Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • już to pewnie bylo pisane nie raz w tym wątku, ale powtórzę jeszcze raz jako byly użytkownik całorocznych:
    tego rodzaju kapcie są nie że na miasto czy 10kkm rocznie, tylko przede wszystkim do samochodów małych i lekkich, o niezbyt mocnym silniku. tutaj różnica w drodze hamowania i trzymaniu się asfaltu na łukach nie będzie zbyt duża, a to są dwa z głównych kryteriów które się powinno brać pod uwagę.
    dopiero w drugiej kolejności patrzy się na to, gdzie i ile się przejeżdża oraz jaki ma się styl jazdy. innymi słowy, do mojej kury bez względu na roczne przebiegi, jazdę po mieście czy styl jazdy grzyba w kapeluszu :roll: nigdy nie zaryzykowałbym wielosezonówek. mając Fabiana ze słabym silniczkiem - już bym rozważył.

    dalej, jeśli już kupować całoroczne to tylko klasy premium. ekonomiczne to kiepski wybór.


    btw mój stary jeździ prawie tylko po wioskach, astrą 1,4 bodajże 65KM i to przez cały rok na zimowych Debicach czy Kormoranach od wielu lat, bezwypadkowo. ruch na drogach ma prawie żaden, rozpedza się powoli, a jak da po garach bardziej niż 90km/h to ma święto. można? w takich warunkach można.
    Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

    Komentarz


    • akutalnie mam verdstainy qudratec caloroczne narazie maja 100 mil , wiec nie wypowiadam sie , po turne w eu , napisze ich ocene nie uwzgledniam jazdy po sniegu co bedzie nie dlugo w moim opisie
      Załączone pliki
      prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

      Komentarz


      • Zdubluje swojego poprzedniego posta, (mam nadzieję, że linczu nie będzie )
        Polecam wszystkim, którzy biorą pod uwagę wielosezonowe opony ("jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego" :wink: )
        Winter, summer, all-season
        Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
        Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
        Pozdrawiam i Szerokości!
        Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
        http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

        Komentarz


        • dominik9420, czyli potwierdza się stara prawda, ze myślenia nie zastąpi najlepsza nawet opona...

          Komentarz


          • Ja miałem swego czasu opony całoroczne Dębicy--przy naszych długich i mroźnych zimach,a co za tym idzie również i śliskich drogach,po prostu się nie sprawdziły. teraz tylko sezonowo- letnie oraz zimowe,to moim zdaniem najlepsze wyjście.
            www.sklepmartec.pl - sklep motoryzacyjny.

            Komentarz


            • Trochę w roli adwokata diabła zacytuję z forum gazeta.pl

              dodam jeszcze jedno: kiedys mieszkajac w Stanach przez kilka miesiecy zapytalem w pewnym momencie o ...opony zimowe. Rechot, jaki slyszalem zamiast odpowiedzi pamietam do dzis. A dotyczylo to stanu, w ktorym zimy sa dosc ostre. Na moje wywody - "wiedza" nabyta w Europie - o jakichs "zimowych" specjalnych mieszankach gumy itd... uslyszalem jedna odpowiedz: stary, przechodzilismy to juz w latach 70-tych (XX w.) Wsadz sobie ten "bull shit" miedzy posladki, to bzdury obliczone na wyciaganie kasy. Masz opony caloroczne, masz dobry bieznik - to jedziesz bezpiecznie i tyle.
              Była 01 2.0 AQY + LPG, jest Focus Mk2 1,6 + LPG

              Komentarz


              • Zamieszczone przez outlaw
                akutalnie mam verdstainy qudratec
                Patrząc na bieżnik masz Vredestein Quatrac Lite Co możesz o nich powiedzieć :?:

                Komentarz


                • w dobrej cenie pojawily się obecnie Nexeny N`Priz 4S
                  (przynajmniej w moim rozmiarze 225/50/17) - wlaśnie kupiłem i założyłem

                  bo poprzednie Pirelli P6 Four Seasons okazały się być do niczego...
                  Diesel Service Śmietana
                  43-210 Kobiór
                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                  uwaga
                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez mattyah4x4
                    w dobrej cenie pojawily się obecnie Nexeny N`Priz 4S
                    (przynajmniej w moim rozmiarze 225/50/17) - wlaśnie kupiłem i założyłem
                    No cena jest śmieszna. Jak się sprawują szczególnie na deszczu i czy są naprawdę aż tak głośne.

