Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • molibden to dobry pierwiastek tylko jaka to jego forma i rodzaj.
    Nano to pochodne węgla (jest kilka rodzajów fulerenów)
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz


    • Zamieszczone przez rOBERTO795
      Poczekaj z 2-3 tygodnie Wyslalem Millersa XFS-a 5w40 z mojego Clio 1,4 16V z LPG po ok 9000km. Sam jestem ciekawy
      Każdy twardy dowód jest na wagę złota, rOBERTO795 czekamy. To może i ja bym mojego Elfa z Megane 1,4 16V z Lpg, posłał na badanie? Bo Millers to chyba PAO ma w sobie tyle co Elf.
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      przecież jest LM Synthoil 5W/40 ---> 404 Not Found
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Faktycznie przy Twojej eksploatacji Octavki wydaje się, że bardziej sprawdziłby się olej o SAE 5W/40 lub nawet olej z SAE 5W/50.
      Nie no oczywista oczywistość, że jest LM 5W40, ale pomyślałem o 5W50 na bazie PAO, a takiego chyba nikt nie produkuję? Bo jeśli olej ma wytrzymać takie temperatury to musi być full syntetyczny PAO, innego nie zaleje.
      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      przy takiej eksploatacji Octavki skrócił bym okresy wymiany oleju do +-12 tys km.
      I tak też zrobię, po około 12tyś.km zrobię następną wymianę.

      [ Dodano: Nie 05 Sie, 12 22:57 ]
      Zamieszczone przez rOBERTO795
      pytanie czy to dobrze czy zle z tym molibdenem. .
      No właśnie, dobrze czy źle?

      Komentarz


      • Zamieszczone przez leonn
        Nie no oczywista oczywistość, że jest LM 5W40, ale pomyślałem o 5W50 na bazie PAO, a takiego chyba nikt nie produkuję? Bo jeśli olej ma wytrzymać takie temperatury to musi być full syntetyczny PAO, innego nie zaleje.
        Millers produkuje 5w50 PAO :P

        Ale nie ma aprobaty 502.00
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz


        • Zamieszczone przez rOBERTO795
          Millers produkuje 5w50 PAO

          Ale nie ma aprobaty 502.00
          Ale ma cos lepszego ....zalecenie Forda Cosworth-a :-)
          To zwariowane silniki o extremalnych wymaganiach.
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Pidziek
            rOBERTO795 napisał/a:
            Millers produkuje 5w50 PAO

            Ale nie ma aprobaty 502.00



            Ale ma cos lepszego ....zalecenie Forda Cosworth-a
            Co nas jakieś normy Forda........??? Mając auto na gwrancji, my mamy mieć olej z aprobatą VW, i tyle.

            [ Dodano: Pon 06 Sie, 12 00:10 ]
            rOBERTO795 a ty próbowałeś tego Millers 5w50 w swoim 1,8?

            Komentarz


            • Ja tylko powiem że w cywilnym VW (SKoda to taki VW) SAE 50 nie jest dobrym wyborem ale właśnie max. SAE 40.
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz


              • Zamieszczone przez leonn
                Zamieszczone przez Pidziek
                rOBERTO795 napisał/a:
                Millers produkuje 5w50 PAO

                Ale nie ma aprobaty 502.00



                Ale ma cos lepszego ....zalecenie Forda Cosworth-a
                Co nas jakieś normy Forda........??? Mając auto na gwrancji, my mamy mieć olej z aprobatą VW, i tyle.

                [ Dodano: Pon 06 Sie, 12 00:10 ]
                rOBERTO795 a ty próbowałeś tego Millers 5w50 w swoim 1,8?
                Nie nie próbowalem ale kiedyś wlałem M1 5w50 i równie szybko go wylałem.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Ile moze stac otwarty baniak z olejem?
                  Mam 5L, do silnika wchodzi mi 3,6L. Reszta zostaje. Zatem jak dlugo olej utrzyma mi wlasciwosci?
                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez idas
                    Ile moze stac otwarty baniak z olejem?
                    Mam 5L, do silnika wchodzi mi 3,6L. Reszta zostaje. Zatem jak dlugo olej utrzyma mi wlasciwosci?
                    Jeśli szczelnie zamknięty w suchym chłodnym miejscy myśle że ok roku spokojnie.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz


                    • Co to znaczy otwarty nie ma zakrętki ?
                      Olej estrowy 2 lata, syntetyk, HC, minerał 5 do 7 lat spokojnie .
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz


                      • Wybaczcie niescislosc
                        Pidziek, olej to twoj Millers XF LL 5W30. Jest on w oryginalnym baniaku i zakrecony.
                        Czyli mam rozumiec ze 5-7 lat?
                        VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                        VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                        Komentarz


