Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    ło matko, moze bedziemy mielli opony na styczen, opony na luty i opony na kazdy inny miesiac A serwisy zmieniajace opony zacieraja rece...

    A tak w temacie, te caloroczne nie sa tanie, wychodzi tyle co dwa komplety tanich opon zima+lato wiec tylko koszt corocznej dwukrotnej zmiany moglby przemawiac za zamiana, ale przeciez te calorocze zuzyja sie 2x szybciej - no to wychodzi na jedno.

    Jakims wyjsciem jest kupno drugiego kompletu felg, zeby miec kola lato i kola zima, ale wtedy i tak warto byloby co zmiane placic za wywazenie, a to koszt praktycznie taki jak zmiany opon. Znowu bez sensu... Chyba trzeba sobie kupic wywazarke...

    Komentarz


    • #27
      Zamieszczone przez Marx
      A tak w temacie, te caloroczne nie sa tanie, wychodzi tyle co dwa komplety tanich opon zima+lato
      - no i tu mysle, ze bardzo dobra caloroczna bedzie lepsza od tych dwoch kompletow tanich letnich i zimowek.

      Komentarz


      • #28
        Wiecie co - tak mi namieszaliście, że teraz sam się zastanawiam nad Navigatorami II. Auto mam nowe, ale wizja stania w kolejkach do zmiany opon mnie powala.

        Komentarz


        • #29
          Świnka Morska

          Opona całoroczna to jak już pisałem Świnka Morska. Ani to wieprzowina, ani to morskie.
          Sprawdza się w wozach które jeżdżą 10-15kkm rocznie w umiarkowanych warunkach drogowych.
          Jak ktoś pisał, sprawdzą się w wozie 4x4. Owszem, przy ruszaniu, podjazdach. Ale przy hamowaniu już będzie wyraźnie słabiej niż winter.
          Dla kogoś kto przesiada się z ośki do wozu 4x4 najczęstszym problemem jest hamowanie na śniegu/lodzie.
          Napęd 4x4 daje złudzenie super przyczepności, samochód spod świateł startuje jak strzała dystansując rywali, po czym dojeżdżając do kolejnych, okazuje się że z hamowaniem jest nico gorzej niż z przyspieszaniem. Krótko mówiąc wóz przyspiesza 2x szybciej niż inne, ale hamuje tak samo jak reszta.
          A co do wydawania pieniędzy, to sprawa jest taka. Dwa komplety zima/lato będą nam służyć na zmianę dwa razy dłużej niż jeden komplet całorocznych, więc jaka to oszczędność zjechać w 4 lata dwa komplety całorocznych czy po komplecie zimówek i letniaków? Żadna, a w jeździe wyraźna różnica.

          Komentarz


          • #30
            Prawda taka, ze jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Fakt, że byle jaka marketowa chińszczyzna na zimę to już nie tyle strata kasy co strach.
            Jak ktoś jeździ 15km dziennie do biura i z powrotem i nic więcej to wydaję się bez sensu topić kasę w zimówki z górnej półki. Tylko jest kilkanaście takich dni z błotem pośniegowym na drodze i w taki dzień spóźnij się z hamowaniem. To można poczuć różnicę między zimówką a całoroczną :lol: Ja się przekonałem i dziękuję za całoroczne.
            NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez kazik4x4
              Dwa komplety zima/lato będą nam służyć na zmianę dwa razy dłużej niż jeden komplet całorocznych
              Trzeba wziąć pod uwagę niskie przebiegi. Jak ktoś robi max 15 tys. to szybciej mu się dwa komplety zestarzeją i wykruszą niz je zjeździ. To jednak kolejny argument dla tych, którzy jeżdżą mało i w mieście... Tak jest w moim przypadku. Kupiłem auto z dwoma kompletami, które mają niewielkie przebiegi, ale ze starości się już "sypią"...
              Pozdrawiam

              Komentarz


              • #32
                Zamieszczone przez kazik4x4
                Dwa komplety zima/lato będą nam służyć na zmianę dwa razy dłużej niż jeden komplet całorocznych, więc jaka to
                - a myslisz ze taka zimowa opona po kilku latach uzytkowania, mimo ze bierznik bedzie miala calkiem dobry, bedzie zachowywac swoje wlasciwosci jezdne? watpie.

                Tu link do ciekawego artykulu. Moze jest stronniczy, ale ktoz moze wiedziec ktore nie sa stronnicze. Tak czy inaczej vector goodyera w testach adac i autobild tez zbiera dobre noty.
                Link

                Komentarz


                • #33
                  W tym co pisze Maicroft jest dużo prawdy ...

