Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY całoroczne - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pierwszy raport z ~1500km po założeniu wielosezonówek GY Vector 4Seasons V2 na przód do paska b7, 235/45/17 - relatywnie cicho i przyjemnie, przy 80kmh jakiś szum z kół jest, przy prędkościach autostradowych raczej słychać było szum powietrza (aczkolwiek zaznaczam, że przejazd w poprzedni weekend, gdy wiało okrutnie), przyczepność - jak na razie nie miałem konieczności awaryjnego hamowania, ale oceniam pozytywnie - również przy ruszaniu znacząco trudniej zerwać trakcję niż przy zimowych 205/55/16 (zimą nie było problemu, by zaświeciła kontrolka nawet przy zapięciu trójki w okolicach rpm dla max momentu obrotowego); spalania nie ocenię - auto kupiłem przed zimą, praktycznie od razu wpadły zimówki o wspomnianym rozmiarze, teraz zmiana na letnie o kilka % większym obwodzie, więc siłą rzeczy wzrosło - na autostradzie przy prędkościach 140-165kmh z licznika mam więcej o ok.0,5L/100. W każdym razie dodatkowo poziom stabilności auta przy prędkościach autostradych mocno wzrósł, a podatność na podmuchy boczne znacznie spadła.

    Komentarz


    • Może macie jakieś nowsze spostrzeżenia w kwestii zakupu i eksploatacji (lato/zima) opon wielosezonowych w typowym rozmiarze 195/65R15 91H ? Jakie sklepy polecacie?

      Komentarz


      • ja mam raport po 6000km z jazdy letniej na czterech goodyear 4Seasons 235/45/17 - wrażenia b. pozytywne:
        - przyczepność b dobrze, na mokrym również.
        - spalanie spadło mi w stosunku do jeżdżenia na poprzednich oponach letnich - przy tempomacie zapiętym na 160 różnica jest o jakieś 0,4L

        ja zamawiałem ostatnie 2 sztuki z oponeo - najtaniej nie jest, ale w przypadku mojego rozmiaru tych goodyearów nikt inny nie miał na stanie - niby bywały taniej, ale dostawa 7-10 dni

        Komentarz


        • Czy ktos z uzytkownikow jezdzi.lub jeździł na oponach Kleber Quadraxer 2? Podzielcie sie spostrzezeniami.Zima lato? Jakie powinno byc optymalne.cisnienie w ogumieniu 195/65 r 15 w tym modelu opony? Cisnienie nabite w serwisie 2.3 bara po sprawdzeniu na zimno na stacji 2.5 bara. Auto lekko plywa podczas jazdy w porownaniu z GY Excelence cisnienie zawsze sprawdzane na jednej stacji 2.3 bara, ale calkiem kontrolowanie. Prosze o porady opinie. Czego sie po oponie spodziewac?
          bastek1080

          Komentarz


          • Jeśli ta opona rozmiarowo z indeksami nośności i prędkości zgodna jest z homologacją auta to ciśnienie powinno być zgodne z zaleceniami producenta auta - dane w homologacji, instrukcji obsługi auta, wlepka przy wlewie paliwa, na słupku przy drzwiach kierowcy, w bagażniku.

            Komentarz


            • Zamówiłem bridgestone weather control a0005, bo jako jedyne w tym rozmiarze miały A na mokrym, a do tego XL:

              Bridgestone Weather Control A005 175/65 R15 88 H XL - Voida.pl

              Komentarz


              • Do jakiego auta zamówiłeś Bridgestone w tym rozmiarze i dlaczego XL, nie będzie za twarda (chyba że do szybkiej jazdy i na autostrady lub do cięższego auta) ? Też zwróciłem uwagę na tą markę ze względu na A na mokrym. Przymierzałem się też do Continentala 195/65 R15 95 H (91 - homologowanej do auta w tym rozmiarze - nie ma w ofercie), ale obawiam się czy nie będą za twarde do zwykłej eksploatacji w większości w mieście, więc raczej odpuszczam.

                Komentarz


                • Do mikry k12. Do jazdy po krawężnikach, dziurach i ogólnie do niewiedzenia po czym się jedzie. ;-).