                    Komentarz


                    • Ujeżdżałem kiedyś Navigatory 2 z Dębicy, to o ile na śniegu zachowywały się lepiej niż letnie (chociaż do zimówek im daleko), o tyle na deszczu był dramat

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez elemenateur
                        o tyle na deszczu był dramat
                        i jak na razie ten argument mnie blokuje przed zakupem całorocznych. One z deszczem nie dają sobie rady. Czekam jeszcze na opinie Vredestein Quatrac Lite. Jeżeli też będą miały problem z deszczem będę zmuszony kupić zimowe. Letnie postawie koło kubłów na śmieci i czymś przykryje lub sprzedam by w kolejnym sezonie kupić letnie

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez shok
                          No cena jest śmieszna. Jak się sprawują szczególnie na deszczu i czy są naprawdę aż tak głośne.
                          one ? głośne ? żartujesz... cichsze od letnich vredesteinów ultra cento :lol:
                          co będzie na deszczu to zobaczymy jak spadnie deszcz, ale nie spodziewałbym się dramatu...

                          zresztą jeżeli ktoś liczy, że będzie wchodził w mokre zakręty na granicy przyczepności to niech zmieni auto na konsolę PSP :szeroki_usmiech

                          a tak poważnie - dużo zależy od stylu jazdy i prędkości, nie oczekuję cudów ale skłaniam się ku tej amerykańskiej opinii kilka posów wyżej... daliśmy się ogłupić koncernom oponiarskim i lobby gumiarskiemu, fascynacja oponami zimowymi jest sztucznie napędzana aby wykreować popyt przez poczucie jakiejś bliżej nieokreślonej grozy związanej z sezonem zimowym :roll:
                          Diesel Service Śmietana
                          43-210 Kobiór
                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                          uwaga
                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez shok
                            Jak się sprawują szczególnie na deszczu i czy są naprawdę aż tak głośne.
                            będą się ślizgać raczej w bardziej ekstremalnych sytuacjach. przy mocnych silnikach szybko gubią trakcję. szybko się ścierają . ogólnie wszystkie chińskie.
                            wielosezonowe - w zimie po śniegu "na wprost" nie najgorzej ale sporo gorzej od zimówek , dużo gorsze hamowanie i trzymanie w zakrętach. za to fajnie się driftuje.
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz


                            • a kto tu pisze o chińskich
                              Diesel Service Śmietana
                              43-210 Kobiór
                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                              uwaga
                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez mattyah4x4
                                a tak poważnie - dużo zależy od stylu jazdy i prędkości, nie oczekuję cudów ale skłaniam się ku tej amerykańskiej opinii kilka posów wyżej... daliśmy się ogłupić koncernom oponiarskim i lobby gumiarskiemu, fascynacja oponami zimowymi jest sztucznie napędzana aby wykreować popyt przez poczucie jakiejś bliżej nieokreślonej grozy związanej z sezonem zimowym :roll:
                                to ogłupienie widać u nas szczególnie zimą jak ktoś na letnich jeździ
                                a i z US też można trochę filmików znaleźć z zimowych wojaży

                                bodajże w gazecie AutoŚwiat z października był test porównawczy różnych całorocznych vs zimówka i letnia w różnych warunkach (śnieg, deszcz, sucho).
                                Tak z ciekawostek, które zapamiętałem ...
                                całoroczne też są różne - takie którym bliżej do zimówek i takie którym bliżej do letnich
                                zimówka w lecie/ns suchym to np.: 7m dłuższa droga hamowania za 100km/h
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez Zorr
                                  całoroczne też są różne - takie którym bliżej do zimówek i takie którym bliżej do letnich
                                  z tym się w pełni zgadzam

