Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nowa Skoda Superb III

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Właśnie przed chwilą obejrzałem sobie Pertyna, testujacego nowego Superba iV. Kolorowo nie jest, bo te auto musi być ładowane z gniazdka. Jak się rozladuje, to przechodzi w tryb spalinowy i ładuje baterie. Problem jest taki, że pali wtedy od 15 do 18 litrów na 100 km! Plug-in hybrid to hybryda z możliwością ładowania a tutaj to konieczność... Mały silniczek 1.4 nie daje rady ciągnąć jednocześnie 1800 kg auta i ładować baterii. Trochę słaba opcja, patrząc na kasę, jaką trzeba wydać.

    VW chyba nie do końca umie się bawić w hybrydy....
    ​​​​​

    Komentarz


    • Niestety, to można nazwać wynalazkiem, tylko.




      Zresztą podobnie jak pełne elektryki - kiepska sieć ładowarek. Jak to decydenci wyobrażają sobie np. na ogromnych osiedlach bloków? Nie każdy mieszka w domku.
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • Ewidentnie na siłę próbuje się kolanem przepchnąć i wprowadzić elektryki za wszelką cenę, bez żadnych merytorycznych wskazań.

        Komentarz


        • Tylko ciekawe ile ludzi to kupi - nawet jak będą zmuszeni - na to musi być stać i musi być gdzie ładować. Nie kupię, żeby postawić, żeby stał. Poza tym kupno samochodu za 2 razy więcej niż wersja benzynowa? Sorry.....
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • A Morawiecki mówił, że Polska będzie "płynęła" elektrykami
            Chyba za 100 lat

            Komentarz


            • Pewnie dla statystyk co2 zrobili

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Marek__82 Zobacz wpis
                A Morawiecki mówił
                nie to jedno, wzrok w ziemię, a nos coraz dłuższy...
                pozdrawiam - Darek

                Komentarz


                • Rozwiazanie stosowane w Superbie to przeciez kopia rozwiazania z Passata albo Golfa GTE. Nie ma tu nic nowego, oprocz faktu ze dostala te zabawki Skoda.

                  Wersji z napedem na 4 kola nie bedzie, a szkoda... moze by pokazali jak mozna napedzac auto silnikiem elektrycznym przy pomocy tylnej osi, a dolaczac przod spalinowy.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez Marek__82 Zobacz wpis
                    A Morawiecki mówił, że Polska będzie "płynęła" elektrykami
                    Chyba za 100 lat
                    w jego przypadku to tylko 100 lat..... można?, można ! ( te 250 lat dotyczy uszczelniania VAT-u ) Premier: Naprawiliśmy system, który był dziurawy od 250 lat

                    OII 1,4 TSI Elegance

                    KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                    Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                    Komentarz


                    • Możliwe że Petryn jednak myli się. W Pasacie można ustawić poziom naładowania baterii jakie auto ma utrzymywać, więc zakładam że w trasie jest możliwość ustawienia niskiego poziomu tak aby jej nie ładował zbędnie obciążając silnik spalinowy, ładując akumulator np. tylko podczas hamowania i bez użycia silnika elektrycznego przy rozpędzaniu. W trasie używania elektryka ma średni sens. Gdyby to zgrali z nawigacją to programując trasę program mógł samemu rozłożyć ładowanie tak aby kończąc trasę i zjeżdżając do miasta zapewnić końcową podróż już w pełnym elektryku.

                      Hybrydowy Superb ma też być długodystansowcem – przy wykorzystaniu energii elektrycznej i benzyny z 50-litrowego zbiornika powinien pokonać 930 km.
                      Zatem 930 - 60km na baterii, to daje 870km, 50l paliwa, czyli w teorii z rozładowaną baterią spalanie średnio przy takich założeniach to 5,75l/100.
                      Co jest możliwe jak się jedzie 80-90km/h ale z pewnością nie przy prędkościach autostradowych.
                      Ostatnio edytowany przez paryzanin; 38865.