                  Na autostrady/do ciężkiego auta 175/65? No weź...

                  Komentarz


                  • To dotyczyło XL. Napisz może za jakiś czas jak się te opony sprawdzają w użytkowaniu.

                    Komentarz


                    • Nie bój żaby - sprawdzą się. Do octavii cięższej o 300 kg XL nie kupiłbym, ale do tej mikry nadadzą się elegancko.

                      Komentarz


                      • Ja mam zimowe Nokiany WRD3 195/65 R15 właśnie 95H XL.
                        Na lato ten sam rozmiar 91H.
                        Na XL jest twardziej, ale dla mnie jeszcze nie za twardo. Przynajmniej auto zachowuje responsywność na asfalcie jak należy.

                        Miałem złe doświadczenia z 91H letnimi Dunlop, które miały bardzo miękką konstrukcję opony w stosunku do fabrycznie zamontowanych Conti EC3 o takich samych parametrach. Auto zmieniło się bardzo na minus i po 1 sezonie odsprzedałem Dunlopy i kupiłem nowe Conti. Zrażony do miękkich opon, stojąc przed wyborem kół na zimę, specjalnie wybrałem 95 XL, żeby znowu nie wtopić z za miękkimi 91H, zwłaszcza że już sama rzeźba bieżnika zimowego pogarsza precyzję i stabilność na asfalcie (a takie mamy zimy, że zachowanie na asfalcie jest dla mnie priorytetem). Po 4 sezonach nie mogę powiedzieć, żebym żałował i te 95 XL mi odpowiadają, ale obiektywnie przyznam, że jest na nich dość twardo.

                        M.
                        666 4U

                        Komentarz


                        • beaviso, czy w zimowych 95H XL zmieniałeś też ciśnienie czy pompujesz tak jak letnie 91 H ? Zastanawiam się czy zmiana opon na takie o nośności 95 zamiast 91 wymaga zmiany ciśnienia w ogumieniu, a jeżeli tak to jak dobierać poprawnie?

                          Komentarz


                          • Trudno mi mówić o dokładnym ciśnieniu, nie dysponując czujnikami z bieżącym odczytem (mam takie w drugim aucie i widzę jak bardzo zmienia się ciśnienie zależnie od temperatury zewn. i warunków jazdy).
                            W praktyce ciśnienie w Skodzie badam jadąc po postoju auta, bez nasłonecznienia, na stacji odległej o kilkaset metrów od miejsca parkowania, więc opony nie rozgrzeją się po drodze. Wskazania ciśnieniomierza na stacji mam zweryfikowane przez porównanie z drugim autem, wiem że są poprawne.
                            Letnie u siebie pompuję (pomiar na zimno wg zasad jak wyżej) 2.3/2.3, czyli nieco w stronę "eco" (zalecane minimalne to 2.1/2.0 bodajże), a zimowe też 2.3/2.3.
                            Wolę w zimowych trzymać też te 2.3, żeby podczas dużych spadków temperatury, jakie mogą przytrafić się w nocy w zimie, opony nie zeszły poniżej 2.1 bar. (10 st. - 0.1 bar mniej więcej). Ale dość rzadko sprawdzam, więc nie wiem jak to ciśnienia się zmienia.

                            Poza tym trzeba to wyczuć zależnie od modelu opony i jakości dróg jakimi zwykle jeździsz vs. osobiste preferencje i odczucia. Dla mnie 2.1/2.0 to ciut za mało obojętnie od typu opony.

                            M.
                            Ostatnio edytowany przez beaviso; 13733.
                            666 4U

                            Komentarz


                            • Dopadł i mnie temat zakupu opon na zimę. Z uwagi na fakt, iż na lato mam Uniroyal Rainsport 3 i jestem z nich zadowolony to i na zimę noszę się z zamiarem zakupu opon tej firmy a dokładnie Uniroyal MS Plus 77 w rozmiarze 205/55 R16. Co sądzicie o tej oponie? Czy może polecacie coś innego w podobnej cenie (1000-1100 za komplet)? Zdecydowanie większość kilometrów robię po mieście, w którym w ostatnich latach kuleje sprawa odśnieżania ulic

                              EDIT: dopiero teraz zauważyłem, że to nie ten temat. Sorry
                              Ostatnio edytowany przez djhering; 46100.

