Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Prawda, ale nie odczujesz tego na portfelu jeżdżąc 20 tys. km rocznie. Za to będzie dokuczał hałas opon bardzo przyczepnych.

    Komentarz


    • No chyba faktycznie tak jest tutaj: Opór toczenia opony – jak wpływa na nasze finanse? » Oponeo znalazłem sobie wzmiankę na ten temat. Opór odpowiada za około 0,25l więcej spalonego paliwa na 100 km. co przy 20 tys km w ciągu roku generuje już całkiem dużą sumkę.

      Komentarz


      • Ale o jakich Kleberach piszecie, że są takie złe?
        Mowa jest o konkretnym modelu Kleber Krisalp HP3 , a to czołówka wszelkich testów. Ja je kupiłem zanim testy się pojawiły, w ciemno gdy tylko pojawiły się na rynku. Świetna opona.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Klima Zobacz wpis
          HP3
          ja miałem HP2
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz


          • HP3 niby w czolowce, ale wystarczy spojrzec na szczegolowe wyniki (np. ADAC) na mokrym, byla bliska odrzuceniu w tej kategorii. Na mokrym najsłabiej hamowanie - 2.7 to juz inna liga. Do nowego Golfa bym nie zakladal . Zresztą tansze opony koncernu Michelin od zawsze odstawaly na mokrym, wszelkie Energy Savery nalezy omijac. Primacy to inna bajka.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez mmor Zobacz wpis
              HP3 niby w czolowce, ale wystarczy spojrzec na szczegolowe wyniki (np. ADAC) na mokrym, byla bliska odrzuceniu w tej kategorii. Na mokrym najsłabiej hamowanie - 2.7 to juz inna liga. Do nowego Golfa bym nie zakladal . Zresztą tansze opony koncernu Michelin od zawsze odstawaly na mokrym, wszelkie Energy Savery nalezy omijac. Primacy to inna bajka.
              Jak już piszesz o ADAC i michelin, to dla porównania Michelin Alpin 5 ma wynik 2,9.

              Komentarz


              • Podczepię się bo właśnie zastanawiam się nad Kleberami HP3. Rozmawiałem ze znajomym co to handluje oponami hurtowo i w budżecie jaki chciałbym wydać polecał to iVoyagery czy coś takiego. Kusi mnie Coni T860 ale inna liga i cena...Te HP3 rzeczywiście kiepskie na mokrym? Zimy teraz są jakie są więc zapewne jazda na mokrym i ciapie ważniejsza niż kopanie w śniegu - swoja drogą stary dobry klocek z Frigo 2 pokopie dobrze
                Mój czarnuch
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...h-musampa-2018

                Komentarz


                • Korzystał ktoś może z opon Hankook Ventus S1 noble 2?
                  Nigdzie nie mogę znaleźć opinii o nich, a cenę mają więcej niż zachęcającą - jedyne co widzę to to, że to chyba opona przeznaczona na rynek USA? Co prawda profil o 5% wyższy niż fabryczny, ale może...?
                  Link
                  Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
                  Adam... Używam:
                  Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                  Passek: B6 175KM/366Nm

                  Komentarz


                  • licznik będzie Ci kłamał jak włożysz inny niż zalecany profil

                    Komentarz


                    • i czy rozmiar ma homologacje na S-maxa zeby nie bylo problemow w razie zdarzenia drogowego
                      Sławka wozi Superb 2 FL
                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                      Komentarz


                      • Też zastanawiam się co wybrać z wielosezonowych 195/65 R15 91 H (ewentualnie T). Priorytet to bezpieczeństwo, dobre trzymanie i komfort latem i zimą - na miasto i od czasu do czasu na trasę włącznie z autostradą tak do max ok. 160 km/h.
                        Może ktoś ma realne porównanie Goodyear Vector 4 G2 i Continental CrossClimate + , które z nich bardziej przemawiają za wyborem do Octavii 1,4 TSI 122 KM?

