Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pidziek....chyba to nie ten wątek??? Powinieneś to wstawić w wątku olej do TDI :wink:

    Zamieszczone przez Pidziek
    Castrol z Szwajcarii jest jeszcze lepszy od Niemieckiego
    jak sprawdzałem szwajcarską/austriacką kartę to on ma 30% PAO ... o ile to prawda :roll:


    Zamieszczone przez Pidziek
    Tak więc po raz kolejny przekonałem się że dobry olej spełniający min, 505.00 na bazie PAO (pomijając fakt baz visom klasyfikowanych jako IIIgr.) czy estrowej czy dopakowaneh HC III nie robi krzywdy wałkom i pompowtryskom
    hehe ja to wiem od dawna ...
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz


    • Czy nawet jesli jezdze 75km w jedna strone po autostradzie codziennie do pracy, radzicie zmienic olej LL rowno co 15000km?
      Nie chce mi sie juz jechac, wiec sie zastanawiam czy nie pojezdzic moze do tych 20000km.
      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

      Komentarz


      • Jak to jest z tymi plukankami do silnika. Jak silnik ma swoj jakies tam przebieg z 3 z przodu to nie wyplucze to nagarow w stopniu rozszczelniajacym zupelnie silnik ??
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • Jeśli chcesz koniecznie zrobić dobrze swojemu silnikowi to sprawdź co jest pod pokrywą zaworów - jeśli dużo syfu to lepiej wlać dobry olej i spuścić go wcześniej, jeśli mało - szkoda czasu i kasy (chyba, że lubisz medytować z browarem przy samochodzie), jeśli umiarkowanie, średnio to możesz się pobawić i raczej nic nie rozszczelni.


          Zamieszczone przez idas
          Czy nawet jesli jezdze 75km w jedna strone po autostradzie codziennie do pracy, radzicie zmienic olej LL rowno co 15000km?
          Nie chce mi sie juz jechac, wiec sie zastanawiam czy nie pojezdzic moze do tych 20000km.
          Jeśli jeździsz przepisowo po tej autostradzie i chcesz opchnąć samochód za max. 3 lata to możesz wymienić nawet po 30 tys.
          Zobacz ile km do wymiany pokazuje Ci komputer, dodaj do tego przebieg od ostatniej wymiany, zobaczysz wtedy mniej więcej jaki masz styl jazdy, jeśli wyjdzie Ci w pobliżu 30 tys. to w ostateczności możesz wymienić po 20.
          Najlepsze rozwiązanie to wymienić samemu gdy zrównają się w komp. przebiegi do i od ostatniej wymiany - koszt. z oryginalnym filtrem ok. 170 zł. Oczywiście mowa to o przeglądach LL.

          Komentarz


          • Zamieszczone przez Maicroft
            Jak to jest z tymi plukankami do silnika. Jak silnik ma swoj jakies tam przebieg z 3 z przodu to nie wyplucze to nagarow w stopniu rozszczelniajacym zupelnie silnik ??
            2 sprawy :
            - płukanka ma za zadanie wypłukać pozostałosci po starych olejach-laki i jakąs tam część nagaru
            - nagar ni służy do uszczelnienia silnika
            Nie znam osobiście żadnego przypadku negatywnego stosowania płukanek Millers, LM, Amsoil a kilka aut różnych marek z różnym przebiegiem i historią nieznaną obsługiwałem płukankami :P
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • Zamieszczone przez idas
              radzicie zmienic olej LL rowno co 15000km?
              tak... chyba,że tak jak pisze xof...chcesz opchać ten samochód jakiemuś "łosiowi" za 2-3 lata... :? jeżeli chcesz nim jeździć zmieniaj olej regularnie max co 15 tys km.
              Zamieszczone przez idas
              czy nie pojezdzic moze do tych 20000km.
              pewnie, że możesz....ASO czeka po okresie gwarancji na takie silniki....
              Zamieszczone przez Maicroft
              to nie wyplucze to nagarow w stopniu rozszczelniajacym zupelnie silnik ??
              olej ani nagar...nie uszczelniają silnika...nagar ma tylko negatywny wpływ na silnik - należy go się jak najszybciej pozbyć - pierścienie...
              Zamieszczone przez rOBERTO795
              - płukanka ma za zadanie wypłukać pozostałosci po starych olejach-laki i jakąs tam część nagaru
              - nagar ni służy do uszczelnienia silnika
              zgadza się. Po raz kolejny.... olej NIE USZCZELNIA - olej SMARUJE ....nagar NIE USZCZELNIA - nagar blokuje pracę min. pieścieni... Albo płukanka albo częstsza zmiana oleju, nawet jeżeli jest to olej LL to regularna wymiana co 15 tys. wpłynie zdecydowanie pozytywnie na trwałość jednostki.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz


