Jak widać po analizie, do Lpg nadaje się idealnie. B.Dobrego miałem doradcę :wink:
Zamieszczone przez Seed
planuje zalac tego LM na zimę zamiast X-lita - dla testow.
Powiem, że w BSE, 50°C osiąga po około 7-10minutach, fabryczny 50°C łapał po 14-17minutach. Rozumiem że do 1,8T będziesz go zalewał, a do analizy będziesz go posyłał? Było by wtedy 100% wiadomo czy się w 1,8T sprawdził.
degenerat, cholera wie z czego on jest ciemny :roll:
Tutaj zamiesciłem kolory X-Lite: Forum - Octavia Club Polska
Na chusteczce wygląda na jasny (jako nowy), jeśli olej zrobił się ciemny to najwyższa pora go wylać. U mnie po 10tyś X-Lite nadal ma jasny odcień.
Jak widać po analizie, do Lpg nadaje się idealnie. B.Dobrego miałem doradcę :wink:
Zamieszczone przez Seed
planuje zalac tego LM na zimę zamiast X-lita - dla testow.
Powiem, że w BSE, 50°C osiąga po około 7-10minutach, fabryczny 50°C łapał po 14-17minutach. Rozumiem że do 1,8T będziesz go zalewał, a do analizy będziesz go posyłał? Było by wtedy 100% wiadomo czy się w 1,8T sprawdził.
dokladnie do tego silnika. nie wiem czy mam chec wysylac go do analizy - byc moze :P
Tutaj zamiesciłem kolory X-Lite: Link
Na chusteczce wygląda na jasny (jako nowy), jeśli olej zrobił się ciemny to najwyższa pora go wylać. U mnie po 10tyś X-Lite nadal ma jasny odcień.
u mnie X-lite po 12 tys byl nadal zloty i mechanior dziwil sie czemu wymieniam dobry olej 8)
Czyli co zlewać tego Millersa CFS jednak po 8 kkm? Jazda 50% miasto, 50% trasa. Jak wyciągam bagnet to olej jest ciemny dosyć
Zamieszczone przez Sebastian_M26
jeśli olej zrobił się ciemny to najwyższa pora go wylać
no nie tak od razu...
cytuję:
Ze strony Mobil - Jeżeli kolor oleju silnikowego zmieni się na ciemniejszy, czy oznacza to, że potrzebna jest jego wymiana?
To często powtarzany mit. Tak naprawdę kolor oleju ma niewielki związek z jego skutecznością smarowania. Nie wskazuje on też, kiedy należy wymienić olej.
W rzeczywistości wiele olejów czernieje w ciągu pierwszych kilku godzin pracy ze względu na substancje zanieczyszczające wytwarzane w procesach spalania oraz przez cząsteczki sadzy. Procesy spalania w silniku wytwarzają sadzę oraz inne produkty uboczne, które rozpraszają - dyspergują się w oleju, przez co olej ma ciemne, niemal czarne zabarwienie.
W przypadku silników w dobrym stanie technicznym, czarne zabarwienie może po prostu być oznaką, że olej robi co do niego należy, usuwając sadzę i inne produkty uboczne spalania. Ponadto niektóre dodatki używane w nowoczesnych olejach z biegiem czasu dają ciemne zabarwienie, co jest zjawiskiem normalnym.
W przypadku użytkowników, którzy pierwszy raz wymienili olej na Mobil 1 czarne zabarwienie oleju może oznaczać, że siła związków chemicznych będących dodatkami do Mobil 1 aktywnie usuwa osady z silnika
Ciemny kolor oleju jest naturalny. Olej nie powinien być jednak zbyt rzadki, gdyż zachodzi podejrzenie, że przedostała się do niego benzyna. Przyczyną może być uszkodzenie pompy paliwa lub urządzenia wtryskowego, co jednak zdarza się dość rzadko.
Taką diagnozę potwierdza zapach paliwa po odkręceniu korka wlewu oleju i ciemna, pokryta mokrym osadem końcówka rury wydechowej (zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna). Kakaowy kolor oleju i jego rzadka konsystencja świadczą o przedostawaniu się do niego cieczy chłodzącej w wyniku uszkodzenia uszczelki głowicy lub pęknięcia głowicy. Ubytek cieczy chłodzącej w zbiorniczku wyrównawczym potwierdza taką diagnozę. W tych dwóch przypadkach poziom oleju odczytany na bagnetowym mierniku jest wyższy od dopuszczalnego.
Olej silnikowy ma kilka podstawowych parametrów, które wraz z jego zużyciem zmieniają się. Kolor oleju nie jest przy tym najważniejszy. Łatwo zauważyć np. to, że w autach jeżdżących na gazie zużyty olej wydaje się "ładniejszy", ma jaśniejszą barwę i jest bardziej przezroczysty niż w samochodach jeżdżących na benzynie czy oleju napędowym.