                        • 7 lat jak zakręcony.
                          Żaden olej do samochodu nie jest konfekcjonowany próżniowo czy w jakiejś atmosferze ochronnej.
                          Jedynie unikać promieni słonecznych i trzymania oleju na polu , dworze jak kto woli
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz


                          • dzisiejsza dostawa :P
                            5W/20 z filtrami do 1.0 Kia Picanto żony - zobaczymy co to jest warte :diabelski_usmiech

                            [ Dodano: Wto 07 Sie, 12 17:36 ]
                            Zamieszczone przez dragster
                            co u Ciebie robi Castrol?
                            kufaaaa wiedziałem, że ktoś się o to spyta - to do Passata brachola - serwisuje go w Niemczech w ASO i chciał dokładnie taki, żeby mu "problemów" nie robili (właśnie ma go zamiar sprzedać więc musi być wszystko OK z ASO) ja mu chciałem TT4200, Millersa, LazerWay lub coś innego zalać....ale się kurna uparł :?
                            Załączone pliki
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Tu jest szukajka AMS-a jakbyś szukał może coś pokrewnego się znajdzie :-)

                              Just a moment...

                              Tu przechowywanie AMS-a ;

                              ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                [ Dodano: Wto 07 Sie, 12 17:36 ]
                                Zamieszczone przez dragster
                                co u Ciebie robi Castrol?
                                kufaaaa wiedziałem, że ktoś się o to spyta
                                wykasowałem bo po chwili zajrzałem na drugi wątek olejowy, ale faktycznei bylo :shock: , że Castrol u Paolo
                                Silnik R18A2.
                                http://www.dadrl.org.uk
                                http://www.lightmare.org

                                Komentarz


                                • Ban za tego Castrol-a

                                  Edit:
                                  Już poprawiłem
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                    Ban za tego Castrol-a
                                    :los pokażę ten post bracholowi - może do niego dotrze, że można mieć lepsze oleje :diabelski_usmiech

                                    [ Dodano: Wto 07 Sie, 12 21:29 ]
                                    :lol
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • PAOLO ESCO, pokaż bratu zdjęcia tego co zlałem :evil: I powiedź mu, że tak będzie wyglądał za niedługo jego Castrol


                                      Niemiecki Castrol tak chyba nie będzie wyglądał :?:
                                      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                      =================================================

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez endryu
                                        PAOLO ESCO, pokaż bratu zdjęcia tego co zlałem I powiedź mu, że tak będzie wyglądał za niedługo jego Castrol
                                        Hahah

                                        Zapraszam do obejżenia filmu pt. Castrol Niemiecki i ten .....drugi :shock: :wink:



                                        Heheheheh
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Pidziek
                                          Zapraszam do obejżenia filmu pt. Castrol Niemiecki i ten .....drugi
                                          Oprócz tego że robi go ktoś zamieszkujący na osiedlu obok mnie, to nie widzę w tym nic fascynującego. . . .

                                          Komentarz


                                          • W tym teście brakuje jeszcze w pełni sprawdzenia organoleptycznego :slinka

                                            ...i patelnianego :food

                                            :bajer :bajer :bajer
                                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                            =================================================

                                            Komentarz


                                            • witam,
                                              przeczytałem ostatnie 500 wypowiedzi w temacie z masochistycznym zacięciem kujona :lol: i chciałbym się upewnić, że dobrze rozumiem (z góry dzięki za TAK/NIE przy nr. pytania, a w pytaniu 3. wskazanie faworyta)

                                              1) 100% syntetic zawsze będzie lepszy niż HC, zwłaszcza po jakimś czasie i przebiegu
                                              2) do LPG zdecydowanie __W40 zamiast __W30 z racji wyższych temperatur spalania? lubię pogonić auto w trasie, wyprzedzam najczęściej na 3. biegu
                                              3) w kategorii do 150pln/5L z 100% syntetyków mam:
                                              • a) lotos syntetic+,
                                                b) statoil lazerway,
                                                c) motul 8100,
                                                d) k2 texar ultra 100% syntetic z PAO: Link
                                                e) jakieś inne propozycje?

                                              4)
                                              • a)czy dobrze rozumiem, że ujeżdżając swoje auto na 5w40 HC, jak to ma miejsce do tej pory, olej dość szybko mi się degraduje -zwłaszcza biorąc pod uwagę mój styl jazdy- ogólny schemat jest taki, że po każdej wymianie pierwsze 6-8kkm przejeżdżam bez dolewek, a potem co jakieś 1,5tysia muszę wlewać jakieś 0,5L i tak do kolejnej wymiany.

