Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • jaki TBN ma ten olej:
    Motoröle, Additive und Autopflege von LIQUI MOLY | LIQUI MOLY
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz


    • 1,2 g/100g - pbstawiam poziom ok. 10-11. 8)
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez Seed
        jaki TBN ma ten olej:
        LM 0W/40 ma TBN 9,6
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Seed
          Analiza na str. 165 --- > Forum - Octavia Club Polska Po 8800km na Lpg, gdzie olej pracował większość czasu z temperaturą powyżej 102°C, TBN 6,5.

          Komentarz


          • no na gazie to zaden olej nie pociagnie dlugo. planuje zalac tego LM na zimę zamiast X-lita - dla testow.
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz


            • Czyli co zlewać tego Millersa CFS jednak po 8 kkm? Jazda 50% miasto, 50% trasa. Jak wyciągam bagnet to olej jest ciemny dosyć.

              Komentarz


              • Zamieszczone przez hotrain
                Czyli co zlewać tego Millersa CFS jednak po 8 kkm? Jazda 50% miasto, 50% trasa. Jak wyciągam bagnet to olej jest ciemny dosyć.
                A olej nie jest ciemny "sam w sobie" jak Motul X-Lite lub Fuchs SUPERSYN 0W30?
                To oleje bardziej brązowe, niż bursztynowe (żółte) jak Motul X-Cess.

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Seed
                  no na gazie to zaden olej nie pociagnie dlugo.
                  Jak widać po analizie, do Lpg nadaje się idealnie. B.Dobrego miałem doradcę :wink:
                  Zamieszczone przez Seed
                  planuje zalac tego LM na zimę zamiast X-lita - dla testow.
                  Powiem, że w BSE, 50°C osiąga po około 7-10minutach, fabryczny 50°C łapał po 14-17minutach. Rozumiem że do 1,8T będziesz go zalewał, a do analizy będziesz go posyłał? Było by wtedy 100% wiadomo czy się w 1,8T sprawdził.

                  Komentarz


                  • degenerat, cholera wie z czego on jest ciemny :roll:

                    Komentarz


                    • dziś nastąpił kolejny test CFS-a 5w40 trasa 50km maksymalna temp 110 stopni C predkosci 70-130 raczej bez szaleństw.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez hotrain
                        degenerat, cholera wie z czego on jest ciemny :roll:
                        Tutaj zamiesciłem kolory X-Lite: Forum - Octavia Club Polska
                        Na chusteczce wygląda na jasny (jako nowy), jeśli olej zrobił się ciemny to najwyższa pora go wylać. U mnie po 10tyś X-Lite nadal ma jasny odcień.
                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez leonn
                          Zamieszczone przez Seed
                          no na gazie to zaden olej nie pociagnie dlugo.
                          Jak widać po analizie, do Lpg nadaje się idealnie. B.Dobrego miałem doradcę :wink:
                          Zamieszczone przez Seed
                          planuje zalac tego LM na zimę zamiast X-lita - dla testow.
                          Powiem, że w BSE, 50°C osiąga po około 7-10minutach, fabryczny 50°C łapał po 14-17minutach. Rozumiem że do 1,8T będziesz go zalewał, a do analizy będziesz go posyłał? Było by wtedy 100% wiadomo czy się w 1,8T sprawdził.
                          dokladnie do tego silnika. nie wiem czy mam chec wysylac go do analizy - byc moze :P

                          Tutaj zamiesciłem kolory X-Lite: Link
                          Na chusteczce wygląda na jasny (jako nowy), jeśli olej zrobił się ciemny to najwyższa pora go wylać. U mnie po 10tyś X-Lite nadal ma jasny odcień.
                          u mnie X-lite po 12 tys byl nadal zloty i mechanior dziwil sie czemu wymieniam dobry olej 8)
                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez hotrain
                            Czyli co zlewać tego Millersa CFS jednak po 8 kkm? Jazda 50% miasto, 50% trasa. Jak wyciągam bagnet to olej jest ciemny dosyć
                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            jeśli olej zrobił się ciemny to najwyższa pora go wylać
                            no nie tak od razu...
                            cytuję:

                            Ze strony Mobil - Jeżeli kolor oleju silnikowego zmieni się na ciemniejszy, czy oznacza to, że potrzebna jest jego wymiana?

                            To często powtarzany mit. Tak naprawdę kolor oleju ma niewielki związek z jego skutecznością smarowania. Nie wskazuje on też, kiedy należy wymienić olej.

