego 4 litry pod nazwą "clean diesel".
                                    Pozdrawiam
                                    perfex

                                    Octavia HTP

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez perfex
                                      Zamieszczone przez sew1981
                                      perfex, jaki jest sens porównywania amerykanów i europy? tym bardziej polski...tam paliwo jest "ciut" tańsze i dlatego jeżdżą dużymi benzynami, a nie dlatego, że nie lubią diesli.
                                      Mit super taniego paliwa w usa się kończy, jest taniej jak u nas ale to już nie groszowe sprawy. Poza ich ulubionym F150 najpopularniejsze tam auta wcale nie mają wielkich v8. A diesle oni chcieli polubić ale okazało się, że VW im nakłamał w folderach i że nie da się mieć sporego auta przyspieszającego w 8sek do setki i palącego 4 litry pod nazwą "clean diesel".
                                      No musze polemizowac - w dalszym ciagu paliwo w USA jest bardzo tanie.

                                      USA gasoline prices, 25-Mar-2024 | GlobalPetrolPrices.com

                                      a sprzedaz diesli - praktycznie bez znaczenia jesli chodzi o auta osobowe.

                                      Mozna w internecie znalezc kto w USA oferuje diesla - wlasciwie to tylko marki niemieckie.

                                      Przyszlosc motoryzacji jak stwierdzili kilka lat temu Chinczycy - to auta elektryczne. Osobiscie kibicuje firmie TESLA zeby udalo im sie przebic do masowego odbiorcy z autami na prad. Moze jak wybuduja te megafabryke w USA ktora ma produkowac masowo tanie baterie do aut to elektryczne auta zaczna sie sprzedawac masowo. Niestety na paliwie typu benzyna i olej napedowy kabze nabijaja tak koszmarne kraje jak Arabia Saudyjska czy Iran, czy nasi wschodni sasiedzi - Rosja. I taka Arabia kasuje gigantyczna kase a potem finansuje za te pieniadze swoje chore pomysly dotyczace wahabickiej wizji islamu na swiecie...
                                      Przypuszczam, ze juz dawno technologicznie moznaby zrobic elektryczny samochod - tylko dopoki mozna sprzedawac i zarabiac na ropie to po co? Poza tym skoro w Unii Europejskiej ponad polowa ceny benzyny/ropy to podatek.... to trzeba strzyc frajerow... zadna tam tania motoryzacja - ma byc drogo... z czegos trzeba utrzymywac urzednikow (w PL to juz chyba mamy 700.000 tak? Takie to Tuskowe tanie panstwo...).
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez SS
                                        neoXs, ale za 100 to nie zaszalejesz :wink:
                                        Dla mnie na chwilę obecną kupno samochodu za ~100tys. to samo w sobie jest szaleństwo Jak czytam posty gdzie ktoś jęczy przy konfiguracji autka za 250tys. to życzę sobie abym w przyszłości i ja miał takie dylematy :P

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez lockin
                                          Zamieszczone przez blackpw
                                          Jak ja bym chciał O3 z wyciszeniem przynajmniej na poziomie G7
                                          Od kiedy to G7 jest lepiej wyciszony od O3 ??
                                          Od początku produkcji. Jeździłem testowo O3 i G7 zaraz po sobie tą samą trasą. Różnica jest znaczna. O3 nie kupiłem właśnie ze względu na bardzo kiepskie wyciszenie. Nie ma sensu analizować cyferek z testów, bo nie oddają one realnego odczucia w aucie. "Szum wiatru" w O3 przy prędkościach powyżej 100km/h był dla mnie taką mokrą szmatą w pysk
                                          Dlatego O2FL zmieniłem na coś innego...