                                                b) poważnie myślę o wymianie uszczelniaczy z racji ilości oleju, które mi silnik pochłania (mam "swojego" mechanika, który twierdzi, że ma sposób bez rozbierania silnika, nawet tłumaczył mi coś o utrzymywaniu części na sprężonym powietrzu, ale za mało kumaty mechanicznie jestem albo za dużo smalcu jem - nie pamiętam całości, nie potrafię powtórzyć). niemniej -nie mam i tak chwilowo czasu, żeby do niego pojechać. czy zanim zlecę wymianę uszczelniaczy, to czy warto zrobić jeszcze jedną wymianę na 100% syntetyk i zobaczyć, co się będzie działo? jeśli warto zrobić na razie wymianę na 100% syntetyk bez ruszania uszczelniaczy - czy warto stosować jakieś płukanki?

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez czernobyl
                                                witam,
                                                przeczytałem ostatnie 500 wypowiedzi w temacie z masochistycznym zacięciem kujona :lol: i chciałbym się upewnić, że dobrze rozumiem (z góry dzięki za TAK/NIE przy nr. pytania, a w pytaniu 3. wskazanie faworyta)

                                                1) 100% syntetic zawsze będzie lepszy niż HC, zwłaszcza po jakimś czasie i przebiegu
                                                2) do LPG zdecydowanie __W40 zamiast __W30 z racji wyższych temperatur spalania? lubię pogonić auto w trasie, wyprzedzam najczęściej na 3. biegu
                                                3) w kategorii do 150pln/5L z 100% syntetyków mam:
                                                • a) lotos syntetic+,
                                                  b) statoil lazerway,
                                                  c) motul 8100,
                                                  d) k2 texar ultra 100% syntetic z PAO: Link
                                                  e) jakieś inne propozycje?

                                                4)
                                                • a)czy dobrze rozumiem, że ujeżdżając swoje auto na 5w40 HC, jak to ma miejsce do tej pory, olej dość szybko mi się degraduje -zwłaszcza biorąc pod uwagę mój styl jazdy- ogólny schemat jest taki, że po każdej wymianie pierwsze 6-8kkm przejeżdżam bez dolewek, a potem co jakieś 1,5tysia muszę wlewać jakieś 0,5L i tak do kolejnej wymiany.

                                                  b) poważnie myślę o wymianie uszczelniaczy z racji ilości oleju, które mi silnik pochłania (mam "swojego" mechanika, który twierdzi, że ma sposób bez rozbierania silnika, nawet tłumaczył mi coś o utrzymywaniu części na sprężonym powietrzu, ale za mało kumaty mechanicznie jestem albo za dużo smalcu jem - nie pamiętam całości, nie potrafię powtórzyć). niemniej -nie mam i tak chwilowo czasu, żeby do niego pojechać. czy zanim zlecę wymianę uszczelniaczy, to czy warto zrobić jeszcze jedną wymianę na 100% syntetyk i zobaczyć, co się będzie działo? jeśli warto zrobić na razie wymianę na 100% syntetyk bez ruszania uszczelniaczy - czy warto stosować jakieś płukanki?
                                                Odp:
                                                1. Niekoniecznie
                                                2. tak ale też z racji wyzszego TBN-u
                                                3. Masz też Millersa Trident 5w40
                                                4.
                                                a - Olej zawsze degraduje nieważne czy to hc czy PAO nie wiem jakie dystanse dziennie pokonujesz i co dla Ciebie to szybko.

                                                b- zmień olej a uszczelniacze zostaw póki co w spokoju i przed wymiana zrób plukanke.
                                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                Komentarz


                                                • rOBERTO795, dzięki za odpowiedź
                                                  chciałbym jednak podrążyć temat
                                                  1. jestem zdziwiony, że niekoniecznie, ale niech tak zostanie
                                                  2.
                                                  3. faktycznie! trident mieści się w budżecie - mam nawet sklepik niedaleko (10pln na paliwo odliczam i że tak jak ostatni techniczny baran zapytam: czym się różni (dla mnie=mojego silnika) trident od xfs? parametry tridenta to:
                                                  Kod:
                                                  PERFORMANCE PROFILE:
                                                   API SL, CF
                                                   ACEA A3, B3
                                                   Meets the requirements of MB 229.1, VW 502.00/505.00
                                                  