To jednak wcale nie świadczy, że taki "przezroczysty" olej po kilkunastu tysiącach kilometrów jest jeszcze dobry. Dlaczego? Mimo ładnego wyglądu może mieć niebezpiecznie zmienioną lepkość i zużyte dodatki chroniące silnik przed korozją! Specjaliści podpowiadają, że olej w silniku warto wymieniać nawet częściej niż zaleca to producent auta, szczególnie jeśli jeździmy szybko lub na krótkich dystansach.Jazda z prędkością autostradową, nawet jeśli nie powoduje spalania oleju, bardzo szybko zmienia jego początkową lepkość.
Jednorodność Kroplę oleju nanosi się na bibułkę. Po kilku minutach obserwujemy plamę: jeśli jest jednorodna, w oleju nie ma obcych substancji, np. wody czy benzyny. Jeśli środek plamy jest ciemny, a wokół niej widać jaśniejszy krąg, zabarwiony przez lżejsze frakcje, świadczy to o dostawaniu się do oleju np. benzyny.
Liczba TBN
Liczba TBN określa, ile w oleju jest detergentów i dyspergatorów. Są one odpowiedzialne za właściwości myjące oleju i neutralizujące szkodliwe związki kwaśne. To bardzo ważny parametr, lecz niewidoczny gołym okiem - nawet idealnie czysty "na oko" olej może już być pozbawiony dyspergatorów. Szczególnie wysoką liczbę TBN powinny mieć oleje stosowane w silnikach Diesla oraz zasilanych gazem LPG zawierającym dużo siarki. TBN poniżej 4/5 świadczy o zużyciu oleju.
Jeśli olej spełnia swoje zadanie, oczyszcza silnik z zanieczyszczeń, osadów, nagarów wówczas robi się "brudny" i po pewnym czasie należy go wymienić na nowy. Olej silnikowy jako nowy wygląda jak używany i brudny zanim zostanie rozlany do pojemników. W szczególności dotyczy to oleju do silnika diesla. Olej ten robi się czarny już po kilku godzinach pracy. Jest to znak, że olej spełnia swoje zadanie i zbiera sadzę, brud i inne zanieczyszczenia, które osadziły się na ścianach silnika. Dlatego zawsze powinniśmy wymieniać filtry olejów wraz ze zmianą oleju silnikowego, ponieważ to w nim osadzają się te zanieczyszczenia. Każdy olej jest produkowany w ten sposób aby zbierać najwięcej zanieczyszczeń z silnika jak to tylko jest możliwe nie tracąc swoich właściwości smarnych .
Shell - Czy kolor oleju ma jakieś znaczenie?
Kolor świeżego oleju silnikowego jest parametrem nieistotnym dla użytkownika.
Jego zabarwienie zależy od rodzaju zastosowanego oleju bazowego i ilości oraz rodzaju dodatków uszlachetniających. Barwa oleju pracującego w silniku jest zależna od jego typu (benzyna, Diesel), od rodzaju stosowanego paliwa i jakości użytego oleju.
Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.
Olej w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny również szybko zabarwia się na czarno, gdyż spalanie uwarstwionej mieszanki benzyny z powietrzem (bardzo bogatej przy świecach zapłonowych) jest źródłem dużej ilości czarnych produktów rozkładu benzyny. W silniku benzynowym olej przyjmuje ciemne zabarwienie wskutek zwiększajacej
się z przebiegiem zawartości produktów rozkładu benzyny i olejów silnikowych gorszej jakości.
W przypadku stosowania gazu LPG olej może być zupełnie jasny (gdyż gaz nie rozkłada się w czasie zapłonu mieszanki na czarne produkty).
itd....
Miałem lepsze, konkretne materiały na temat koloru oleju...ale gdzieś je wpakowałem w kompie i muszę poszukać :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
To jednak wcale nie świadczy, że taki "przezroczysty" olej po kilkunastu tysiącach kilometrów jest jeszcze dobry. Dlaczego? Mimo ładnego wyglądu może mieć niebezpiecznie zmienioną lepkość i zużyte dodatki chroniące silnik przed korozją! Specjaliści podpowiadają, że olej w silniku warto wymieniać nawet częściej niż zaleca to producent auta, szczególnie jeśli jeździmy szybko lub na krótkich dystansach.Jazda z prędkością autostradową, nawet jeśli nie powoduje spalania oleju, bardzo szybko zmienia jego początkową lepkość.
No ja pier... Panowie...
a. Na krotkich odcinkach nie wolno jezdzic, bo zle dla auta.
b. Na zimnym silniku nie mozna cisnac, bo zle dla auta.
c. Z predkosciami autostradowymi nie mozna jezdzic, bo zle dla auta.
d. Z nikimi obrotami nie mozna jezdzic, bo zle dla auta.