                              Czarna RSka: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-bwa-by-hering

                              Komentarz


                              • Witam,
                                Chętnie dowiem się opinii na temat zakupu opon używanych. Na co zwracać uwagę przy ich kupnie?
                                Czy jednak lepiej jest dołożyć trochę i zakupić oryginalne nieużywane?

                                Komentarz


                                • Trzymać sie rozmiaru fabrycznego 185/60 r15 czy można kupić oponki 185/65 ? 3% różnicy. I o co chodzi z oznaczeniem XL? Prawie wszystkie opony mają takie oznaczenie. To zle, że są wzmacniane? Pacjent to Toledo 1.0.

                                  Komentarz


                                  • Wybaczcie głupie pytanie, śruby do alu i do stalówek są te same?

                                    Komentarz


                                    • stanowczo odradzam Hankook Kinergy 4S2 - kupiłem 4 takie w lipcu - pierwsze wrażenie po zmianie - zatarte łożyska, przy prędkościach autostradowych bicie + dźwięk "tarki" przy określonych prędkościach; drogą eliminacji i przekładania po jednej mając szczęśliwie jeszcze drugi komplet kół na sprzedaż (przesiadłem się z 17 na 16) - dwie sztuki poszły na reklmację, dwie uznałem, że 'ujdą' (z tyłu). Reklamacja tych dwóch bijących i bardzo hałasujących sztuk odrzucona - nic nie stwierdzono sprzedałem z uczciwym opisem na olx; pozostałe dwie z tyłu jednak bez skazy nie są - powyżej 90km/h mam z tylnej osi symulator jazdy po DDR-owskiej autostradzie z betonowych płyt, a przy określonych prędkościach na autostradzie (np. 141-143 wg GPS) odzywa się dźwięk "tarki"/"krajzegi".

                                      Nie mam nic do zachowania się tych opon na drodze - jak spadł śnieg to nawet specjalnie pojechałem na pusty parking się przekonać, na suchym i mokrym też OK, ale hałas dyskwalifikuje to jako produkt cywilny. Nie chodzi o szum (etykietę wydziałem przed zakupem, dla 205/55/16 to 72dB), ale o całą resztę dodatkowych odgłosów - trzeba mieć naprawdę głośno muzykę, by choć na chwilę odwrócić od tego swoją uwagę

                                      Komentarz


                                      • Dziwne, w testach te Hankooki zbierają bdb opinie. Aktualnie mam na lato Ventusy Prime 2 i owszem, trochę szumią ale właściwości jezdne są bardzo ok. A ich zimówki i'Cept RS2 to już w ogóle rewelka. Niemniej spośród całorocznych najbliżej mi do Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 rozmiar 205/55R16 tylko miałbym dylemat czy do Golfa VII FL brać 91V czy wzmacniane 94V XL. Jak uważacie?

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez ichris Zobacz wpis
                                          Dziwne, w testach te Hankooki zbierają bdb opinie. Aktualnie mam na lato Ventusy Prime 2 i owszem, trochę szumią ale właściwości jezdne są bardzo ok. A ich zimówki i'Cept RS2 to już w ogóle rewelka. Niemniej spośród całorocznych najbliżej mi do Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 rozmiar 205/55R16 tylko miałbym dylemat czy do Golfa VII FL brać 91V czy wzmacniane 94V XL. Jak uważacie?
                                          a co masz w rekomendacjach producenta odnośnie nośności? bo jeśli dopuszczają jedne i drugie, to już sam musisz sobie odpowiedzieć, co Ci bardziej do szczęścia trzeba