                            W rzeczywistości wiele olejów czernieje w ciągu pierwszych kilku godzin pracy ze względu na substancje zanieczyszczające wytwarzane w procesach spalania oraz przez cząsteczki sadzy. Procesy spalania w silniku wytwarzają sadzę oraz inne produkty uboczne, które rozpraszają - dyspergują się w oleju, przez co olej ma ciemne, niemal czarne zabarwienie.

                            W przypadku silników w dobrym stanie technicznym, czarne zabarwienie może po prostu być oznaką, że olej robi co do niego należy, usuwając sadzę i inne produkty uboczne spalania. Ponadto niektóre dodatki używane w nowoczesnych olejach z biegiem czasu dają ciemne zabarwienie, co jest zjawiskiem normalnym.

                            W przypadku użytkowników, którzy pierwszy raz wymienili olej na Mobil 1 czarne zabarwienie oleju może oznaczać, że siła związków chemicznych będących dodatkami do Mobil 1 aktywnie usuwa osady z silnika

                            Ciemny kolor oleju jest naturalny. Olej nie powinien być jednak zbyt rzadki, gdyż zachodzi podejrzenie, że przedostała się do niego benzyna. Przyczyną może być uszkodzenie pompy paliwa lub urządzenia wtryskowego, co jednak zdarza się dość rzadko.

                            Taką diagnozę potwierdza zapach paliwa po odkręceniu korka wlewu oleju i ciemna, pokryta mokrym osadem końcówka rury wydechowej (zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna). Kakaowy kolor oleju i jego rzadka konsystencja świadczą o przedostawaniu się do niego cieczy chłodzącej w wyniku uszkodzenia uszczelki głowicy lub pęknięcia głowicy. Ubytek cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym potwierdza taką diagnozę. W tych dwóch przypadkach poziom oleju odczytany na bagnetowym mierniku jest wyższy od dopuszczalnego.

                            Olej silnikowy ma kilka podstawowych parametrów, które wraz z jego zużyciem zmieniają się. Kolor oleju nie jest przy tym najważniejszy. Łatwo zauważyć np. to, że w autach jeżdżących na gazie zużyty olej wydaje się "ładniejszy", ma jaśniejszą barwę i jest bardziej przezroczysty niż w samochodach jeżdżących na benzynie czy oleju napędowym.

                            To jednak wcale nie świadczy, że taki "przezroczysty" olej po kilkunastu tysiącach kilometrów jest jeszcze dobry. Dlaczego? Mimo ładnego wyglądu może mieć niebezpiecznie zmienioną lepkość i zużyte dodatki chroniące silnik przed korozją! Specjaliści podpowiadają, że olej w silniku warto wymieniać nawet częściej niż zaleca to producent auta, szczególnie jeśli jeździmy szybko lub na krótkich dystansach. Jazda z prędkością autostradową, nawet jeśli nie powoduje spalania oleju, bardzo szybko zmienia jego początkową lepkość.

                            Jednorodność
                            Kroplę oleju nanosi się na bibułkę. Po kilku minutach obserwujemy plamę: jeśli jest jednorodna, w oleju nie ma obcych substancji, np. wody czy benzyny. Jeśli środek plamy jest ciemny, a wokół niej widać jaśniejszy krąg, zabarwiony przez lżejsze frakcje, świadczy to o dostawaniu się do oleju np. benzyny.

                            Liczba TBN
                            Liczba TBN określa, ile w oleju jest detergentów i dyspergatorów. Są one odpowiedzialne za właściwości myjące oleju i neutralizujące szkodliwe związki kwaśne. To bardzo ważny parametr, lecz niewidoczny gołym okiem - nawet idealnie czysty "na oko" olej może już być pozbawiony dyspergatorów. Szczególnie wysoką liczbę TBN powinny mieć oleje stosowane w silnikach Diesla oraz zasilanych gazem LPG zawierającym dużo siarki. TBN poniżej 4/5 świadczy o zużyciu oleju.

                            Jeśli olej spełnia swoje zadanie, oczyszcza silnik z zanieczyszczeń, osadów, nagarów wówczas robi się "brudny" i po pewnym czasie należy go wymienić na nowy. Olej silnikowy jako nowy wygląda jak używany i brudny zanim zostanie rozlany do pojemników. W szczególności dotyczy to oleju do silnika diesla. Olej ten robi się czarny już po kilku godzinach pracy. Jest to znak, że olej spełnia swoje zadanie i zbiera sadzę, brud i inne zanieczyszczenia, które osadziły się na ścianach silnika. Dlatego zawsze powinniśmy wymieniać filtry olejów wraz ze zmianą oleju silnikowego, ponieważ to w nim osadzają się te zanieczyszczenia. Każdy olej jest produkowany w ten sposób aby zbierać najwięcej zanieczyszczeń z silnika jak to tylko jest możliwe nie tracąc swoich właściwości smarnych .