                        Continental natomiast proponuje oponę wielosezonową z indeksem nośności 95, bo 91 chyba nie mają w ofercie. Zgodnie z homologacją auta opony u mnie powinny mieć indeks nośności 91. Zastanawiam się czy 95 nie będzie za twarda w porównaniu z 91 i jak taka zmiana wpłynie na trakcję, właściwości jezdne i ogólne zachowanie auta na drodze , komfort, szumy? Czy przy wyższym indeksie nośności (95) należy zmienić ciśnienie w oponie? A może ktoś używa takich opon i podzieli się doświadczeniem ?

                        Komentarz


                        • W piątek bylem zmieniać koła w zaprzyjaźnionym zakładzie. Zapytałem o opony dla mojej żony jako ze letnie ma nowiutkie a zimowe do wymiany a jeździ w kółko komina to zapytałem o wielosezonowe. Odpowiedz była jak chcesz jeździć bezpiecznie to na lato letnie a na zimę zimowe i tyle w temacie. Odpuściłem wielosezonowe.
                          http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                          przedstawiam smerfetke

                          Komentarz


                          • Nie dziwne, że to pada z ust warsztatu żyjącego z sezonowej zmiany kół. Do jazdy wokół komina właśnie wielosezonowe są zupełnie wystarczające. DOBRE wielosezonowe, najlepiej zoptymalizowane po pierwsze na mokry asfalt, po drugie na śnieg, a dopiero w trzeciej kolejności właściwości jezdne na suchym. GY Vector 4Seasons Gen.2 zbiera najwyższe noty właśnie w tak uporządkowanej klasyfikacji, zbliżając się właściwościami do dobrej opony zimowej. Na suchy asfalt guma komfortowa do spokojnej jazdy. Właśnie "wokół komina", zwłaszcza miejskiego.

                            Poza tym jest cała masa letnich gum o kiepskich właściwościach, jak i zimowek, na których można zabić się jadąc po mokrym asfalcie (podczas typowej polskiej zimy ostatnimi laty). Zalecane zdroworozsądkowe podejście do tematu. Moja matka i teściowa robią małe kilka tys. km rocznie tylko po mieście i do ich wozidełek o mocy <80 KM trafiły opony wielosezonowe. Pożyją 5-6 lat i następne. Komplet letnich+zimowych nie zużyłby bieżnika przez 10 lat przy tak małych przebiegach, a opony zdążyłyby wcześniej stwardnieć i stać się przez to niebezpieczne.

                            U siebie w mocniejszym aucie mam letnie Michelin Pilot Sport 4S i doceniam ich doskonałe właściwości. Ale każda opona ma swoje przeznaczenie. Także topowa wielosezonowa.

                            M.
                            Ostatnio edytowany przez beaviso; 13733.
                            666 4U

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez 2.0-16v Michał Zobacz wpis
                              Odpowiedz była jak chcesz jeździć bezpiecznie to na lato letnie a na zimę zimowe i tyle w temacie. Odpuściłem wielosezonowe.
                              Naiwnyś, bo wierzysz sprzedawcom. To nie pierwszy raz.

                              Komentarz


                              • No szkoda ze nie zadzwoniłem do Ciebie po poradę. Kurde zawaliłem sprawę Czy ty Paweł przypadkiem nie zaczynasz na nowo się przy.....pierdalac
                                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                przedstawiam smerfetke

                                Komentarz


                                • Bynajmniej. Ale nie polecaj ludziom pytać u sprzedawców. Przecież nie powiedzą ci, żebyś u nich wydawał pieniądze kilka razy rzadziej, nie? A już któreś tam opony u sprzedawców "wybierasz", zamiast porównać informacje z rożnych źródeł i samemu zdecydować.
                                  Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                                  Komentarz


                                  • Paweł oczywiście każdy zrobi jak uważa, ja się tez nie bardzo znam. Ale pytałem znajomego i to on mi powiedział a mało tego u niego pełno tych całorocznych . Może faktycznie czasami z lenistwa ufam sprzedającym.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                    przedstawiam smerfetke

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez 2.0-16v Michał Zobacz wpis
                                      Ale pytałem znajomego i to on mi powiedział a mało tego u niego pełno tych całorocznych .
                                      Co to znaczy?