                  Osobiscie posiadam opony caloroczne Navigator 2, przebiegi na aucie też małe nie są a klimat ten sam co u Maicrofta. Opony sprawdzaja sie calkiem dobrze z tym że starczaja na 2 sezony ziomowe (ca 3 lata eksplotacji). Po tym okresie wymiana na nowe jest wskazana. Kalkulując i tak wychodzi to sporo taniej niż 2 komplety. Nikogo przekonywać nie będe do całorocznych, moim zdaniem to całkiem rozsądna alternatywa. Przed zakupem miałem wątpliwości bo naczytałem się opini ludzi, którzy nigdy na całorocznych nie jezdzili a ostro komentowali :twisted: . Następne opony to też beda Navigatorki 2.
                  Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                  _

                  Komentarz


                  • #34
                    Nie stoje nigdy w kolejkach. Zmieniam cale kola, a wywazyc jade sobie poza sezonem, zostawiam kola przejazdem, odbieram za kilka dni i nie musze stac nigdzie
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #35
                      witam,
                      chetnie dolacze sie do dyskusji.
                      Jesli rozwazasz opony caloroczne to polecam Goodyear Vector 5.

                      Obecnie w Octavii mam dwa komplety ale tylko dlatego, ze mialem nowe opony letnie wraz z nowym autem na alufelgach wiec dokupilem komplet zimowek na stalowkach i teraz sam wymieniam.

                      Natomiast gdy decydowalem sie na caloroczne opony, moj wybor podyktowaly testy ADAC-a.
                      Po prostu opona zimowa, ktora chcialem kupic (Firestone winterhawk) miala slabsze wyniki prawie w kazdej kategorii od Goodyeara. Poza tym ten Goodyear wypadal takze niezle w tescie letnich opon, a na dodatek mial bardzo dobra odpornosc na scieranie i byl cichy (w praktyce byl sporo cichszy od moich starych letnich opon, niezbyt dobrych Matadorow Elite). Dodam jeszcze, ze kupilem te opony w ekstra cenie chyba 180zl / szt.

                      Komentarz


                      • #36
                        Zamieszczone przez adym
                        Dodam jeszcze, ze kupilem te opony w ekstra cenie chyba 180zl / szt.
                        - niestety teraz nowa vector 5 to wydatek minimum 310pl
                        Ale wybor padl wlasnie na te opony

                        Komentarz


                        • #37
                          Zamieszczone przez romman
                          Wiecie co - tak mi namieszaliście, że teraz sam się zastanawiam nad Navigatorami II. Auto mam nowe, ale wizja stania w kolejkach do zmiany opon mnie powala.
                          Z dębicą nawigator może sobie daruj, kup np. goodyeara, w tescie ADAC dobrze wyszly rowniez hankook optimo 4s. Po co masz się zrazić na wstępie :-)

                          pozdr, krzysn

                          Komentarz


                          • #38
                            Koledzy zrobie małego OT. Ostatnio zasłyszałem, że w Czechach maja wprowadzic przepis stanowiący o tym iż w zimie jest obowiązek jezdy na oponach zimowych. Słyszał ktoś o czymś takim ?? Jak to wyglada z oponami całorocznymi ?? Jeżeli ktoś ma jakies info będe dozgonnie wdzięczny :szeroki_usmiech
                            Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                            _

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez phrix
                              Ostatnio zasłyszałem, że w Czechach maja wprowadzic przepis stanowiący o tym iż w zimie jest obowiązek jezdy na oponach zimowych. Słyszał ktoś o czymś takim ??
                              Co jakiś czas ktoś pisze tego typu głupotę czytając ich przepisy. Obowiązek jazdy na oponach zimowych jest i obowiązuje od 1 listopada do 30 kwietnia ale tylko na wybranych drogach głównie górskie.

                              Jak to jest z oponami całorocznymi hmm różnie jedni traktują również jako zimówki jedni jako letnie. Mandat to 2500koron

                              ps: Przydatna mapka Gdzie musimy jeździć na zimowych oponach? – Moje Mapy Google
                              O ortografie dba FF.
                              Ranking sprzedaży nowych aut w Polsce w 2009 oraz 2008 (Excel):
                              http://thunderbolt2.prv.pl/sprzedaz/Ranking.xls
                              Skoda Octavia & Audi A6

                              Komentarz


                              • #40
                                GoodYear 4seasons ma oznaczenie opony zimowej, symbol płatka śniegu czy jakoś tak :-) Producent chwali się tym chyba na stronie www. Jest to więc opona również "zimowa"

                                Pozdr, krzysn

                                Komentarz


                                • #41
                                  Odnosnie opon całorocznych proponuje przeczytac test opon zimowych w najnowszym Auto Motor i Sport. Wzieły w nim udział również 2 opony całoroczne Goodyear Vector 4SeasonsXL oraz Hankook Optomo 45. Razem w teście wzieło udział 10 opon róznych producentów o wymiarze 205/55R16.
                                  Co do wyników to napisze tylko że wygrał opona Continental winter contact TS 830 przed Goodyear Ultra Grip Perfect 2XL. Natomiast obie opony całoroczne zajęły 2 ostatnie miejsca testu.
                                  Czarny Elegance

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    wojciech_, jak caloroczne to tylko wtedy kiedy jezdzisz tylko po miescie, po za to tylko zimowki i to dobre wiem cos o tym bo mi d... kiedys uratowaly(doslowny cytat policjanta)