                                  na przykład ta Pirelli P6 (tfu) którą miałem okazję "testować"miała bliżej do letnich (ze względu na kształt bieznika, ale również treadwear przekraczający 400)
                                  natomiast Nexeny to bardziej taka zimowka... tak czy tak - wybierając wielosezonowe trzeba być świadomym kompromisu a nie oczekiwać od tych opon, ze będą zimą wymiatały jak zimowki, a latem jak najlepsze letnie :lol:

                                  a tak przy okazji - zimą lepsza wielosezonówka z dużą ilością "mięsa" niż najbardziej nawet markowa zimówka z 3 mm bieznika...
                                  Diesel Service Śmietana
                                  43-210 Kobiór
                                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                  uwaga
                                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                                  Komentarz


                                  • mattyah4x4, Nexeny nie są chińskie ?
                                    O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                    GVI 1.4TSI
                                    LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                    tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                    Komentarz


                                    • leszekmw, info z netu

                                      Opony marki Nexen cieszą się ok 70 letnią tradycja. Przez wszystkie lata firma koreańska doskonaliła bieżnik budowę i proces produkcji aby uzyskać opony o najlepszych parametrach za najlepsza cenę. Opony Nexen są oponami koreańskimi. Ciekawostka jest to że w 1956 były one pierwszymi narodowymi oponami wyprodukowanymi w tym kraju a także pierwszymi oponami o kształcie litery V w 1992 roku . Firma w postępowała w coraz to większą fazę rozwoju dzięki wprowadzanym innowacjom pod koniec roku 95 udało się firmie osiągnąć sprzedaż na eksport na poziomie 100 milionów.

                                      Nazwa początkowa brzmiała Woosung Tires dopiero w 2000 roku firma zmieniła nazwę na Nexen . Opony nexen można znaleźć pod marka roadstone . Nie należy mylić marki roadstone z marka rockstone te drugie są oponami chińskimi znacznie gorsze parametry. Koreańskie opony nexen sa bardzo dobrej jakości i cena też nie jest wygórowana. Od 2008 roku ogumienie Nexen jest wykorzystywane w seryjnych samochodach marek takich jak Hyundai, Kia i Ssangyong.

                                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                      Fotki
                                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                      Fotki

                                      Komentarz


                                      • Ja osobiście w poprzedniej Octavii miałem całoroczne Good Year Vector4seasons, ogólnie gdzieś czytałem testy opon wielosezonowych i o tych Good Year'ach była opinia, że na śniegu zachowują się jak średniej klasy zimówki, mi nie było dane tego przetestować bo większość czasu jeździłem po mieście i dlatego na takie opony się zdecydowałem, obecnie mam inną Octavię i przeprowadziłem się poza miasto, mam do niej dwa komplety opon, chyba bym się nie odważył jednak jeździć na wielosezonowych zwłaszcza spadnie śnieg i zdarzy się że będę musiał jechać po ubitym niczym nieposypanym śniegu - urok mieszkania poza miastem

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez leszekmw
                                          mattyah4x4, Nexeny nie są chińskie ?
                                          a są ? :lol:
                                          ten zakład wulkanizacyjny w Twoim podpisie odrobinę jednak zobowiązuje...

                                          [ Dodano: Sro 23 Paź, 13 18:03 ]
                                          Zamieszczone przez mirek_p11
                                          ogumienie Nexen jest wykorzystywane w seryjnych samochodach marek takich jak Hyundai, Kia i Ssangyong.
                                          mało tego - w najnowszym Mitsu Outlanderze nexeny maja być na fabrycznym montażu
                                          Diesel Service Śmietana
                                          43-210 Kobiór
                                          ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                          uwaga
                                          nie robimy pompowtryskiwaczy