              • Jak Mistrzu mówi to go słuchać PAOLO ESCO, :szeroki_usmiech

                Komentarz


                • Marek-wprawiasz w zakłopotanie...nie przepadam za takimi określeniami, jest tutaj na forum wiele osób z dużą wiedzą. Naprawdę wcale nie jest tak trudno dobrać dobry olej do silników VW/Skody...głównie wina leży po stronie użytkwników, którzy ślepo zaufali ASO i wybrali ten a nie inny olej i taki a nie inny system zmian oleju... W przypadku benzyny sprawa jest banalnie prosta - do typowych silników możliwie jak najlepszy olej o odpowiednim SAE, jak się da to baza PAO/estry i wymiana max co 15 tys km... naprawdę tym silnikom nic więcej nie potrzeba.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz


                  • PAOLO ESCO, xof,
                    Ja rozumiem to o czym piszecie, ale:
                    - uzywam Millers XF LL 5W30 (jest cos lepszego?),
                    - moj styl jazdy = wymiana oleju po 30kkm (przynajmniej tak caly czas pokazuje komputer),
                    - podzielam zdanie ze trzeba wymienic olej szybciej, ale po prostu zaczalem sie zastanawiac czy to nie przesada, szczegolnie ze nie jezdze w miescie,
                    - z jazda przepisawa bywa roznie
                    VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                    VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez idas
                      czy to nie przesada, szczegolnie ze nie jezdze w miescie
                      ---> polecam Link

                      Zamieszczone przez idas
                      - podzielam zdanie ze trzeba wymienic olej szybciej
                      to czemu jeździsz w systemie LL?
                      Zamieszczone przez idas
                      po prostu zaczalem sie zastanawiac czy to nie przesada, szczegolnie ze nie jezdze w miescie
                      oddaj olej do badania ...a ja się zakładam, że parametry takiego oleju bedą poniżej dopuszczalnych. Przecież były już takie analizy robione i dodawane na forum... "jankesi" skwitowali system LL po przebadaniu olej następująco "albo Niemcy są tak głupi...albo mają tyle pieniędzy" - nikt nie zmusza Ciebie do rezygnacji z wymian LL i przejścia na stałe przeglady. Zrobisz jak uważasz - Twój samochód, Twój silnik... Twój problem w przyszłości...

                      k
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      nawet jeżeli jest to olej LL to regularna wymiana co 15 tys. wpłynie zdecydowanie pozytywnie na trwałość jednostki.
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        oddaj olej do badania
                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Zamieszczone przez idas
                          - podzielam zdanie ze trzeba wymienic olej szybciej
                          to czemu jeździsz w systemie LL?
                          Sami mi poleciliscie 8) z informacja ze najlepiej wymieniac co 15kkm.
                          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez idas
                            ale:
                            - uzywam Millers XF LL 5W30 (jest cos lepszego?),
                            - moj styl jazdy = wymiana oleju po 30kkm
                            Luknij tutaj Just a moment... , a potem na 165str.
                            Zakładasz, że ten Millers to jakiś cud :?:

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez leonn
                              Zamieszczone przez idas
                              ale:
                              - uzywam Millers XF LL 5W30 (jest cos lepszego?),
                              - moj styl jazdy = wymiana oleju po 30kkm
                              Luknij tutaj Just a moment... , a potem na 165str.
                              Zakładasz, że ten Millers to jakiś cud :?:
                              Ale ten watek ma tylko 2 strony...
                              Na pewno o ten temat ci chodzilo?

                              Nie zakladam ze to jakis cud. Po prostu zostal tutaj polecony jako najlepszy (chyba obok Amsoil jak dobrze pamietam). Nie chce dac sie zwariowac
                              VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                              VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez idas
                                Ale ten watek ma tylko 2 strony...
                                Na pewno o ten temat ci chodzilo?
                                Chodzi o analize oleju :bajer 165str. tego wątku :wink:

                                Zamieszczone przez idas
                                Nie zakladam ze to jakis cud. Po prostu zostal tutaj polecony jako najlepszy
                                Tak jak napisał PAOLO ESCO --->
                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                W przypadku benzyny sprawa jest banalnie prosta - do typowych silników możliwie jak najlepszy olej o odpowiednim SAE, jak się da to baza PAO/estry i wymiana max co 15 tys km
                                Koniec Kropka.

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez idas
                                  Sami mi poleciliscie z informacja ze najlepiej wymieniac co 15kkm.
                                  ...czegoś nie kumam ...to jeźdisz na wydłożonych przebiagach na oleju LongLife czy na przebiegach stałych z wymianami co 15 tys km na oleju LL ... bo to "mała" róznica... :roll:
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz


                                  • Jest na tym forum relacja z zajeżdżania Octavii z dieslem, 2 kierowców jeździ ok. 20 tys. km/miesiąc, robią przeglądy co 30 tys. i wszystko jest git, do tej pory najeździli 120 tys.
                                    Dla prywatnego dusigrosza czy jakiegoś fleet managera jest to dobra opcja - jednemu poprawia samopoczucie, drugiemu przynosi wymierne zyski. Jeśli chcesz zadbać o samochód i nie denerwować ludzi z tego forum to wymień sobie sam przy 15 tys, po 30 pojedź do ASO na kolejną wymianę wg wskazań - jeśli chcesz zachować gwarancję lub jakieś tam przywileje gdy pęknie Ci tłok lub wyciągnie się łańcuch. Zamiast katować tego Millersa przez 30 tys. lepiej weź Castrola za 110 zł i wymieniaj 2x częściej.