                      Komentarz


                      • Ja jestem takiego zdania, jak pan Maciej - jak hybryda to na modle Toyoty, czyli duzy silnik spalinowy, niewysilony i wolnossacy a nie karzelek, ktoremu kopa daje turbo. Zobaczymy za pare lat, ktora sciezka jest lepsza. VW dopiero zaczyna a Toyota bawi sie w ten sposob skutecznie, juz od 20 lat...

                        Komentarz


                        • ale Toyota ma skrzynie CVT, która na trasie jest bardzo słaba, te niewysilone silniki Toyoty również kiepsko sobie radzą z masą hybrydy. Kiedyś zastanawiałem się nad Toyotą ale jak to przeanalizowałem to nie widziałem wielkiego sensu. Do miasta fajne ale w trasie słabizna bo auto przestawało być ekonomiczne, brakowało dynamiki i hałas skrzynie skutecznie zniechęca. Tak było dla bazowej 1.8, która jeździła gorzej niż 1.5TSI a w trasie paliła znacznie więcej. Teraz wypuścili świeżynkę 2.0 która jest podobno dużo lepsza. Ale przecież Skoda też będzie miał coś takiego, prawdopodobnie nawet mocniejszego. Teraz zaczynają od Hybrydy Plugin 1.4TSI 204KM z czego benzyniak ma 150KM ale już za chwilę ma być dostępna wersja 245KM, pewnie na 2.0 TSI 190KM.

                          Skoda będzie miała też miekką hybrydę czyli właśnie odpowiednik tego co stosuje Toyota, tym razem z silnikami 1.0 i 1.5 TSI. Miekka hybryda ma ten plus że masz większy bagażnik ale z drugiej strony zasięg na elektryku to pojedyncze kilometry ale nie musisz mieć gniazdka do ładowania co w Polsce jeszcze dlugo może być plusem.

                          Komentarz


                          • Zgadzam się z przedmówcą. Jeździłem Priusem w trasie i to była męczarnia. Skrzynia wyła, auto nie jechało, a finalnie zużycie paliwa było wysokie. Było to chyba koło 7. litrów. Dokładnie już nie pamiętam ile, ale na pewno więcej niż zużywała moja OII z silnikiem 1.8TSI w trasie i wcale niewiele mniej niż wyciskałem z A8 4.2, gdzie potrafiłem zejść do 8 litrów w trasie.

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez paryzanin Zobacz wpis

                              Skoda będzie miała też miekką hybrydę czyli właśnie odpowiednik tego co stosuje Toyota, tym razem z silnikami 1.0 i 1.5 TSI. Miekka hybryda ma ten plus że masz większy bagażnik ale z drugiej strony zasięg na elektryku to pojedyncze kilometry ale nie musisz mieć gniazdka do ładowania co w Polsce jeszcze dlugo może być plusem.
                              To chyba nie do końca tak, mild hybrid nie ma w ogóle zasięgu na samym elektryku, silnik elektryczny tylko wspomaga podczas przypieszania, nie jest to odpowiednik klasycznej hybrydy toyoty.
                              Kodiaq 1.5 DSG Style

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez Tomek000 Zobacz wpis

                                To chyba nie do końca tak, mild hybrid nie ma w ogóle zasięgu na samym elektryku, silnik elektryczny tylko wspomaga podczas przypieszania, nie jest to odpowiednik klasycznej hybrydy toyoty.
                                Dodatkowo pozwala na odpalanie auta bez używania silnika spalinowego
                                OII 1,4 TSI Elegance

                                KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                Komentarz


                                • OII 1,4 TSI Elegance

                                  KUPIĘ: fotel kierowcy ELEGANCE '09 czarna tapicerka (może być bez poduchy)

                                  Silnik smaruje MOTUL 8100 X-clean+ 5W30

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X