                            Shell - Czy kolor oleju ma jakieś znaczenie?
                            Kolor świeżego oleju silnikowego jest parametrem nieistotnym dla użytkownika.
                            Jego zabarwienie zależy od rodzaju zastosowanego oleju bazowego i ilości oraz rodzaju dodatków uszlachetniających. Barwa oleju pracującego w silniku jest zależna od jego typu (benzyna, Diesel), od rodzaju stosowanego paliwa i jakości użytego oleju.
                            Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.
                            Olej w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny również szybko zabarwia się na czarno, gdyż spalanie uwarstwionej mieszanki benzyny z powietrzem (bardzo bogatej przy świecach zapłonowych) jest źródłem dużej ilości czarnych produktów rozkładu benzyny. W silniku benzynowym olej przyjmuje ciemne zabarwienie wskutek zwiększajacej
                            się z przebiegiem zawartości produktów rozkładu benzyny i olejów silnikowych gorszej jakości.

                            W przypadku stosowania gazu LPG olej może być zupełnie jasny (gdyż gaz nie rozkłada się w czasie zapłonu mieszanki na czarne produkty).

                            itd....
                            Miałem lepsze, konkretne materiały na temat koloru oleju...ale gdzieś je wpakowałem w kompie i muszę poszukać :roll:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz


                            • Jeśli mówimy o kolorze oleju to tak wyglądał LM 0w40.
                              Załączone pliki

                              Komentarz


                              • skad to przebarwienie po lewej stronie ?
                                To od stołu ciemnego przebiło ?
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  To jednak wcale nie świadczy, że taki "przezroczysty" olej po kilkunastu tysiącach kilometrów jest jeszcze dobry. Dlaczego? Mimo ładnego wyglądu może mieć niebezpiecznie zmienioną lepkość i zużyte dodatki chroniące silnik przed korozją! Specjaliści podpowiadają, że olej w silniku warto wymieniać nawet częściej niż zaleca to producent auta, szczególnie jeśli jeździmy szybko lub na krótkich dystansach. Jazda z prędkością autostradową, nawet jeśli nie powoduje spalania oleju, bardzo szybko zmienia jego początkową lepkość.
                                  No ja pier... Panowie...
                                  a. Na krotkich odcinkach nie wolno jezdzic, bo zle dla auta.
                                  b. Na zimnym silniku nie mozna cisnac, bo zle dla auta.
                                  c. Z predkosciami autostradowymi nie mozna jezdzic, bo zle dla auta.
                                  d. Z nikimi obrotami nie mozna jezdzic, bo zle dla auta.

                                  Jezdze jak mi sie podoba i gadanie mam w dupie
                                  VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                  VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez idas
                                    i gadanie mam w dupie
                                    Zapraszam z takimi tekstami na forum golfa i/lub vw.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz


                                    • Witam serdecznie,

                                      Prześledziłem wątek o olejach i z tego co widzę, to temat wcale nie jest taki oczywisty i prosty jakby się mogło wydawać

                                      Posiadam Corsę z silnikiem Ecotec 1.2 16V (wersja bez twinportu) i z tego co mi wiadomo, od dawien dawna była zalewana M1 5W-50 Rally Formula. Obecny przebieg to 85000 km. Silnik po przeglądzie, wymieniony rozrząd, brak stwierdzonych jakichkolwiek wycieków oleju.

                                      Po prześledzeniu wątku skłonny byłbym zmienić olej na 5W-40 lub 5W-30.
                                      1) Czy zalewanie tego silnika 5W-50 mogło wpłynąć negatywnie na jego stan? :| Dodam, że M1 5-50 spełnia oplowskie "wymagania".
                                      2) Czy warto przejść z 5-50 na 5-40, czy od razu na 5-30? Corsa dziennie robi ok. 50 km, po mieście.
                                      3) Jaki olej byłby najlepszy? Co uważacie o M1 0-40 New Life?
                                      Opel Corsa C 1.2 16V

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Ampersand
                                        Witam serdecznie,

                                        Prześledziłem wątek o olejach i z tego co widzę, to temat wcale nie jest taki oczywisty i prosty jakby się mogło wydawać

                                        Posiadam Corsę z silnikiem Ecotec 1.2 16V (wersja bez twinportu) i z tego co mi wiadomo, od dawien dawna była zalewana M1 5W-50 Rally Formula. Obecny przebieg to 85000 km. Silnik po przeglądzie, wymieniony rozrząd, brak stwierdzonych jakichkolwiek wycieków oleju.