Prześledziłem wątek o olejach i z tego co widzę, to temat wcale nie jest taki oczywisty i prosty jakby się mogło wydawać
Posiadam Corsę z silnikiem Ecotec 1.2 16V (wersja bez twinportu) i z tego co mi wiadomo, od dawien dawna była zalewana M1 5W-50 Rally Formula. Obecny przebieg to 85000 km. Silnik po przeglądzie, wymieniony rozrząd, brak stwierdzonych jakichkolwiek wycieków oleju.
Po prześledzeniu wątku skłonny byłbym zmienić olej na 5W-40 lub 5W-30.
1) Czy zalewanie tego silnika 5W-50 mogło wpłynąć negatywnie na jego stan? :| Dodam, że M1 5-50 spełnia oplowskie "wymagania".
2) Czy warto przejść z 5-50 na 5-40, czy od razu na 5-30? Corsa dziennie robi ok. 50 km, po mieście.
3) Jaki olej byłby najlepszy? Co uważacie o M1 0-40 New Life?
Prześledziłem wątek o olejach i z tego co widzę, to temat wcale nie jest taki oczywisty i prosty jakby się mogło wydawać
Posiadam Corsę z silnikiem Ecotec 1.2 16V (wersja bez twinportu) i z tego co mi wiadomo, od dawien dawna była zalewana M1 5W-50 Rally Formula. Obecny przebieg to 85000 km. Silnik po przeglądzie, wymieniony rozrząd, brak stwierdzonych jakichkolwiek wycieków oleju.
Po prześledzeniu wątku skłonny byłbym zmienić olej na 5W-40 lub 5W-30.
1) Czy zalewanie tego silnika 5W-50 mogło wpłynąć negatywnie na jego stan? :| Dodam, że M1 5-50 spełnia oplowskie "wymagania".
2) Czy warto przejść z 5-50 na 5-40, czy od razu na 5-30? Corsa dziennie robi ok. 50 km, po mieście.
3) Jaki olej byłby najlepszy? Co uważacie o M1 0-40 New Life?
Rozmawiamy tutaj o dobrych olejach najczęściej syntetycznych, a do takich na pewno nie należy Mobil, Castrol, Shell itp. Co nie znaczy, że nie jest wystarczający do Twojego silnika.
a co byście Panowie polecili do wiekowej felicji 1.3 68KM, przebieg ok 180-185tyskm, jazda głownie miasto krótkie odcinki ?? podejdzie lotos albo statoil 5w40 ?? czy kupować coś innego/lepszego ?
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
Rozmawiamy tutaj o dobrych olejach najczęściej syntetycznych, a do takich na pewno nie należy Mobil, Castrol, Shell itp. Co nie znaczy, że nie jest wystarczający do Twojego silnika.
Ok, a co polecacie do tego silnika? Przy najbliższej wymianie iść w 5W-40 czy od razu 5W-30? A może 0W-30? Może jakieś sugestie konkretnego oleju?
Dodam, że ol. kupuję najczęściej w IC.
Zamieszczone przez Pidziek
Pod jakim wzgledem ?
Silnik masz zamulony po nim na pewno .
Hmm, szczerze mówiąc, nie zauważyłem w stosunku do innych Cors, aby ta była mniej żwawa, ale może różnica jest po prostu dla mnie nieodczuwalna.
Pytanie tylko, czy stosowanie tego ol. przed długi czas mogło(by) negatywnie wpłynąć na sam silnik? Czy raczej mu obojętne i jedynie więcej pali (benzyny)?
Przebrnąłem przez wątek ale już mam totalny mętlik w głowie...
Samochód jest wykorzystywany dziennie przez ok. 50 km, głównie jazda miejska, choć nie powiem, zdarza mi się go sporadycznie kręcić po 4-5k rpm, poza tym jazda przeważnie w zakresie 2,5-3,5k rpm.
Rozrząd oparty na łańcuchu. Z racji budowy silnika/komory silnika dosyć długo się nagrzewa zimą.
Wstępnie wytypowałem:
1) Mobil1 New Life 0W-30
2) Motul 8100 X-lite 0W-30
3) Millers XFS 5w40
czy
4) Millers TRIDENT LONGLIFE 5w30?
Millersy 0w- nie są, wg. wyszukiwarki, zalecane do mojego silnika.
Który byłby najlepszy? Ew. czym się różnią między sobą w zastosowaniu/charakterystyce?
I jeszcze chciałbym się dowiedzieć, czy długotrwałe stosowanie M1 5w-50 mogło niekorzystnie wpłynąć na silnik, czy tylko i wyłącznie na jego osiągi (lepkość)?
Komentarz