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      A mnie smieszy to ze ktos caly rok jezdzi na zimowych opnach a w zimie przyjezdza w gory na letnich w rozmiarze 215/55/ lub szersze i staje na lekko pochylym terenie i placze ze nie moze podjechac i tak samo jest w przypadku opon sezonowych.Do mnie do pensjonatu przyjezdza mnostwo gosci na roznych oponach i mam porownanie jak sie zachowuja poszczegolne opony wiec na lato letnie a na zime typowo zimowe stosuje...
                                      www.strzelec.wczasy.pl

                                      Zapraszam wszystkich chetnych na ferie zimowe do pensjonatu STRZELEC" w KARPACZU... rozsadne ceny. informacje odnosnie noclegów i cen pod numerem telefonu 0757619796

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28851

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Zamieszczone przez djcalibra
                                        ... i staje na lekko pochylym terenie i placze ze nie moze podjechac i tak samo jest w przypadku opon sezonowych.Do mnie do pensjonatu przyjezdza mnostwo gosci na roznych oponach i mam porownanie jak sie zachowuja poszczegolne opony wiec na lato letnie a na zime typowo zimowe stosuje...
                                        Ale Ty piszesz o warunkach zimą w Karpaczu. W dużych miastach w sezonie zimowym sypki śnieg leży na ulicy góra kilka dni. Zwykle jezdnie są mokre, czasem błoto pośniegowe. I raczej płasko choć w Lublinie jest parę górek :-)

                                        Mi wielosezonowe wystarczą, moim zdaniem media wmówiły społeczeństwu konieczność stosowania opon zimowych i letnich. I ja też uległem tej głupawce na kilkanaście lat... Zmieniłem na wielosezonowe i w porównaniu do PRZECIĘTNYCH zimowych i letnich jest naprawdę dobrze.

                                        pozdrawiam, krzysn

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          To czemu przy przesiadce dobrej bieznikowo D-124 zamienionej na Frigo z Debicy widac roznice w prowadzeniu po sniegu, blocie posniegowym i nawet tym mokrym syfie, ktory bedzie przez dobre kilka tygodni zima
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            calkowicie popieram. do mojego pierwszego auta - escorta tez kupilem caloroczne. nie jezdzilem bardzo duzo, a jak juz to po warszawie i nie mialem z nimi wiekszych problemow. pozatym przez pol roku w polsce jest taka pogoda, ze i tak nie wieadomo czy lepiej na zimowkach czy na letnich jezdzic.

                                            teraz, jak jezdze octavka mam dwa komplety - wiecej jezdze, predkosci i masa tez troche inne wiec nie ma co oszczedzac na bezpieczenstwie.

                                            tak wiec moim zdaniem, nie mozna uogolniac. w roznych sytuacjach, dla roznych osob inne rozwiazania beda optymalne, jak w zyciu

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Ja kiedyś w innym aucie miałem opony całoroczne, jeździłem mało i po przesiadce na zimówki - zwykłą Dębicę - zauważyłem b.dużą różnicę jeżeli chodzi o drogę hamowania, przyspieszenie i sterowność samochodu. Już nigdy się nie przekonam do hasła, że opona sezonowa zastąpi zimówkę lub będzie niewiele gorsza, bo tak nie jest. Różnica jest znaczna, pokazują to testy i opinie użytkowników obu rodzajów opon. Tak naprawdę niewiele jeżdżąc można przejeździć zimę na letnich i liczyć na farta lub naszych drogowców :szeroki_usmiech , ale z drugiej strony skoro niewiele się jeździ to i opony szybko się nie zjeździ, na dłużej wystarczą.
                                              Jako użytkownik obu rodzajów opon polecam zimówki zamiast całorocznych

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zarówno ja [C-MAX]j jak i żona[BEETLE] jeździmy na całorocznych PIRELLI P2500 EURO i jest doskonale. Poczytajcie Motoryzacja w INTERIA.PL - auto moto wiadomości, aktualności, wydarzenia i porady motoryzacyjne - Motoryzacja w INTERIA.PL - auto moto wiadomości, aktualności, wydarzenia i porady motoryzacyjne
                                                TF - VW New Beetle 19 TDI ALH, Berlingo HDI MODUTOP[sprzedany], Peugeot 306 1600, C-MAX.

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  opony caloroczne

                                                  Zamieszczone przez SMUTNYINDYK

                                                  I według Ciebie ten art. udowodnił, że całoroczne są równie dobre co zimówki? Sponsorowane lanie wody zamiast konkretnych dowodów :evil:

                                                  I przykład:
                                                  Argument 1: "jeśli coś jest do wszystkiego, to jest do niczego". Przewrotny, gdyż świat dąży do multifunkcjonalności. Urządzenia użytku codziennego wykonujące wiele zadań można wskazać w każdej dziedzinie.

                                                  No jeśli "multifunkcjonalność" ma być tym argumentem to ja dziękuję Dawno takich bzdur na temat kapci nie czytałem.
                                                  NIE JESTEM LENIWY TYLKO ONERGOOSZCZĘDNY!

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Czy ktos tu zapomnial ze: opony na lato-twarda guma, na zime- miekka i duzo lamelek? Kompromis- srednio scieralna guma i wiecej lamelek niz iles tam.
                                                    PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X