Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez endryu
    Zamieszczone przez Seed
    wszelkie doladowane i mocne benzyny VAG powinny jezdzic na 503.01
    czy 122 KM to już wystarczająco duuuża moc :drive: :drive: :drive:
    no masz :twisted:
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz


    • Zamieszczone przez endryu
      122 KM to już wystarczająco duuuża moc
      hehe to jak być z jedną Kobietą...niby jedna wystarczy ale od przybytku głowa nie boli, czytaj - nigdy nie jest wystarczająco :diabelski_usmiech
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Seed
        wszelkie doladowane i mocne benzyny VAG powinny jezdzic na 503.01 - X-lite
        Gdzieś tu jest sens tegoż twierdzenia.

        Ale jeszcze pasuje sobie odpowiedzieć na pytanie.

        Jakie ciśnienie oleju winne być w tym silniku jakie uzyskuje sie na tym oleju.
        Czy ktoś takowe info posiada względem zalanego oleju ?

        Pytam pod kątem stabilności klinu smarnego na panewkach i czopie.

        wytworzenie mocniejszego klina smarnego w oleju A5/B5 0W30 z HTHS poniżej 3.5 czy =3.5 jest bardziej możliwe w silnikach które kręcą się wyżej a zastosowanie 0W30 z HTHS powyżej 3.5 w silnikach wolniej kręconych , używanych standardowo bardziej zasadne.

        Jeśli chodzi o doładowane benzyny wszystko rozbija się o dwie kwestie:

        - zimne uruchomienie, jazda na krótkich odcinkach a po osiągnięciu temp. roboczej jazda zwykła bez zamulania silnika z przewagą parti obrotów min. 2000 wtedy HTHS A5/B5 jak najbardziej

        - jazda i katowanie benzyny na wysokich biegach (bo mam panie duży moment obrotowy) i niskiej prędkości obrotowej wału olej o jak najwyższej lepkosci i HTHS.

        To tak łopatologicznie bo do tego dochodzi nieszczęsne ACEA i API które nakłada na producentów pewne normy jakie ma spełniać olej pod względem zawartości sapsów
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Pidziek
          zimne uruchomienie, jazda na krótkich odcinkach a po osiągnięciu temp. roboczej jazda zwykła bez zamulania silnika z przewagą parti obrotów min. 2000 wtedy HTHS A5/B5 jak najbardziej
          + 1
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Seed
            nadal twierdze, ze najlepszym wyborem do 1.8T jest - X-lite 0W-30.
            Jak mi wytłumaczysz łopatologicznie skąd i dlaczego taka teza to się przesiąde. Mozesz też jakieś badanie wrzucić :P
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez czernobyl
              temp. otoczenia = 35'C. temp. oleju 116'C
              czy to normalna temp. oleju w aucie zasilanym LPG? sporo trochę - zwłaszcza, że chłopaki z 1.8TSI piszą o okolicach 100'C
              czernobyl Jak najbardziej normalne, te silniki 1,6 tak mają. W którejś instrukcji do silnika 1,6 napisali że temperatura oleju może dojść max do 140ºC. Nie sugeruj się tym co piszą użytkownicy TSI, czy TDI te silniki mają inny układ chłodzenia oleju niż BFQ czy BSE.
              A z własnej obserwacji temp. oleju w BSE wiem, że podczas jazdy w temp. zew. nie przekraczającej 20ºC z prędkością do 100km/h temp.oleju nie przekracza 100ºC, ponad 100km/h do 140km temp. oleju 102ºC -110ºC. Jak temp. zew. jest powyżej 20ºC do 40ºC, to temp. oleju jest między 110ºC a 120ºC.


              Zamieszczone przez rOBERTO795
              Witam wklejam kolejną swoja analizę.
              rOBERTO795 dobrze Ci ta analiza wyszła, ale TBN znowu masz poniżej 5 jak na LM w Octavii, wiadomo ile ten Millers ma TBNu na starcie? Na jakiej stacji tankujesz Lpg? Nie napisałeś jak użytkujesz Clio,krótkie odcinki w mieście? Przestało Ci brać olej na Millersie?