                                        Po prześledzeniu wątku skłonny byłbym zmienić olej na 5W-40 lub 5W-30.
                                        1) Czy zalewanie tego silnika 5W-50 mogło wpłynąć negatywnie na jego stan? :| Dodam, że M1 5-50 spełnia oplowskie "wymagania".
                                        2) Czy warto przejść z 5-50 na 5-40, czy od razu na 5-30? Corsa dziennie robi ok. 50 km, po mieście.
                                        3) Jaki olej byłby najlepszy? Co uważacie o M1 0-40 New Life?
                                        Rozmawiamy tutaj o dobrych olejach najczęściej syntetycznych, a do takich na pewno nie należy Mobil, Castrol, Shell itp. Co nie znaczy, że nie jest wystarczający do Twojego silnika.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez Ampersand
                                          Dodam, że M1 5-50 spełnia oplowskie "wymagania".
                                          Pod jakim wzgledem ?
                                          Silnik masz zamulony po nim na pewno .
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz


                                          • a co byście Panowie polecili do wiekowej felicji 1.3 68KM, przebieg ok 180-185tyskm, jazda głownie miasto krótkie odcinki ?? podejdzie lotos albo statoil 5w40 ?? czy kupować coś innego/lepszego ?
                                            SPOT Poznań:
                                            .....
                                            ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                            Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                              podejdzie lotos albo statoil 5w40
                                              jak najbardziej się nadadzą.
                                              Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                              czy kupować coś innego/lepsz
                                              nie ma sensu wymyślać coś innego.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                Rozmawiamy tutaj o dobrych olejach najczęściej syntetycznych, a do takich na pewno nie należy Mobil, Castrol, Shell itp. Co nie znaczy, że nie jest wystarczający do Twojego silnika.
                                                Ok, a co polecacie do tego silnika? Przy najbliższej wymianie iść w 5W-40 czy od razu 5W-30? A może 0W-30? Może jakieś sugestie konkretnego oleju?
                                                Dodam, że ol. kupuję najczęściej w IC.

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Pod jakim wzgledem ?
                                                Silnik masz zamulony po nim na pewno .
                                                Hmm, szczerze mówiąc, nie zauważyłem w stosunku do innych Cors, aby ta była mniej żwawa, ale może różnica jest po prostu dla mnie nieodczuwalna.

                                                Pytanie tylko, czy stosowanie tego ol. przed długi czas mogło(by) negatywnie wpłynąć na sam silnik? Czy raczej mu obojętne i jedynie więcej pali (benzyny)?
                                                Opel Corsa C 1.2 16V

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Ampersand
                                                  czy od razu 5W-30? A może 0W-30?
                                                  śmiało te dwie opcje tj. 5W/30 lub 0W/30 ja bym oczywiście lał z miejsca 0W/30 lub 0W/40 do tego silnika.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • Ok, a którego producenta polecasz?

                                                    Przebrnąłem przez wątek ale już mam totalny mętlik w głowie...

                                                    Samochód jest wykorzystywany dziennie przez ok. 50 km, głównie jazda miejska, choć nie powiem, zdarza mi się go sporadycznie kręcić po 4-5k rpm, poza tym jazda przeważnie w zakresie 2,5-3,5k rpm.
                                                    Rozrząd oparty na łańcuchu. Z racji budowy silnika/komory silnika dosyć długo się nagrzewa zimą.

                                                    Wstępnie wytypowałem:
                                                    1) Mobil1 New Life 0W-30
                                                    2) Motul 8100 X-lite 0W-30
                                                    3) Millers XFS 5w40
                                                    czy
                                                    4) Millers TRIDENT LONGLIFE 5w30?

                                                    Millersy 0w- nie są, wg. wyszukiwarki, zalecane do mojego silnika.

                                                    Który byłby najlepszy? Ew. czym się różnią między sobą w zastosowaniu/charakterystyce?

                                                    I jeszcze chciałbym się dowiedzieć, czy długotrwałe stosowanie M1 5w-50 mogło niekorzystnie wpłynąć na silnik, czy tylko i wyłącznie na jego osiągi (lepkość)?
                                                    Opel Corsa C 1.2 16V

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X