                                          co do GY V4S - to na 17" jeździłem ponad rok właśnie na nich (gen 2) w rozmiarze 235/45/17 i powiedzieć, że byłem całościowo zadowolony, to mało - przed oddaniem hanków na gwarancję kupiłem sobie właśnie 2x GY V4S 2gen 205/55/16 91V na przednią oś i jakoś się jeździ - po mieście hałasu z tyłu tak nie słychać, choć kusi mnie, żeby dokupić kolejne dwa goodyeary i pozbyć tych hankooków w cholerę (zanim je fizycznie 'zjadę' do końca bieżnika, to mnie osobiście szlag trafi, bo każda trasa to bonusowe wrażenia akustyczne)- i tak, też po świetnych opiniach nt. letnich i zimowych z tej firmy, takiej kupy się nie spodziewałem.
                                          Aha, co do indeksu nośności: pomimo tego, że przesiadłem się na większy balon (17 -> 16") z XL na "cywilne" i to w aucie o konkretnej masie (B7, 1540kg w dowodzie), to nie czuję specjalnie różnic w prowadzeniu się - pomimo katastroficznych wizji roztaczanych na forach przy takiej zmianie auto prowadzi się cały czas OK, żadnych niebezpiecznych przechyłów nie zauważam (to już bardziej 'nurkuje' o3 fl żony na 205/55/16 - raczej charakterystyka zawieszenia robi tu różnicę)

                                          Komentarz


                                          • Szkoda, że Hankooki nie przypasowały. Ten model co masz zbiera super opinie również w testach np. tu jest tuż za Vectorami 3 gen i przed Michelin Crossclimate + Hankook Kinergy 4S2 - All-Season Tyre Test | Auto Express

                                            Ja tak miałem z zimowymi Kleberami HP3. Był na nie hype pod koniec 2018 ale nie dało się na nich jeździć. Od 120km/h trzęsło budą jak w traktorze a Golf miał kilka tys przebiegu pod nowości. Reklamowałem i Michelin (właściciel Klebera) zwrócił kasę.

                                            Rok temu kupiłem zimowe Hankooki RS2 i bajka. Są ciche, super się na nich jeździ w każdych warunkach. Czasami jakaś opona po prostu nie sądzie na feldze i nic nie zrobisz.
                                            Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.

                                            Komentarz


                                            • W całym kraju mamy obfite opady śniegu i mróz. Jak Wam się sprawuje ogumienie całoroczne vs zimowe w tych warunkach ?

                                              Komentarz


                                              • Wiem, że jest teoria, że w naszych zimach nie ma potrzeby zmiany opon na zimowe, albo całoroczne wystarczą. Ale ok, w ubiegłym roku na nizinach zimy nie było. Kto w góry nie jeździ to nie. Teraz za to codziennie wyklinam takich maruderów jadących 30 km/h i tamujących cały ruch, tam gdzie ja spokojnie na dobrych zimówkach jadę 60 km/h. Ale nie pojadę, bo przede mną jedzie gość na takich oponach i do tego, który zapomniał, jak po śniegu się jeździ.
                                                pozdrawiam - Darek

                                                Komentarz


                                                • Może ci maruderzy po prostu na letnich jadą?
                                                  Podobno jedna trzecia polaków nie zmienia na zimowe.

                                                  Co do całoroczych to w osobówkach nie mam doświadczenia, ale mam na bliźniaku z tyłu w nissanie cabstarze całoroczne matadory i jak dla mnie radzą sobie bardzo dobrze. Jeżdżę tym czasem po zaspach czy nieodśnieżonych trawnikach czy placach i radzi sobie bez problemu. Z hamowaniem też bdb no i bokiem na śniegu nie ma ochoty za bardzo. Nie wiem jak by było na typowej zimówce, ale jak na razie braku takowej nie odczuwam. Z przodu dojeżdżam zimówki i jak się skończą to też wpakuje całoroczne, chyba że auto wcześniej sprzedam.
                                                  Ciekawe jak sytuacja w osobówce bo jak w zeszłym roku żałowałem że kupiłem do bmw zimówki zamiast całorocznych to w tym akurat jestem happy.

                                                  Komentarz


                                                  • Akurat zajechałem do Zakopanego - trasa w prawdziwie zimowej scenerii. Momentami na śniegu i błotku sam zaczynałem się pohamowywać jak 120 czy 140 wchodziło na blat. Ale jednak to zimowe, do tego z wyższej półki i jeszcze nowe założone na ten sezon. Trzymały się, przyspieszały i hamowały jak przyklejone. Ciekawe zrobić taki test - porównać z wielosezonowymi.
                                                    pozdrawiam - Darek

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X