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez xof
                                      Jest na tym forum relacja z zajeżdżania Octavii z dieslem, 2 kierowców jeździ ok. 20 tys. km/miesiąc, robią przeglądy co 30 tys. i wszystko jest git, do tej pory najeździli 120 tys.
                                      Jest, tylko to jest taki test, który dla 99,99% użytkowników tego silnika nie ma znaczenia bo u nich silnik jest praktycznie cały czas nagrzany.
                                      AGR 112KM, 232Nm
                                      Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                      Komentarz


                                      • Ale dostaje nieźle po d..., poza tym 1 czy 2 zimne starty dziennie raczej są - a to już taka sama eksploatacja jak pisze idas.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Zamieszczone przez idas
                                          Sami mi poleciliscie z informacja ze najlepiej wymieniac co 15kkm.
                                          ...czegoś nie kumam ...to jeźdisz na wydłożonych przebiagach na oleju LongLife czy na przebiegach stałych z wymianami co 15 tys km na oleju LL ... bo to "mała" róznica... :roll:
                                          Caly czas wymieniam do 15kkm (a oleje ktore zalewalem zawsze byly w LL, bo takie polecaliscie ). Przy ostatnim przegladzie w ASO ustawili mi sami tryb LL. Zaraz mi stuknie 15kkm od tej wizyty, wiec stad moje gdybania
                                          Znam sprawe dbania, ale do tej pory wydawalo mi sie ze glownym problemem byly:
                                          - duza liczba zimnych startow,
                                          - jazda w miescie na krotkich odcinkach,
                                          - jazda z nierozgrzanym silnikiem.

                                          Mnie jakby nie patrzec te punkty nie dotycza. Stad cala dyskusja

                                          Ps. Na tym ruskim forum zdjecia silnikow z Castrolem w sporej czesci sa upackane "blockiem" :/
                                          VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                          VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez idas
                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez idas
                                            - podzielam zdanie ze trzeba wymienic olej szybciej
                                            to czemu jeździsz w systemie LL?
                                            Sami mi poleciliscie 8) z informacja ze najlepiej wymieniac co 15kkm.
                                            Jeżeli ktoś zalewa olej LL, a wymienia go co 15.000 km - robi ok. To, czy zalejesz dobry olej "zwykły", czy też LL - żadna różnica (poza niewielką różnicą w cenie). Najważniejsze jest trzymanie się zmian co 15.000, lub co rok. Ja też zalałem przy wymianie oleju fabrycznego na olej AMS LL, a niedługo wymienię go (po roku, bo przebieg to dopiero 9.000) znowu na LL :-) I nie uważam, że robię jakieś faux pas :diabelski_usmiech
                                            Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
                                            MOJA FURKA

                                            Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

                                            Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez idas
                                              Caly czas wymieniam do 15kkm (a oleje ktore zalewalem zawsze byly w LL, bo takie polecaliscie)
                                              wszystko jasne - trzymaj się dalej tej procedury a będziesz miał czysty i dobrze chroniony przez olej silnik.

                                              kiniu_tar - masz PW odnośnie Chevroleta Cruze 1,6.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz


                                              • 1.Dlaczego wszystkie oleje 504.00 mają tak niskie TBN 6-7?
                                                2.Czy są jakieś oleje 504.00 na bazie syntetycznej?
                                                3.Czy Motul 504.00 to olej syntetyczny?
                                                ps. syntetyczny dla mnie to pao i/lub ester
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz


                                                • 1. Nie wszystkie - np. Orlen Platinium MaxExpert V ma TBN=8
                                                  Strona o podanym adresie nie istnieje
                                                  Niski TBN w tych olejach nie ma w europejskich warunkach wielkiego znaczenia (niskie zasiarczenie paliw), w USA przeciwnie. Poza tym w tych olejach TBN na początku spada, potem utrzymuje się na niskim, stabilnym poziomie.
                                                  2. Maks. na 30% PAO, Statoil:
                                                  Page not found
                                                  Chyba, że jakiś Amsoil, ale one nie mają oficjalnej aprobaty VW.
                                                  3. Jak Niemcy piszą, że 100% syntetyk to niby prawda, bo takie tam mają prawo, ale parametry to ten olej ma cienkie jak na syntetyk:
                                                  Link
                                                  Niby do 50% z ropy naftowej, ale chyba (podkreślam chyba) Niemcy uznają olej za pełny syntetyk jeśli tego syntetyku jest więcej niż 50%:
                                                  cmt2 - Object not found!
                                                  U ojca w japońcu ciemniał wolniej, pewnie dlatego że też wolniej się utleniał, ale on nie ma też wtrysku bezpośredniego - więcej sadzy.

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                                    1.Dlaczego wszystkie oleje 504.00 mają tak niskie TBN 6-7?
                                                    2.Czy są jakieś oleje 504.00 na bazie syntetycznej?
                                                    3.Czy Motul 504.00 to olej syntetyczny?
                                                    ps. syntetyczny dla mnie to pao i/lub ester
                                                    Ad 2: Millers XF Longlife 5w30.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X