                                      Komentarz


                                      • Ze chyba jak by mi je chciał wcisnąć to by mi je polecał .
                                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%BCowa-niunia
                                        przedstawiam smerfetke

                                        Komentarz


                                        • Jak już tu zapewne pisałem na jednym aucie mam Michelin CrossClimate całoroczne i jestem w 100% zadowolony. Nie mam żadnych negatywnych uwag ani w zimę ani w lato. Chciałbym by przy kupnie auta z salonu była możliwość wyboru opon całorocznych.
                                          Zanaczam, że nie testowałem w górach w śniegu 50cm bo nie lubię gór oraz nie lubię zimy więc tam po prostu nie jeżdżę.
                                          A gdybym mieszkał w Bieszczadach to miałbym w dupie testy i kupował Debice Frigo bo są dobre na śnieg. Testy wygrywają opony dosyć dobre na suchym, mokrym, śniegu itp... A na cholere mi takie ? W zimowych i śnieżnych miejscach potrzebne mi gumki na śnieg a nie dobre prawie do wszystkiego.
                                          Ci, którzy śnieg i zimę widują głównie w tv (czyli całe Pomorze, Zachód, większość Centrum) niech zakładają całoroczne.
                                          Problem w doborze jest taki, że w sumie ani sprzedawcy ani tym bardziej wulkanizatorzy nie są zainteresowani polecaniem tego obuwia ☺ Ja wiem, że będę użytkował tylko takie.
                                          Pozdrawiam
                                          perfex

                                          Octavia HTP

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez perfex Zobacz wpis
                                            Zanaczam, że nie testowałem w górach w śniegu 50cm bo nie lubię gór oraz nie lubię zimy więc tam po prostu nie jeżdżę.
                                            Zamieszczone przez perfex Zobacz wpis
                                            A gdybym mieszkał w Bieszczadach to miałbym w dupie testy i kupował Debice Frigo bo są dobre na śnieg.
                                            Zamieszczone przez perfex Zobacz wpis
                                            Testy wygrywają opony dosyć dobre na suchym, mokrym, śniegu itp... A na cholere mi takie ? W zimowych i śnieżnych miejscach potrzebne mi gumki na śnieg a nie dobre prawie do wszystkiego.
                                            dokładnie tak, wszystko zależy od potrzeb i tego gdzie jeździmy. jak nie lubimy gór, tylko północ Polski, zimowe mogą nie być potrzebne. Ale jeśli raz w roku jedziemy w góry - to inna sprawa.
                                            pozdrawiam - Darek

                                            Komentarz


                                            • Jaką macie opinię o swoich oponach wielosezonowych tej zimy ?

                                              Komentarz


                                              • Mam niezmienną od trzech sezonów - znakomite. :-)

                                                Komentarz


                                                • Pod koniec zeszłego roku do auta żony kupiliśmy właśnie wielosezonówki Klebera i mogę powiedzieć że różnicy co do zimowek w octavi nie widziałem ba wydaje mnie się że auto było nawet stabilniejsze i mniej się ślizgało.....Tylko zaraz dodam, że auto żony to tylno napędówka i jeżdżę raczej zachowawczo więc odczucia z jazdy raczej nie do końca pewne bo auto jeszcze nie wyczute Niemniej jednak w zimie wielosezonówki jak na razie dają radę ciekawe jak po sezonie letnim i później znowu zimowym....

                                                  ps. no i w octavi mimo dobrego bieżnika opony stare w tym roku do wymiany
                                                  nasze auta: MÓJ SMOCZEK

                                                  Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło!

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez BADYL Zobacz wpis
                                                    ciekawe jak po sezonie letnim i później znowu zimowym....
                                                    Moje w okresie letnim, wyczyszczone i napuszczone, spoczywają na stojaczku w garażu. Taką mam niepopularną metodę ich używania. :-)

                                                    Minusem niemal wszystkich "cywilnych" opon aktualnie produkowanych jest to, że mają wąski bieżnik - opona 205, a szerokość kontaktu z podłożem to tylko 170:

                                                    Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X