              Komentarz


              • dobrze Ci ta analiza wyszła, ale TBN znowu masz poniżej 5 jak na LM w Octavii, wiadomo ile ten Millers ma TBNu na starcie? Na jakiej stacji tankujesz Lpg? Nie napisałeś jak użytkujesz Clio,krótkie odcinki w mieście? Przestało Ci brać olej na Millersie?
                _________________
                TBN poniżej 5 ale po 9200km z gazem a nie po 5700-jak w octavii na pb98 . Tankuje zawsze na lotosie-sporadycznie na shell-u. Jazda można powiedzieć głównie miejska 3-10 km i raz w tyg trasa ok 50km w jedną strone- wtedy nie ma lekko. Dolalem go ok 1L czyli mniej niż x-cessa 5w40 i tyle samo co poprzedni własciciel dolewał elfa 10w40 . tym bardziej że teraz -znaczy ok 9000tyś km temu ją zagazowałem wiec gaz tez coś sie przyczynil i do zużycia i do wyczyszczenia.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez rOBERTO795
                  gaz tez coś sie przyczynil i do zużycia i do wyczyszczenia.
                  pytanie - czy przy zmianie oleju miałeś olej ciemny czy jasny - chodzi mi o Renault z LPG... :roll:
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    gaz tez coś sie przyczynil i do zużycia i do wyczyszczenia.
                    pytanie - czy przy zmianie oleju miałeś olej ciemny czy jasny - chodzi mi o Renault z LPG... :roll:
                    nigdy nie miałem jasnego zawsze ciemny ale rzadki
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez rOBERTO795
                      ciemny
                      ciemny żółto-złoty czy wpadający w czarny kolor?
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        ciemny
                        ciemny żółto-złoty czy wpadający w czarny kolor?
                        Mozna to tak nazwać- brązowawy-przeźroczysty. choć specjalistą od kolorow to nie jestem :P
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez rOBERTO795
                          brązowawy-przeźroczysty
                          czyli wszystko OK !
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez Pidziek
                            - zimne uruchomienie, jazda na krótkich odcinkach a po osiągnięciu temp. roboczej jazda zwykła bez zamulania silnika z przewagą parti obrotów min. 2000 wtedy HTHS A5/B5 jak najbardziej
                            Czyli dobrze wybralem, bo z asystenta biegow korzystam, z korekcja 1 a czasem 2 biegi w dol :P

                            Komentarz


                            • Mam 1.8 TSI i ok. 35 000 km przebiegu. Na 15 000 km dolałem już ok. 2,2-2,5 l oleju. Czy z Waszego doświadczenia wynika, że zmiana oleju może spowodować znaczące zmniejszenie dolewek? Samochód docierałem przez 3000 km, jeżdżę dość dynamicznie ale nie wyścigowo, nie "cisnę" na zimnym itp. Przy przebiegu 5000 wymieniłem fabryczny olej na Castrol Edge 5W30, przy 20 000 zalałem Motula X-Clean+ 5W30. Czy był to Castrol czy teraz ten Motul to co 15 000 km dolewam ok 2-2,5 l oleju. Wiem, że TSI biorą zazwyczaj olej ale 2,2-2,5 l to sporo. Czy zalanie jakimś 5W40 polepszyłoby sytuację, szczególnie że i tak wymieniam olej co 15 000 km?

                              Komentarz


                              • granacik - problem wymian oleju masz z głowy Przez te dolewki masz praktycznie cały czas świeży olej :diabelski_usmiech Wymieniaj tylko filtr oleju (starając się, aby olej z miski nie wyciekł) i będzie git !!! :diabelski_usmiech
                                A tak na poważnie - trochę za bardzo żre Ci olej Twoja Octa... Może jeździsz ostro i na dłuższych odcinkach...? To by tłumaczyło częściowo "zjadanie" oleju przez silnik, ale i tak 2,5 litra na 15.000 km to trochę przydużo...
                                Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                MOJA FURKA

                                Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                Komentarz


                                • Eidos71, odcinki robię wręcz bardzo krótkie. Odpalam auto, wyjeżdżam z parkingu i gaszę auto aby zamknąć bramę. Potem jakieś 3 km z dzieckiem do przedszkola, potem kolejne 10 km do pracy i tak w 2 strony 5 razy w tygodniu. W weekendy i wakacje trochę dalsze wyprawy ale ogólnie jeżdżę dość mało, ok 12 000 km rocznie. Może to jest główna przyczyna bo co do dynamiczności to nazwałbym to że jeżdżę normalnie. Ciekaw jestem czy zmiana oleju na 5W40 a może 5w50 coś pomoże.