                                                  TYPICAL CHARACTERISTICS:
                                                  SAE Viscosity Grade ...         5w40
                                                  Specific Gravity @ 15°C ...     0.855
                                                  Kinematic Viscosity @ 100°C ... 13.8cSt
                                                  Kinematic Viscosity @ 40°C ...  84cSt
                                                  Viscosity Index ...             170
                                                  Pour point °C ...               -40
                                                  Flashpoint °C ...               220
                                                  Cold Crank Viscosity @ -30°C ...6,590cP
                                                  parametry xfs-a to:
                                                  Kod:
                                                  ACEA A3/B4
                                                  API SL, CF
                                                  Mercedes-Benz 229.1
                                                  VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
                                                  BMW Longlife 98
                                                   Porsche
                                                  SAE klasa lepkości:             5W40
                                                  Ciężar właściwy przy 15C        0,855
                                                  Lepkość kinematyczna przy 100C  13,8 cSt
                                                  Lepkość kinematyczna przy 40C   86 cSt
                                                  Indeks lepkości                 170
                                                  Temperatura krzepnięcia         <-30C
                                                  Temperatura zapłonu             >200
                                                  Lepkość na zimno przy -30C      6,600 cP max
                                                  czy mam rozumieć, że praktycznie niczym lub w stopniu uniemożliwiającym praktyczne dostrzeżenie różnic?

                                                  4. pytanie dodatkowe - który zdegraduje się szybciej? HC czy 100% syntetyk?
                                                  ogólnie jest tak, że jak u większości na forum z tym silnikiem - jeżdżąc po mieście i z prędkościami do ~100kmh zużycie oleju jest praktycznie zerowe; za to korzystając z 90% mocy i momentu oraz prędkości autostradowych, czyli do 140kmh (wg gps) - jest jak napisałem. jestem na 99% pewien, że gdybym przelatał 10-12 tysi tylko po mieście na tym samym oleju co dotąd (elf excellium 5w40), to nie dolałbym nic

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez czernobyl
                                                    rOBERTO795, dzięki za odpowiedź
                                                    chciałbym jednak podrążyć temat
                                                    1. jestem zdziwiony, że niekoniecznie, ale niech tak zostanie
                                                    2.
                                                    3. faktycznie! trident mieści się w budżecie - mam nawet sklepik niedaleko (10pln na paliwo odliczam i że tak jak ostatni techniczny baran zapytam: czym się różni (dla mnie=mojego silnika) trident od xfs? parametry tridenta to:
                                                    Kod:
                                                    PERFORMANCE PROFILE:
                                                     API SL, CF
                                                     ACEA A3, B3
                                                     Meets the requirements of MB 229.1, VW 502.00/505.00
                                                    
                                                    TYPICAL CHARACTERISTICS:
                                                    SAE Viscosity Grade ...         5w40
                                                    Specific Gravity @ 15°C ...     0.855
                                                    Kinematic Viscosity @ 100°C ... 13.8cSt
                                                    Kinematic Viscosity @ 40°C ...  84cSt
                                                    Viscosity Index ...             170
                                                    Pour point °C ...               -40
                                                    Flashpoint °C ...               220
                                                    Cold Crank Viscosity @ -30°C ...6,590cP
                                                    parametry xfs-a to:
                                                    Kod:
                                                    ACEA A3/B4
                                                    API SL, CF
                                                    Mercedes-Benz 229.1
                                                    VW 500.00, 501.01, 502.00, 505.00
                                                    BMW Longlife 98
                                                     Porsche
                                                    SAE klasa lepkości:             5W40
                                                    Ciężar właściwy przy 15C        0,855
                                                    Lepkość kinematyczna przy 100C  13,8 cSt
                                                    Lepkość kinematyczna przy 40C   86 cSt
                                                    Indeks lepkości                 170
                                                    Temperatura krzepnięcia         <-30C
                                                    Temperatura zapłonu             >200
                                                    Lepkość na zimno przy -30C      6,600 cP max
                                                    czy mam rozumieć, że praktycznie niczym lub w stopniu uniemożliwiającym praktyczne dostrzeżenie różnic?

                                                    4. pytanie dodatkowe - który zdegraduje się szybciej? HC czy 100% syntetyk?
                                                    ogólnie jest tak, że jak u większości na forum z tym silnikiem - jeżdżąc po mieście i z prędkościami do ~100kmh zużycie oleju jest praktycznie zerowe; za to korzystając z 90% mocy i momentu oraz prędkości autostradowych, czyli do 140kmh (wg gps) - jest jak napisałem. jestem na 99% pewien, że gdybym przelatał 10-12 tysi tylko po mieście na tym samym oleju co dotąd (elf excellium 5w40), to nie dolałbym nic

                                                    Oleje Trident mozna by nazwać- warsztatowe. Nie maja oficjalnych aprobat mimo ze je spełniają i maja "mniej ciekawe" opakowanie. Co to formulacji to jestem w 99% przekonany że jest taka sama. Dzięki w/w są tańsze nieznacznie.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X