                                          Zamieszczone przez exportsubripp
                                          Moje audi ma przebieg jak najbardziej autentyczny. Powiem Ci ze zawsze marzylem o audi a4 , w moim jest wszystko ok tylko juz mi sie znudził, po drugie jakos zazwyczaj jezdzilem nowymi autami a to audi ma juz jednak 6 lat i co by nie mówić to już jest rupieć. Poza tym powiem szczerze ze denerwuje mnie że jest takie ciasne w środku, dzieci mnie ciągle kopią po plecach, zawieszenie s-line jest mało komfortowe, twarde a szerokie opony sprawiają że w koleinach czuje sie jakbym ćwiczył bicepsy na siłowni. ... Wypróbowalem juz marke premium i po stwierdzeniu ze nie ma tam nic lepszego niż w skodzie nie mam juz takiej potrzeby żeby dla lansu lub innych bliżej nieokreslonych powodów pozostawać przy marce premium
                                          Aktualnie jeżdżę starszym BMW E91 320d (mocniejsza wersja) po przesiadce z O2FL 1.2.TSI.
                                          Zgadzam się z tym, że im starsze auto tym bardziej czuć upływ lat, marka premium też mają swoje bolączki, i nie są wyjątkiem. Niemniej jednak jak się zastanawiam nad różnicami, to szkopuł tkwi w szczegółach, nie skrzypi mi zawieszenie, auto jest lepiej wyciszone, twarde zawieszenie doceniłem w trasie, gdzie przy większych prędkościach auto trzyma się jak przyklejone (17"), obsługa multimediów iDrive'm to sama przyjemność, itd.
                                          Generalnie człowiek przyzwyczaja się dość szybko do "lepszego" auta zauważając inne drobne mankamenty, i zapomina już, że w poprzednim niektóre rzeczy lekko wkurzały, mimo, że było to nowsze auto. Nie da się jednoznacznie stwierdzić, że "nie ma tam nic lepszego niż w skodzie". Wszystko zależy od tego czego oczekujemy od auta, ma znaczenie też konkretny egzemplarz, bo może on mieć swoje indywidualne wady.

                                          Rozważając za jakiś czas kolejne auto raczej będę chciał kupić nowe w benzynie. Premium nie wchodzi w grę z racji ceny. Też wolałbym większe auto, ale nie za duże z zewnątrz, co prowadzi bardziej do Passata niż do S3. Problem jest tylko taki, że oglądając ostatnio Passata w salonie dość szybko przekonałem się o tym, że jakość wnętrza jest jednak na niższym, ale akceptowalnym poziomie (Highline). S3 jeszcze nie "macałem", tyle, że w teorii lepiej niż w Passacie nie będzie...
                                          Było: Oct2FL doposażony Mint 1.2TSI
                                          Jest: starszy diesel na B.

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez perfex
                                            Mit super taniego paliwa w usa się kończy, jest taniej jak u nas ale to już nie groszowe sprawy
                                            Ważniejsze od przelicznika z dolara na złoty jest raczej ilość galonów za średnią pensję.
                                            - Superb
                                            - Panda 1.2

                                            Komentarz


                                            • Ostatnio rzadko tu zaglądam, ale widziałem, że spore poruszenie zrobił tu wynik testu wyciszenia na autocentrum.pl (koło 69 db). Okazuje się, że pomiar był błędny, ponowny test wykazał 65 db, a nawet okolice 64:

                                              Skoda Superb - poprawny pomiar wyciszenia • Filmy • AutoCentrum.pl

                                              Komentarz


                                              • Nie znaleziono strony
                                                superb III activ wygląda strasznie. brak xenonów, małe koła i te siedzenia. masakra jak kilka szczegółów zmienia auto. ciekawe kto kupi takiego brzydala za 130 tys... :szeroki_usmiech
                                                BYŁA o1 rs
                                                BYŁA o2 1.6
                                                JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                                Komentarz


                                                • Nie wazne, grunt ze bedzie mial 400KM po programie (mowa o 2.0TSI) :diabelski_usmiech
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz


                                                  • no kto co lubi :P
                                                    BYŁA o1 rs
                                                    BYŁA o2 1.6
                                                    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X