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez granacik
                                    Mam 1.8 TSI i ok. 35 000 km przebiegu. Na 15 000 km dolałem już ok. 2,2-2,5 l oleju.
                                    sporo. chociaz wg VAG w normie 8)

                                    zalej nastepnym razem 0W-30 np X-lite i zobacz czy spalanie oleju wzrosnie (tak powinno sie stac w teorii). nie przechodz na 5W-40 - to nie lepkosc dla ciebie.
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz


                                    • Seed, a po co mam patrzeć czy wzrośnie? Ja chcę aby zużycie oleju zmalało. :|

                                      Komentarz


                                      • U mnie X-lite zużywał się tak jak Valvoline 5W30, czyli dolewałem częściej, natomiast Millers XFS 5W40 to zdecydowana poprawa, po około 5 kkm dolałem jakieś 200 ml jedynie.
                                        Zobaczymy co pokaże bagnet dziś bo wczoraj trochę dmuchałem w turbinę :szeroki_usmiech

                                        Komentarz


                                        • granacik, mi Castrola wzięło równo 1L przez 15kkm, później zalałem LM TopTec4200 no i już wlałem ok. 2,5L przez 12,5kkm teraz mam zalane AMSoila European Car Formula 5w30 i przez 4kkm od wymiany zalałem 150ml. W środę wróciłem z nad morza i przez 750km nie wzięło ani gram, a łatwo nie miało
                                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez granacik
                                            Czy zalanie jakimś 5W40 polepszyłoby sytuację, szczególnie że i tak wymieniam olej co 15 000 km?
                                            Niewiele,
                                            Chyba lepiej jakbys zrzucił głowicę na gwarancji oi zrobił diagnozę pierścieni tłokowych bo takie zużycie oleju ma auto klasyfikujące się do remontu.
                                            5W40 coś tam pomoże ale minimalnie.

                                            Mihau: to dobry rezultat.

                                            Choć w USA Castrol jest nader cenioną oliwa i spisuje się nie najgorzej
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz


                                            • Niestety auto już jest po gwarancji

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Pidziek
                                                Mihau: to dobry rezultat.
                                                No ja jestem super zadowolony z tego oleju. Jak zużycie spadnie do 1L na 15kkm albo i poniżej to zostaje przy nim, bo temeraturowo super jest. W środę przeleciałem całą A1 na tempomacie 1,5zł i trzymało 102C przy 28C na zewnątrz, później wyprzedzań dużo, w tym 3-4 razy po dwa TiRy na raz (więc wysoko kręcony silnik) i olej niewzruszony.
                                                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez granacik
                                                  Przy przebiegu 5000 wymieniłem fabryczny olej na Castrol Edge 5W30, przy 20 000 zalałem Motula X-Clean+ 5W30. Czy był to Castrol czy teraz ten Motul to co 15 000 km dolewam ok 2-2,5 l oleju. Wiem, że TSI biorą zazwyczaj olej ale 2,2-2,5 l to sporo. Czy zalanie jakimś 5W40 polepszyłoby sytuację, szczególnie że i tak wymieniam olej co 15 000 km?
                                                  No to widzę, że technologia idzie ostro do przodu. Niejeden 15 letni grat tyle oleju nie wpierniczy. Może napisać do Greenpeace czy innych eko-terrorystów. Skoro mogą wymusić DPF, EGRy i inne duperele to może i przycisną VW żeby zmniejszył normę łykania oleju? :P

                                                  A tak poważnie to może i przejście na 5W40 zmniejszy pobór, ale czy czasem nie przyśpieszy zgonu turbiny szczególnie jeśli faktycznie jeździ się na krótkich odcinkach?
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz


                                                  • A czy ilosc oleju w misce miedzy zakresem MIN a MAX, ma bezposrednie przelozenie na cisnienie smarowania?
                                                    Czy cisnienie spada dopiero gdy olej jest ponizej MIN ?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X