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez mattyah4x4
                                            a są ? :lol:
                                            ten zakład wulkanizacyjny w Twoim podpisie odrobinę jednak zobowiązuje...
                                            owszem , dlatego nie handluję i nie polecam klientom takich opon. tylko 2 razy sprzedałem/sprowadziłem takie opony i to na usilne prośby klientów . w tym jeden z nich kurwiał już po 5 dniach. drugi po trochę dłuższym użytkowaniu stwierdził że to nie to. ,
                                            dlatego myślałem że nexen to chiny ,jakoś tak mi się kojarzyły zawsze. zresztą korea w tych tanich markach też nie jest lepsza...
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz


                                            • o toyocie tez kiedyś bajali, że ma jednorazowe silniki z nitowanymi do bloku głowicami :lol:
                                              dwa razy sprzedałeś i już twierdzisz, że sa be... obiektywizm wręcz mnie poraził :szeroki_usmiech
                                              Diesel Service Śmietana
                                              43-210 Kobiór
                                              ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                              uwaga
                                              nie robimy pompowtryskiwaczy

                                              Komentarz


                                              • mattyah4x4, kupiłeś , jeździj i niech Ci służą jak najlepiej . życzę Ci żebyś był z nich jak najbardziej zadowolony.
                                                ale nie chce mi się gadać i udowadniać czegoś co niema dla mnie żadnego znaczenia. nie mam klientów którzy chcą jeździć na takich oponach . i nie handluję tym .
                                                jeżeli już mają problemy finansowe lub chcą z jakiś powodów oszczędzić to biorą polskie lub czeskie opony.
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz


                                                • zaczyna przypominać to rozmowę niedowidzącego z niedosłyszącym :roll:

                                                  ja o jednym, Ty o drugim... wątek jest o oponach całorocznych i warto by się było tego trzymać, a nie że chińskie, że niedobre bo tanie, że lepsze polskie lub czeskie (faktycznie, ogromny wybór opon 4S u producentow polskich i czeskich)

                                                  to mój drugi komplet wielosezonówek, a z premedytacją podjąłem się tego eksperymentu - zacząłem od Pirelli P6, żeby nie było po taniości :lol: i co ? i gowno, bo na cztery sztuki trzy miały bicie promieniowe i cały komplet wylądował w reklamacji... a takie dobre były, markowe i w ogóle :lol:

                                                  eksperyment ciągnę więc dalej, wspomniane nexeny mają ciekwą relację ceno do swoich możliwości i ciekaw jestem jak będą "robić" - a stereotypy odłożyłem na bok i staram się ich nie powielać :szeroki_usmiech

                                                  zresztą jeszcze 10-15 lat temu koreańskie auta marki hundai budziły uśmiech i politowanie, a o marce kia nikt nie słyszał - a co jest teraz ? w mojej opinii podobnie może być z oponami, Koreańczycy się pilnie uczą (choćby na rynku amerykańskim)
                                                  Diesel Service Śmietana
                                                  43-210 Kobiór
                                                  ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

                                                  uwaga
                                                  nie robimy pompowtryskiwaczy

                                                  Komentarz


                                                  • Skoda i VW już od jakiegoś czasu wyjeżdżają na koreańskich Hankookach, niby dobre (ogranoleptycznie i do zwykłej jazdy), ale zawsze Conti, Dunlop, Bridgestone czy Michelin lepsze. Sam miałem kiedyś koreańskie Federale - mało komuś w d... nie wjechałem, na suchym .
                                                    Jeśli chodzi o całoroczne - GoodYear 195/65r15 czy inna premium (gorszych nawet nie watro brać pod uwagę) z indeksem H to koszt 300 zł, najlepsze zimówki-200 zł, letnie-też 200, felgi jakieś 200 zł, jak się dobrze poszuka to taniej. Czyli mamy 600 zł różnicy, ale 2 komplety kół i najlepsze opony - jak w coś pierdykniemy przynajmniej nie będziemy sobie pluć w brodę, że można było... Dla mnie wielosezonowe to gra niewarta świeczki, nawet do miasta - niby prędkości mniejsze, ale odległości między samochodami też i nie zawsze jest odśnieżone w takim standardzie jak robi to GDDKiA na głównych drogach.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X